Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
COVID-19 pandemic in selected Ukrainian media
Kruhlova, Olena ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce Pandemie COVID-19 ve vybraných ukrajinských médiích podává přehled ukrajinského mediálního systému se zaměřením na vlastnictví médií a jeho výsledky ve finálních publikacích. Výběrem tří různých typů vlastnictví: soukromá média, provládní média a média vlastněná opozicí jsme se podívali, jak média publikovala články o COVID-19 na samém začátku pandemie. Metodologickým základem této práce byl rámcový výzkum, který má odhalit trendy a způsoby prezentace informací o probíhající pandemii COVID-19 prostřednictvím analýzy titulků ve vybraných online mediálních zdrojích. Výsledky výzkumu rámcování odhalily, že rámce jsou skutečně přítomny v materiálech vybraných mediálních zdrojů na začátku pandemie. Bylo zjištěno, že reprezentace ramců se liší od původních předpokladů. Hlavní objevy odhalily, jak jsou soukromě vlastněná média náchylnější k šíření strachu a rámcům naděje, zatímco politicky propojená média byla statisticky méně náchylná publikovat cokoliv politicky zabarveného. Výsledky studie zdůrazňují důležitost mediální odpovědnosti v době lékařské krize a to, jak si široká veřejnost musí být kriticky vědoma nebezpečí dezinformací, zejména pokud jde o pandemii COVID-19.
Oligarchizace bez oligarchy: analýza zpravodajského vysílání TV Nova po změně vlastníka
Starková, Johana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem Oligarchizace bez oligarchy: analýza zpravodajského vysílání TV Nova po změně vlastníka se zabývá aktuálně velmi diskutovanou problematikou mediální oligarchizace. Oligarchický model vlastnictví médií je trendem současného mediálního vlastnictví. Výzkum vlastnictví médií odpovídá na klíčové otázky, kdo sdělovací prostředky vlastní a jak jejich prostřednictvím případně uplatňuje svou moc. V roce 2020 se mezi mediální magnáty zařazuje podnikatel a miliardář Petr Kellner s jeho investiční skupinou PPF. Ziskem mediální společnosti CME začíná spravovat veškeré aktivity nejsledovanější komerční televize v České republice, kterou je TV Nova. Touto investicí dosahuje Kellnerova PPF obrovského vlivu. Tato práce si na základě kvantitativní obsahové analýzy klade za cíl zjistit, zda se ve zpravodajství této soukromé televizní stanice objevují tendence k upřednostnění témat podporujících obchodní či jiné ekonomické zájmy skupiny PPF. Výzkumný vzorek práce tvoří převážně reportáže ze zpravodajství vysílané na televizi Nova. Stěžejní zkoumanou hodnotou pro výzkum je analyzovaný časový prostor věnovaný skupině PPF v porovnání se společnostmi konkurenčními.
Mediální obraz Petra Kellnera po jeho smrti
Vachtl, Jiří ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem podnikatele Petra Kellnera po jeho smrti v roce 2021. Cílem práce je zjistit, jestli a jak se lišilo informování o Kellnerovi v hlavní zpravodajské relaci veřejnoprávní České televize a Televize Nova, kterou vlastnil zesnulý podnikatel a poté jeho dědicové. Práce v úvodu popisuje Kellnerův život, podnikání a také jeho rodinu. Podrobně informuje také o jeho smrti při havárii vrtulníku na Aljašce. Poté se již věnuje výzkumu. K tomu byla využita jak kvantitativní analýza reportáží o Kellnerovi v obou televizích, tak i kvalitativní metoda rámcování. Výzkum ukázal, že televize Nova věnovala zprávám o Kellnerovi téměř dvojnásobek času ve vysílání oproti České televizi. V reportážích také častěji zmiňovala Kellnerovy dobročinné aktivity.
Vývoj reklamy v deníku Mladá fronta DNES v letech 2012-2016
Samšuková, Jana ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Soukeník, Štěpán (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Vývoj reklamy v deníku Mladá fronta DNES v letech 2012-2016 analyzuje vývoj a případné proměny inzerce v nejčtenějším seriózním českém deníku Mladá fronta DNES vydavatelství Mafra, a.s. v letech 2012-2016. Zejména se pak snaží odhalit trend v koncentraci reklamy, poměr původního redakčního obsahu a inzerce, provázanosti inzerce s grafickou či tematickou stránkou redakčního obsahu deníku nebo vývoj reklamních formátů a témat. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou, konkrétně tzv. emergent kódováním. V rámci nabídnutých teoretických poznatků je čtenář seznámen s aspekty ekonomického fungování médií, jakož i s teorií reklamy, fenoménem inzerce v tisku či jejím legislativním ukotvením. Autorka se taktéž dotýká fenoménu komercionalizace médií, a to i v prostředí českých médií. Část práce je rovněž věnována představení deníku Mladá fronta DNES, jeho historii a současné pozici na českém mediálním trhu. V druhé polovině práce je pak představena metodologie výzkumu, jeho design a vyhodnocení. Součástí této práce je i CD nosič s kódovací knihou i kódovacím archem.
