Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Negative Campaigns in Political Marketing during Presidential Election in Slovakia in 2014
Vojnová, Lenka ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Práca je zameraná na využitie negatívnej komunikácie v oblasti politického marketingu počas prezidentských volieb na Slovensku v roku 2014. Táto problematika v sebe zahŕňa vymedzenie teórie tohto špecifického štýlu komunikácie a jej následnú aplikáciu do súčasného spoločenského diania. Pri písaní teoretickej časti využívam metódu deskriptívnej analýzy. V praktickej časti pracujem s komparatívnou metódou, pričom porovnávam dva subjekty v rovnakých podmienkach na základe sledovaných kritérií, ktoré sú v tomto prípade nástroje marketingovej komunikácie so zameraním na negatívne kampane. Na záver použitím syntézy zhrňujem a vyhodnocujem výsledky porovnávania, vzhľadom k stanovenému cieľu a teoretickej časti. Cieľom tejto práce je analyzovať komunikáciu kandidátov Róberta Fica a Andreja Kisku počas prezidentských volieb na Slovensku v roku 2014. Porovnávam ich positioning a využívanie komunikačných nástrojov počas kampane, pričom sa zameriavam na komparáciu video kampane a ich aktivity na sociálnych sieťach. Prínos tejto práce spočíva v analýze problematiky negatívnych kampaní, ktoré sú aktuálne pre skúmanie a rozvoj politického marketingu. Práca takisto poskytuje prehľad využitia komunikačných nástrojov prezidentskými kandidátmi.
Targeting a positioning v prezidentské kampani Petra Pavla - mladá generace voličů
Dejmková, Tereza ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá targetingem a positioningem prezidentské předvolební kampaně Petra Pavla a zaměřuje se především na oslovování nejmladší generace voličů, generaci Z. Prezidentské volby v roce 2023 byly odlišné od těch předchozích v několika ohledech, jedním z nich však bylo například právě cílení některých kandidátů na generaci Z. Do generace spadá v současnosti většina voličů, která se prezidentské volby zúčastnila poprvé, a která ji možná také poprvé více sledovala. Cílem práce je proto zjistit do jaké míry byl targeting a positioning kampaně při vytváření strategie přizpůsoben generaci Z a zároveň zjistit, zda se Petru Pavlovi podařilo prostřednictvím kampaně tuto cílovou skupinu oslovit a díky jakým krokům toho dosáhl. Teoretická část práce nejprve vymezuje a definuje nástroje politického marketingu, charakterizuje generaci Z a specifika jejich volebního chování. Právě zmiňované nástroje politického marketingu jsou v praktické části práce aplikovány na kampaň Petra Pavla. Informace k této části práce byly získány z osobního rozhovoru s marketingovým ředitelem kampaně Petra Pavla Martinem Klčem, který byl proveden autorkou práce. Efektivita kampaně na vymezenou cílovou skupinu je následně zjišťován a vyhodnocována na základě dotazníkového šetření, které bylo provedeno autorkou...
Negativní kampaň Andreje Babiše v českých prezidentských volbách v roce 2023
Chudá, Ema Lujza ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Práce se zabývá negativní kampaní Andreje Babiše před druhým kolem prezidentských voleb v České republice v roce 2023. Konkrétně se snaží nalézt odpověď na to, jak byla negativní kampaň Andreje Babiše před druhým kolem voleb vnímána veřejností a zejména, zda byla jedním z důvodů neúspěchu tohoto kandidáta. Data získaná kvantitativním výzkumem, konkrétně dotazníkovým šetřením, ukázala, že negativní kampaň Andreje Babiše byla vnímána rozdílně v závislosti na volebním chování ve druhém kole voleb. Voliči Andreje Babiše vnímali jeho kampaň rozdílně než voliči Petra Pavla a respondenti, kteří se druhého kola nezúčastnili. Odpovědi voličů Petra Pavla a respondentů, kteří se druhého kola nezúčastnili, se naopak shodovaly. Výzkum také potvrdil, že negativní kampaň Andreje Babiše přispěla k jeho neúspěchu ve druhém kole voleb.
