Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Poslyšte, krajané, aneb, Pojednání o kramářské písni
Nováková, Monika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce s názvem Poslyšte, krajané aneb Pojednání o kramářské písni je rozdělena do tří částí. První dvě části jsou teoretické a třetí závěrečná nabízí propojení obou předcházejících částí v pedagogické praxi. První část se věnuje problematice kramářské písně, její historii, důvodu vzniku i okolnostem, které ovlivňovaly její tvorbu. Zabývá se osobnostmi kramářů a údělem jejich povolání. Tato teoretická část je doplněna o konkrétní ukázky kramářských písní. Velmi důležitou součástí práce je obsahová analýza kramářských písní. První kapitoly práce jsou zdrojem základních poznatků o kramářské písni pro učitele hudební výchovy na základních a středních školách. V druhém tematickém celku se autorka věnuje problematice současných médií v návaznosti na kramářskou píseň chápanou jako masové médium své doby. V těchto kapitolách jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti mediálních studií. Práce se věnuje vlivu současných médií na děti a popisuje, jakým způsobem je v České republice zahrnuta mediální výchova do rámcových vzdělávacích programů. Třetí a poslední část práce kombinuje teoretické poznatky z kapitol předcházejících a nabízí návrhy na průběh hodin hudební výchovy, jejichž součástí bude i průřezové téma z oblasti mediální výchovy. Výuka směřující k mediální gramotnosti obyvatelstva...
Specifika školní zralosti a připravenosti u dětí s poruchou autistického spektra z pohledu speciálních pedagogů a učitelů na základní škole
Nováková, Monika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce s názvem: "Specifika školní zralosti a připravenosti u děti s poruchou autistického spektra z pohledu speciálních pedagogů a učitelů na základní škole" si klade za cíl zmapovat jednotlivé aspekty, které ovlivňují úspěšné zahájení povinné školní docházky v běžných základních školách z pohledu vybraných speciálních pedagogů a učitelů ze základních škol prostřednictví smíšeného výzkumu. Práce se zaměřuje především na dosažení schopností a dovednosti dítěte s poruchou autistického spektra na počátku školní docházky, a hledá jednotlivé preference respondentů u jednotlivých složek školní zralosti a připravenosti. Prezentovaná data vychází ze studia odborné literatury, z dotazníků a rozhovorů se speciálními pedagogy a s učiteli ze základních škol. Výsledky jak z kvantitativní i kvalitativní části výzkumu potvrzují, že školní zralost je třeba výrazně podpořit a upravit jednotlivé požadavky v oblasti sociálně emoční a jazykové. Z výzkumu vyplývá, že školní zralost v těchto dvou oblastech může být pro žáky těžko dosažitelná. Naproti tomu školní připravenost je něco, čeho dítě s PAS může dosáhnout díky kvalitní intervenci. Výzkumná část identifikovala i další faktory, které mohou ovlivnit školní zralost a připravenost. K těmto faktorům patří oblast rodiny, mateřská škola a učitel jak v...
Stres a copingové strategie u pracovníků na vedoucích pozicích z perspektivy genderu
Nováková, Monika ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
diplomová práce předkládá teoreticko kritickou analýzu dosavadních poznatků zabývající muži a ženami ve vedoucích pozicích z hlediska specifických stresorů a využívání copingových strategií. teoretické části byly rozebrány specifické nároky kladené nimi spojené stresory. Výzkumná část pak analyzovala rozdíly ve strategiích zvládání zátěže u mužů a žen ve vedoucích pozicích. Celkový soubor o velikosti muži N=1307, ženy N=798) vyplnil Dotazník zvládání zátěže sestávající dvanácti copingových strategií rozlišujících strategie zaměřené na řešení situace a na duševní pohodu. Co se využívání těchto dvanácti copingových strategií týče, multivariačn těchto dvanácti proměnných <0.001) mezi muži a ženami. Signifikantní rozdíl byl odhalen u nadřazené škály trategie vedoucí k řešení situace, přičemž výrazně více využívali tyto strategie muži. následujících univariačních testech byly odhaleny signifikantní rozdíly v strategiích, a to na škálách (kterou využívali více muži), vně, Smíření se (které uváděly i mužům více ženy) Klíčová slova
Nové typy poruch příjmu potravy u žáků středních škol ve vybraném regionu
Nováková, Monika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
