Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Aspekty podpory wellbeingu na základní škole se zaměřením na mimořádně nadané žáky
Boučková, Barbora ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na wellbeing žáků ve vzdělávání. Konkrétně se jedná o žáky dvou paralelních tříd, kteří navštěvují základní školu se specifickou organizací výuky pro mimořádně nadané žáky. Cílem práce je postihnout subjektivní pocity žáků v souvislosti s aspekty školního prostředí, které byly implementovány za účelem podpory wellbeingu žáků. První část práce zahrnuje teoretická východiska, která shrnují poznatky o problematice wellbeingu. Zaměřuje se na aspekty, které mohou ovlivňovat wellbeing ve vzdělávání s přihlédnutím na výuku mimořádně nadaných žáků. Druhá část práce obsahuje popis a výsledky vlastního výzkumného šetření, které probíhalo ve dvou etapách. V první etapě výzkumného šetření byla použita kvantitativní metoda sběru dat prostřednictvím dotazníku, respondenty byli žáci dvou paralelních tříd na vybrané základní škole. Na základě analýzy výsledků první etapy výzkumného šetření vznikly podklady pro vytvoření otázek pro druhou etapu výzkumného šetření. To probíhalo kvalitativní metodou prostřednictvím rozhovoru s třídními učitelkami žáků. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že některá opatření, která byla zřízena za účelem podpory wellbeingu, žáci využívají s pozitivními pocity (organizační uspořádání kmenové třídy a možnost výběru ze tří nabízených pokrmů k obědu jsou...
Nadané dítě v současné mateřské škole
ČEJKOVÁ, Monika
Práce se zabývá problematikou identifikace dětí s nadáním v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda dokáží učitelé v mateřské škole identifikovat nadané děti a následně jejich nadání cíleně rozvíjet. Dále se zaměřuje na to, jak předškolní pedagogové takové dítě vnímají, zda znají a případně používají cílené metody a postupy pro práci s nadaným dítětem. Mapuje, jestli jsou učitelé a rodiče dostatečně informováni o dalších možnostech spolupráce s odbornými institucemi zaměřenými na rozvoj nadaných dětí. V teoretické části jsou zpracována základní teoretická východiska týkající vymezení pojmu nadání a charakteristiky a edukace nadaného dítěte. V praktické části je pro výzkumné šetření použito kvalitativní srovnání a metoda polostrukturovaných rozhovorů. Šetření je rozděleno na dvě etapy. Nejprve jsou dotazovány učitelky mateřských škol, poté rodiče nadaných dětí. Výsledky obou etap jsou shrnuty a porovnány. Závěr obsahuje odpovědi na výzkumné otázky.
Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku
Svobodová, Pavla ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce na téma Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku má za cíl analyzovat celostátní a školní dokumenty týkající se vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí na druhém stupni základní školy v Rakovníku. Analýzou dokumentů bylo zjištěno, že školní dokumenty korespondují s doporučeními celostátních dokumentů. Současně je dílčím cílem práce v teoretické části popsat a identifikovat nadaného žáka včetně doporučení výběru a popisu vhodných výukových metod pro práci s nadaným dítětem. Metodou kvalitativního interview bylo terénním výzkumem mezi deseti pedagogy v empirické části zjištěno, že pedagogové zvolené základní školy dokáží definovat pojem nadaný žák a věří, že nadaného žáka dokáží identifikovat. Pedagogové také shodně uvedli, že si myslí, že vybraná škola dostatečně nepodporuje nadané žáky a nadaný žák nemá možnost v běžné třídě maximálně rozvíjet své schopnosti, dovednosti a jiné nadání. Respondenti rovněž uvedli, že nediferencují výukové metody během své výuky a setkávají se s jedním až dvěma mimořádně nadanými žáky během dvou let. KLÍČOVÁ SLOVA nadané dítě, nadaný žák, rozvoj nadání, druhý stupeň, základní škola
Diferenciace výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1.stupeň ZŠ
Svobodová, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Práce se zabývá diferenciací výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1. stupeň základní školy. Jejím cílem je popsat podmínky a podoby diferenciace výuky tak, jak jsou zakotveny ve školních vzdělávacích programech vybraných pražských škol a ověřit, zda a jakým způsobem jsou v praxi naplňovány. Zaměřuje se převážně na péči o skupiny žáků, pro které je diferenciace značně žádoucí a kteří jsou běžně vzděláváni na základních školách. Jedná se o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu v podobě kazuistik vybraných pražských základních škol, jejich školních vzdělávacích programů a realizace diferencované výuky v praxi. Kazuistiky obsahují popis funkčních a vyzkoušených modelů individualizace a diferenciace v práci těchto škol. Z organizačních schémat diferenciace, tak jak jsou popsány v teorii, jsou v praxi používány nejčastěji kombinace diferenciace vnitřní - v rámci kmenových tříd - individualizací nebo i skupinově (někdy za pomoci asistenta pedagoga), a skupinové diferenciace vnější, nejčastěji vznikající za účelem zvláštní péče, ať už o skupiny žáků se specifickými vzdělávacími potřebami nebo žáky nadané. Klíčová slova: diferenciace, individualizace, nadané dítě, školní vzdělávací program, žák se speciálními...
Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
Přindová, Zdeňka ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se začleněním nadaného dítěte do kolektivu třídy. Teoretická část se zaměřuje na identifikaci nadaných dětí, jejich chování mezi vrstevníky a role ve skupinách. Dále se zabývá rolí učitele, jeho vzdělávání a způsoby práce s nadanými. Praktická část se zabývá průzkumem, jak s nadanými pracují učitelé v kolektivu žáků na 1. stupni ZŠ.
Strategie výuky nadaných žáků na 1. stupni základní školy
Dohnalová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které je efektivní ve výuce nadaných žáků na 1. stupni využít. Dále pak pozorovat jejich uplatnění v rámci integrované i segregované formy vzdělávání nadaných. Teoretická část shrnuje poznatky o problematice nadání a snaží se o jeho specifikaci v souvislosti s inteligencí, tvořivostí a dědičností. Na základě analýzy české, ale převážně zahraniční literatury práce vymezuje strategie a metody výuky nadaných žáků, které se v dnešní době při výuce využívají. Praktická část představuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na srovnání práce učitelů nadaných žáků v integrované a segregované formě. Na základě analýzy vyučování a následných hloubkových rozhovorů s učiteli se práce snaží zjistit, jakým způsobem učitel v konkrétní formě výuky s nadaným žákem pracuje, jaké volí strategie výuky a do jaké míry tyto strategie korespondují s nastudovanou literaturou v rámci teoretické části. Z hlediska výzkumu je možné pozorovat individuální přístup zkoumaných učitelů k dané problematice.
Nadané dítě v předškolním věku
Pernicová, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce bylo vytvoření uceleného vhledu do problematiky nadaného dítěte popisem jeho charakteristik, možnostmi identifikace a následné podpory a rozvoje nadání. Cílem praktické části práce bylo zjištění postoje učitelek mateřských škol k problematice nadání a také ilustrace projevů konkrétního intelektově nadaného dítěte využitím případové studie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.