Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Významné události českých dějin 20. století v kronikách málotřídních škol na Trhosvinensku a Novohradsku
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Anotace Diplomová práce se zabývá možnostmi výuky vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět, předmětu vlastivěda ve 4. a 5. ročníku základní školy. Teoretická část definuje pojmy málotřídní základní škola, objasňuje historii a význam školních kronik a zabývá se vymezením vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále charakterizuje regiony Trhosvinensko a Novohradsko, jejichž historická síť málotřídních škol je východiskem pro praktickou část diplomové práce. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou obsahu školních kronik vybraných málotřídních škol, analýzou obsahu učebnic a metodou orální historie z hlediska možností využití ve výuce vlastivědy. Dále praktická část seznamuje s návrhy možností využití těchto materiálů a metod při výuce.
Osvojování čtení s využitím alternativních metod a problémy minoritních skupin
Mičková, Kateřina ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Štréblová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou gramotnosti a především výuky čtení. Teoretický podklad definuje gramotnost, minoritní skupiny, metody vyučování čtení a osvojování čtenářských dovedností. Praktická část vychází z dlouhodobého výzkumu, realizovaného pod hlavičkou GAČR v letech 2009 - 2011. V této práci je zpracovávána pouze část tohoto výzkumu, a to na ZŠ Hanspaulka v Praze. Výzkum se zabýval připraveností dětí na počátku školní docházky k výuce čtení, ve škole, kde se k vyučování čtení používá metoda analyticko-syntetická hlásková. Následně bylo porovnáváno, na jaké úrovni jsou děti na konci 1. ročníku ve čtení. Zjišťovala se zde míra závislosti dobré nebo rizikové připraveností dítěte na počátku školní docházky pro výuku čtení a úroveň čtení na konci 1. ročníku.
Personální marketing
Mičková, Kateřina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
V České republice i v zahraničí je poptávka po kvalifikovaných zaměstnancích vyšší, než je jejich množství na trhu práce. Poptávka po specifických znalostech a dovednostech zaměstnanců, spolu s vyšším počtem pracovních míst celkově, způsobují, že nábor a udržení zaměstnanců se stávají náročnějším a dražším, než kdy dříve. Pesonální marketing je považován za možnou odpověď na tuto novou výzvu. Tento mezinárodní koncept se zaměřuje na budování zaměstnanecké značky - což je v podstatě představa zaměstnanců a uchazečů o konkrétní společnosti jako o zaměstnavateli. Aby společnost vybudovala silnou zaměstnavatelskou značku, je důležité komunikovat, čím je konkrétní společnost vyjímečná a proč právě ona je skvělým zaměstnavatelem. Při aplikaci personálního marketingu je nutné se zaměřit nejen na nábor, ale také na práci se stávajícími zaměstnanci. V této práci se věnuji oblastem, kterých se personální marketing v podniku dotýká (nábor a retence zaměstnanců) spolu s popisem jejich konkrétního pojetí v koncepci personálního marketingu.
Organizační kultura ve společnosti IKEA
Mičková, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce je podat přehled o poznatcích v oblasti zkoumání kultury a na příkladu společnosti IKEA demonstrovat projevy organizační kultury, její vztah k národní kultuře a její význam pro podnikání obecně. Ve své teoretické části práce pojednává o kultuře obecně a jejím vlivu na členy společnosti. Popsány jsou mechanismy vzniku, vývoje a upevňování kultury a hlavní přístupy k jejímu zkoumání. Diskutován je vztah národní a organizační kultury a nejrozšířenější typologie organizační kultury. V praktické části práce je představena švédská kultura a styl řízení, společnost IKEA a její kultura. Se zaměstnanci dvou různých organizací IKEA (IKEA Česká republika - obchodní dům Zličín) a IKEA Hanim, spol s r.o. byly vedeny polostrukturované rozhovory za účelem zjistit jakým způsobem společnost svou kulturu šíří, do jaké míry jsou zaměstnanci s firemní kulturou seznámeni a její subjektivní význam pro zaměstnance. Klíčová slova: národní kultura, organizační kultura, IKEA.
