Název:
Marketingová analýza trhu profesního vzdělávání dospělých
Překlad názvu:
Marketing analysis of professional adult education market
Autoři:
Hradil, Zbyněk ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce popisuje marketingového analýzu trhu profesního vzdělávání dospělých. Marketingová analýza či marketingový výzkum zahrnuje přípravu před počátkem podnikatelských aktivit vzdělávacích institucí, ale i průběžné zjišťování aktuální stavu trhu. Celkový proces marketingového výzkumu zahrnuje následující části marketingových činností: výzkum tržního prostředí (demografické, ekonomické, právní, výzkum přírodního prostředí a socio-kulturní prostředí), výzkum tržních subjektů (dodavatelé, konkurence, prodejci, zákazníci, veřejnost, stát), tržní analýzu (SWOT), sběr dat, nastavení výzkumných činností a metod, dotazování, provedení výzkumu a vyhodnocení. Marketing je jednou z hlavních činností moderních vzdělávacích institucí. Aby přežily a uspěly, musí tyto společnosti znát tržní prostředí, získat dostatečné zdroje, přeměnit je na odpovídající vzdělávací programy a efektivně je předat trhu a veřejnosti. Trh profesního vzdělávání dospělých je však natolik specifický segment trhu, že je zapotřebí obecné marketingové principy upravit a nastavit dle kritérií vycházející z potřeb tohoto trhu. Tato práce z těchto potřeb vychází a nabízí řešení.This dissertation describes the marketing analysis of adult education process. The marketing analysis or research includes the preparation before the educational institution enters the business but also the continuous process of market research. The whole process of the research includes following parts of marketing activities: research of market environment (demographic, economic, legal, natural and socio-cultural), entities (suppliers, competitors, agents, customers, public, government), analysis of market (SWOT), data gathering, setup of research processes and procedures, questioning, research application and analysis. Marketing is a core activity of modern institutions. To survive and to succeed, institutions must know their markets, attract sufficient resources, convert these resources into educational products, and effectively distribute them to various markets and publics. Professional adult education market is very special and specific and therefore it is necessary to adjust all marketing principles according to market needs. This dissertation is based on these needs and provides the solution.