Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 419 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na základní škole
Králová, Hana ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Na začátku svého výzkumu provedu šetření, na jehož základě zjistím, jak žákyně 9. třídy ovládají hru volejbalu, jestli ho už hrály či nikoliv, popřípadě jak často ho hrály a jak jim jdou jednotlivé volejbalové dovednosti. Do počátečního šetření spadá dotazník pro žákyně vybraných dvou tříd a jejich testování ve volejbalových dovednostech. Na základě zjištěných informací připravím výukové hodiny. Pro žákyně jedné třídy budu mít připravenou jednu metodu výuky volejbalu-výuka herních činností jednotlivce. Budu je učit všechny volejbalové dovednosti, budu s nimi trénovat a vše procvičovat. Např. odbití obouruč vrchem (prsty), odbití obouruč spodem (bagr), podání a útočný úder. A druhé třídě připravím jinou metodu výuky volejbalu-výuka volné hry. Budu s nimi hrát minivolejbal. Od nejjednoduššího žlutého minivolejbalu po nejtěžší modrý minivolejbal. Ve žlutém minivolejbalu si jen hráči družstev hází míč. V oranžovém minivolejbalu se chytá míč a poté se nahrává spoluhráči odbitím obouruč vrchem (prsty) po vlastním nadhozu. V červeném minivoljbalu je možné provést meziodbití obouruč vrchem (prsty) nad sebe. V zeleném minivolejbalu se přidává i bagr. A v posledním modrém minivolejbalu se používají všechny herní činnosti. A takto stupňovitě s nimi budu hrát. Obě tyto metody budu aplikovat po dobu jednoho...
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...
The pedagogy of Maria Montessori in the teaching of French as a foreign language in the Czech Republic
Polášková, Adina ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životem Marie Montessori, její pedagogikou, a především výukou francouzštiny jakožto druhého cizího jazyka na Montessori školách v České republice. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část seznamuje čtenáře se základní terminologií v oblasti alternativní pedagogiky, jaké byly impulzy a důvody pro vznik alternativní pedagogiky jako takové a popisuje vývoj alternativního vzdělávání v České republice a ve Francii. Dále se zaměřuje na život a osobnost Marie Montessori a její pedagogiku, zejména na její principy a metody. Práce také popisuje pojetí pedagogiky v Montessori školách, včetně role učitele ve vzdělávání a specifik Montessori pedagogiky na základních školách druhého stupně. Teoretickou část uzavírá kapitola, která seznamuje čtenáře s odkazem Marie Montessori a tím, jak je její pedagogika rozšířená. Zahrnuje tak zmapování školních zařízení Montessori ve třech největších městech České publiky. Praktická část se skládá z případové studie dvou Montessori základních škol. Jedná se o ŽŠ Montessori v Kladně a o ŽŠ Montessori Five Star v Brně. Cílem praktické části je zjistit, jakou podobu má výuka francouzského cizího jazyka v Montessori školách, jak se liší od výuky v tradičních školách, jaké principy Montessori pedagogiky jsou ve výuce uplatňovány a...
Didaktické zpracování problémů současné demokracie pro výuku základů společenských věd
Záleský, František ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Fapšo, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problémům současné demokracie a jejich didaktickému zpracování pro výuku předmětu základy společenských věd na gymnáziích. Nejprve je rozebráno téma demokracie z několika různých úhlů pohledu a ty jsou vzájemně porovnávány, přičemž je částečně vycházeno i z učebnic, vzhledem k didaktickému zacílení práce. Následně je velký prostor věnován čtyřem vybraným problémům současné demokracie a několika různým pohledům na ně, přičemž vybranými problémy jsou nerovnosti, vzdělávání, populismus a epistemické znetvoření. Následuje analýza uchopení tématu v rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia a na ni poté navazuje analýza zpracování tématu ve vybraných školních vzdělávacích programech čtyřech gymnázií, které jsou poté také z tohoto hlediska porovnány. V další podkapitole je rozebíráno, v jaké míře dostávají problémy současné demokracie prostor v učebnicích základů společenských věd pro střední školy a učebnice jsou mezi sebou porovnány. Bylo zjištěno, že v rámcových i školních vzdělávacích programech chybí kritický přístup, pojmenování problémů a jejich vtažení k současnosti. Druhá část práce obsahuje popsané návrhy čtyř vyučovacích hodin, které jsou zacíleny na zmíněné čtyři vybrané problémy a měly by částečně nahrazovat vzdělávací obsahy, které byly vyhodnoceny jako...
Využití příběhů ve výuce jazyka na 1. stupni ZŠ
Benešová, Marie ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití příběhů ve výuce jazyka na 1. stupni ZŠ, a to zejména českého jazyka. Teoretická část obsahuje základní informace o metodě vyprávění příběhů, storytellingu, její možné využití v českém jazyce a zkušenosti s touto metodou při výuce anglického jazyka. Pro práci s příběhem v hodinách českého jazyka jsou uvedeny možnosti, jak metodu storytellingu využít s ohledem na RVP ZV, a to jak z hlediska žákovských výstupů, tak i kompetencí, které by mohly být v hodinách využívajících storytelling rozvíjeny. Práce se věnuje procesu výběru i tvorby příběhu, jeho umístění v dětské literatuře a kritériím, která by měla být splněna, aby byl příběh žáky přijat. Prostor je věnován samotné aplikaci do vyučovací jednotky a nabídce konkrétních metod a cvičení umožňujících zapojení storytellingu do výuky. Práce se dále zabývá samotným procesem tvorby příběhu na vyjmenovaná slova pro 4. třídu, popisem průběhu vyučovací jednotky i reakcí žáků v hodině a přípravou kontrolního testu, jeho vyhodnocením. Vzhledem k limitovaným zdrojům týkajících se využití storytellingu ve výuce českého jazyka, by tato práce mohla v budoucnu sloužit jako jeden z možných návodů, jak metodu storytellingu zařadit do výuky a může sloužit jako odrazový můstek pro další badatele a zájemce v oblasti storytellingu....
