Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 416 záznamů.  začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Názory na atletiku a postoje k tréninku dětí v atletickém oddíle Spartak Praha 4
Brezíková, Barbora ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název bakalářské práce: Názory na atletiku a postoje k tréninku dětí v atletickém oddíle Spartak Praha 4. Zpracovala: Barbora Brezíková Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem práce je zjišťování postojů a názorů dětí a jejich rodičů k tréninku v atletické přípravce na Spartaku Praha 4. Konkrétně jsem se zaměřila na výzkum postojů dětí k tréninku, zda se děti na trénink v atletické přípravce těší a jestli jsou tréninky zaměřeny na rozvoj sportovních dovedností dětí v mladším školním věku. Nezbytnou součástí mého průzkumu bude zjišťování spokojenosti rodičů s činností atletické přípravky ve vybraném klubu. Metodika práce: Jedná se o teoreticko-empirickou práci obsahující kvantitativní výzkumnou sondu. Zjištění a sběr dat byla uskutečněna pomocí nestandardizovaného dotazníku, který byl určen pro děti, jejich rodiče a trenéry. Výsledky práce: Výsledky výzkumu ukazují, že postoje dětí a jejich rodičů k tréninku v atletické přípravce se neliší. Odpovědi u sledovaných skupin byly převážně kladné. Dětem se v atletické přípravce na Spartaku Praha 4 líbí a na tréninky se těší. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že nejoblíbenějším sportem dětí je atletika a děti své trenéry mají hodně rády. Postoj rodičů k atletické přípravce je rovněž kladný. Rozdělení dětí na tréninku se...
Marketingový mix taneční školy Easy dance 2000 Nymburk
Knytlová, Radka ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Marketingový mix taneční školy Easy dance 2000 Nymburk Cíle: Na základě analýzy současného marketingového mixu navržení konkrétních úprav jednotlivých nástrojů tohoto mixu. Analýza marketingového mixu zahrnuje jeho popis i výzkumné šetření. Metody: K popisu marketingového mixu byly použity dvě kvalitativní metody - zúčastněné pozorování a neformální rozhovor. Výzkumné šetření bylo prováděno kvantitativní metodou - písemným dotazováním. V rámci tohoto dotazování byly prováděny tři šetření odpovídající rozdělení výzkumného souboru. Výsledky: Marketingový mix taneční školy byl členy školy a jejich rodiči hodnocen velice kladně. S produktem jakožto nabídkou tanečních stylů, účasti na soutěžích a soustředěních jsou respondenti spokojeni. Cenu ve většině považují za adekvátní. Nejvíce respondentů se dozvědělo o taneční škole od svých kamarádů či známých. Záměrné propagační způsoby se neprokázaly jako efektivní. Prostředky internetové komunikace (webové stránky a Facebook) jsou navštěvovány maximálně v 75-ti procentech, jejich hodnocení je napadáno neaktuálností a nečinností. S lektory jsou ve většině spokojeni a to i přesto, že hodně křičí a jsou přisní. Dostatečná informovanost není vždy podpořena časovým předstihem. Vytvořené návrhy na inovace se týkají všech nástrojů marketingového mixu. Vedení...
Genderový vliv na tabakismus u žáků 9. ročníků vybraných základních škol na Mostecku
Matějů, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku tabakismu u žáků 9. ročníků na Mostecku a genderovým srovnáním. Primárním cílem bylo zjištění časového období první zkušenosti s kouřením a subjektivní důvody vedoucí k tomuto aktu. Dále byl zjišťován postoj vybraných adolescentů k atraktivitě tabakismu a toleranci kouření u jejich budoucích partnerů a partnerek. Dalšími cíli práce je porovnání výsledků výzkumu se studiemi, které se zabývaly vlivem rodičů kuřáků na rané zkušenosti s tabakismem svých potomků, a zjišťování, zda a jakým způsobem se o problematice tabakismu dozvídají žáci na základní škole. V komentářích zpracovaných dat jsou některé výsledky porovnány s již uskutečněnými výzkumy. Bylo zjištěno, že dívky kouří v adolescentním věku více než chlapci a že rodiče kuřáci mají významný vliv na své potomky. Většina respondentů, jejichž rodiče kouří, mají častěji zkušenosti s tabakismem než ti, u kterých jsou rodiče nekuřáky. Primární prevence v souvislosti s tabakismem je ve školách zajišťována při výuce výchovy ke zdraví (Vz) a předmětech, které jsou některými učebními celky blízké, či do nich může být Vz implementována. Nejčastěji se o tabakismu žáci dozvídají formou výkladu a přednášky. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že tabakismus mezi dospívajícími je běžným pojmem a způsobem chování bez...
