Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak rodiče regulují chování svých předškolních dětí
BANDOROVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce zkoumá pohled rodičů na to, jak regulují chování svých předškolních dětí, jakými způsoby se snaží dětské chování usměrnit, jak tyto postupy a jejich vliv na dítě vnímají a co podle nich vstupuje do kontextu jejich výchovného vedení. V teoretické jsou popsána vývojová specifika předškolního věku, role rodiče, determinanty rodičovského chování, výchova a výchovné prostředky. Praktická část se opírá o kvalitativní výzkumný design, konkrétně mnohonásobnou případovou studii. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se šesti rodiči předškolních dětí. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že rodiče usměrňují chování svých předškolních dětí čtyřmi základními způsoby. Analýza získaných dat rovněž poskytuje vhled do kontextu regulace dětského chování, do něhož rodiče řadí své vlastní prožitky a různorodé determinanty, které modifikují podobu jejich rodičovského chování.
Školní zralost a připravenost dítěte do 1. třídy z pohledu logopedie
Veselá, Viktorie ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na školní zralost a připravenost z pohledu logopedie, její diagnostiku i úroveň jednotlivých dílčích schopností a dovedností nezbytných pro vstup do první třídy základní školy. Teoretická část práce se věnuje charakteristice předškolního období, školní zralosti a připravenosti, zápisu do první třídy, odkladu školní docházky a narušení komunikační schopnosti v předškolním věku. Cílem empirické části práce je zjistit úroveň zralosti a připravenosti dětí z běžné třídy a třídy logopedické téže mateřské školy k nástupu do 1. třídy základní školy. Ke zjištění zralosti a připravenosti z pohledu logopedie budou použity testové materiály Orientační test školní zralosti - verbální myšlení, Zkouška sluchového rozlišování - WM, Kwintův test aktivní psychomotoriky a Zkouška jazykového citu pro předškoláky. Data získaná z testových materiálů budou následně dále analyzována a porovnávána. Sběr dat bude probíhat v MŠ Zelenka v Turnově. KLÍČOVÁ SLOVA: Dítě předškolního věku; školní zralost; školní připravenost; diagnostika; narušení komunikační schopnosti
Prevence dyslexie v mateřské škole
Hrušková, Kateřina ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce si klade v podstatě dva hlavní cíle. Nejprve vytvořit určitý teoretický základ - získat informace k dané problematice - a následně na něj v praktické části navázat porovnáním s realitou předškolního vzdělávání. Práce se v teoretické části zaměřuje na tři hlavní oblasti, které se vzájemně velmi prolínají. Byť se ve studii kvůli přehlednosti objevují odděleně, je zapotřebí je vnímat jako jeden celek. První téma se bude týkat rozvoje gramotnosti v předškolním věku, druhé specifik dítěte předškolního věku a třetí bude popisovat možnosti prevence dyslexie v předškolním věku. Úkolem empirické části je zhodnocení toho, jaké činnosti učitelky v mateřských školách s dětmi dělají na podporu základních předpokladů rozvoje gramotnosti, především fonologického uvědomování, významné součásti prevence dyslexie, a jaké materiály k jejich rozvoji používají. Cílem diplomové práce je v neposlední řadě popsat strukturu činností učitelů v mateřských školách a odpovědět na otázku, jak moc či zda vůbec se liší od "ideálu", který je ve vztahu k prevenci dyslexie vymezen českou a zahraniční odbornou literaturou a RVP.
Bedtime story and sleep! Regulating the use of television in raising children under 6 years of age
Švecová, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Rigorózna práca: "Večerníček a do postele! Regulácia užívania televízie vo výchove dieťaťa do šiestich rokov" popisuje spôsob a intenzitu, akými rodičia regulujú detské pozeranie televíznych programov. Nakoľko však televízor (ako vec) už dávno nie je v našich domácnostiach jediným zobrazovacím zariadením a televízia (ako inštitúcia) jediným vysielateľom televíznych obsahov, práca zahŕňa aj pozeranie programov na ostatných zobrazovacích zariadeniach ako počítač, tablet, notebook a smartphone, ktoré sú pripojiteľné k internetu. Cieľová skupina, na ktorú sa v práci zameriavam, sú deti od 0 do 6 rokov. Vychádzam z dvoch hypotéz. Prvá je, že rodičia majú tendenciu deti "odkladať" pred televíziu a to z rôznych dôvodov. Druhá hypotéza predpokladá, že rodičia nevenujú pozornosť času a typom programov, ktoré dieťa pozerá. A to už v jeho rannom veku, kedy je najzraniteľnejšie. Teoretická časť sa skladá z dvoch kapitol. Prvá popisuje aké miesto a význam má televízor (ako vec), televízia (ako inštitúcia) a televízne programy (ako sledované audiovizuálne obsahy) v našich domácnostiach a venuje sa vplyvom televízie na socializáciu dieťaťa v rodine. Druhá kapitola popisuje pozitívne aj negatívne vplyvy médií (televíznych programov) na deti v skúmanej vekovej kategórií. Zaoberá sa tiež špecifickými vlastnosťami...
