Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teorie jednání o X kapitolách/Jednání teorie o X dějstvích : Talk and Twerk
Bačíková, Alžběta ; Sterec, Pavel (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Vystupem diplomového projektu Talk&Twerk je záznam setkání lektorky rétorického umění a tanečnice vyučující twerking. K protnutí jemné choreografie řeči a explicitně erotického tance dochází při jejich vzájemné vyuce. Dokumentární kamera snímá zblízka těla obou žen při nácviku pohybovych figur. Nejprve se v poloimprovizovanych cvičeních trénuje artikulace různych názorovych pohledů na twerking. Od základních dechovych cvičení se dostávají k nácviku nonverbálního vyjádření a tělesného vyrazu. Jedna lektorka učí druhou přesvědčivému projevu, poté si role prohodí a lekce pokračuje tanečním nácvikem. V závěrečné sekvenci tančí obě krátkou choreografii na originální skladbu, vzniklou na míru projektu.
Multimediální systém pro podporu výuky jazyků
Drápal, Libor ; Eysselt, Miloš (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Projekt se zabývá problematikou elektronického vzdělávání (e-learning). Je v něm vysvětleno, co tento pojem znamená, kde a jakým způsobem se tento druh vzdělávání využívá a jaké jsou jeho výhody a nevýhody ve srovnání s jinými výukovými metodami. Jsou zde uvedeny nástroje pro tvorbu elektronického kurzu a je nastíněno jak by měl tento kurz vypadat. Dále jsou probrány různé techniky a nástroje pro vytváření aplikačního rozhraní, zobrazování 3D grafiky a přehrávání audio záznamů pod různými operačními systémy. V tomto směru jsou pak podrobněji popsány nástroje pro operační systém Microsoft Windows. Cílem bylo navrhnout a realizovat multimediální systém pro podporu výuky jazyků. Využitím 3D grafiky a zvukových záznamů byl vytvořen výukový systém, který je pro uživatele lákavý vzhledem a pohodlný při jeho ovládání.
Reflexe migrace z pohledu světových náboženství a její uplatnění ve výuce ZSV
HAVELKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá reflexí migrace z pohledu světových náboženství. Teoretická část práce je věnována nejprve teoretickému pohledu na migraci jako takou - jsou zde definovány základní pojmy související s migrací, teoretické přístupy k migraci a také sociální, ekonomické a politické důsledky migrace. Další kapitola je věnována pohledu jednotlivých světových náboženství, křesťanství, judaismu, islámu, hinduismus a buddhismu na migraci. Poslední kapitola teoretické práce je věnována ukotvení tématu Reflexe migrace z pohledu světových náboženství v rámci Rámcového vzdělávacího programu. Praktická část práce je věnována tvorbě návrhů vyučovacích hodin a aktivit na témata, která se vztahují k migraci, ke světovým náboženstvím, solidaritě a pohledu jednotlivých náboženství na migranty.
Příprava na vyučování očima učitelů v pedagogické praxi
MACHOVCOVÁ, Iva
V diplomové práci s názvem Příprava na vyučování očima učitelů v pedagogické praxi se pojednává o otázkách souvisejících s tím, jak se učitelé 1. stupně ZŠ připravují na vyučovací hodiny. Cílem je na základě rozhovorů s učitelkami 1. stupně ZŠ zmapovat, jak konkrétně ony vnímají důležitost přípravy na hodinu. Hledá odpovědi zejména na tyto otázky: Jaký je postoj učitelů k písemným přípravám na výuku a jaké s nimi mají zkušenosti? Jak učitelé postupují při vymýšlení struktury hodin - co vše se snaží zohlednit? Které předměty od učitelů vyžadují největší přípravu a proč? Jaký pozorují učitelé rozdíl v délce a způsobu přípravy v kontextu délky svého pedagogického působení v praxi? V teoretické části práce je popsáno, jak by měla ideální příprava na hodinu probíhat, co je při připravování plánu hodiny důležité, co by učitel neměl podcenit či opomenout. V praktické části práce naopak vidíme, jak to pak reálně funguje v praxi.
