Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 134 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce škol s vnějšími partnery v rozvoji environmentální gramotnosti žáků
Frýblová, Jitka ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Hiekischová, Michaela (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce ‚Spolupráce škol s vnějšími partnery v rozvoji environmentální gramotnosti žáků' se zabývá aktuální problematikou vzdělávací politiky, a sice začleňováním environmentálního aspektu do vzdělávacích obsahů základních a středních škol. Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta se objevuje ve školách v návaznosti na zavedení rámcových vzdělávacích programů jako jedno z průřezových témat, které reflektuje nové společenské potřeby. Průřezová témata a rámcové vzdělávací programy v sobě skrývají velký potenciál celkového rozvoje vzdělávací soustavy, zároveň však s sebou přinášejí nové požadavky a nároky na učitele, kteří na ně nejsou vždy zcela připraveni. Zapojení externích partnerů do výuky je tak jednou z cest, jak se s novými nároky vypořádat, neboť tito partneři mívají s přípravou ekologických vzdělávacích programů a jejich metodickými specifiky mnohaleté zkušenosti. Předkládaná diplomová práce seznamuje čtenáře s jednotlivými formami spolupráce, kdy se snaží zobecnit její silné a slabé stránky a nastínit možnosti zapojení externích vzdělávacích partnerů i do výuky jiných témat než je environmentální výchova. Práce pojednává o multidisciplinárním tématu, ve kterém se prolínají poznatky veřejné politiky, pedagogiky, etiky a ekologie. Na uvedenou problematiku se dívá skrze optiku...
Samoživitelství jako veřejněpolitický problém: vymezení problému různými aktéry a návrh politiky
Hejzlarová, Eva ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent) ; Matoušek, Oldřich (oponent) ; Žižková, Jana (oponent)
Hlavní linkou disertační práce je hledání odpovědi na otázku, proč se v minulých letech nepodařilo na půdě Parlamentu prosadit opatření, která by zlepšila kvalitu života neúplných rodin, a co by bylo možné udělat pro to, aby byla tato opatření přijata. Teoretickou oporu pro zodpovězení obou otázek nabízí analýza rámců Schőna a Reina, která pracuje s představou soupeřících rámců a překlenutí konfliktu prostřednictvím přerámování, a teorie sociální konstrukce cílových skupin Schneider a Ingram. Na základě analýzy stenozáznamů z projednávání problematiky neplatičství (konkrétně návrhů na náhradní, resp. zálohované výživné) a svěřování dětí do péče (konkrétně návrhu na posílení střídavé výchovy) jsou rekonstruovány příslušné soupeřící rámce (v případě neplatičství jde o tři rámce, v případě svěření do péče dva). Tyto soupeřící rámce, resp. absence práce s nimi, mohou být příčinou neschopnosti politické reprezentace řešit výše uvedenou agendu. Jako možné přerámování problému v oblasti neplatičství výživného je popsána "efektivní penalizace dlužníka". Na základě teorie sociální konstrukce cílových skupin je návrh přerámování doplněn o apel na zdůrazňování dětí jako výhradní cílové skupiny politiky (na rozdíl od rodičů z neúplných rodin je obtížné konotovat ji negativně, a proto má větší šanci na...
Nízkoprahové kluby jako nástroj začleňování rizikové mládeže
Mikšovská, Kateřina ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalvas, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nízkoprahovým klubem jako nástrojem k začlenění rizikové mládeže do společnosti. Autorka vymezuje termín mládež a riziková mládež, zabývá se socializací mládeže do společnosti a také romskou mládeží jako specifickou skupinou ve společnosti se specifickými nároky. Dále se autorka zabývá historií nízkoprahových klubů v České republice, zkušenostmi ze zahraničí, principem nízkoprahovosti a také legislativním ukotvením v systému sociálních služeb. V praktické části autorka popisuje shody a rozdíly v názorech na fungování nízkoprahových klubů mezi klienty a pracovníky ve dvou nízkoprahových klubech. Hlavní rozdíly se ukázaly díky etnickým odlišnostem cílové skupiny klubů. V jednom z klubů se vyskytují pouze Romové. Jedním z rozdílů byly oblíbené činnosti klientů v klubu. Pro Romskou mládež to byl zejména tanec, hra na nástroje a také doučování. Pro většinovou mládež pak čas strávený na počítači. Stejně tak hlavní důvod, proč mládež klub navštěvuje, bylo pro Romy doučování. Pro zástupce většinové populace to byla nuda. Pracovníci se lišili v názorech na hlavní cíle klubu. V jednom z klubů chtějí pracovníci pomáhat dětem začlenit se do společnosti a také se vyhýbat rizikovým situacím. Pracovníci, kteří se starají o Romskou mládež, zmiňují hlavně poskytování bezpečného prostoru svým...
Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn
Vašková, Alexandra ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce "Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn" pojednává o nastavení pravidel a zásad financování vysokých škol v České republice a rozebírá situaci ve financování po roce 2006. Práce nastiňuje pohled na rozpočet vysokých škol a jeho funkci objasněním fungování veřejných rozpočtů a objasňuje povahu vysokého školství jakožto smíšeného statku s externalitami. Financování vysokých škol je nástrojem v rukách státu, pomocí kterého dochází k ovlivňování vysokoškolské politiky. Pro pochopení současné situace práce využívá deskripci vývoje ve financování vysokých škol po roce 1989. Důležitým aspektem je i mezinárodní kontext, proto práce nahlíží do nastavení systému financování vysokých škol vybraných států a zjištěné poznatky zasazuje do širšího kontextu. Za pomocí výzkumného designu případové studie práce objasňuje vývoj ve financování po roce 2006 a formuluje implikaci pro veřejnou politiku.
Postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR
Vanková, Milada ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je politika zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR. Diskuze k otázce zpoplatnění studia na vysokých školách v ČR probíha téměř dvacet let. Dosud nebyla žádná z jeho forem implementována do systému financování vysokých škol. Zavedení poplatků za studium se ukázalo být v průbehu jeho diskuze konfliktním tématem. Důvodem pro otevření diskuze o zavedení školného na VVŠ v ČR se stala špatná finanční situace vysokých škol, malá efektivnost systému, nerovnosti v přístupu ke vzdělání a další jiné problémy. Tyto zůstavají dosud neřešeny. Tvorba politiky je složitý proces, do kterého vstupuje celá řada faktorů. Významnou roli v něm sehrávají aktéři politiky. Aktéři veřejné politiky jsou subjekty, které jsou nějakým způsobem zainteresovány na dané politice, proces tvorby politky ovlivňují, nebo jsou jím ovlivněny. Předmětem zájmu mé práce bude prozkoumat postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na VVŠ v ČR v časovém období let 1992- 2012 a objasnit tak problematičnost politiky školného v českém vysokém školství.
Základní umělecké školství v ČR a jeho pedagogové
Čechová, Zdenka ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Základnímu uměleckému vzdělávání se příliš mnoho studií nevěnuje, proto se zvolený specifický náhled na zmiňované téma především snaží ukázat možnosti dalšího zkoumání, jakým směrem se mohou práce ubírat. Bakalářská práce "Základní umělecké školství v ČR a jeho pedagogové" se zabývá historickým vývojem uměleckého vzdělávání, základních uměleckých škol a snaží se předpovědět, jaké jsou možnosti budoucí. Tato analýza založená nejprve na kvantitativních datech byla zaměřena na počty institucí základního uměleckého vzdělávání, pedagogů, na porovnání srovnatelných údajů v čase a jejich zhodnocení. Zmiňovaná kvantitativní data podpořila kvalitativní výzkum. Celá problematika je totiž zkoumána také z pohledu samotných nejdůležitějších účastníků základního uměleckého vzdělávání, tedy učitelů ZUŠ, kteří byli vybráni v rámci případové studie ze dvou územně odlišných základních uměleckých škol pro možnost dalšího porovnání. Byly zjišťovány subjektivní teorie učitelů o fungování základních uměleckých škol, o přínosu jejich činnosti pro ně samotné, pro společnost i žáky, či rozličné problémy jednotlivých institucí především lokálního rázu. Propojením obou výzkumných přístupů byly rozkryty obecné i konkrétní podmínky, stav a okolnosti základního uměleckého vzdělávání v České republice.
Politika snižování dlouhodobé nezaměstnanosti osob se základním vzděláním na Ústecku
Hiekischová, Michaela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Práce se zabývá problematikou dlouhodobé nezaměstnanosti osob se základním vzděláním na Ústecku. V současné době je kladen velký důraz na pracovníky s kvalifikací, odbornými znalostmi a dovednostmi, poptávka po lidech se základním vzděláním se rapidně snižuje a volná pracovní místa pro ně ubývají. Z tohoto důvodu se práce zabývá vzdělávací politikou, která by měla přestavovat prioritu při předcházení problému dlouhodobé nezaměstnanosti osob se základním vzděláním. Dále se zabývá politikou zaměstnanosti, především její aktivní formou a nástroji.