Využití orientačního běhu na 1. stupni základní školy
Sedláčková, Jana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím orientačního běhu jako vzdělávacího nástroje na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je vytvořit metodickou příručku pro učitele, která jim pomůže zařadit orientační běh do výuky. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní kapitoly. První kapitola vymezuje problematiku naplňování vzdělávacích cílů vzhledem ke kurikulu, druhá kapitola se věnuje dítěti mladšího školního věku a jeho vývoj z hlediska orientace a pohybových možností a třetí část je věnována charakteristice orientačního běhu, základní principy včetně jeho historie a vývoje tohoto sportu. Praktická část se zaměřuje na tvorbu metodické příručky pro učitele. Ta obsahuje konkrétní informace o tom, jak začlenit orientační běh do výuky na 1. stupni základní školy. Jsou zde uvedeny hry a aktivity, které na sebe navazují v náročnosti. Výstupem této práce je komplexní metodická příručka, která poskytuje učitelům prostředky a nápady pro efektivní začlenění orientačního běhu do výuky na 1. stupni základní školy. Aktivity, které jsou použity v metodické příručce, jsou navrženy s ohledem na zábavnost a interaktivitu. Zároveň se přizpůsobují potřebám účastníků a jsou koncipovány tak, aby byly co nejefektivnější a co nejvíce podporovaly motivaci a zájem žáků o téma orientačního běhu. Metodickou příručku...
Pilotní průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví v praxi na základních školách
Mejzrová, Adéla ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Charakteristika: Diplomová práce se zabývá problematikou tělocvičného názvosloví. Tělocvičné názvosloví je jedním z prostředků komunikace s žáky v tělesné výchově, pomocí kterého naplňujeme pedagogické cíle. Při užívání tělocvičného názvosloví rozšiřujeme slovní zásobu žáků a snižujeme procento ztrátového času. V práci je charakterizována historie zmíněného názvosloví, jeho systematika a význam v praxi. Práce se dále zaobírá rámcovými vzdělávacími programy a školními vzdělávacími programy. Dále je v teoretické části práce charakterizovaná hlavní profesní dovednost učitele, a to komunikace. Cíl: Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit dotazníkové šetření, které se zaobírá problematikou využívání tělocvičného názvosloví ve školní tělesné výchově. Dotazník slouží ke zhodnocení aktuálního stavu využívání tělocvičného názvosloví na vybraných základních školách. Metody: Hlavní metodou výzkumu byla metoda dotazníku. Byly použity nestandardizované dotazníky s uzavřenými i otevřenými otázkami pro učitele TV základních škol. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 101 učitelů, kteří vyučují tělesnou výchovu na základní škole. Výsledky práce byly zpracovány a vyhodnoceny pomocí Microsoft Excel a programu Statistica 12. Klíčová slova: Gymnastika, tělocvičné názvosloví, tělesná výchova, učitel, výuka, základní škola.
Možnosti výuky atletiky na školách bez atletického zařízení
Slivková, Barbora ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá výukou jednotlivých atletických disciplín na školách, které nemají k dispozici atletický areál. Cílem práce bylo sestavit zásobník atletických cvičení, který mohou použít k výuce všichni učitelé, kteří nemají k dispozici vhodné zázemí k výuce atletiky, ale také učitelé, kteří hledají nové nápady a inspiraci do atleticky zaměřených hodin tělesné výchovy uvnitř i venku. Na teoretickou oporu v podobě popisu školní atletiky a techniky a didaktiky základních atletických disciplín navazuje výzkumná část. Výzkumnou metodou se stalo nestandardizované dotazníkové šetření, jehož respondenti byli pražští učitelé tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ, od nichž se, mimo informací o dostupnosti pomůcek a prostředí pro výuku, zjišťovalo, jaká cvičení k výuce atletiky v omezených podmínkách používají. Tato cvičení se spolu s cvičeními z odborné literatury a internetových zdrojů staly obsahem zásobníku, který byl tvořen tak, aby obsahoval taková cvičení, která se mohou použít v různých podmínkách při výuce všech jednotlivých základních atletických disciplín. Zásobník dohromady obsahuje 61 cvičení, z toho 39 z odborné literatury a internetových stránek a 22 z odpovědí na dotazníkové šetření. KLÍČOVÁ SLOVA atletický stadion, atletické zařízení, didaktika atletiky, tělesná výchova, výuka, zásobník cviků
Porovnání výuky házené ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základních škol a na víceletých gymnáziích.
Stránská, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky házené v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol a na víceletých gymnáziích v kraji Praha. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá pojetím výuky házené v rámci Rámcového vzdělávacího programu, ve školní tělesné výchově, pravidly a didaktikou házené. Praktická část se věnuje mapování a následnému porovnání výuky a vybavenosti škol k výuce školní házené na základních školách a víceletých gymnáziích v kraji Praha, prostřednictvím dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 419 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.