Rodičovská péče u hmyzu a její didaktické využití ve výuce
Mázdrová, Vendula ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Šípek, Petr (oponent)
V bakalářské práci se věnuji rodičovské péči u hmyzu, jejím typům a formám. Zároveň představuji podrobněji rodičovskou péči o potomstvo u jednotlivých zástupců hmyzích řádů. Vysvětluji také pojem eusociální hmyz. V této části práce se věnuji rešerši odborné literatury, která blíže popisuje řády hmyzu a jejich péči o potomstvo. Ve druhé, praktické části, nejprve provádím analýzu učebnic přírodopisu základních škol, abych zjistila, do jaké míry se učivo o rodičovské péči na ZŠ vyučuje. Nadále analyzuji školní vzdělávací program (ŠVP) a tematický plán ZŠ Davle. Představuji didaktické pomůcky vhodné pro výuku - pracovní list a tři didaktické hry, které mohou být využity ve výuce přírodopisu v šesté třídě na ZŠ. Dvě z vytvořených didaktických pomůcek byly využity v realizované vyučovací hodině na ZŠ Davle. Přibližuji průběh vyučovací hodiny, její cíle a chronologicky také popisuji jednotlivé části. Vyučovací hodinu nakonec shrnuji a porovnávám s podobnými didaktickými metodami, které užili jiní autoři ve svých pracích. Klíčová slova: sociální hmyz, potomstvo, rodičovská péče, výuka, hra, pracovní list
Aktivizační metody a organizační formy na 1. stupni ZŠ
Košatová, Sára ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jak učitelé 1. st. ZŠ různými typy metod, zejména aktivizačních podporují žáky v motivaci k učení a jak je aktivizují k učebním výkonům. Teoretická část se v první kapitole zaměřuje na problematiku aktivizačních metod a organizačních forem z hlediska vymezení pojmu, cílů, hlavních důvodů pro jejich zavádění a klasifikace těchto metod. Druhá kapitola charakterizuje žáka v období mladšího školního věku, jeho potřeby a zájmy, které se snaží učitel naplňovat cíleně skrze výukové metody. Dále pojednává o vztahu mezi motivací a výkonem vedoucí ke splnění výukových cílů. V poslední kapitole je blíže popsána práce učitele s aktivizačními metodami ve třídě, jednotlivá úskalí, která mohou ovlivnit zařazení výukových metod do výuky a činitelé a faktory ovlivňující motivaci žáka ve výuce. V praktické části diplomové práce jsem pomocí kvalitativního výzkumu zjišťovala, jak učitelé 2. a 3. tříd vybrané pražské základní školy využívají různé výukové metody k aktivizaci žáků a následné motivaci k výkonu. Součástí byla i přípravná fáze v podobě akčního výzkumu. Hlavní výzkumné šetření zprostředkovává rozhovory se všemi šestnácti učiteli školy, kteří mají zkušenosti s těmito ročníky, záznamy pozorování několika vyučovacích hodin a dotazníkové šetření pro žáky. Ze získaných dat byly...
Poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku
Poláková, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku. Teoretická část pojednává o dítěti s odlišným mateřským jazykem, rámcových podmínkách pro poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku v České republice, metodických a výukových materiálech vhodných pro jazykovou podporu dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku a o metodě KIKUS. Empirická část je zpracována na základě akčního výzkumu realizovaného v rámci podpůrného jazykového kurzu podle metody KIKUS pro děti s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku. Autorka v empirické části představuje hlavní cíl, podcíle a hlavní výzkumnou otázku akčního výzkumu, dále metodologii tohoto výzkumu. Popisuje tematické a obsahové zaměření jazykového kurzu během školního roku. Charakterizuje dětskou skupinu, s níž uskutečnila akční výzkum, a její proměny. Představuje vybrané kazuistiky dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku navštěvujících jazykový kurz. V závěru práce posuzuje specifika uplatnění metody KIKUS v podpoře osvojení českého jazyka jako druhého jazyka u dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku a shrnuje průběh akčního výzkumu. Výsledkem práce je zjištění, že metodu KIKUS lze uplatnit v podpoře osvojení...
Malotřídní škola
Kubátová, Radka ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V této práci se zabývám existencí malotřídních škol. Objasňuji čtenářům historii malotřídních škol, vymezuji pojem malotřídní škola, přibližuji výuku na této škole a zaměřuji se na učitele a žáka na tomto typu školy. V teoretické části dále popisuji školu jako subjekt, který vytváří velmi dobré podmínky pro utváření volnočasových aktivit. Dále pak v praktické části charakterizuji malotřídní školu v obci Sokoleč, kde pracuji jako vychovatelka školní družiny. Popisuji specifika této školy, klima, výuku, aktivity školy apod. Klíčová slova Malotřídní škola, sloučené ročníky, volnočasové aktivity, výuka, vyučovací hodina, učitel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.