Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počátky senzacechtivého tisku v českých zemích
Dorčáková, Jana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce "Počátky senzacechtivého tisku v českých zemích" pojednává o začátcích tohoto typu tisku na našem území. Mapuje jak jeho vznik, tak i charakter. Snaží se charakterizovat bulvár jako takový, jeho vývoj v krajinách, které významně ovlivnily vývoj žurnalistiky na našem území, a také jeho postupné pronikání do běžného života. Na pozadí tehdejší doby poukazuje na podmínky, za kterých se bulvár na území České republiky vytvářel, co mu předcházelo a jakým směrem se ubíral. Mapuje také soudobé reakce na nový typ žurnalistiky a její vývoj. Na základě typických znaků současných bulvárních novin poukazuje na tehdejší charakter senzacechtivého tisku. Zaobírá se také postupným pronikáním slova bulvár do českého jazyka, historií kolportérství a vývojem jak českého národního povědomí, tak i vývojem českého tisku tehdejší doby, zejména bulvárního. Při jeho charakterizování používá jak kvantitativní analýzu, tak i poznatky ze studia populárního tisku ve světě. Rozborem tehdejších novin se určují základní rozdílnosti mezi seriózním a neseriózním tiskem. Zaměřujeme se jak na obsah, tak i uspořádání a grafickou úpravu. Práce je uceleným obrazem doby, kdy se na českém území objevily první bulvární periodické noviny a poukazuje na jejich vlastnosti a zaměření.
Mediální obraz pražské ZOO
Vojtová, Magdaléna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz pražské ZOO" si klade za cíl zjistit, jaký mediální obraz této instituce byl vytvořen v denících BLESK, MF DNES a Právo v období 1.1.2009 - 31.12.2011. Teoretická část práce rozebírá především koncepty reprezentace, stereotypizace a mediální konstrukce reality. Zevrubně se zabývá touto problematikou a uvádí čtenáře do širšího kontextu. Zároveň tato část slouží jako platforma ukotvující část praktickou. V té se na úvod věnuji vybrané metodologii a seznamuji čtenáře s kvantitativní obsahovou analýzou a konkrétním postupem, který jsem pro svou práci zvolila. Dále pak předkládám analýzou dosažené výsledky a přináším jejich vlastní interpretace. Vyhodnocením získaných dat dochází k potvrzení hlavní hypotézy této práce, že mediální obraz pražské zoo je spojen především s chovem goril nížinných. Tematická agenda ani výběr aktérů jednotlivých zpráv sice nemají tak zcela jednoznačné výsledky, nicméně i tak lze tvrdit, že reprezentace pražské zoo v médiích je utvářena ve velmi stereotypním rámci, který se v průběhu sledovaného období nijak nezměnil a žádný vývoj nelze předpokládat ani v blízké budoucnosti.
Televizní zábava v roce 2013
Jadrný, Petr ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Televizní zábava v roce 2013" se zabývá trendy, základními znaky a druhy pořadů patřících do žánru televizní zábavy vysílaných v roce 2013 v českých televizích. V první teoretické kapitole se snaží nastínit některé základní pojmy spjaté s tímto žánrem a televizní zábavou. Zbytek práce je již věnován samotné analýze jednotlivých pořadů. Práce je členěna na české a zahraniční seriály, české a zahraniční soutěžní pořady, reality show a české a zahraniční zábavné pořady.
Bulvárne noviny v premenách českej spoločnosti
Dorčáková, Jana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Kubíček, Jaromír (oponent) ; Machek, Jakub (oponent)
Práca popisuje začiatky existencie bulvárnych denníkov na českom území. Okrem celkovej analýzy jednotlivých sledovaných titulov ponúka aj komplexný pohľad na problematiku bulvárnych novín, ich charakteristiku a zaradenie do celku populárnej kultúry. Výskumné obdobie je ohraničené rokmi 1879 - 1939. Práca popisuje kultúrno-sociálny charakter doby, ktorý podnietil vznik prvých bulvárnych novín. Tie sú zasadené do dobového vnímania a aj do konceptu populárnej kultúry. Práca dáva do komparácie vývoj českých bulvárnych denníkov s vývojom týchto novín v Nemecku, Rakúsku, Veľkej Británii, Francúzsku a USA. Bulvárne periodiká porovnávame tiež so serióznymi dobovými novinami pomocou analýzy súdnych sporov a spôsobom spracovania aféry vraždy Ľudmily Grujbárovej. Silná anagažovanosť novín v tomto prípade vyústila do celospoločenskej diskusie o úlohe bulvárnych periodík. Výsledkom práce je periodizácia vývoja bulvárnych novín na českom území, ich charakteristika, vzájomné odlišnosti a charakteristika ich čitateľskej základne.
Televizní pěvecké soutěže jako současný fenomén
Růžičková, Lucie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Televizní pěvecké soutěže jsou fenoménem posledního desetiletí v nové podobě, která je velmi odlišná od pěveckých soutěží z druhé poloviny minulého století. Jedná se o nový způsob pojetí, který zapojuje do soutěže diváka, který se bezprostředně podílí na rozhodování o postupujících a vítězích soutěže. Cílem práce je prokázat, nebo vyvrátit můj předpoklad, že pěvecké televizní soutěže jsou fenoménem současné doby. Pokusím se charakterizovat nejznámější pěvecké soutěže popsat systém jejich fungování, hledat společné znaky, porovnat schémata soutěží. Ověřit využití televize jako interaktivního media společně s možností hlasování s využitím mobilních telefonů pro podporu sledovanosti pořadu. Porovnat tyto soutěže se soutěžemi z druhé poloviny minulého století. Proč lidé rádi sledují televizní pěvecké soutěže a pro kterou cílovou skupinu televizních diváků jsou pěvecké soutěže zajímavé.