akalářská práce se zabývá novými typy poruch příjmu potravy. Teoretická část objasňuje problematiku poruch příjmu potravy jako celku a dále se podrobněji zabývá charakteristikou dobí dospívání z rizikovosti pro vznik některé z poruch příjmu potravy. Cílem empirické části této práce je zjistit okolnosti incidence a prevalence vybraných poruch příjmu potravy, konkrétně ortorexie a bigorexie u žáků středních škol ve městě Čáslav. Testovaný soubor tvořili žáci Gymnázia a SOŠPg Čáslav a žáci SPŠ a OA Čáslav. Pro naplnění cíle praktické části je použit dotazník, který tvoří 21 otázek. Dotazník byl sestaven na základě prostudované odborné literatury a existujících dotazníků. Empirického šetření se zúčastnilo celkem 209 žáků. Práce odhaluje 18 respondenů, kteří vykazují znaky rizikové pro vznik ortorexie či bigorexie. Klíčová slova: poruchy příjmu potravy, ortorexie, bigorexie, drunkorexie
Koordinační schopnosti dětí ve sportovních hrách
Nováková, Monika ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motorickými schopnostmi, primárně schopnostmi koordinačními. Teoretická část je zaměřena především na charakteristiku motorických schopností a jejich význam v životě člověka. Dále je zde uvedena charakteristika sportovního výkonu a sportovních her. Cílem praktické části je zjistit úroveň koordinačních schopností dětí ve věku 11-12 let ve sportovních hrách, a to konkrétně ve fotbalu, ledním hokeji a florbalu. Testování proběhlo v týmu FK Čáslav, HC Čáslav a ACEMA Sparta Praha. Pro měření byla využita testová baterie dle Kohoutka, čítající 5 motorických testů. Výsledky byly následně porovnány s normou, kterou vytvořil Kohoutek pro 11leté a 12leté chlapce ve svém výzkumu v roce 2003. Naměřené výsledky vykazují podprůměrnou úroveň koordinačních schopností hráčů sportovních her v porovnání s populační normou.
Pohled učitelů na předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v čase
Nováková, Monika ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Téma diplomové práce je pohled na speciální a předškolní vzdělávání na území České republiky v uplynulých 30 letech. Pro lepší pochopení provázanosti vývoje speciálního vzdělávání jsou však některé kapitoly věnovány i období před rokem 1989. Práce je členěná na část teoretickou a praktickou. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na legislativu a dokumenty, které významně ovlivnily speciální a předškolní vzdělávání, na oblast integrace/inkluze ve vzdělávání a dále také na systém vzdělávání pedagogů po roce 1989 do současnosti a pozici asistenta pedagoga. Praktická část analyzuje informace získané formou rozhovoru s oslovenými pedagogy mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, jak pedagogové mateřských škol vnímají změny, kterými předškolní a speciální vzdělávání prošlo v průběhu uplynulých 30 letech.
Farmakoterapie na ortopedickém oddělení z pohledu sestry
TOMÁNKOVÁ NOVÁKOVÁ, Monika
Farmakoterapie na ortopedickém oddělení si zaslouží svou pozornost zejména proto, že pacienti tohoto oddělení jsou rizikovou skupinou, jsou věkově starší a často užívají více léků najednou. Práce sester na ortopedii je psychicky i fyzicky náročná. Sestra zde podává pacientům léky průběžně během celého dne, proto mohou během farmakoterapie nastat jako při všech rutinních postupech jisté nedostatky. Ať vědomé, či nevědomé. Práce si klade za cíl zmapovat problematiku farmakoterapie na ortopedickém oddělení. Dále zmapovat faktory, které mohou ovlivnit vznik komplikací při podávání léků pacientům na ortopedickém oddělení a navrhnout zlepšení v procesu farmakoterapie na ortopedickém oddělení. Bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření pomocí zúčastněného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů, které byly realizovány se sestrami a pacienty ortopedického oddělení. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že sestry mají základní teoretické znalosti v oblasti farmakoterapie. Zároveň byly zjištěny i určité nedostatky, kdy tyto teoretické vědomosti nejsou dodržovány v praxi. Překvapivé byly výsledky v oblasti identifikace pacienta před podáním léku, kdy ne všechny sestry tento zásadní krok v prevenci medikačního pochybení dodržují. Naopak lze dle výsledků říci, že sestry mají výborné znalosti a dovednosti v tlumení bolesti. Dokazuje to jak zúčastněné pozorování, tak spokojenost samotných pacientů. Dílčí výsledky byly prezentovány na semináři na ortopedickém oddělení a byly předány managementu tohoto oddělení. Z vyplývajících nedostatků byl vytvořen pomocný materiál. Diplomová práce byla psána tak, aby sloužila i jako informační materiál pro začínající nebo stávající sestry ortopedického oddělení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.