Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 431 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Synodální proces z pohledu participativních inovací
Bernard, Tomáš ; Guasti, Petra (vedoucí práce) ; Franěk, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá synodálním procesem a demokratickými inovacemi. Hlavním výzkumným cílem je zjistit, zda lze označit aktuálně probíhající synodální proces započatý v roce 2021 za demokratickou inovaci, konkrétně za deliberativní miniveřejnost (deliberative mini-publics), jelikož se jedná o přelomový proces, který byl poprvé v historii zpřístupněn všem členům katolické církve. Výzkum vychází především z teorie politologa Archona Funga, jenž se věnuje právě deliberativním miniveřejnostem. Práce si klade dvě hlavní výzkumné otázky. První z nich řeší to, zda dle oficiálních materiálů katolické církve popisujících synodální proces na nejnižší úrovni lze označit tento proces za deliberativní miniveřejnost. V rámci výzkumu byly vybrány také dvě případové studie zaměřující se na dvě různé farnosti, v nichž probíhal synodální proces. Druhá výzkumná otázka pak byla zodpovězena analýzou těchto dvou farností, v nichž bylo zkoumáno naplnění vybraných kritérií designových prvků deliberative mini-publics. Na základě zpracovaných výsledků analýzy lze konstatovat, že bylo dosaženo takové míry naplnění designových prvků, aby byl synodální proces na nejnižší úrovni označen za DMP. Avšak při zodpovězení druhé výzkumné otázky odpověď již není tak jednoznačná, jelikož jedna farnost splnila kritéria, ale...
Percepce body pozitivity v marketingu spodního prádla
Dvořáková, Alžběta ; Ortová, Nina (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na téma body pozitivity v marketingu spodního prádla. V teoretické části práce jsou představeny základní aspekty tohoto tématu, které je teoreticky ukotveno a uvedeno do kontextu. Teoretická část se nejprve věnuje inkluzivnímu marketingu, následně principům fashion marketingu, a to především inkluzi v tomto odvětví. Dále se zaměřuje na popis body pozitivity, jejího vývoje, a věnuje se principům a trendům v segmentu spodního prádla. Klíčové kapitoly teoretické části se zaměřují na popis konceptu body pozitivity v marketingu spodního prádla, které jsou představeny na příkladech vybraných značek. Teoretická část také shrnuje kritiku a etické otázky vztahující se k tomuto tématu. Druhá, výzkumná, část práce zkoumá a popisuje vnímání body pozitivity v marketingu spodního prádla mezi českými spotřebitelkami ve věku 18-40 let. Nejprve jsou shrnuty dosavadní výzkumy v této oblasti a následně prezentovány výsledky výzkumu uskutečněného v rámci této práce. Výzkum zjišťoval, zda je body pozitivita českými spotřebitelkami registrována, jak je vnímána, a jak k ní české spotřebitelky názorově přistupují. Dále bylo zkoumáno, jak by podle spotřebitelek měly reklamy na spodní prádlo vypadat a do jaké míry vnímají body pozitivitu v reklamě na spodní prádlo jako marketingový nástroj....
Téma války zprostředkované dětem v mateřské škole prostřednictvím příběhu
Zemková, Barbora ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce s názvem Téma války zprostředkované dětem v mateřské škole prostřednictvím příběhu se věnuje problematice předškolních dětí zasažených válečnou situací na Ukrajině. Teoretická část práce se opírá o poznatky pojednávající o inkluzi dítěte s odlišným mateřským jazykem v předškolním vzdělávání, o dětech z Ukrajiny v české mateřské škole a pochopení vztahů mezi Ukrajinou a Ruskem. V poslední části teoretických východisek práce je věnována pozornost práci s knihou v mateřské škole a zpracování tématu války prostřednictvím příběhu v mateřské škole. Pro praktickou část jsou stanoveny tři hlavní cíle, korespondující s primárním záměrem práce, kterým je ověřit, jakým způsobem pracovat s vybranou dětskou literaturou v rámci inkluze dětí z Ukrajiny, které zasáhla válečná situace na Ukrajině. Jednotlivé cíle se věnují pohledu na téma války a jak s ním pracovat v mateřské škole ze strany 80 předškolních pedagogů a tří vybraných odborníků. Na základě získaných dat z dotazníkového šetření a individuálních hloubkových rozhovorů byly zpracovány tři lekce zaměřené na představení tématu války dětem v mateřské škole prostřednictvím publikací pro děti. Pro realizaci tří lekcí byly využity následující tituly: Francesco Tirelli a jeho zmrzlinářství, Cesta, Mořská modlitba. Výsledky výzkumu ukazují, že je...
