Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Systém podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti Tesco Stores ČR a.s.
Havel, Jiří ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku systému podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců maloobchodního řetězce Tesco Stores ČR a. s. V práci na základě teoretických přístupů k současnému podnikovému vzdělávání definuji význam tréninku a rozvoje pro pracovníky firmy působící ve vysoce konkurenčním a poměrně specifickém prostředí maloobchodu. Z podnikové strategie vychází i orientace firemních vzdělávacích aktivit na poskytování prvotřídní služby zákazníkům. Po vymezení základních údajů o firmě se v práci především věnuji obecnému popisu řízení lidských zdrojů, podnikového vzdělávacího systému, tj. využívaným formám, metodám a principům školení a tréninku, organizaci vzdělávacích aktivit i vyhodnocování jejich efektivity. Značná část práce je věnována jednotlivým cílovým skupinám vzdělávání, které jsou definovány na základě organizačního uspořádání firmy. Zabývám také se rozvojovými programy určenými pro řídící pracovníky a stěžejním procesem jejich vzdělávání a rozvoje, za který považuji proces řízení výkonnosti. Konkrétní realizaci firemních vzdělávacích aktivit v praxi představuji na příkladu Obchodního domu Tesco Praha, Národní třída, který je počtem zaměstnanců největší obchodní jednotkou firmy v České republice. Na základě popsaného systému a jeho realizace se pokouším přinést některá doporučení a...
Profesní kompetence instruktora zážitkového vzdělávání
Nováková, Kamila ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi instruktora zážitkového vzdělávání, které mu umožňují zastupovat roli vzdělavatele na firemních zážitkových kurzech. Vzdělávání skrze zážitek je velice progresivním a uplatňovaným přístupem ke vzdělávání dospělých. Ve firemní praxi je tento metodologický koncept nejčastěji uplatňován pro rozvoj tzv. měkkých dovedností jedinců a týmů v rámci teambuildingových programů. Důležitou roli v celém vzdělávacím procesu, který se odehrává nejčastěji v outdoorovém prostředí, sehrává kromě účastnické skupiny také sám instruktor, což je v praxi nejčastěji užívané označení pro vzdělavatele v této oblasti. Profesionální instruktor má proces vzdělávání skrze zážitek ve svých rukou a podporuje jeho účastníky na jejich cestě k novým poznatkům, znalostem a dovednostem. V ideálních případech jsou rozvíjený kompetence firemních pracovníků, které byly v zadání programu specifikovány v rámci vzdělávacích cílů. Na českém trhu teambuildingového komerčního vzdělávání působí skupina vzdělávacích firem, které konkrétní programy korporátní klientele prodávají, a každá z nich má vlastní instruktorský sbor, z nějž jsou stavěny realizační týmy pro jednotlivé zakázky. Na zážitkově vzdělávacích kurzech jsou na chování a jednání instruktorů kladeny specifické požadavky, avšak v praxi není...
Personální poradenství
Hegerová, Markéta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku personálního poradenství, zejména na prostředí personálních agentur. Úvodní část je orientována na teorii poradenství, personální poradenství a personální řízení v organizacích. Hlavní téma práce je obecně zaměřeno na personální agentury v České republice a na charakteristiku pracovní činnosti a role personálních konzultantů. Dále je popsán proces spolupráce a komunikace mezi uchazečem o práci, personálním konzultantem a klientem v oblasti zprostředkování zaměstnance. Práce zahrnuje popis charakteristické pracovní činnosti konzultantů se zaměřením na dva typické produkty agentur, kterými jsou tzv. recruitment a tzv. temporary help, posléze následuje srovnání práce konzultantů s tímto zaměřením. V závěrečné kapitole je popsáno řešení personálního projektu, který se týkal převzetí pracovníků příspěvkové organizace Zdravotnické zařízení Smíchov novým provozovatelem polikliniky Kartouzská, a to soukromou společností firmou Medifin. Autorka diplomové práce v projektu působila v roli personálního poradce, který připravil a realizoval nábor a přijetí nových zaměstnanců k firmě Medifin s ohledem na dodržení platných zákonů v České republice, zejména pak aktuálního zákoníku práce a dalších souvisejících předpisů.
Hodnocení efektivity vzdělávacích akcí
Polochová, Kristýna ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením efektivity vzdělávacích akcí. Jejím hlavím cílem je představit problematiku jak z hlediska pedagogiky, tak z hlediska podnikového vzdělávání. Práce je členěna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola popisuje pedagogický pohled na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí. Zabývám se v ní pedagogickou terminologií, předmětem hodnocení a vyzdvihuji některá hlediska, kterými se odborníci v této oblasti zabývají. Další tři kapitoly se zaměřují na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí jako na součást celého procesu podnikového vzdělávání. Mimo to, zde popisuji některé zásady, které musí být splněny, aby hodnocení probíhalo systematicky a jeho výstupy byly měřitelné. Také zmiňuji přístupy k hodnocení efektivity a metody, pomocí nichž lze měřit vliv vzdělávání na zaměstnance nebo na podnik jako celek.
