|
Hlas jemný, tichý
Krutsche, Karin ; Mladějovský, Josef (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá průnik křesťanských témat s každodenním životem a čerpá inspiraci přímo z Bible. Autorka se zaměřuje na svůj subjektivní výklad víry a zamýšlí se nad nečekanými způsoby, jakými se může projevovat Boží přítomnost. Prostřednictvím svých uměleckých děl tato témata vizuálně zobrazuje, přičemž zdůrazňuje symboliku světla jako reprezentaci Boží transcendence.
|
|
Tvary růstu
Gehringerová, Bára ; Těthalová, Gabriela (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Autorka ve své práci dlouhodobě zpracovává motiv rostlin. Ty používá jako metaforu, inspiraci i prostředek k rozjímání o přírodních, společenských a psychologických systémech. V bakalářské práci bude toto téma rozvíjet, pokračovat v ohledávání podobností mezi rostlinným a lidským, jak formálně, ve stavbách těl, tak především ve způsobu existování jednotlivých entit, například v možnostech vyrovnávání se s vnějšími stresovými i podpůrnými vlivy v procesu růstu a vývoje. Zkoumání rostlinného světa je prostředkem k rozjímání nad tím lidským a jejich vzájemném vztahu. Rostliny se tak také stanou projekčním plátnem, znakem vyprávějícím o sociálních dynamikách lidských společenství i psychologických procesech samotné autorky a lidských bytostí obecně. Cílem bakalářské práce je vytvoření ucelené série obrazů zpracovávající téma lidského prožitku prostřednictvím symbolu rostliny.
|
|
Naše šupiny jsou tekuté
Müllerová, Denisa ; Štindlová, Marie (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Naše šupiny jsou tekuté" je audiovizuální dílo zařaditelné do žánru experimentální pohádky. Film kombinuje 3D animaci s reálnými záběry a sleduje interakci mezi dvěma hlavními postavami – Hadem a Dívkou. Skrze kinematografické motivy a symboliku zpracovává téma truchlení. Interpretace vztahu mezi hlavními postavami je otevřená, nabízí možné výklady v závislosti na kulturním kontextu a individuálním vnímání diváka. Možným interpretacím díla se věnuji v textové dokumentaci díla.
|
|
Kdo najde malíře/malířku, najde poklad
Dvořák, Jakub ; Klyuykov, Alexey (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje autorskou spolupráci malíře a malířky – Jakuba Dvořáka a Michaely Novákové. Programově se věnují společnému malování jednotlivých obrazů, přičemž výsledek vychází z několika rovin: samotného vizuálního obsahu, ve kterém se prolínají malířské rukopisy obou autorů, i pro diváka neviditelný, nicméně neméně podstatný proces neustálé vzájemné komunikace, hledající společný konsenzus během procesu tvorby - od samotného výběru námětu po rozdělování malířsky pojednávaných ploch. Společně vytvářené obrazy tématicky zobrazují výjevy z prostředí (pří)městské krajiny maloměsta na Vysočině, což se vztahuje ke skutečnosti, že se oba autoři v tomto prostoru pravidelně pohybují. Z technického hlediska se bude jednat o olejomalby v různých formátech. Cílem je vytvořit cyklus olejomaleb provedených autorskou dvojicí. Kromě tématu spolupráce, které bude prostupovat každým obrazem, je neméně podstatná samotná spojující tématika vybraných námětů – cílem je tedy nejen forma vzniklá prolínáním rukopisů obou malířů, ale i obsah.
|
|
HELE KÁMEN, CO V NĚM ASI JE?
Petruželová, Anna ; Vaněk, Tomáš (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Moje diplomová práce je soubor přibližně 30ti různě malých knížek, které jsem dělala od září 2023 do června 2024. Knížky jsou vyrobené různými technikami a jsou o různých tématech. O tom co mě napadlo, o čem jsem přemýšlela a co se stalo. Nejčastěji jsou v nich i kresby i slova, někdy jenom slova nebo jenom kresby a někdy ani jedno. Snažila jsem se na nich pracovat průběžně, vyrobit přibližně jednu knížku za týden.
|
|
Bunkr
Ticháčková, Helena ; Sýkora, Šimon (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tematikou escapismu – tzn. touze po úniku z reality (skrze počítačové hry, denní snění atd.) Důvodem k tomuto zaměření je především má osobní potřeba utéci – zejména z emoční pasti určitých lidí a z určitého druhu traumat, která během let občas vyplouvají na povrch a ovlivňují jak moji přítomnost, tak budoucnost. Jako prostředek k naplnění záměru jsem si vybrala malbu na větší formáty pláten, do které se snažím promítnou pocit nerozhodnosti, úzkosti, očekávání. Ve společenském kontextu mi zvolené téma přijde relevantní a nemohu říci, že by platilo jen pro poslední tři roky. V širší současnosti ale mezi lidmi vnímám potřebu úniku mnohem intenzivněji.
|
|
no noon on
Janechová, Lucia ; Houser, Milan (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Práca spracováva tému slnka. To v nímame inak v závislosti od jeho polohy na oblohe, toho kde sa zrovna nachádzame či proste podľa toho, akú máme práve náladu. V obrazoch hľadám spôsoby jeho zobrazenia či stopy pocitov, ktoré je schopné vyvolávať. Využívam k tomu rozvetvené obrazce ako variácie tvaru lúčov, ťažiskom obrazov je príznačne zväčša kruh. Akryl a olej kombinujem s pastelom, ktorý umožňuje voľnejšiu kresbu. V snahe rozšíriť škálu médií pracujem aj s meďou či betónom. Sériu teda dopĺňajú aj reliéfne poloobjekty a medená "brána", ktorou slnko pomyselne prechádza na pravé poludnie.
|
| |
|
Pokoj pro nás pro všechny
Dobiášová, Dominika ; Poliačková, Martina (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce Sanctuary for Each of Them je tvořena sérií objektů a maleb, v nichž se snažím zachytit vzájemnou potřebnost a nejednoznačnost postavení jednotlivce ve společnosti. Diváky a divačky se snažím přivést na podivné, zneklidňující místo, kde se odehrává řada dějů a příběhů. Rozvíjí se zde vztahy mezi postavami, ale také mezi nimi a fikčním světem, do kterého jsou jejich příběhy zasazeny. Motivy a postavy z obrazů pak přechází do antropomorfních objektů - figur zobrazených ve skleněném nádobí a podnožích stolů. Takto se děj přesouvá přímo do fyzického prostoru galerie a mění se ve scénografii, do níž je možné vstoupit a interagovat s dějem na osobní úrovni.
|
|
Sborník: Až já budu velká
Fiedlerová, Anna ; Vítková, Lenka (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Praktická část bakalářské práce spočívá v realizaci série maleb, kreseb a fotografií reflektujících téma odchodu z domova a hledání nového. Dále se nad celým autobiografickým příběhem vznáší lidová píseň „Až já budu velká“. Tematizována je i postava selky a její povolání, cíle a postoje, protože právě ona se stává společníkem a rádcem autorky.
|