Název:
Provázanost vzdělávání a trhu práce: s uplatněním marketingového přístupu v podmínkách vysoké školy
Překlad názvu:
Connection between education and labour market: with marketing access in conditions of a university
Autoři:
Paulovčáková, Lucie ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Disertační práce s názvem "Provázanost vzdělávání a trhu práce" reaguje na změny, které se odehrávají na národním i mezinárodním trhu a promítají se do změn charakteru práce a požadavků na pracovní sílu. Zájmem společnosti a vysokých škol je připravovat absolventy v takových vzdělávacích programech, jejichž obsah odpovídá požadavkům trhu práce. Snahou je, aby se absolventi stali zaměstnatelnými. Předpokladem naplnění tohoto úkolu je spolupráce vzdělávacích institucí s trhem práce, s firmami. Provázanost vzdělávání a trhu práce se odráží i v rozvojových dokumentech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, které navazují na politiku rozvoje terciárního vzdělávání v Evropě v rámci Boloňského procesu. V teoretické rovině je v první kapitole využit marketingový přístup jako východisko pro zpracování sledované problematiky. Tento přístup zahrnuje navázání kontaktů s vnějším prostředím na straně vstupů i výstupů, umožňuje propojení vzdělávací instituce s pracovním prostředím. Na straně vstupů zejména výsledky marketingového výzkumu přinášejí informace vedení vysoké školy pro vytváření strategií ve vzdělávání s ohledem na vývoj trhu práce a sestavení odpovídajícího vzdělávacího programu a profilu absolventa. Na straně výstupů ověřují zpětnou vazbou účinnost svých programů a přijímají opatření na další období....The doctoral thesis "Connection between education and labour market" is a reaction to changes on the national and international market which are also reflected by the changes of the character of work and requirements on labour force. It is the interest of the society and universities to prepare graduates in such educational programmes, whose contents meet the requirements of the labour market. The aim is to have graduates prepared for employment. A precondition on the fulfilment of this task is the cooperation of educational institutions with the labour market and firms. The connection of education and the labour market is also reflected in the documents of The Ministry of Education, which follow up with the policy of development of tertiary education in Europe in the framework of the Bologna process. Marketing access is used as a starting point for investigation of the followed problems at a theoretical level in chapter one. This access includes establishing contacts with the outer environment on the side of inputs and outputs, which enables the connection of educational institutions with the work environment. On the side of inputs the results of marketing research bring information for the management of the university for creating strategies in education with respect of the development of the labour...