Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Televize jako socializační činitel na začátku dospívání chlapců a dívek
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na dětské televizní diváky. Jejím cílem je zmapovat návyky konzumace masových médií u dětí, vysledovat, jakou roli v jejich životě hraje televize, a zjistit, jaký význam pro ně mají hrdinové, které znají z médií, v následné konfrontaci s jejich bezprostředním okolím. Pro tyto účely byl prostřednictvím dotazníků proveden kvantitativní výzkum čítající 349 respondentů - žáků šestých ročníků pražských základních škol a prvních ročníků pražských osmiletých gymnázií. Výsledky jsou prezentovány jako komparace z hlediska pohlaví i typu školy. V teoretickém úvodu předkládám popis daného věkového období, charakteristiku masových médií a jejich působení při socializaci dospívajících. Následně je text rozdělen na tři části odpovídající třem oddílům dotazníku. První z nich se zabývá způsobem trávení volného času dětmi dané věkové kategorie a zastoupením masových médií v jejich volném čase. Druhá část se věnuje výhradně televizi, oblíbeným televizním pořadům a názorům, které na televizi mají dospívající i jejich rodiče. Tématem třetí části jsou oblíbení hrdinové z médií, vztah dětí k těmto hvězdám, chování dětí jako fanoušků a vzory, které si dospívající vybírají jak mezi svými oblíbenými hrdiny z médií, tak ze svého reálného okolí. Na začátku každé části je vždy provedena...
Analýza vlivu online chování na skutečný život
Hrubý, Martin ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze vlivu online chování na skutečný život. Je rozdělena na teoretickou (1.-3. kapitola) a praktickou část (4.-7. kapitola). První kapitola představuje aktuální trendy a celkový úvod do tématu sociálních sítí, internetu, online komunikace a seznamování. Ve druhé kapitole jsou představeny hlavní formy kybernetického asociálního jednání. Třetí kapitola se zaměřuje na proces socializace, dospívání z pohledu vývojové psychologie a jednotlivé myšlenkové a behaviorální vzorce pronikající z virtuální reality do skutečného světa. Praktická část se ve čtyřech kapitolách věnuje jednotlivým formám výzkumu, který měl potvrdit stanovené hypotézy a informace uvedené v teoretické části. Pro jednotlivé výzkumy byly využity metody kvantitativního dotazníku mezi studenty střední školy, kvalitativního výzkumu formou polo-strukturovaného rozhovoru s pedagogy a kvantitativní obsahové analýzy pedagogického periodika. Čtvrtá kapitola je teoretickým uvedením do metodik všech použitých výzkumů. V páté, šesté a sedmé kapitole jsou zdokumentovány jednotlivé části výzkumu, částečně potvrzeny některé hypotézy a následně interpretovány výsledky výzkumné části.
Výchova k anorexii? Vyprávění žen trpících poruchami příjmu potravy o rodinném prostředí - kvalitativní výzkum
Biskupová, Kateřina ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Práce se zabývá vztahem mezi poruchami příjmu potravy a interpretací rodinného prostředí pacientkami a jejich příbuznými. Autorka se pokouší odhalit rozdíly ve výchovné ideologii uplatňované při výchově pacientek s mentální anorexií a mentální bulimií. Pro tento účel jsou nejprve definovány termíny rodinné prostředí a styl výchovy pomocí Lewinovy typologie. Vychází se zde z předpokladů, že mentální anorexie se pojí s důslednou výchovou zapříčiňující důsledné chování při držení diet, zatímco mentální bulimii spojuje s méně důslednou výchovou odrážející se v nedokonalém dodržení dietního plánu. Teoretická část této bakalářské práce shrnuje současné poznatky o poruchách příjmu potravy se zaměřením na sociální faktory a rodinu. Praktická část se opírá o vlastní kvalitativní výzkum provedený na základě analýzy celkem dvaceti narativních rozhovorů pacientek, jejich matek a jednoho otčíma. Výzkum zohledňuje profese rodičů, zaměření na tělo, sportovní založení rodin, uplatňovaný výchovný styl, představu o ideální výchově ve vztahu k té uplatňované a zabývá se i tím, co nemocným pomáhá, dále je pozornost věnována sourozenectví, rozvodům a mezigeneračním vztahům. Výzkum v rámci této bakalářské práce prokázal jistou souvislost mezi stylem výchovy a s ním spojenou důsledností, rodinným prostředím a danými...
