Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  začátekpředchozí172 - 181dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
EYOWF 2011 a mytologické postupy v marketingových strategiích kampaně (sémiotická analýza)
Hoffmannová, Aneta ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "EYOWF 2011 a mytologické postupy v marketingových strategiích kampaně" se zabývá sémiotickým rozborem a mytologizací marketingového propagačního klipu 10. Zimního evropského olympijského festivalu mládeže 2011 (angl. EYOWF 2011). Studie je zasazena do rámce symbolického interakcionismu a mytologie jako sekundární narace. Vychází z teorií a terminologie lingvisty Ferdinanda de Saussura, francouzského sémiologa Rolanda Barthese a triadického pojetí znaku Charlese Sanderse Peirce. Práce se věnuje tvorbě mediálního sdělení, marketingové komunikaci a použití konkrétních znaků coby elementárních konstitučních prvků. Použitou metodou je sémiotická analýza. Analyzovaným vzorkem je audiovizuální text tzv. imageový spot o stopáži 2 minuty a 52 sekund, který obsahuje prvky celé komunikační kampaně. Prostřednictvím deskripce a interpretace jednotlivých zakódovaných znaků, z nichž je konkrétní kampaň složena, se práce pokusí zhodnotit a interpretovat komunikovaný materiál. Pozornost je soustředěna na jednotlivé záběry a střihy, grafické provedení, použité barvy, účinkující a celkovou mytologizaci jednotlivých prvků.
Specifické rysy hudební publicistiky ve vybraných tištěných periodikách v mediálním diskursu síťových médií
Křížová, Lenka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá specifickými rysy textových vzorců hudební publicistiky v celostátních zpravodajských týdenících Týden, Reflex a Respekt, u nichž byl zkoumán konkrétní vzorek textů v období od ledna do července 2011. Pomocí kvalitativní textové analýzy porovnává použité jazykové a stylistické prostředky s důrazem na metaforická vyjádření. Zde je věnována pozornost tomu, jak si na základě metafor konceptualizujeme abstraktní jevy okolo nás a jak je vyjadřujeme naší řečí. Zároveň jsou zde popsány základní metaforické koncepty doplněné konkrétními ukázkami z produkce časopisů. Analýza dále sleduje terminologii typickou pro tento mediální diskurs a slovní zásobu hovorovou a knižní, u níž posuzuje relevantnost užití jednotlivých výrazů s ohledem na současný úzus. V teoretické části je popsána historie umělecké kritiky s důrazem na kritiku hudební a sledujeme zde vývoj tohoto oboru až do současnosti. V praktické části charakterizujeme současné projevy tohoto mediálního diskursu na konkrétním vzorku textů. Práce zachycuje a porovnává individuální styl publicistů a rozdílné přístupy jednotlivých periodik ke zpracování stejných či podobných témat. Na závěr jsou nastíněny vývojové tendence tohoto mediálního diskursu.
Mytologie titulních stran časopisu Reflex
Vondrák, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá produkt z oblasti tištěných médií, kterým jsou titulní strany týdeníku Reflex. Využívá metodu mytologické analýzy, v kvalitativním výzkumu mediálních obsahů aplikovanou již půl století a řadící se tak mezi tradiční metody užívané mediálními studii. Narozdíl od jiných diplomových prací z tohoto tematického okruhu nezkoumá pouze vizuální či lexikální obsah titulních stran, ale zaměřuje se také na jejich spolupráci při tvorbě mýtických obsahů. Nejprve jsou představena klíčová teoretická východiska a z nich plynoucí termíny, které tato práce používá v následujících analýzách popisujících mýtizační působení jednotlivých titulních stran. Závěr pak přináší pokus o zobecnění a explanaci popsaných jevů. Práce se snaží dešifrovat mýty obsažené v prvním sdělení, kterým časopis Reflex týden co týden oslovuje své čtenáře, tedy titulní strany jednotlivých čísel. Všímá si toho, jak časopis konstruuje systém mýtů, jehož pomocí ideologicky působí na své čtenáře. Jejím cílem je popsat nejen proces, při kterém si mýty přisvojují nejrůznější znaky a naplňují je vlastními významy, ale také dialektický vztah mýtů se stereotypy a ideologiemi, které stojí v jejich pozadí.
