|
Fenomén IKEA: Filozofie marketingu a strategické komunikace od počátků do současnosti
Procházková, Pavla ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Fenomén IKEA: Filozofie marketingu a strategické komunikace od počátků do současnosti" je vysledovat, jaké hlavní myšlenky stály u zrodu fenoménu IKEA, jakou strategii a jaké komunikační nástroje používal v počátcích firmy její zakladatel Ingvar Kamprad. Přičemž nejde pouze o počáteční vizi firmy, charakteristickým znakem marketingu a komunikace firmy IKEA je fakt, že působí na klienty v dlouhodobém horizontu, jedná se vlastně o proces dlouholeté série komunikačních postupů zaměřených na klienty. IKEA je hodnocena i jako pionýr interní komunikace. K filozofii budování firmy patří orientace na rodinu, domov, na řešení otázek a problémů všedního každodenního života, hledání racionálních řešení, udržení dostupné ceny výrobků při zachování dobré kvality, snaha udržet se "in" díky modernímu designu. V teoretické části seznamuje práce obecně s významem a úlohou strategické komunikace obchodních firem a s jejími jednotlivými aspekty. V praktické části zodpovídá diplomová práce na základě kvalitativního výzkumu a pomocí analýzy zdrojového materiálu otázku, jaké vize, jaký styl komunikace (se zákazníky, spolupracovníky, zaměstnanci) a jaké marketingové nástroje byly v počátcích fungování firmy IKEA určující pro pozdější celosvětovou prosperitu a oblibu této firmy a popisuje, jakým...
|
|
Přístupy k zákazníkům a role prodejního personálu vybraných maloobchodních značek československé historie a současnosti
Střecha, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Má bakalářská práce "Komparace marketingu a role prodejního personálu maloobchodních značek československé historie a současnosti" využívá dvou případových studií, v rámci nichž analyzuje a následně komparuje značky Nehera, oděvní služba; Rolný, továrna na oděvy; se společností H&M a společnost V. J. Rott se společností IKEA. První část se zabývá teoretickými koncepty a pojmy, kterými jsou historie samotného prodeje, nákupní chování zákazníka, retail marketing a módní marketing. V druhé části práce je představena historie všech zkoumaných podniků a třetí část práce se věnuje dvěma případovým studiím, jejichž součástí jsou analýzy marketingových mixů 4P a vybraných způsobů propagace a následná komparace provedených analýz. Práce hledá rozdíly a shody v rámci marketingového mixu, marketingových sdělení a také vybraných publikací. V závěru pak shrnuje své poznatky.
|
| |
|
Komunikační strategie společnosti IKEA v oblasti CSR v letech 2019-2021
Dvořáková, Markéta ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikační strategií společnosti IKEA v oblasti CSR na českém trhu v letech 2019-2021. V teoretické části jsou ucelené teoretické podklady k tématu zaměřené na společenskou odpovědnost firem a komunikační strategii. Praktická část je již zaměřena na globální nábytkářskou společnost IKEA. Práce nejprve popisuje zvolené výzkumné metody. Dále nabízí krátké představení společnosti a její strategii v oblasti společenské odpovědnosti. Popsán je nejen její současný přístup, který shrnuje dokument "People & Planet Positive" aktualizovaný v roce 2018, ale i cestu firmy do té doby. Následná analýza komunikační strategie ve zvoleném období předkládá podrobný popis 9 největších CSR kampaní, ale i menší témata z této oblasti komunikace. Součástí analýzy je i rozhovor s PR Leaderem IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko, který pomohl ucelit obraz o přístupu firmy k CSR komunikaci. V závěru práce lze nalézt i výzkum formou dotazníkového šetření, které bylo vedeno za účelem zjištění názorů spotřebitelů na zkoumanou problematiku.
