Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,427 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žák z homoparentální rodiny
KOŘENSKÁ, Anna
Tématem mé diplomové práce je: "Žák z homoparentální rodiny", jejíž teoretická část je věnována možnostem vzniku homoparentální rodiny, právním aspektům v České republice a zbytku Evropy, jak se taková rodina liší od tradiční a jak na její složení nahlíží společnost. Také vnáší pohled na vývoj identity dítěte v rodině tvořené dvěma matkami nebo dvěma otci a jak je možné nahradit mužské a ženské vzory. V teoretické části nalezneme i studie zbývající se homoparentalitou a postoje odborníků k výchově dětí stejnopohlavním párem. V neposlední řadě je zaměřená na časté výhrady společnosti, homofobii a na mediální vliv přispívající k vytváření názorů na toto téma. Praktická část se skládá ze tří částí, rozhovoru s paní docentkou Pavlínou Janošovou, pedagogickou psycholožkou zaměřující se mimo jiné na téma homosexuality a genderové identity dětí. Velký prostor je věnován rozhovorům s lesbickým párem a jejich dvěma dcerami školního věku a ve třetí části navrhuji možnosti, jak téma homoparentálních rodin otevírat ve školním prostředí, přičemž prostředníkem jsou dětské knihy či jiný podnětový materiál.
Rozvod rodičů a jeho dopad na žáky 1. stupně ZŠ
VONDRÁKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá rozvodem rodičů a jeho dopady na dítě v mladším školním věku. V teoretické části je zaměřena na rodinu a celkový proces rozvodu. Důraz je kladen na prožívání dítěte, jeho reakce, školní život a celkové dopady rozvodu na jeho osobu. Praktická část představuje výzkum sledující zkušenosti mladých dospělých, jejichž rodiče se rozvedli v jejich mladším školním věku. Ukázalo se, že významný vliv na jejich vyrovnání s touto změnou měla komunikace s rodiči a zachování kontaktu a vztahu s nerezidentním rodičem (ve všech sledovaných případech otcem). Tam, kde tomu tak nebylo, se děti se změnou vyrovnávaly obtížněji. Jednou z náročných proměnných bylo stěhování a v jednom případě též významné zhoršení vztahu matky k dceři. V těchto případech se u dítěte ve škole projevily obtíže ve vztazích s vrstevníky i ve školním výkonu.
Využití autorského příběhu k usnadnění adaptačního procesu dítěte v mateřské škole
HŘÍBALOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce pojednává o usnadnění adaptace dítěte v mateřské škole. Seznamuje s vývojovými stádii dítěte a navrhuje možné podpůrné metody při nástupu dítěte do mateřské školy. Vyzdvihuje pozitivní dopad literatury na děti předškolního věku. Obsahuje metody ke čtenářské pregramotnosti a práci s knihou. Navrhuje autorský příběh jako metodu k usnadnění adaptace dítěte na mateřskou školu. Ověřuje její účinnost v praxi a s pomocí rodičů vyhodnocuje přínos příběhu dětem před nástupem do mateřské školy.
Výchova dítěte v problémové rodině
BÁRTOVÁ, Anna
Bakalářská práce se věnuje tématu "Výchova dítěte v problémové rodině" a zkoumá různé druhy těchto problémů v jednotlivých rodinách. Cílem této práce je identifikovat problémy, analyzovat jejich příčiny, zhodnotit dopady na výchovu dětí, jak rodinou situaci zvládají a zjistit, jak dostupnou podporu mají. Teoretická část práce se zaměřuje na definici rodiny, jejích funkcí a klasifikaci různých typů problémů v rodinách. Praktická část práce vyplývá z provedení kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, které byly analyzovány na základě výpovědí jednotlivých respondentů. Výsledky těchto rozhovorů jsou zpracovány do případových studií pěti problémových rodin, ve kterých vyrůstají malé děti.
Zapojení rodinných příslušníků do péče o pacienta po cévní mozkové příhodě v domácím prostředí
DOUBKOVÁ, Lucie
Abstrakt: Bakalářská práce nese název "Zapojení rodinných příslušníků do péče o pacienta po cévní mozkové příhodě v domácím prostředí."Cíle: Zjistit, jaké vědomosti mají rodinní příslušníci o cévní mozkové příhodě. Zjistit, jaké znalosti mají rodinní příslušníci o poskytování péče jedinci po cévní mozkové příhodě. Zjistit míru pečovatelské zátěže u rodinných příslušníků pečujících o pacienty po CMP. Zjistit, jak ovlivnila cévní mozková příhoda jedince a sociální interakce v rodině. Pro dosažení stanovených cílů byly vytvořeny výzkumné otázky. Jaké vědomosti mají rodinní příslušníci o cévní mozkové příhodě? Jaké znalosti mají rodinní příslušníci o poskytování péče jedince po cévní mozkové příhodě? Jak ovlivnila cévní mozková příhoda jedince a sociální interakce v rodině? Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá definicí cévní mozkové příhody, typy CMP, klinickým obrazem CMP, diagnostikou, léčbou CMP, první pomocí a rizikovými faktory. Dále je zde popsáno rozdělení CMP. Dále se v teoretické části popisují dopady cévní mozkové příhody na pacienta, rodina a cévní mozková příhoda, rehabilitace po cévní mozkové příhodě, domácí péče, ošetřování nemocného v domácí péči, úloha rodinných příslušníků v domácí péči a podpora soběstačnosti pacienta při každodenních činnostech. Empirická část bakalářské práce byla zpracována metodou kvalitativního výzkumného šetření. Technikou sběru dat byly polostrukturované rozhovory, které byly realizovány rodinnými příslušníky pečujícími o pacienty po CMP v domácím prostředí. Výzkumný soubor byl tvořen dohromady 12 rodinnými příslušníky, kteří se starají o své blízké po CMP v domácím prostředí. Získaná data byla zpracována metodou "tužka papír". Bylo použito otevřené kódování a výsledky byly následně rozděleny do 3 kategorií a 13 podkategorií. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že rodinní příslušníci mají přehled o základních vědomostech a znalostech o cévní mozkové příhodě v rámci poskytování péče o jedince po cévní mozkové příhodě v domácím prostředí. Také bylo zjištěno, jaká zátěž provází pečovatele během péče a jak ovlivnila cévní mozková příhoda interakce mezi rodinou a nemocným. Výstupem práce je informační brožura pro rodinné příslušníky, kteří se starají o pacienta po CMP v domácím prostředí. Zároveň může posloužit dalším rodinám, kteří pečují o pacienta po CMP.