Spolupráce rodičů a školy na počátku školní docházky
Staňková, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. V teoretické části přibližuje pozici tohoto tématu v rámci českého školství a některé vzdělávací programy a iniciativy orientující se na tuto oblast práce učitele. Praktická část prezentuje akční výzkum, který je zaměřen na reflexi vlastní praxe. Zkoumá možnosti konkrétních způsobů a forem spolupráce třídního učitele s rodiči na základě analýzy efektivity spolupráce mezi rodinou a školou evaluačního nástroje "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Tento výzkum potvrdil, že rodiče jakoukoli nabídku na bližší zapojení do školního vzdělávání většinou vítají a vybírají si z ní takový typ spolupráce, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám a možnostem. KLÍČOVÁ SLOVA: škola, rodiče, spolupráce, komunikace, standardy, Začít spolu.
Komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy
Bertlová, Gabriela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
V diplomové práci byla shromážděna argumentace ohledně důležitosti efektivní komunikace rodiny a školy. Práce rozebírá míru a podoby efektivní komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy. Zaměřujete se také na vhodné a nevhodné komunikační dovednosti. V práci bylo potvrzeno, že z efektivní komunikace a spolupráce profitují všichni její členové. Aby byla komunikace efektivní, je třeba předcházet problémovým situacím, tedy být proaktivní. Je klíčové být citliví k varovným signálům ze stran rodičů, učitele i vedení školy a reagovat na ně. Je důležité získat si důvěru rodičů a ukázat jim, že nám - učitelům, jde stejně jako jim, o blaho dítěte. V empirické části se práce zabývá názory a zkušenostmi učitelů první stupně s komunikací a spoluprací s problémovými rodiči a rodiči s problémy. Dotazníkové šetření zjišťuje, jak škola s rodinou komunikuje a spolupracuje, koho učitelé považují za problémového rodiče a koho za rodiče s problémy. Dále se pak také zaměřuje na taktiky a kroky při komunikaci a spolupráci. Hloubkové rozhovory byly zaměřeny na zpracování případové studie řešení problému, na kterém se podílela škola a rodina a popsání ovlivnění dítěte, popřípadě třídu tímto problémem a jeho řešením.
Nástup vysílání ČT:D očima pedagogických pracovníků a rodičů předškolních dětí
Novotná, Helena ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
V srpnu 2013 začala v ČR vysílat nová televizní stanice ČT:D - veřejnoprávní dětský kanál. V této práci ČT:D představuji a stavím ho do kontrastu ke komerčním kanálům. Práce obsahuje souhrn dětských televizních stanic, které v době výzkumu konkurují ČT:D, ale také souhrn veřejnoprávních televizí, které vysílají v evropských zemích s důrazem na německou stanici KiKA a britské kanály CBBC a CBeebies. V rámci práce byl proveden výzkum, který pomocí hloubkových rozhovorů zkoumal názory rodičů předškolních dětí na toto nové dětské vysílání. Zajímavostí a přínosem jsou také rozhovory s učitelkou z mateřské školy a speciální pedagožkou, která se denně stará o hendikepované děti. Výzkum byl veden ve třech etapách a tak zaznamenává očekávání rodičů, jejich první dojmy i hodnocení jak konkrétních pořadů, tak dětského kanálu celkově. Pro vedení rozhovorů a jejich analýzu byly stanoveny tematické okruhy, práce se tedy při prezentaci rodičovských názorů zaměřuje na odlišnost ČT:D od komerčních kanálů a na vnímání jeho veřejnoprávnosti, také na jeho bezpečnost, využití webových stránek, negativa a doporučené změny, roli v rodině a souvislost s mediální výchovou, práce přináší i názory rodičů na konkrétní pořady s důrazem na nové formáty. Cílem bylo zaznamenat příchod nové a pro nás neobvyklé stanice do českého...