Vztah vlastnictví a zpravodajských obsahů. Kvantitativní obsahová analýza bilancí let 2019 a 2020 v českých médiích
Bláhová, Kateřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vztah zpravodajského obsahu a vlastníků vydavatelství tištěných a online médií v České republice. V posledním desetiletí podléhá česká mediální scéna fenoménu zvaný oligarchizace, kdy dříve převážně zahraniční vlastníky postupně nahradili domácí mediální magnáti podnikající i v jiných odvětvích než v médiích. Teoretická část práce se věnuje oligarchizaci médií v zemích střední a východní Evropy a s ní spojeným hrozbám pro kvalitu žurnalistiky a demokracii jako takovou. V empirické části práce je provedena kvantitativní obsahová analýza bilančních článků uplynulých let 2019 a 2020, které vyšly v tištěných médiích pěti největších mediálních domů. Jednotkou pro analýzu je hodnotící zmínka, tedy pouze část bilančního článku, věnující se jedné události, osobnosti nebo trendu. Výsledná data byla testována nejen prostou analýzou relativní četnosti, ale jsou podrobena i Pearsonově Chí-kvadrát testu. Ten zkoumá vztahy kategoriálních proměnných. Následně byla provedena korespondenční analýza zaměřená na nejvýraznější asociace mezi mediálními domy a jednotlivými proměnnými. Z výsledků analýzy vyplynulo, že bilanční články u tří z pěti zkoumaných vydavatelství vykazují známky předpokládaných politických nebo ekonomických zájmů vlastníků. Nad rámec tohoto zjištění výsledky analýzy...
Mediální obraz Andreje Babiše v denících Mladá fronta Dnes, Právo a Lidové noviny
Rejmonová, Zuzana ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce "Mediální obraz Andreje Babiše v denících Mladá fronta DNES, Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny v souvislosti s kauzou Čapí hnízdo" se věnuje problematice mediálního zobrazení významné veřejné osoby, politika a předního představitele nejsilnější politické strany v naší republice, a to pro účely této práce ve vybraných měsících v letech 2016 (březen), 2017 (srpen) a 2018 (květen). Je poměrně známou skutečností, že Andrej Babiš některá média, například právě Mladou frontu Dnes a Lidové noviny, v roce 2013 zakoupil prostřednictvím své společnosti Agrofert. Tato práce je pokusem o zachycení toho, zda měla tato skutečnost nějaký vliv na zobrazení Andreje Babiše v těchto denících. Získaný mediální obraz bude porovnán s mediálním obrazem Andreje Babiše ve stejných časových obdobích deníku Práva a deníku Hospodářské noviny, z nichž ani jeden nespadá v jakémkoli smyslu pod jeho vliv. V této práci je nejprve představen proces, jakým média konstruují realitu, což umožňuje samotnou existenci mediálního obrazu jako takového, dále jsou jako stěžejní pro tuto práci představeny koncepty nastolování agendy a mediální vlastnictví. Samozřejmě je věnována pozornost i samotnému Andreji Babišovi a vybraným deníkům: Mladá fronta DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny. Ve výzkumné části se tato...
Mediální obraz politických protestů organizovaných spolkem Milion Chvilek
Sehnalová, Anna ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit vliv vlastnictví médií na vytváření mediálního obrazu spolku Milion Chvilek a protivládních protestů v roce 2019 v denících Lidové noviny a Hospodářské noviny, a to za pomocí komparativní obsahové analýzy. Lidové noviny jsou součástí mediálního domu MAFRA vlastněného aktuálním předsedou vlády Andrejem Babišem skrze svěřenské fondy. Denní tisk a periodika spadající pod tento vydavatelský dům se tak dostala do situace, kdy musela přinášet zpravodajství o protestech, které byly silně zaměřeny proti jejich de facto vlastníkovi. Veřejná diskuse kolem možného střetu zájmů Andreje Babiše provází českou společnost od jeho vstupu do politiky. Jedním z bodů této diskuse je právě Babišova silná pozice v mediálním průmyslu, která dle kritiků poskytuje potenciální možnost ovlivňovat veřejné mínění, což může přinášet nekalou konkurenční výhodu v politickém boji. Tato mediální analýza se pokusí na vybraném vzorku článků o protestech v roce 2019 poodhalit, do jaké míry se liší rozsah, tón a prostor daný různým účastníkům protestů, politickým a jiným veřejným aktérům v Lidových novinách od obsahu publikovaném v Hospodářských novinách, který je co do čtenosti a cílového čtenáře nejlépe srovnatelný. Hospodářské noviny jsou vydávány nakladatelstvím Economia, a.s. vlastněném Zdeňkem Bakalou,...