Pohybová příprava dětí předškolního věku
Sodomová, Federica ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Pohybová příprava dětí předškolního věku Cíl: Zásadním cílem práce je pohybová aktivita předškolních dětí a získání základních pohybových dovedností na základě pohybových zkušeností. Dílčím cílem práce je návrh pohybového programu pro snížení pohybového deficitu u předškolních dětí. Úkoly práce sestávaly z určení determinantů pohybu, vytyčení zásad pro tvorbu pohybového programu, nalezení prostoru pro intervenci a samotné tvorby pohybového programu. Metody: Na základě literární rešerše je navržena intervence pro snížení pohybového deficitu u předškolních dětí. Rešerše byla rozdělena do dvou částí. V první části analyzuji determinanty pohybu. Druhá část práce představuje syntézu nabytých poznatků. Na základě vlastního úsudku a praxe z oboru byla zvolena klíčová slova (pohyb, rozvoj, vývoj, předškolák, dítě, motorika, zdatnost, zdraví, životní styl, schopnosti, dovednosti, kosti, klouby, CNS). Klíčová slova pak sloužila k vyhledání relevantních témat v databázi studií PubMed. Strategie rostoucí perly a osekávání sloužila k zúžení výběru nalezených studií. Klíčová slova: pohyb, rozvoj, vývoj, předškolák, dítě, motorika, zdatnost, zdraví, zdravý životní styl, schopnosti, dovednosti, kosti, klouby, CNS Výsledky: Výsledkem práce jsou zásady pro tvorbu pohybových programů, návrhy pohybových...
Možnosti využití multimediálních prvků výuky v předškolním vzdělávání
Bušek, Kamil ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
V diplomové práci je pojednáno o aktuálním fenoménu prostupování ICT do mateřských škol. Autor práce přitom nejprve v širším kontextu zohledňuje otázku změny úlohy role vzdělavatele v postmoderní společnosti. Poté se zabývá průběhem a organizačním začleněním vybraných kurzů zaměřených na proškolování učitelek mateřských škol v oblasti ICT. První kapitolu uzavírá širší, vztahem k užívání ICT zaměřená analýza mezigeneračních rozdílů, které určují další vývoj vzdělávací politiky a požadavků na výchovu dětí. Druhá kapitola je zaměřena na otázku školní zralosti dítěte, respektive bližšímu pohledu na psychologický profil jedince dle věku a vývoje jeho kognitivních funkcí v tzv. předoperačním stádiu. Jedná se tedy o východiska, s nimiž se musí počítat při revizi dosavadních poznatků a zvýšených nároků na výukovou složku předškolní přípravy. Dále je poukázáno na konkrétní zahraniční studie, které se zabývají otázkou efektivity zapojení ICT do výuky předškolních dětí. Nechybí také ohlédnutí se za aktuální kritikou hrozby digitální degenerace. Ve třetí kapitole jsou zodpovězeny tři hypotézy a rovněž učiněn závěr, zdali má nasazení tzv. interaktivního televizoru coby alternativy za interaktivní tabuli smysl. Stejně tak, do jaké míry se jeví zavádění ICT v menších mateřských školách jako reálné svépomocí.
Prevence dyslexie v mateřské škole
Hrušková, Kateřina ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce si klade v podstatě dva hlavní cíle. Nejprve vytvořit určitý teoretický základ - získat informace k dané problematice - a následně na něj v praktické části navázat porovnáním s realitou předškolního vzdělávání. Práce se v teoretické části zaměřuje na tři hlavní oblasti, které se vzájemně velmi prolínají. Byť se ve studii kvůli přehlednosti objevují odděleně, je zapotřebí je vnímat jako jeden celek. První téma se bude týkat rozvoje gramotnosti v předškolním věku, druhé specifik dítěte předškolního věku a třetí bude popisovat možnosti prevence dyslexie v předškolním věku. Úkolem empirické části je zhodnocení toho, jaké činnosti učitelky v mateřských školách s dětmi dělají na podporu základních předpokladů rozvoje gramotnosti, především fonologického uvědomování, významné součásti prevence dyslexie, a jaké materiály k jejich rozvoji používají. Cílem diplomové práce je v neposlední řadě popsat strukturu činností učitelů v mateřských školách a odpovědět na otázku, jak moc či zda vůbec se liší od "ideálu", který je ve vztahu k prevenci dyslexie vymezen českou a zahraniční odbornou literaturou a RVP.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.