Vysoké školy a systém celoživotního vzdělávání v České republice
Faifr, Jindřich ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Práce pojednává zejména přístupech a pohledech na vzdělávání pilotů. Analyzuje téměř všechny jeho možnosti a poukazuje na značnou variabilitu tohoto směru vzdělávání. Pomáhá pochopit principy kvalifikací v komerční i nekomerční sféře letectví a snaží se usnadnit orientaci potenciálním zájemcům o tento druh zaměstnání. Jsou zde zohledněny aspekty andragogice, pedagogické, psychologické i sociální. Základním cílem bylo utvořit ucelený přehled, který má za úkol pomoci zorientovat se v problematice a snad i pomoci zvolit správnou cestu, jakou se vydat, aby se člověk mohl stát dopravním pilotem. Rozvádí tematicky možnosti létaní na drobných sportovních letounech až k výcviku dopravních pilotů, kteří létají třeba i transkontinentální lety. Přístupy k pilotnímu výcviku jsou silně variabilní a tato práce se snaží postihnout i ty, které nebývají běžně publikované a je zcela možné nabýt dojmu, že vůbec neexistují. K dobré orientaci v nejrůznějších kvalifikacích a doložkách je nutné vše podrobně diferencovat a objasnit, aby posléze vše splynulo v jeden logicky uspořádaný celek. Jedná se zejména o: · Nastínění principů celoživotního vzdělávání (zejména proto, že výcvik pilotů lze považovat za evidentní formu vzdělávání dospělých) · Přiblížení leteckého prostředí · Přehled dílčích kvalifikací leteckého personálu ·...
Provázanost vzdělávání a trhu práce: s uplatněním marketingového přístupu v podmínkách vysoké školy
Paulovčáková, Lucie ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Disertační práce s názvem "Provázanost vzdělávání a trhu práce" reaguje na změny, které se odehrávají na národním i mezinárodním trhu a promítají se do změn charakteru práce a požadavků na pracovní sílu. Zájmem společnosti a vysokých škol je připravovat absolventy v takových vzdělávacích programech, jejichž obsah odpovídá požadavkům trhu práce. Snahou je, aby se absolventi stali zaměstnatelnými. Předpokladem naplnění tohoto úkolu je spolupráce vzdělávacích institucí s trhem práce, s firmami. Provázanost vzdělávání a trhu práce se odráží i v rozvojových dokumentech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, které navazují na politiku rozvoje terciárního vzdělávání v Evropě v rámci Boloňského procesu. V teoretické rovině je v první kapitole využit marketingový přístup jako východisko pro zpracování sledované problematiky. Tento přístup zahrnuje navázání kontaktů s vnějším prostředím na straně vstupů i výstupů, umožňuje propojení vzdělávací instituce s pracovním prostředím. Na straně vstupů zejména výsledky marketingového výzkumu přinášejí informace vedení vysoké školy pro vytváření strategií ve vzdělávání s ohledem na vývoj trhu práce a sestavení odpovídajícího vzdělávacího programu a profilu absolventa. Na straně výstupů ověřují zpětnou vazbou účinnost svých programů a přijímají opatření na další období....
Systémy řízení jakosti v oblasti personální práce
Stejskalová, Eva ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Systém managementu kvality (QMS) je součástí managementu organizace. Existují různé systémy QMS. Vycházejí zpravidla z jednoho ze dvou přístupů k otázkám kvality - normologického nebo teleologického. Řízení kvality je dynamický proces, který se trvale mění a vyvíjí co do forem, metod i obsahu. Konkrétní podoby QMS můžeme přiřadit k jedné ze tří základních koncepcí a to jsou koncepce odvětvových standardů, koncepce TQM (Total Management Quality) a koncepce ISO. Různé přístupy k řízení kvality se začínají rozvíjet ve 20. letech dvacátého století. Po druhé světové válce se otázky kvality dostaly do popředí zájmů zejména v Japonsku a USA, následovány Evropou. V tomto období začínají vznikat první skutečné systémy managementu kvality. Jejich význam a rozvoj prudce vzrostl v 80. letech minulého století, kdy kvalita začala být považována za klíčový předpoklad úspěchu a budoucí konkurenceschopnosti. V současnosti jsou v Evropě uplatňovány zejména dva systémy: řízení jakosti podle norem ISO (International Organization for Standardization) 9000:2000 a model kvality vycházející z filozofie a zásad TQM nazývaný Model Excelence EFQM, který vypracovala a do praxe prosazuje Evropská nadace managementu jakosti (EFQM). Oba uvedené systémy managementu kvality přisuzují klíčovou roli lidskému potenciálu organizace. Tato...