Politické billboardy a plakáty v prostoru města: Případová studie Prahy
Weyrová, Dominika ; Hána, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá politickými billboardy a plakáty v prostoru hlavního města Prahy před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Pro výzkumné účely této práce byly vybrány tři katastry s rozdílnou skladbou obvykle žijících obyvatel (Stodůlky, Černý Most a Dejvice) a ty následně porovnávány mezi sebou. Jejím cílem bylo zaprvé zkoumat prostorové rozmístění kampaní v těchto pražských katastrech, zda se lišila jejich četnost nebo i obsahové sdělení. Dále bylo dotazníkovým šetřením zkoumáno vnímání billboardů a plakátů v rámci předvolebních kampaní ze strany potenciálních voličů a v poslední části byly zkoumány strategie, které využívají jednotlivá politická uskupení při práci s billboardy a plakáty. Prvním výstupem byla mapová zobrazení, ze kterých vyplývá rozdílná četnost outdoorové reklamy ve vybraných katastrech, obsahové rozdíly ale v rámci katastrů ve výzkumu zaznamenány nebyly. Dalším výstupem byl fakt, že lidé si billboardů či plakátů v prostoru města obecně všímají, některé vnímají spíše pozitivně, jiné naopak spíše negativně ale ovlivnění jimi při volbách pak naprostá většina z nich odmítá. Z rozhovorů s představiteli stran o strategiích při rozmisťování vyplynulo, že se k outdoorové reklamě staví každý politický subjekt poměrně odlišně a není možné...
Porovnání webové stránky prezidentského kandidáta s jeho prezentací na Facebooku
Čechmanová, Monika ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Vocásek, Tibor (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu kampaně prezidentského kandidáta Jaroslava Bašty, který kandiduje za politickou stranu Svoboda a přímá demokracie (SPD) v roce 2023. Konkrétně bude porovnáván obsah webové stránky s obsahem na sociální síti Facebook, které slouží jako podpora jeho kandidatury. Cílem práce je zjistit rozdíly mezi obsahem na těchto dvou platformách a analyzovat použité strategie v oblasti marketingu, PR a veřejného mínění. Práce bude také zkoumat, zda prezidentský kandidát využívá prvky iliberalismu a jakým způsobem komunikuje svůj volební program. V teoretické části se práce zaměří na digitální komunikaci jako "nový nástroj politické komunikace" a vymezí klíčové pojmy a teorie související s digitální a politickou komunikací a marketingem. Výchozím zdrojem budou práce politologa Chytilka (2012 nebo 2019), který se specializuje na politický marketing, a práce Matuškové (např. 2006), expertky na politický a volební marketing. V praktické části práce bude použita metoda analýzy rétorických a obrazových prostředků pro mapování využívání populismu pro politické účely v předvolebním období, otázek "fake news" a strategií populistické rétoriky na Facebooku. Teorie budou vycházet z prací Šabatky (2014), Singera (2019) a Kharisové (2022). Bakalářská práce byla vytvořena v průběhu...
Komparace komunikace Andreje Babiše a Petra Fialy během voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2021
Friedel, Gabriel ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Práce se zabývá komparací komunikace Andreje Babiše a Petra Fialy během volební kampaně před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2021. Konkrétním předmětem zkoumání je vystupování obou aktérů vůči sobě navzájem během předvolebních debat vysílaných v období od srpna do října 2021. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda Andrej Babiš používal techniky negativní kampaně ve větší míře než Petr Fiala. V teoretické části jsou tak popsány klíčové pojmy týkající se negativní kampaně. Ksamotné analýze vystupování během debat je uplatněna metoda, která vychází z práce Williama L. Benoita rozdělující výroky aktérů do tří kategorií: útok, chvála, obrana. Z obsahové analýzy výstupů obou aktérů v debatách a roztřídění jejich výroků do těchto kategorií vyplývá, že negativní kampaň ve větší míře aplikoval Petr Fiala a nikoliv Andrej Babiš. Petr Fiala častěji používal útočné a kritické výroky, kdežto Andrej Babiš byl ve svých vyjádřeních častěji defenzivní. Byla tak zároveň potvrzena teorie vyzyvatele a obhájce. Analýza také ukázala, že Petr Fiala častěji, než Andrej Babiš používal útoky mířené na charakter protivníka. Mezi témata, která v debatách byla nejčastěji prostředkem k útokům, patřila protipandemická opatření, rostoucí ceny a státní rozpočet.