Podpora vícejazyčného žáka na počátku školní docházky
Říhová, Denisa ; Martinovská, Klára (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
V diplomové práci se věnujeme tématu Podpora vícejazyčného žáka na počátku školní docházky. Cílem této diplomové práce je systematicky zkoumat problematiku vzdělávání vícejazyčných žáků na počátku školní docházky s důrazem na integraci, inkluzi a legislativní aspekty. Práce se zaměřuje na analýzu potřeb těchto žáků, poskytovanou podporu ze strany škol a pedagogů a hodnotí účinnost těchto opatření. V rámci teoretické části práce budou definovány klíčové pojmy, jako jsou integrace a inkluze, charakteristika žáka cizince, potřeby vícejazyčných žáků na počátku školní docházky a legislativní rámec vzdělávání těchto žáků. Dále se práce zaměří na možnosti, jak školy mohou poskytnout podporu vícejazyčným žákům, a analyzuje podpůrná jazyková opatření a pedagogickou podporu. V empirické části budou prezentovány výsledky případové studie, která zkoumá konkrétního žáka s vícejazyčným pozadím, jeho vzdělávací prostředí a opatření poskytovaná školou. Metodologický přístup zahrnuje rozhovory, pozorování a analýzu dokumentů s důrazem na etické aspekty výzkumu. Závěrečná část práce se zaměřuje na prezentaci výsledků a diskuze, které reflektují úspěšnost podpůrných opatření a identifikují oblasti ke zlepšení. Důraz bude kladen na význam spolupráce mezi školou, rodinou a dalšími klíčovými aktéry v procesu vzdělávání...
Specifika vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na druhém stupni základní školy
Smažíková, Eliška ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl vymezit možnosti vzdělávání a podpory žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Teoretická část práce byla zpracována za využití dostupné domácí i zahraniční odborné literatury. Součástí první kapitoly jsou východiska inkluzivního vzdělávání, vymezení legislativního rámce podpory žáků s OMJ ve vzdělávání a zasazení problematiky žáků s OMJ do kontextu českého vzdělávacího systému. Ve druhé kapitole jsou popsána specifika žáků s OMJ a možnosti jejich podpory ve vzdělávání. Empirická část práce se soustředí na specifika vzdělávání žáků s OMJ na druhém stupni základní školy. Pro dosažení stanoveného cíle byl zvolen kvalitativní výzkum realizovaný na vybrané menší středočeské základní škole. Použitými výzkumnými metodami jsou polostrukturované rozhovory s žákem s OMJ, s jeho třídní učitelkou a s asistentkou pedagoga u žáka s OMJ, a dále dotazníkové šetření mezi učiteli druhého stupně na téže základní škole. Na základě dat získaných z výzkumného šetření byla v závěru práce navržena obecná doporučení pro vzdělávání žáků s OMJ.
MODETA JIHLAVA
Klement, Tomáš ; Vojtová, Lea (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na revitalizace objektu textilní společnosti Modeta. Cílem je vypracovat architektonicko – urbanistickou studii, která zhodnotí možnosti začlenění objektu do areálu Zoo a jeho využití v rámci nových expozic a multikulturního vyžití. Z hlediska požadavků Zoo zde mají vzniknout expozice nosorožců, orangutanů, noktunárium a vodní svět. V rámci multikulturního vyžití zde vznikne nová restaurace, výstavní prostory, IQ park, fitness, kongresové centrum a apartmány pro přechodné ubytování. V rámci projektu vzniknou dvě přístavby k objektu Modety, aby bylo možné splnit všechny kapacitní požadavky daných provozů. Také jsou v areálu navrženy nové cesty a parkoviště pro zaměstnance.
Metody a techniky dramatické výchovy jako nástroj pro inkluzi žáků s odlišným mateřským jazykem
Balcárková, Markéta ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce nese název Dramatická výchova jako nástroj pro inkluzi žáků s odlišným mateřským jazykem. V teoretické části se zabývám problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem. Dále se věnuji dramatické výchově jako oboru a zároveň vybraným metodám a technikám dramatické výchovy, které mohou být využity při inkluzi žáka s odlišným mateřským jazykem. V praktické části pojmenovávám nejčastější obtíže při inkluzi žáka s odlišným mateřským jazykem ve vzdělávacím procesu a zároveň definuji míru využití metod a technik dramatické výchovy při odstraňování výše uvedených obtíží. K výzkumu jsem využila kvantitativní výzkumné šetření, metodu strukturovaného dotazníku a kvalitativní výzkumné šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Na dotazník odpovídá 42 respondentů (pedagogických pracovníků). Z dotazníkového šetření vyplývá že nejčastějšími obtížemi jsou jazyková bariéra, kulturní rozdíl a neznalost prostředí. Tři čtvrtiny pedagogů využívají dramatickou výchovu, ale pouze 9 ji využívá při odstraňování nejčastějších obtíží při práci s žáky s odlišným mateřským jazykem. S těmito výsledky pracuji v rámci navrženého projektu tří dramatických lekcí, které se dají využít ve výuce. Inspirací pro tento projekt mi byly polostrukturované rozhovory s učiteli na prvním stupni, kteří ve své praxi...