Assessment Centre jako alternativní metoda výběru zaměstnanců
Lipenská, Kateřina ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá metodou Assessment Centre jako jednou z možných metod sloužících k výběru zaměstnanců a právě tento náhled na AC vymezuje i zacílení práce na představení nejen metody samotné, ale i výběru zaměstnanců obecně v kontextu personální práce a současných podmínek. Proto také zvažuje aspekty ovlivňující volbu metody AC, které vycházejí nejen z vnitřních podmínek konkrétní organizace, ale souvisí i se situací na trhu práce. Stěžejním tématem práce je představení psychodiagnostických nástrojů zaměřených na skupinu i jednotlivce. Důraz je kladen také na stanovení výběrových kritérií v rámci přípravné fáze Assessment Centre a definování obecných zákonitostí realizační fáze. S ohledem na celý výběrový proces je brán zřetel i na výstupy AC a vymezení rolí, které v AC jednotlivé osoby představují. To vše patří mezi hlavní určující principy této metody a v případě profesionálního provedení výrazně přispívá ke kvalitnímu výběru zaměstnanců. Přidaná hodnota práce pak spočívá primárně v pohledu na Assessment Centre současnou optikou, kdy na základě provedené sondy v aktuálních podmínkách popisuje podmínky a formy užití AC a s ohledem na neoddiskutovatelné výhody i rezervy identifikuje potenciální možnosti, které mohou být přínosem pro budoucnost metody AC.
Marketingová analýza trhu profesního vzdělávání dospělých
Hradil, Zbyněk ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje marketingového analýzu trhu profesního vzdělávání dospělých. Marketingová analýza či marketingový výzkum zahrnuje přípravu před počátkem podnikatelských aktivit vzdělávacích institucí, ale i průběžné zjišťování aktuální stavu trhu. Celkový proces marketingového výzkumu zahrnuje následující části marketingových činností: výzkum tržního prostředí (demografické, ekonomické, právní, výzkum přírodního prostředí a socio-kulturní prostředí), výzkum tržních subjektů (dodavatelé, konkurence, prodejci, zákazníci, veřejnost, stát), tržní analýzu (SWOT), sběr dat, nastavení výzkumných činností a metod, dotazování, provedení výzkumu a vyhodnocení. Marketing je jednou z hlavních činností moderních vzdělávacích institucí. Aby přežily a uspěly, musí tyto společnosti znát tržní prostředí, získat dostatečné zdroje, přeměnit je na odpovídající vzdělávací programy a efektivně je předat trhu a veřejnosti. Trh profesního vzdělávání dospělých je však natolik specifický segment trhu, že je zapotřebí obecné marketingové principy upravit a nastavit dle kritérií vycházející z potřeb tohoto trhu. Tato práce z těchto potřeb vychází a nabízí řešení.
Využití metod zážitkové pedagogiky ve firemním vzdělávání
Šneiderová, Vilma ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnostech využití metody učení zážitkem ve vzdělávání dospělých, zejména v profesním vzdělávání. Práce vymezuje pojem zážitková pedagogika a přibližuje historii tohoto pedagogického směru. Zaměřuje se na hru, jako na jeden z důležitých nástrojů učení zážitkem, a na podmínky jejího využití v rozvoji dospělých. Vysvětluje, jak hru pro dospělé připravovat a jak s ní pracovat, aby byla skutečným nástrojem rozvoje. Část textu je zaměřena na jednu z forem zážitkové pedagogiky, kterou jsou outdoorové kurzy. Popisuje, na jakých principech je založeno vzdělávání outdoorovou formou a jaké konkrétní podmínky musí outdoorový kurz splňovat, aby byl efektivním a bezpečným rozvojovým nástrojem profesních kompetencí, nikoli pouze prostředkem pro pobavení, resp. aktivní odpočinek účastníků kurzu. V textu jsou přiblíženy některé typy užívaných programů, tedy jaké hry a cvičení mohou outdoorové kurzy obsahovat, včetně cílů, které mohou tyto programy naplnit. Zmiňovány jsou nejen výhody outdoorového vzdělávání, ale i jeho nezanedbatelné limity. V závěru této bakalářské práce je v krátkosti popsáno, jaké jsou současné trendy ve využívání zážitkové pedagogiky, resp. outdoorového rozvoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MUŽÍK, Jan
4 Mužík, Jakub
2 Mužík, Jan
1 Mužík, Jaroslav
5 Mužík, Jiří
2 Mužík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.