Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivizační metody a organizační formy na 1. stupni ZŠ
Košatová, Sára ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jak učitelé 1. st. ZŠ různými typy metod, zejména aktivizačních podporují žáky v motivaci k učení a jak je aktivizují k učebním výkonům. Teoretická část se v první kapitole zaměřuje na problematiku aktivizačních metod a organizačních forem z hlediska vymezení pojmu, cílů, hlavních důvodů pro jejich zavádění a klasifikace těchto metod. Druhá kapitola charakterizuje žáka v období mladšího školního věku, jeho potřeby a zájmy, které se snaží učitel naplňovat cíleně skrze výukové metody. Dále pojednává o vztahu mezi motivací a výkonem vedoucí ke splnění výukových cílů. V poslední kapitole je blíže popsána práce učitele s aktivizačními metodami ve třídě, jednotlivá úskalí, která mohou ovlivnit zařazení výukových metod do výuky a činitelé a faktory ovlivňující motivaci žáka ve výuce. V praktické části diplomové práce jsem pomocí kvalitativního výzkumu zjišťovala, jak učitelé 2. a 3. tříd vybrané pražské základní školy využívají různé výukové metody k aktivizaci žáků a následné motivaci k výkonu. Součástí byla i přípravná fáze v podobě akčního výzkumu. Hlavní výzkumné šetření zprostředkovává rozhovory se všemi šestnácti učiteli školy, kteří mají zkušenosti s těmito ročníky, záznamy pozorování několika vyučovacích hodin a dotazníkové šetření pro žáky. Ze získaných dat byly...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.