Osvojování čtení s využitím alternativních metod a problémy minoritních skupin
Mičková, Kateřina ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Štréblová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou gramotnosti a především výuky čtení. Teoretický podklad definuje gramotnost, minoritní skupiny, metody vyučování čtení a osvojování čtenářských dovedností. Praktická část vychází z dlouhodobého výzkumu, realizovaného pod hlavičkou GAČR v letech 2009 - 2011. V této práci je zpracovávána pouze část tohoto výzkumu, a to na ZŠ Hanspaulka v Praze. Výzkum se zabýval připraveností dětí na počátku školní docházky k výuce čtení, ve škole, kde se k vyučování čtení používá metoda analyticko-syntetická hlásková. Následně bylo porovnáváno, na jaké úrovni jsou děti na konci 1. ročníku ve čtení. Zjišťovala se zde míra závislosti dobré nebo rizikové připraveností dítěte na počátku školní docházky pro výuku čtení a úroveň čtení na konci 1. ročníku.
Personální marketing
Mičková, Kateřina ; Šerák, Michal (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
V České republice i v zahraničí je poptávka po kvalifikovaných zaměstnancích vyšší, než je jejich množství na trhu práce. Poptávka po specifických znalostech a dovednostech zaměstnanců, spolu s vyšším počtem pracovních míst celkově, způsobují, že nábor a udržení zaměstnanců se stávají náročnějším a dražším, než kdy dříve. Pesonální marketing je považován za možnou odpověď na tuto novou výzvu. Tento mezinárodní koncept se zaměřuje na budování zaměstnanecké značky - což je v podstatě představa zaměstnanců a uchazečů o konkrétní společnosti jako o zaměstnavateli. Aby společnost vybudovala silnou zaměstnavatelskou značku, je důležité komunikovat, čím je konkrétní společnost vyjímečná a proč právě ona je skvělým zaměstnavatelem. Při aplikaci personálního marketingu je nutné se zaměřit nejen na nábor, ale také na práci se stávajícími zaměstnanci. V této práci se věnuji oblastem, kterých se personální marketing v podniku dotýká (nábor a retence zaměstnanců) spolu s popisem jejich konkrétního pojetí v koncepci personálního marketingu.
Projektová metoda jako jedna z možných vyučovacích metod na málotřídní základní škole
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Projektová metoda jako jedna z možných vyučovacích metod na málotřídní škole se zabývá specifiky vyučovacího procesu a práce učitele na málotřídní základní škole a dále pak použitím projektové metody ve vyučování. Cílem bakalářské práce je zmapování specifik málotřídního školství v ČR a dále pak možností, jak pracovat s projektovou metodou v prostředí málotřídní školy. Práce také přináší praktickou ukázku školního projektu realizovaného na málotřídní základní škole v Jihočeském kraji v obci Jílovice.
Sociálně etické aspekty feminismu v České republice
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá historií feminismu ve světě i v České republice, jeho proudy a vlnami. Seznamuje čtenáře s některými významnými představiteli a představitelkami feminismu, s jejichž prací se lze setkat a jejichž názory a práce vývoj feminismu ovlivnily a ovlivňují. Dále mapuje průnik a vliv feminismu a gender do některých oblastí soukromého i veřejného života v Evropské unii a v České republice. Práce se zabývá oprávněností či neoprávněností požadavků feminismu a tím, do jaké míry jsou tyto požadavky realizovatelné v České republice. Mapuje se pojmy jako rovnost, diskriminace, agenda rovnosti žen a mužů a rodinná politika, tedy oblasti, které jsou v popředí zájmu feminismu.

Viz též: podobná jména autorů
4 Mičková, Klára
4 Míčková, Klára
3 Míčková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.