Vliv internetového marketingu na internetové mediální obsahy a jejich uživatele v českém mediálním prostředí
Rajtmajerová, Daniela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Významy v předkládaných obsazích se nenacházejí pouze explicitně podané na povrchových úrovních, ale jsou budovány hluboko v lidské mysli v podobě nejjednodušších sémů - jednotek schopných přenášet význam (Černý a kol., 2004, str. 119). Diplomová práce "Vliv internetového marketingu na internetové mediální obsahy a jejich uživatele v českém mediálním prostředí" kvalitativně analyzuje vybrané vzorky marketingových obsahů pomocí sémiotické a narativní analýzy. Zatímco sémiotická analýza nám pomáhá interpretovat základní povrchové i hloubkové významy obsažené ve vizuálním i textovém kódu zkoumaných obsahů, za pomoci narativní analýzy zkoumáme příběhy, na kterých je vystavěn děj, snažíme se je interpretovat a spolu s výsledky sémiotické analýzy v nich hledáme obsažené mýty. Cílem aplikace obou metod je popis jednotlivých hloubkových významů a příběhů, na kterých jsou vystavěny jednotlivé komunikáty, a následně charakterizace internetového marketingového diskurzu v českém mediálním prostředí. Příběhy tvoří základ mezilidské komunikace, prostřednictvím příběhu jsme schopni uchovávat a přenášet významy. Příběhy zkoumaného vzorku obsahů byly shodně vystavěny na základním konfliktu (rozporu) a předávány posluchačům prostřednictvím vypravěče, který ovšem ve většině případů nebyl jasně oddělen od hlavní...
Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech
Samšuková, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Rigorózní práce "Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech" hodnotí a srovnává články na zpravodajských internetových portálech v České republice a Spojených státech amerických, které vyšly během tříměsíčního analyzovaného období ve vědeckých rubrikách. Práce se zabývá tím, jaký prostor servery NYTimes.com, USAToday.com, iDnes.cz a Novinky.cz vědeckému zpravodajství věnovaly, a jak jej pojímaly z hlediska audiovizuálního oživení a tematické agendy. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou. Ta je pak také doplněna sémiotickou analýzou, která ve vědeckých článcích hodnotí jejich kompoziční a narativní struktury a rovněž srovnává výběr jazykových prostředků. Zabývat se popularizací vědy v nejnavštěvovanějších internetových médiích je důležité z hlediska veřejnosti, která nejen, že výsledky vědy využívá, ale také se v rámci veřejných financí podílí na zpětném spolufinancování vědy. Pro vědce je proto důležité svou práci s veřejností pomocí médií komunikovat.
Cizinci v Evropě: diskurzivní analýza konstrukce "cizinců" ve zpravodajství v denících Die Frankfurter Allgemeine Zeitung a Lidové noviny
Mičková, Barbora ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Rigorózní práce Cizinci v Evropě: Analýza konstrukce "cizinců" ve zpravodajství v denících Die Frankfurter Allgemeine Zeitung a Lidové noviny se zabývá mediálním diskurzem, v rámci kterého je konstruována cizinecká kategorie v médiích. Téma národní identity, plurality kulturních identit a občanství je v současné době progresivní oblastí výzkumu sociálních věd, která má praktické využití v oblasti státní správy, politiky, ekonomie i podnikání. Cílem práce je pojmenování diskurzivních konstrukcí, které jsou používány při definování cizince, a zasazení tohoto cizineckého diskurzu do kontextu německé, české a evropské identity. Práce používá přístup kritických diskurzivních studií a využívá interdisciplinarity: zasazuje tak diskurz do kontextu konceptu národní identity, kulturní identity a multikulturalismu. Výsledky analýzy provedené zakotvenou teorií práce aplikuje na dílčí diskurzivní prvky a přístupy. Rigorózní práce obsahuje návrh hypotéz, jejichž ověření může být předmětem dalšího výzkumu.
