Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oligarchizace médií a její vliv na etiku novinářské práce
Mačí, Josef ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem oligarchizace médií a jejím vlivem na etiku novinářské práce. Na základě syntézy dosavadních teoretických konceptů je v textu představena užší definice termínů oligarcha a mediální oligarcha. Na tomto teoretickém základě je pak prostřednictvím komparace metodologií tří mediálních indikátorů - Svoboda a média Freedom House, Index svobody tisku Reportérů bez hranic a Monitor plurality médií Centra pro pluralitu médií a svobodu médií - vyhodnocena situace ve 31 vybraných evropských zemích z pohledu oligarchizace médií. Ta je považována především za problém postkomunistických a postkoloniálních zemí a tento předpoklad diplomová práce testuje. Problém etiky novinářské práce na pozadí oligarchizace médií je představen v teoretické i praktické rovině, a to na základě chronologické komparace etických kodexů tří vybraných mediálních koncernů - MAFRA, Vltava Labe Media a Czech News Center, u kterých došlo ke změně vlastníka z nadnárodního koncernu k oligarchovi nebo oligarchické skupině.
Eticky sporné aspekty novinářské práce při používání sociálních sítí, komparace České republiky a Velké Británie
Mačí, Josef ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje změně sociálního chování a žurnalistické produkce způsobené digitalizací a konvergencí se zaměřením na sociální sítě. Rozebere problematiku soukromí, které prochází redefinicí i díky tomu, že dříve soukromé informace dnes veřejně publikujeme na sociální sítě (v práci se soustředím na dvě nejpoužívanější - Facebook a Twitter). Sociální sítě a obecně digitalizace změnily žurnalistickou produkci. Novináři musí v rámci multiskillingu zvládat vytvářet všechny druhy novinářských obsahů, od psaní textů přes fotografování a natáčení videí až po postprodukci. Navíc každou činnost v rámci profesní etiky, která je, co se týče nových technologií včetně sociálních sítí, stále ve vývoji. Zároveň musí novináři pracovat na vlastní propagaci skrze sociální sítě a na vybudování vlastního oddaného publika. Bakalářská práce se v praktické části bude zabývat komparací etických kodexů v České republice a Velké Británii, v rámci případových studií se zaměřením na sociální sítě. Klade si za cíl najít rozdíly v přístupu k samoregulaci mezi těmito dvěma zeměmi. Dále porovnám případové studie českých novinářů a jejich každodenní práce se sociálními sítěmi Facebook a Twitter ve třech čtrnáctidenních obdobích (první dva týdny září 2016, prosince 2016 a března 2017).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.