Komparace dávkového systému v České republice a vybraných zahraničních zemí
ŠEFLOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá tématem Komparace dávkového systému v České republice a vybraných zahraničních zemí. Zabývá se porovnáním dávek, zejména rodičovského příspěvku, peněžité pomoci v mateřství a přídavků na dítě v České republice, Slovenské republice, Polské republice, Spolkové republice Německo a ve Švédském království. Práce je vedená jako teoretická, kde bylo cílem porovnat systém sociálních dávek pro rodiče s dětmi v rámci České republiky s vybranými zeměmi. Popisuje také jednotlivé srovnávání dávek. Dále se zabývá výhody a nevýhody jednotlivých zemích a doporučení pro Českou republiku.
Dítě se sluchovým postižením - jeho komunikace a vztahy v mateřské škole a v rodině
ROČKOVÁ, Karolína
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dítě se sluchovým postižením a jeho komunikaci a vztahy v rodině a v mateřské škole. Hlavním výzkumným cílem této práce je zmapovat zkušenosti slyšících rodičů při nastavování vhodného komunikačního systému s dítětem se sluchovým postižením předškolního věku, jaká jsou specifika komunikace v rodině a prožívání běžných každodenních komunikačních situací, které jsou však ovlivněny aspektem sluchového postižení. Dále se dozvědět z pohledu učitelek, jak vypadá komunikace dítěte v MŠ dle § 16 školského zákona a jaké má vztahy v kolektivu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část objasňuje základní problematiku a terminologii týkající se sluchového postižení a definuje důležitá témata ohledně problematiky dítěte se sluchovým postižením v rodině, v mateřské škole a jejich vzájemné spolupráce. Praktická část je uskutečněna formou kvalitativního výzkumu. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaného, hloubkového rozhovoru se třemi matkami dětí se sluchovým postižením a strukuturovanými rozhovory se třemi učitelkami v mateřských školách dle §16. Tato práce může být přínosná zejména pro rodiče dětí se sluchovým postižením, a to především těm, jejichž dítě bylo právě diagnostikováno a oni možná tápou jak v oblasti komunikace, tak v navazování vztahů s dítětem a jeho výchovou. Tato práce poskytuje užitečné informace a přímý vhled do rodin, které s tím mají zkušenost a jejich příběh tak může nabídnout doporučení a strategie, jak lépe porozumět potřebám svého dítěte a zlepšit komunikaci a vztahy v rodině.
Genderové role u lidí s mentálním postižením vyrůstajících v rodině nebo ústavní péči
HARISOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá vnímáním genderových rolí u lidí s mentálním postižením s ohledem na to, zda vyrůstali v rodině nebo vyrůstali v ústavní péči. Teoretická část této práce vysvětluje pojmy jako jsou genderové role, genderová identita, mentální postižení, rodina, výchova a ústavní péče. Praktická část práce zpracovává rozhovory s respondenty výzkumu, což jsou lidé s mentálním postižením. Dílčími cíli výzkumné práce jsou porovnání vlastností, vnímání mužských a ženských vzorů, zařazení typicky ženských a typicky mužských prací, preferencí a zájmů u lidí s mentálním postižením právě podle toho, v jakém prostředí vyrůstali.
Srovnávání přístupů k aplikaci konceptu harmonizace pracovního a rodinného života zaměstnankyň ve veřejném a zaměstnankyň v soukromém sektoru
Spieglerová, Regina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou podpory harmonizace práce a rodiny jako jedním z faktorů, který ovlivňuje spokojenost s pracovním i rodinným životem, přičemž se zaměřuje na ženy-matky. Pozornost je věnována proměnám postavení ženy ve společnosti, na trhu práce i v rodině, možným přístupům k reprodukčnímu chování a především možnostem, které nabízí stát a zaměstnavatelé k harmonizaci práce a rodiny. Práce se zaměřuje na srovnání přístupů zaměstnavatelů ve veřejném a soukromém sektoru ke slaďování práce a rodiny svých zaměstnanců. Empirické šetření sleduje identifikaci možností k usnadnění harmonizace práce a rodiny, které zaměstnavatelé obou sektorů pracovníkům nejčastěji nabízejí, usiluje o zjištění, které z těchto možností ženy nejčastěji využívají, které jim ve slaďování pracovního a rodinného života nejvíce pomáhají a které postrádají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,427 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.