Marketingová komunikace vybraných politických stran v ČR v době předvolební kampaně
MIKOTA, Tomáš
Tato práce se zaměřuje na analýzu marketingové komunikace vybraných politických stran v době předvolební kampaně v roce 2021 při volbách do poslanecké sněmovny v ČR. Zkoumá strategie a taktiky, které strany používají k oslovování voličů prostřednictvím různých kanálů, včetně sociálních médií, televizních reklam a letáků. Práce se také věnuje otázkám efektivity a účinnosti těchto komunikačních nástrojů a snaží se odhalit, jakým způsobem ovlivňují chování voličů při rozhodování o volbách.
Vliv vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb
Novák, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá kvantifikací vlivu vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb v České republice a politickým marketingem. Cílem je zhodnotit vztah mezi financemi a získanými hlasy ve volbách. V první části jsou vysvětleny pojmy politického marketingu. Následně jsou statisticky zpracována data z prezidentských, senátních a parlamentních voleb do Evropského parlamentu a poslanecké sněmovny ČR. Tyto data jsou okomentovány a následně také převedeny do obecné roviny voleb v České republice. Je také vytvořeno doporučení pro sestavení úspěšné volební kampaně.
Volby do obecního zastupitelstva ve Strakonicích v letech 2018 a 2019
TOMANOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá komunální politikou ve Strakonicích. Hlavním cílem je komparace voleb v roce 2018 a 2019. V teoretické části budou představeny pojmy jako veřejná správa, komunální volby, politický marketing a politický trh. Následně v praktické části bude provedena analýza a komparace volebních kampaní kandidujících politických subjektů, protože kvůli omezení rovných podmínek politické soutěže byly volby roku 2018 zrušeny soudním rozhodnutím. Z tohoto důvodu základ práce tvoří analýza použitých prostředků propagace všech kandidujících stran. Jelikož výsledky komunálních voleb nejvíce ovlivňují běžný život občanstva, tvoří závěr diplomové práce dotazníkové šetření, které utváří představu o vztahu elektorátu. V závěru práce budou tato data analyzována a budou také zodpovězené výzkumné otázky.
Analýza negativních kampaní lídrů vybraných politických stran na sociální síti Facebook před volbami do PS PČR v roce 2021
Mrázek, Patrik ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá analýzou negativních kampaní 7 lídrů politických subjektů před volbami do PS PČR v roce 2021. Konkrétně se zaměřuje na obsah facebookových účtů Andreje Babiše, Petra Fialy, Mariana Jurečky, Markéty Pekarové Adamové, Ivana Bartoše, Víta Rakušana a Tomia Okamury. Podobě a míře výskytu negativní reklamy v kampaních je věnována pozornost, jelikož je nedílnou součástí předvolebního klání a ve zkoumaných volbách byla často využívanou strategií kampaně. V teoretické části je negativní reklama zasazena do širšího rámce současných trendů politické komunikace a je navázána na nástroje politického marketingu. V souvislosti s nejasným vymezením fenoménu je představena sjednocující definice. Negativní reklama je dále rozdělena do subtypů, představena v prostředí ČR a usouvztažněna s koncepty a teoriemi pojednávajícími o míře a vnímání negativity a emocionality v kampaních. Kvantitativní analýza obsahu generuje statistická data vysvětlující způsob využití negativní reklamy, jejích subtypů a afektivní složky. Na základě toho vyhodnocuje míru negativity jednotlivých kampaní a její emocionální tón. Synchronně s tím kvalitativní analýza obsahu odhaluje 4 vzájemně provázané jevy, které se s fenoménem negativních kampaní pojí. Nalezení vztahů mezi těmito 4 jevy umožňuje vybudování...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.