Zvládání zátěže u rodičů dětí s poruchou autistického spektra
Brožová, Kateřina ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
v českém jazyce: Diplomová práce se zabývá zvládáním zátěže u rodičů dětí s poruchou autistického spektra. Jejím cílem je zmapovat rodičovské strategie zvládání zátěže v souvislosti s péčí o dítě s poruchou autistického spektra. Práce je konstruována jako empirický kvalitativní výzkum doplněný o kvantitativní údaje. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodiči, kteří pečují o dítě s poruchou autistického spektra. Dále byl použit dotazníku SVF 78 "Strategie zvládání stresu", který rodiče také vyplnili. Data byla posléze kvalitativně analyzována pomocí obsahové analýzy a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má 3 části. Teoretická východiska v první části práce pocházejí z dostupné české a převážně zahraniční literatury o teorii autismu a zvládání zátěže u rodičů dětí s postižením. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a postup analýzy dat. Poslední část práce je věnována prezentaci výsledků výzkumu a diskuzi, která přináší propojení výsledků výzkumu s dostupnou literaturou. Přínosem studie je zjištění, co rodičům dětí s poruchou autistického spektra pomáhá ke zvládnutí zátěže, která se pojí k péči o toto dítě. Klíčová slova: rodiče, poruchy autistického spektra, zátěž, zvládání zátěže
Generační posun v postojích žen na výchovu vlastních dětí na počátku 21. století
Nováková, Luďka ; Maříková, Hana (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá generačním posunem postojů žen na výchovu vlastních dětí na počátku 21. Století. Cílem této práce je zjistit, jak generace dnešních matek reflektuje výchovu svých rodičů, jak reflektuje svou vlastní zkušenost s výchovou a zda dochází k nějakému (mezi)generačnímu posunu/změnám v tomto přístupu, případně co tento posun/změnu způsobuje a ovlivňuje. Cíle dosahuji pomocí kvalitativní analýzy polostrukturovaných rozhovorů s ženami - matkami, která vypovídá o tom, že k posunu v těchto přístupech skutečně dochází, a že hlavním kritériem tohoto posun je zejména reflexe vlastního dětství, reflexe přístupu ze strany svých rodičů a reflexe vztahu s rodiči.
Děsivé dějiny - vzdělávací pořad televizního kanálu ČT:D
Chraščová, Veronika ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je především zjistit, zda je pořad Děsivé dějiny vhodný pro věkovou kategorii 8+, kterou uvádí tvůrci pořadu. Dále se zaměřuji na vliv a dopad seriálu na dětské diváky, zajímá mě vzdělávací přínos seriálu a zamýšlím se nad pozicí Děsivých dějin jako zábavně - vzdělávacího pořadu. V teoretické části práce jsem se zaměřila na charakteristiku dětského kanálu České televize ČT:D a knižní i seriálové edice Děsivé dějiny. Zmínila jsem také téma působení televize na dětského diváka. Hlavní pozornost věnuji empirické části práce. Výzkumu se zúčastnilo 50 dětí ve věku 8 - 12 let. Shromáždila jsem také názory pedagogických odborníků a rodičů dětí ve zkoumaném věku, které mají výsledek výzkumu podpořit nebo vyvrátit. Z výsledků vyplývá, že pořad je vhodný minimálně pro děti od 10 let věku. Pro pochopení souvislostí a maximální přínos pořadu je však ideální věk 12 let. Sledování seriálu v nižším věku může mít na děti spíše negativní vliv. I tak je ale vzdělávací přínos pořadu minimální. Jako ideální se v tomto případě jeví rodičovská mediace, která v kombinaci se seriálem může vést ke zvýšení zájmu o historii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 416 záznamů.   začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.