Mediální obraz prezidenta Muhammada Mursího na počátku jeho volebního období ve vybraném egyptském tisku
Navrátilová, Daniela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediálním obrazem prezidenta Muhammada Mursího v pěti egyptských novinách. Cílem práce je zjistit, jaký obraz prezidenta tato periodika vytvářejí, zda se od sebe vzájemně liší a případně také jakým způsobem. Výzkumnou metodou je jednak kvalitativní obsahová analýza textu a jednak analýza obrazového materiálu, jejichž prostřednictvím jsou zkoumány články, fotografie a kreslené karikatury vztahující se určitým způsobem k prezidentovi Mursímu. Zkoumaným obdobím je šest týdnů po oficiálním vyhlášení výsledků prezidentských voleb, tedy od 25. června do 5. srpna 2012. Práce se skládá ze tří částí. V první teoretické části jsou čtenáři představeny základní mediální koncepty, z nichž práce vychází. Tato část obsahuje také nástin politického vývoje Egypta s důrazem na změny v letech 2011 a 2012, dále představuje osobu nového prezidenta, stručně popisuje vývoj periodického tisku v Egyptě a rovněž je v ní zahrnuta základní charakteristika pěti zkoumaných periodik. Druhá část popisuje metodologii výzkumu včetně výzkumného vzorku, formulace otázek a předpokladů. Ve třetí kapitole jsou představeny a interpretovány výsledky zkoumání.
Srovnání dvou konkurenčních pořadů - Pořadu 112 v ohrožení života TV Nova a Soukromá dramata na Prima FTV
Novák, Jan ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Hlavním tématem práce je srovnání dvou investigativních pořadů. Srovnání vychází jednak z koláčů sledovanosti, které k jednotlivým pořadům zveřejnily televizní stanice, jednak jsem využil metody narativního textu jako průvodce publicistickými pořady, tak jak ho představil ve svém díle Lubomír Doležel. Závěry, které z toho vyplynuly, jsem poté srovnal se závěrečnou sondou, které se účastnilo 86 respondentů. Cílem práce bylo najít model úspěšného pořadu, tak aby měl co nejdokonalejší stavbu a byl tedy pro diváka co nejatraktivnější. V práci jsem se samozřejmě zabýval i postavou moderátora a tím, nakolik důležitým aspektem při výběru pořadu je.
Krizová argumentace na tiskových konferencích vlády z hlediska Griceových maxim
Březinová, Markéta ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Předložená bakalářská práce se věnuje tématu krizové komunikace v politice a dodržování Griceových maxim. V první teoretické části rozebírá nejdříve krizi a krizovou komunikaci. Stanovuje, jak krizi poznáme a předkládá teorie, podle kterých bychom v takových situacích měli argumentovat. Téma bakalářské práce není vztaženo pouze na krizovou komunikaci, ale především se snaží argumentační schopnosti politiků v nepříznivé době hodnotit z hlediska dodržování zásad, které definoval Paul Grice jako základ pro úspěšnou komunikaci. Proto se v teoretické části podrobněji věnuje také Griceovým maximám. Pro úplnost mapuje českou politickou scénu ve sledovaném období a potřebném kontextu. V druhé části pak pomocí sémiotické analýzy zkoumá projevy zainteresovaných politiků na tiskových konferencích vlády během vládní krize v březnu a dubnu roku 2012 a hodnotí, do jaké míry se drží zásad krizové komunikace a Griceových maxim. Kromě toho si všímá také použitých jazykových prostředků a odrazu charakteru osobnosti v jejích projevech. Bakalářská práce tak zaplňuje díru v české literatuře věnující se efektivní krizové komunikaci v politice.
Mediální analýza talk show Jana Krause se zaměřením na navazování kontaktu
Černý, Jakub ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace v zábavním pořadu Show Jana Krause. V teoretické části je nejprve popsán a vymezen pojem talk show, pro lepší orientaci je také uvedeno srovnání a stručný přehled nejznámějších pořadů tohoto typu na území České republiky. Tato část dále obsahuje kapitolu o mediálním dialogu, jakožto specifické komunikační situaci. Popsán je zde konfrontační styl, kterým se dialogická komunikace v talk show vyznačuje, role moderátora a publika, sociální status hostů a také problém zdvořilosti, hlavní předmět komunikační analýzy této práce. Praktická část je rozdělena do dvou úseků. V tom prvním je pořad zkoumán z obecného hlediska. Popsána je zde jeho struktura, mediální prezentace, odlišnosti od jiných talk show a veškerá specifika, kterými se vyznačuje. Druhý úsek je zaměřen na problematiku komunikace, a to především projev moderátora Jana Krause a jeho způsob vedení dialogu s pozvanými hosty. Z hlediska verbální stránky práce zkoumá mnoho aspektů, stěžejním bodem je problém zdvořilosti, resp. nezdvořilosti. Cílem práce bude zjistit, kdy k těmto jevům v promluvě moderátora dochází a které jsou nejčastěji užívány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   začátekpředchozí172 - 181dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.