Reflexe socializačních rozporů(konfliktů)dospívajících klientů OSPOD
Smrž, Josef ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vybrané aspekty socializace dospívajících. Všímá si charakteristik interakce dospívajících a dospělých, klade důraz na prožívání sociálních vztahů a sleduje působení autority na socializační procesy u této skupiny. Diplomová práce má charakter teoreticky empirický s tím, že v teoretické části jsou objasněny výše uvedené oblasti. Empirická část využívá designu kvalitativního výzkumu. Soubor respondentů tvoří skupina dospívajících chlapců a dívek, která je klientem OSPOD (oddělení sociálně právní ochrany dětí) a kurátorů pro mládež, s kterými byly realizovány polostrukturované rozhovory mapující problematiku vztahů s jednotlivými socializačními proměnnými a jejich reflexi kurátory pro mládež. Lze předpokládat, že procesy socializace a interakce jsou určitými způsoby konfliktní. S ohledem na jejich další vývoj je třeba porozumět těmto specifickým vývojovým projevům a jejich vnímání. Zjištěné výsledky jsou podrobně popsány a diskutovány s odbornou literaturou. V závěru práce jsou doporučeny další výzkumy a intervence v oblasti práce s dospívajícími klienty, u nichž se objevují socializační rozpory. Diplomová práce rozšiřuje znalosti o této specifické skupině dospívajících a přináší náměty pro práci psychologů a dalších pomáhajících profesí, které se dostávají do...
Zobrazování záporných postav v televizních pořadech pro děti
Švarcová, Alžběta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená práce vychází z úvahy o tom, že jedním z významných nástrojů socializace jsou i masová média. Ta jsou již od útlého věku zdrojem informací o světě, představují modely společensky přijatelného chování a zobrazují ve společnosti platné hodnoty a normy. V návaznosti na dvojznačný charakter socializace, který na jednu stranu umožňuje jedinci začlenit se plnohodnotně do společnosti, na stranu druhou však reprodukuje i stávající nerovnosti, se autorka ptá po tom, jakým způsobem jsou v televizních seriálech pro děti zobrazovány záporné postavy, tedy ty, které běžné normy porušují. V teoretické části práce autorka vychází především ze sociologických úvah o povaze moderní společnosti, charakteru socializace a společenských norem. V kapitolách týkajících se socializačního potenciálu médií čerpá v prvé řadě z teorie vzorů vycházející z obecnější teorie sociálního učení. V empirické části se autorka prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy pokouší popsat, jakým způsobem jsou zobrazovány záporné postavy v televizních seriálech pro děti, a mimo jiné v ní dokazuje, že svět dětských seriálů má přísně dichotomický a vylučující charakter. Jedním z výstupů práce je i typologie záporných postav objevujících se v dětských televizních seriálech.
Analýza programů primární prevence v libereckém kraji
Tkáčová, Drahuše ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Tématem mé diplomové práce byla analýza programů primární prevence v Libereckém kraji. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů souvisejících s vývojem sociálně patologických jevů a rizikového chování u dětí a mládeže. Dále se věnuje systému prevence se zaměřením na primární prevenci rizikového chování. Důležitou částí je téma primární prevence jako součást výchovy. Teoretická část mé práce je zakončena kapitolou zabývající se procesem komunitního plánování obcí. V praktické části je formou empirického šetření analyzována situace v oblasti primární prevence na základních školách, zjišťovány jsou informace o počtu poskytovatelů a programů primární prevence. Důležitým výstupem jsou také potřeby a postoje obcí v regionu.
Sexuální výchova očima dvou generací
Kothajová, Martina ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Štípková, Martina (oponent)
Předkládaná teoreticko-praktická práce se zabývá problematikou sexuální výchovou v rodině a ve škole. V teoretické části představuje definici a historický vývoj pozice sexuální výchovy v České republice po roce 1948 a dále pojednává o obsahu, metodách, cílech a překážkách sexuální výchovy ve zmiňovaných institucích. V praktické části představuje pohled komunikačních partnerů a partnerek ze dvou generací na definici sexuální výchovy, průběh jejich vlastní sexuální výchovy a představy o ideálním průběhu sexuální výchovy z hlediska věku i hloubky poskytnutých informací. Výzkum ukazuje, že si pod pojmem sexuální výchova představují především ty části sexuální výchovy, které se týkají pohlavního života jedince, například rozmnožovacích orgánů, antikoncepce, pohlavního dospívání a těhotenství. Podle výpovědí komunikačních partnerů a partnerek zprostředkovává prvotní informace z oblasti sexuální výchovy především škola, avšak za ideálního zprostředkovatele považují rodinu, což poukazuje na rozdíl mezi tím, jak sexuální výchova v jejich případě probíhala, a jak by, také podle odborníků, probíhat měla. I přes trvající nedostatky sexuální výchovy v rodině i ve škole, lze při porovnání rozhovorů z hlediska generací vysledovat pozitivní trend začleňování tématu sexuální výchovy do rodinného prostředí, které je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.