Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,123 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 
Logopedická prevence z pohledu ředitele mateřské školy
Nedvědická, Veronika ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí z pohledu ředitele mateřské školy. V souladu s cílem práce analyzuje současný stav a zjišťuje možnosti podpory a rizika v oblasti logopedické prevence ve vybraných mateřských školách. Sleduje úroveň práce v mateřských školách ve smyslu zajištění spolupráce se speciálně pedagogickým centrem, pedagogicko- psychologickou poradnou, klinickým logopedem a dalším vzděláváním pedagogických pracovníků se zaměřením na logopedického asistenta. Dále uvádí, jaké jsou možnosti získání finančních prostředků na pomůcky pro děti s poruchami řeči, na další vzdělávání pedagogických pracovníků nebo pro případnou spolupráci s klinickým logopedem přímo v mateřské škole. Práce zmiňuje také grantové programy, které nabízí MŠMT. Nastiňuje také možný postup pro změnu či zefektivnění logopedické prevence a motivační metody pro aktivní přístup pedagogických pracovníků, které může ředitel mateřské školy využít. Praktická část práce obsahuje analýzu dat výzkumného šetření, pro které byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Pro výzkum byly osloveny mateřské školy v Pardubickém kraji a Kraji Vysočina, kde je logopedická prevence zavedena. Obě školy se logopedické prevenci věnují a s ředitelkami těchto škol byl veden strukturovaný rozhovor. Výsledky výzkumného šetření...
Postupy využívané pedagogy mateřských škol pro zlepšení průběhu adaptačního procesu dětí.
Ježková, Jitka ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Práce se zabývá tématem adaptačního procesu dětí nově nastupujících do mateřské školy. Především se práce zaměřuje na metody a postupy, které jsou při adaptačních procesech využívány, a které mají za cíl adaptaci dětí usnadnit. Součástí práce je teoretická část, kde jsou popsány především teoretické poznatky týkající se adaptačního procesu předškolních dětí. Dále je pak realizován kvalitativní výzkum, jakožto praktická část práce. V teoretické části práce jsou nejprve popsána vývojová specifika předškolního období. Ta jsou podstatná pro pochopení chování, prožívání či potřeb předškolních dětí. Zmíněna je role instituce mateřské školy a její vliv na dítě. Dále je popsán také samotný princip adaptace. Adaptace je velkou změnou a zátěží, kdy je pro její zdárný průběh (i další život dítěte), klíčové správné nastavení individuálního adaptačního procesu. V tomto ohledu je velká část věnována nejen roli a prožívání dítěte, ale také roli rodičů či pedagoga v mateřské škole. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum. Výzkum je prováděn formou polostrukturovaných rozhovorů s respondenty, pedagogy mateřských škol. Hlavním cílem výzkumu je především odhalení metod a postupů, které pedagogové mateřských škol využívají ke zlepšení průběhu adaptačního procesu dětí. V rámci analýzy a interpretace výzkumu...
Komparace veřejného a soukromého vzdělávání v mateřských školách
Šebová, Zora ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Název bakalářské práce: Komparace veřejného a soukromého vzdělávání v mateřských školách Abstrakt: Hlavním cílem práce je porovnat vzdělávání ve veřejných a soukromých mateřských školách - a to prostřednictvím srovnání školní zralosti a připravenosti předškolních dětí navštěvujících jak veřejné, tak soukromé mateřské školy. Teoretický rámec práce se opírá o charakteristiku dětí předškolního věku, legislativní vymezení mateřských škol a popis jednotlivých vzdělávacích programů různých typů mateřských škol. Praktická část práce vyhodnocuje a shrnuje výsledky výzkumu realizovaného prostřednictvím dotazníkového šetření mezi rodiči předškoláků na území hlavního města Prahy a poskytuje odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Klíčová slova: Mateřská škola, veřejná mateřská škola, soukromá mateřská škola, dítě, předškolní věk, školní zralost, vzdělávací program, rodiče
Zkušenosti gay rodin s učitelkami mateřských škol
Gregorová, Karolína ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zkušenosti gay rodin s učitelkami mateřských škol. Cílem této práce bylo zkoumat a vyhodnotit pohledy rodin, kde jsou oběma rodiči muži, na spolupráci s učitelkami mateřských škol a popsat vztahy a komunikaci mezi homoparentální rodinou a učitelkou mateřské školy. Dalším cílem této práce bylo zjistit, zda existují nějaké komunikační a vztahové bariéry v návaznosti na danou specifičnost výzkumných rodin. Teoretická část práce je úvodem do problematiky homoparentálních rodin, vztahu mezi rodinou a učitelkami mateřských škol, vycházející ze současných výzkumů z oblasti gay rodin a společnosti. Empirická část práce je provedena kvalitativním výzkumem, jehož metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly uskutečněny vždy s jedním rodičem z otcovského páru a k tomu byly provedené rozhovory s učitelkami mateřských škol, které mají profesní zkušenosti s dítětem vyrůstajícím v gay rodině. Výzkumný soubor tvořily tři rodiny a tři učitelky mateřských škol. Získaná data byla použita k analýze, která odhalila několik významných informací týkající se vztahu a komunikace mezi rodinami a učitelkami mateřských škol. V souvislosti se specifičností jejich rodinného modelu nebyly zjištěny téměř žádné negativní zkušenosti. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřské školy, rodina, homoparentalita,...
Kopřivnice 3.0
Adamová, Dominika ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá návrhem budovy pro dětskou skupinu. Je zasazená do perspektivní lokality Házeňáku, který se nachází blízko centra města Kopřivnice. Navazuje na zadání práce, navrhnout soubor budov, které navážou na funkci studentského bydlení. Při myšlence koloběhu s příchodem nových studentů, kteří se v Kopřivnici mohou snadněji usadit a najít či uchovat vztah k tomuto městu, souvisí s vybudováním bytů, prostorů pro budování podnikání a zvýšení kapacity mateřských škol a jeslí. Studie prostor pro dětskou skupinu reaguje na roztříštěnou okolní zástavbu a výškově zapadá spíše do zástavby rodinných domů. Dává možnost obyvatelům Kopřivnice využít jiné formy předškolního vzdělávání a splňuje jeden z požadaveků strategického plánu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,123 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.