Vývoj studia veřejných politik v Evropě: České studium veřejných politik v evropském kontextu (srovnání případů Francie, SRN, ČR)
Novotný, Vilém ; Znoj, Milan (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Perottino, Michel (oponent)
Vývoj studia veřejných politik v Evropě : České studium veřejných politik v evropském kontextu (srovnání případů Francie, SRN a ČR) Disertační práce: PhDr. Vilém Novotný Abstrakt v českém jazyce Disertační práce se obecně zabývá problematikou studia veřejných politik, které považuje za specifickou subdisciplínu politických věd. Studium veřejných politik charakterizují všechny přístupy věnující se zkoumání veřejných politik. V rámci studia veřejných politik se soustředí v exploračním pojetí na téma vývoje studia veřejných politik. Činní tak ve dvou rovinách z umírněných konstruktivistických pozic. V první, teoretické, je zkoumán problém, jak studovat vývoj studia veřejných politik. Snaží se formulovat obecný analytický rámec, který by mohl posloužit i jako srovnávací mřížka. Pro formulaci hlavního referenčního rámce je využit model rady a souhlasu (nabídky a poptávky) Petera deLeona (1988) a model vývoje kanadské politické vědy vytvořený Johnem Trentem a Michaelem Steinem (Trent, 1987; Trent, Stein, 2002; Stein, 1998). Použitý analytický rámec vychází z předpokladu interakce mezi subdiciplínou a jejím národním a mezinárodním prostředím. Konkrétně se jedná o vzájemnou interakci mezi politickým systémem, resp. politickým režimem a společností (sociální, ekonomické a kulturní faktory) daného státu včetně...
Clinical Content Harmonisation of Electronic Health Record
Nagy, Miroslav ; Říha, Antonín (vedoucí práce) ; Dostálová, Taťjana (oponent) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Název: Harmonizace klinického obsahu elektronického zdravotního záznamu Autor: Mgr. Miroslav Nagy Pracoviště: Oddělení medicínské informatiky, Ústav informatiky v.v.i., Akademie věd České Republiky Školitel: RNDr. Antonín Říha, CSc. E-mail školitele: riha@euromise.cz Tato disertační práce se zabývá možnostmi harmonizace klinického obsahu v elek- tronickém zdravotním záznamu (EZZ). První část mapuje současný stav výzkumu v oblasti EZZ a příbuzných oborů, nástroje podporované nejnovějšími softwarovými tech- nologiemi a aktuální výsledky výzkumu na poli biomedicínské informatiky. Dále následuje analýza překážek zabraňujících sdílení medicínských dat a návrhy jejich řešení. Práce shrnuje veškeré nástroje, modelovací přístupy, standardy a kódovací systémy použité během výzkumu. Další část práce se zabývá metodami aplikovanými v procesu harmo- nizace klinických modelů a popisuje výsledky v podobě mapování klinických konceptů, podpůrných nástrojů, vyvinutých systémů EZZ a platforem pro sémantickou interop- erabilitu. Závěr práce nabízí celkové shrnutí výsledků výzkumu a jejich diskusi, stejně jako výhled do budoucnosti. Klíčová slova: elektronický zdravotní záznam, sémantická...
Indikátory a benchmarky jako nástroj vzdělávací politiky EU
Hulík, Vladimír ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Vladimír Hulík: Indikátory a benchmarky jako nástroj vzdělávací politiky EU 2 Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na problematiku indikátorů a referenčních úrovní v evropské vzdělávací politice. V první části jsou představeny teoretické koncepty, které se dané problematiky dotýkají, tedy teorie evropeizace, dále otevřená metoda koordinace jako zastřešující pojem, teorie benchmarkingu (zejména zaměřené na veřejný sektor) a jako závěrečný kritický pohled tzv. politics of indicators. Ve druhé části práce je popsán historický vývoj evropské dimenze vzdělávací politiky a růst jejího významu v posledních 20 letech. Jsou identifikovány tři iniciativy evropské vzdělávací politiky, ve kterých se lze setkat s používáním indikátorů a metod benchmarkingu. Poslední část je zaměřena na zkoumání vazeb mezi indikátory, které přísluší referenčním úrovním stanoveným v rámci iniciativy "Vzdělávání a odborná příprava 2010", (resp. "Vzdělávání a odborná příprava 2020") pomocí Pearsonova korelačního koeficientu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 134 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.