Klima školní třídy na 1. stupni ZŠ
Kubíčková, Anna ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Nekardová, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociálním klimatem třídy na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je posoudit, zda mají třídní učitelé přehled o sociálním klimatu ve svých třídách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje sociálnímu klimatu třídy a školy. Vedle toho zkoumá také aspekty inkluze a integrace ve vzdělávacím prostředí a strategie řízení třídy, které mají vliv na formování sociálního klimatu třídy. V praktické části práce je provedeno srovnání charakteristiky klimatu konkrétních třídních učitelů s výsledky měření klimatu provedeného u nich ve třídě. Výzkum práce proběhl ve třech třídách a kombinoval kvalitativní a kvantitativní přístup. Při sběru dat byly využity tři nástroje: dotazník, rozhovor a pozorování. Ve fázi vyhodnocení výzkumu došlo k porovnání zprůměrovaných žákovských odpovědí v dotazníku s odpověďmi učitelů a ke triangulaci dat. Kromě porovnání již vyplněných dotazníků byly využity i charakteristiky klimatu získané prostřednictvím rozhovorů a pozorování. Z výzkumu pak vyplývá, že představy daných učitelů o sociálním klimatu u nich ve třídě odpovídají vnímání sociálního klimatu ze strany žáků.
Pojď, já ti to ukážu - co nás spojuje, abychom se dobře chápali?
Šmídová, Kateřina ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce zkoumá možnosti, které nabízí výtvarná výchova v podpoře sociálních vztahů žáků s odlišným mateřským jazykem. Zjišťuje, jaký potenciál mají umělecké postupy výtvarné výchovy v podpoře porozumění mezi žáky a konkrétně v začleňování ukrajinských žáků, kteří přicházejí do třídy bez znalosti českého jazyka. Ukazuje možnosti a meze jejich vizuální komunikace s okolím. Žáci s odlišným mateřským jazykem jsou v prostředí české školy stále marginalizovanou skupinou. Práce hledá cesty, jak tuto situaci měnit, a to v souladu se zvolenou výzkumnou metodologií případové studie s prvky akčního výzkumu. V teoretické části práce se autorka zaměřuje na legislativní rámec, který poskytuje kontext pro sociální začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem. Klade důraz na kulturní kompetence, identitu a nově se formující koncept wellbeingu, zkoumá problematiku sociálního začleňování v prostředí škol a širší kontext inkluzivního vzdělávání. Praktická část práce odpovídá na konkrétní výzkumné otázky, týkající se role výtvarných aktivit při začleňování ukrajinských žákyň. Autorka charakterizuje dívky, se kterými prováděla výzkum, popisuje výběr témat pro výukové situace, vytváří pedagogický deník a vedla s žáky reflektivní dialogy. Deset výzkumných situací bylo navrženo k usnadnění interaktivního dialogu a pomoci...
Sociální práce s občany z Ukrajiny, kteří získali status dočasné ochrany na území České republiky
NOVÁKOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá problematikou sociální práce s ukrajinskými občany, kteří do České republiky přišli po vypuknutí ruské invaze na Ukrajině v únoru roku 2022. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. První kapitola teoretické části se věnuje vztahy Ruska a Ukrajiny - popisuje stav po osamostatnění Ukrajiny a před vypuknutí válečného konfliktu v roce 2022. V následujících kapitolách je představen status dočasné ochrany, charakteristika jeho uživatelů a popis sociální práce s uprchlíky jako s cílovou skupinou. V této části jsou představeny potřeby cílové skupiny, principy sociální práce s klientem-uprchlíkem, cíle spolupráce a následně je zde vymezena role sociálního pracovníka, která by měla být představována i novým klientům, se kterými pracovník navazuje vztah. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se přímo sociálním službám, které cílová skupina může se svým statusem využívat. Praktická část práce je věnována výzkumu, který proběhl s dvanácti ukrajinskými uprchlíky a který byl realizován ve spolupráci s několika českobudějovickými institucemi a službami. Už na začátku výzkumu se jako zásadní ukázala otázka anonymity respondentů. Respondenti často vyjadřovali obavu, aby odpovědi nebyly předávány například poskytovatelům sociálních služeb nebo je nešlo spojit s informacemi, které mi podali - především s těmi, kde vyjadřují nespokojenost nebo náměty ke zlepšení. Výzkum se věnoval zejména tomu, zda a případně jaké sociální služby tato skupina klientů využívá, jestli má o svých možnostech v této oblasti dostatečné povědomí, jaké změny by ocenila a na jaké překážky nejčastěji naráží při spolupráci se sociálními službami i během běžného života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 431 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.