|
|
Komunikace značek IKEA a Bonami na sociálních sítích v rámci nouzového stavu v období pandemie Covid-19
Marinovová, Kristina ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Komunikace značek IKEA a Bonami na sociálních sítích " značek vhodná doporučení pro obsahovou podobně zaměřených značek případě obdobné základě části nejprve stručný historický přehled a nejznámějších sociálních sítí Facebook, Instagram, Twitter včetně praktické části s práce za použití kvantitativního výzkumu založeného na dvourozměrné zaměří na definování společn a protichůdn ů ů ve způsobu, obsahu a komunikaci značek IKEA a . Závěrem práce vyhodnotí a předloží vhodná doporučení a poskytne odpovědi Měla na komunikaci značek vliv probíhající situa Jak se liší komunikace značek IKEA a Bonami
|
|
Vysoká pracovná stolička
Agricolová, Eva
Závěrečná práce se zaobírá sezením v práci, které je určené do dynamického pracovního prostředí na konkrétním pracovišti služeb zákazníkům v obchodním domě IKEA. Ergonometrie, design a jednoduchost jsou zakladní prvky, kterými je celá práce ispirovaná. První část popisuje historický vývoj pracovních židlí, historii firmy IKEA a ergonometrie pracovního sezení. Druhá část pojednává o výrobě prototypu vyskové pracovní židle, inspirací při jeho vytvoření a zaznamenává postupnou cestu k jeho finální podobě,
|
|
Systém náležité péče vnitřního trhu EU s dřevařskými výrobky
Kollarová, Eva
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá nelegální těžbou dřeva ve světě, její celkovou situací, příčinami a možnostmi řešení. Zjišťuje opatření vyspělého světa, která cílí na snížení výskytu nelegální těžby dřeva. Jedná se zejména o legislativní opatření zakazující uvádění nelegálně vytěženého dřeva na trh importujících zemí. V praktické části je řešen návrh dodacího listu pro IKEA Industry Slovakia s.r.o., závod Malacky Boards, který byl vytvořen na základě legislativních předpisů, porovnání dodacích listů konkurence a požadavků ze strany IKEA Industry Slovakia s.r.o. Výstupem práce je dodací list, který obsahuje informace potřebné pro vedení systému náležité péče, včetně nutných informací pro IKEA Industry Slovakia s.r.o.
|
|
Organizační kultura ve společnosti IKEA
Mičková, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce je podat přehled o poznatcích v oblasti zkoumání kultury a na příkladu společnosti IKEA demonstrovat projevy organizační kultury, její vztah k národní kultuře a její význam pro podnikání obecně. Ve své teoretické části práce pojednává o kultuře obecně a jejím vlivu na členy společnosti. Popsány jsou mechanismy vzniku, vývoje a upevňování kultury a hlavní přístupy k jejímu zkoumání. Diskutován je vztah národní a organizační kultury a nejrozšířenější typologie organizační kultury. V praktické části práce je představena švédská kultura a styl řízení, společnost IKEA a její kultura. Se zaměstnanci dvou různých organizací IKEA (IKEA Česká republika - obchodní dům Zličín) a IKEA Hanim, spol s r.o. byly vedeny polostrukturované rozhovory za účelem zjistit jakým způsobem společnost svou kulturu šíří, do jaké míry jsou zaměstnanci s firemní kulturou seznámeni a její subjektivní význam pro zaměstnance. Klíčová slova: národní kultura, organizační kultura, IKEA.
|
|
Komunikační aktivity značky Ikea na českém trhu v letech 2009-2011
Pavlíková, Tereza ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Dolanská, Nora (oponent)
2 Abstrakt Bakalářská práce "Komunikační aktivity značky Ikea na českém trhu v letech 2009- 2011" popisuje společnost Ikea a její individuální komunikační aktivity. Zahrnuje stručnou historii firmy, příběh jejího vzniku v roce 1943 a následného vývoje až do dnešní podoby, zabývá se i současnou situací značky z globálního hlediska. Neopomíjí ani rozbor důvodů, které vedly k jisté ikoničnosti značky. Práce obsahuje analýzu postavení Ikey na tuzemském trhu, její konkurence (zaměřuje se na konkurenci v podobě ostatních nábytkářských řetězců) i jednotlivých nástrojů marketingového mixu (produkt, cena, distribuce, propagace) a toho, jak je společnost využívá. Hlavní část bakalářské práce se věnuje jednotlivým komunikačním aktivitám společnosti na českém trhu v rozmezí tří let. Popisuje a rozebírá tiskovou reklamu, outdoorovou, televizní a rozhlasovou komunikaci, on-line a in-store aktivity, věrnostní program Ikea Family a firemní společenskou odpovědnost (CSR), a to v rovině teoretické i praktické, aplikované na konkrétní případy. Na základě nabytých poznatků poslední část práce hodnotí účinnost zmíněných aktivit Ikey, případně i navrhuje možné řešení nalezených problémů v komunikaci.
|
|
The evaluation of IKEA Česká republika, s.r.o.
Pituchová, Vladimíra ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Kotáb, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá oceněním podniku IKEA Česká republika, s.r.o.. Odhad hodnoty společnosti se vztahuje k 31.12.2012. Mimo celkové hodnoty podniku je stanovena i hodnota vlastního kapitálu. V rámci procesu oceňování je zpracována finanční analýza, situační analýza daného odvětví z makroekonomického a mikroekonomického pohledu a zmapování postavení podniku na daném trhu. Pro stanovení hodnoty podniku jsou aplikovány výnosové metody, a to metoda diskontovaných peněžních toků do firmy (FCFF), metoda diskontovaných peněžních toků pro vlastníky (FCFE) a metoda diskontované ekonomické přidané hodnoty (DEVA). Výsledná hodnota oceňovaného podniku představuje výši peněžních toků, které plynou pro vlastníka společnosti.
|