Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hlas jemný, tichý
Krutsche, Karin ; Mladějovský, Josef (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá průnik křesťanských témat s každodenním životem a čerpá inspiraci přímo z Bible. Autorka se zaměřuje na svůj subjektivní výklad víry a zamýšlí se nad nečekanými způsoby, jakými se může projevovat Boží přítomnost. Prostřednictvím svých uměleckých děl tato témata vizuálně zobrazuje, přičemž zdůrazňuje symboliku světla jako reprezentaci Boží transcendence.
Tvary růstu
Gehringerová, Bára ; Těthalová, Gabriela (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Autorka ve své práci dlouhodobě zpracovává motiv rostlin. Ty používá jako metaforu, inspiraci i prostředek k rozjímání o přírodních, společenských a psychologických systémech. V bakalářské práci bude toto téma rozvíjet, pokračovat v ohledávání podobností mezi rostlinným a lidským, jak formálně, ve stavbách těl, tak především ve způsobu existování jednotlivých entit, například v možnostech vyrovnávání se s vnějšími stresovými i podpůrnými vlivy v procesu růstu a vývoje. Zkoumání rostlinného světa je prostředkem k rozjímání nad tím lidským a jejich vzájemném vztahu. Rostliny se tak také stanou projekčním plátnem, znakem vyprávějícím o sociálních dynamikách lidských společenství i psychologických procesech samotné autorky a lidských bytostí obecně. Cílem bakalářské práce je vytvoření ucelené série obrazů zpracovávající téma lidského prožitku prostřednictvím symbolu rostliny.
Naše šupiny jsou tekuté
Müllerová, Denisa ; Štindlová, Marie (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Naše šupiny jsou tekuté" je audiovizuální dílo zařaditelné do žánru experimentální pohádky. Film kombinuje 3D animaci s reálnými záběry a sleduje interakci mezi dvěma hlavními postavami – Hadem a Dívkou. Skrze kinematografické motivy a symboliku zpracovává téma truchlení. Interpretace vztahu mezi hlavními postavami je otevřená, nabízí možné výklady v závislosti na kulturním kontextu a individuálním vnímání diváka. Možným interpretacím díla se věnuji v textové dokumentaci díla.
Kdo najde malíře/malířku, najde poklad
Dvořák, Jakub ; Klyuykov, Alexey (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje autorskou spolupráci malíře a malířky – Jakuba Dvořáka a Michaely Novákové. Programově se věnují společnému malování jednotlivých obrazů, přičemž výsledek vychází z několika rovin: samotného vizuálního obsahu, ve kterém se prolínají malířské rukopisy obou autorů, i pro diváka neviditelný, nicméně neméně podstatný proces neustálé vzájemné komunikace, hledající společný konsenzus během procesu tvorby - od samotného výběru námětu po rozdělování malířsky pojednávaných ploch. Společně vytvářené obrazy tématicky zobrazují výjevy z prostředí (pří)městské krajiny maloměsta na Vysočině, což se vztahuje ke skutečnosti, že se oba autoři v tomto prostoru pravidelně pohybují. Z technického hlediska se bude jednat o olejomalby v různých formátech. Cílem je vytvořit cyklus olejomaleb provedených autorskou dvojicí. Kromě tématu spolupráce, které bude prostupovat každým obrazem, je neméně podstatná samotná spojující tématika vybraných námětů – cílem je tedy nejen forma vzniklá prolínáním rukopisů obou malířů, ale i obsah.
HELE KÁMEN, CO V NĚM ASI JE?
Petruželová, Anna ; Vaněk, Tomáš (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Moje diplomová práce je soubor přibližně 30ti různě malých knížek, které jsem dělala od září 2023 do června 2024. Knížky jsou vyrobené různými technikami a jsou o různých tématech. O tom co mě napadlo, o čem jsem přemýšlela a co se stalo. Nejčastěji jsou v nich i kresby i slova, někdy jenom slova nebo jenom kresby a někdy ani jedno. Snažila jsem se na nich pracovat průběžně, vyrobit přibližně jednu knížku za týden.
Bunkr
Ticháčková, Helena ; Sýkora, Šimon (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tematikou escapismu – tzn. touze po úniku z reality (skrze počítačové hry, denní snění atd.) Důvodem k tomuto zaměření je především má osobní potřeba utéci – zejména z emoční pasti určitých lidí a z určitého druhu traumat, která během let občas vyplouvají na povrch a ovlivňují jak moji přítomnost, tak budoucnost. Jako prostředek k naplnění záměru jsem si vybrala malbu na větší formáty pláten, do které se snažím promítnou pocit nerozhodnosti, úzkosti, očekávání. Ve společenském kontextu mi zvolené téma přijde relevantní a nemohu říci, že by platilo jen pro poslední tři roky. V širší současnosti ale mezi lidmi vnímám potřebu úniku mnohem intenzivněji.
no noon on
Janechová, Lucia ; Houser, Milan (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Práca spracováva tému slnka. To v nímame inak v závislosti od jeho polohy na oblohe, toho kde sa zrovna nachádzame či proste podľa toho, akú máme práve náladu. V obrazoch hľadám spôsoby jeho zobrazenia či stopy pocitov, ktoré je schopné vyvolávať. Využívam k tomu rozvetvené obrazce ako variácie tvaru lúčov, ťažiskom obrazov je príznačne zväčša kruh. Akryl a olej kombinujem s pastelom, ktorý umožňuje voľnejšiu kresbu. V snahe rozšíriť škálu médií pracujem aj s meďou či betónom. Sériu teda dopĺňajú aj reliéfne poloobjekty a medená "brána", ktorou slnko pomyselne prechádza na pravé poludnie.
Sešity záznamů krajin
Štindlová, Marie ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Resslová, Veronika (vedoucí práce)
Pokus o převedení situace v krajině do galerijní instalace. Spíše než o zaznamenání příběhu, jde o zachycení jemných posunů.
Pokoj pro nás pro všechny
Dobiášová, Dominika ; Poliačková, Martina (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce Sanctuary for Each of Them je tvořena sérií objektů a maleb, v nichž se snažím zachytit vzájemnou potřebnost a nejednoznačnost postavení jednotlivce ve společnosti. Diváky a divačky se snažím přivést na podivné, zneklidňující místo, kde se odehrává řada dějů a příběhů. Rozvíjí se zde vztahy mezi postavami, ale také mezi nimi a fikčním světem, do kterého jsou jejich příběhy zasazeny. Motivy a postavy z obrazů pak přechází do antropomorfních objektů - figur zobrazených ve skleněném nádobí a podnožích stolů. Takto se děj přesouvá přímo do fyzického prostoru galerie a mění se ve scénografii, do níž je možné vstoupit a interagovat s dějem na osobní úrovni.
Sborník: Až já budu velká
Fiedlerová, Anna ; Vítková, Lenka (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Praktická část bakalářské práce spočívá v realizaci série maleb, kreseb a fotografií reflektujících téma odchodu z domova a hledání nového. Dále se nad celým autobiografickým příběhem vznáší lidová píseň „Až já budu velká“. Tematizována je i postava selky a její povolání, cíle a postoje, protože právě ona se stává společníkem a rádcem autorky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.