Oligarchizace médií a její vliv na etiku novinářské práce
Mačí, Josef ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem oligarchizace médií a jejím vlivem na etiku novinářské práce. Na základě syntézy dosavadních teoretických konceptů je v textu představena užší definice termínů oligarcha a mediální oligarcha. Na tomto teoretickém základě je pak prostřednictvím komparace metodologií tří mediálních indikátorů - Svoboda a média Freedom House, Index svobody tisku Reportérů bez hranic a Monitor plurality médií Centra pro pluralitu médií a svobodu médií - vyhodnocena situace ve 31 vybraných evropských zemích z pohledu oligarchizace médií. Ta je považována především za problém postkomunistických a postkoloniálních zemí a tento předpoklad diplomová práce testuje. Problém etiky novinářské práce na pozadí oligarchizace médií je představen v teoretické i praktické rovině, a to na základě chronologické komparace etických kodexů tří vybraných mediálních koncernů - MAFRA, Vltava Labe Media a Czech News Center, u kterých došlo ke změně vlastníka z nadnárodního koncernu k oligarchovi nebo oligarchické skupině.
Babiš vs. Bakala. Komparace mediálního obrazu Zdeňka Bakaly v denících MF Dnes, Hospodářské noviny a Právo
Trojanová, Tereza ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza mediálního obrazu vlivného českého podnikatele Zdeňka Bakaly, který je zároveň majitelem společnosti Economia vydávající Hospodářské noviny. Bakala je jedním z úzké skupiny tuzemských miliardářů, kteří za poslední dekádu zcela převzali kontrolu nad nejvýznamnějšími mediálními domy a tím i všemi celostátními deníky. Zařadit mezi ně lze i politika Andreje Babiše, jehož příchod na mediální trh po akvizici skupiny Mafra byl nevýznamnějším momentem pro vzestup tzv. oligarchizace tuzemských médií. Změny ve vlastnictví českých médií vyvolaly podezření, že si tito novodobí mediální magnáti pořídili média s cílem hájit své ekonomické a politické zájmy. Obavy panují hlavně z důvodu, že by mohli ovlivňovat obsah médií a tím narušit redakční svobodu a ohrozit tak i fungování celého mediálního systému. Svou mocí nad médii mohou působit na veřejné mínění, které média z velké části formují. Tato práce proto ověřuje, zda vlastníci svého vlivu v médiích využívají. Důkazem pro to bude analýza mediálního obrazu Zdeňka Bakaly. Předmětem zkoumání bude nejprve způsob, jakým o něm informovaly jeho vlastní Hospodářské noviny a určit, jak se jeho mediální obraz liší ve srovnání s jinými deníky. Dále výzkum zjišťuje, jestli o Bakalovi referoval deník MF Dnes pod více či méně přímou...
Svoboda slova 2.0 - pojetí svobody slova u současných českých novinářů
Ostrá, Alžběta ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Magisterská práce nazvaná Svoboda slova 2.0 - pojetí svobody slova u současných českých novinářů se zabývá aktuálním pojetí fenoménu svobody slova v českém mediálním prostředí, konkrétně v oblasti periodického tisku. Kontext svobody slova práce zkoumá sociologického a filozofického pohledu, právního řádu, jenž svobodu projevu českých médiích reguluje. Důraz je kladen na roli tisku v cké společnosti a potřebu svobody slova pro její správné fungování. Nejsou opomenuty ani vlivy zasahující do novinářské autonomie a fenomén autocenzury jako významné restrikce omezující novinářskou svobodu projevu. Práce nabízí aktuální stav svobody slova dle neziskových organizací Freedom House a Reporters Without Borders a zaměřuje se i na nedávné kauzy spojené s ovlivňováním mediálního obsahu ze strany vlastníků České republice. Provedený výzkum předkládá názory 10 etablovaných českých novinářů a potvrzuje předpoklady řady zahraničních studií, tj. že významnými omezujícími slova jsou především ekonomické subjekty jako inzerenti či mediální partneři, a také sami novináři vlastní autoregulací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.