Srovnání dvou konkurenčních pořadů - Pořadu 112 v ohrožení života TV Nova a Soukromá dramata na Prima FTV
Novák, Jan ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Hlavním tématem práce je srovnání dvou investigativních pořadů. Srovnání vychází jednak z koláčů sledovanosti, které k jednotlivým pořadům zveřejnily televizní stanice, jednak jsem využil metody narativního textu jako průvodce publicistickými pořady, tak jak ho představil ve svém díle Lubomír Doležel. Závěry, které z toho vyplynuly, jsem poté srovnal se závěrečnou sondou, které se účastnilo 86 respondentů. Cílem práce bylo najít model úspěšného pořadu, tak aby měl co nejdokonalejší stavbu a byl tedy pro diváka co nejatraktivnější. V práci jsem se samozřejmě zabýval i postavou moderátora a tím, nakolik důležitým aspektem při výběru pořadu je.
Mediální obraz pražské ZOO
Vojtová, Magdaléna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz pražské ZOO" si klade za cíl zjistit, jaký mediální obraz této instituce byl vytvořen v denících BLESK, MF DNES a Právo v období 1.1.2009 - 31.12.2011. Teoretická část práce rozebírá především koncepty reprezentace, stereotypizace a mediální konstrukce reality. Zevrubně se zabývá touto problematikou a uvádí čtenáře do širšího kontextu. Zároveň tato část slouží jako platforma ukotvující část praktickou. V té se na úvod věnuji vybrané metodologii a seznamuji čtenáře s kvantitativní obsahovou analýzou a konkrétním postupem, který jsem pro svou práci zvolila. Dále pak předkládám analýzou dosažené výsledky a přináším jejich vlastní interpretace. Vyhodnocením získaných dat dochází k potvrzení hlavní hypotézy této práce, že mediální obraz pražské zoo je spojen především s chovem goril nížinných. Tematická agenda ani výběr aktérů jednotlivých zpráv sice nemají tak zcela jednoznačné výsledky, nicméně i tak lze tvrdit, že reprezentace pražské zoo v médiích je utvářena ve velmi stereotypním rámci, který se v průběhu sledovaného období nijak nezměnil a žádný vývoj nelze předpokládat ani v blízké budoucnosti.
Late-night talk show v USA
Halamásek, Šimon ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Práce se zabývá historií televizního formátu talk show v USA s důrazem na její konkrétní podobu, kterou je late-night talk show. Úvodní část je věnována vzniku televizních sítí a podobě amerického vysílacího trhu v době, kdy se talk show začala vyvíjet. Práce se krátce věnuje i rádiovému vysílání, které významně ovlivnilo televizi. Mnohé tváře talk show, jež diváci znali z televizních obrazovek, v rádiu začínaly. V další kapitole se práce zprvu věnuje teoretickému popisu talk show jako formátu a charakterizuje některé důležité prvky, které by měla talk show formálně splňovat. Následuje popis vývoje talk show od počátku padesátých let do přelomu tisíciletí. Tato kapitola je dělena na několik období. Každé z nich je charakterizováno několika televizními osobnostmi a vybranými pořady, které měly pro talk show zásadní význam. Závěr práce je věnován rozboru pěti vybraných late-night talk shows, které se v současnosti objevují na televizních obrazovkách ve Spojených státech amerických. Těmi jsou Late Show with David Letterman, The Tonight Show with Jay Leno, The Late Late Show with Craig Ferguson, Late Night with Jimmy Fallon a Chelsea Lately. Každý z moderátorů je krátce představen a následuje popis toho, co se během vysílání vybrané late-night talk show odehrává. Závěr analýzy u každého pořadu zkoumá...
Mediální obraz Václava Havla na příkladu jeho vystoupení před americkým Kongresem v únoru 1990
Jirkovská, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Tato bakalá ská práce se zabývá mediálním obrazem Václava Havla na p íkladu jeho vystoupení p ed americkým Kongresem v únoru 1990. Cílem je zjistit, jak se vytvá el a prom oval mediální obraz Václava Havla, a to ze dvou pohled . Jednak jsou analyzovány ty i eskoslovenské deníky - Rudé právo, Mladá fronta, Lidové noviny a Práce a jednak t i deníky americké - The New York Times, USA Today a The Washington Post v období od 15. února do 1. b ezna 1990. Záv re ná ást analýzy zkoumá vývoj události po uplynutí deseti a dvaceti let. V tomto p ípad jsou zmapována pouze eská média za m síc únor 2000 a 2010. Hlavní metodou je kvalitativní výzkum, jenž umož uje lepší vyhodnocení a interpretaci zjišt ní. Teoretická ást zahrnuje popis spole enské a politické situace v eskoslovensku v zim 1990 a roli Václava Havla v zahrani ní politice po jeho nástupu do funkce. Následuje charakteristika jednotlivých titul v etn popisu rozdíl v historickém vývoji eskoslovenského a amerického tisku. Cíl práce je porovnán s p ístupem odborné literatury z pohledu sociální a mediální konstrukce reality.
Pes jako součást životních stylů prezentovaných médii
Voldánová, Renata ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Hlavním tématem práce je zobrazení psa jako součásti životních stylů prezentovaných českými médii, konkrétně třemi přílohami českých novinových deníků. První část práce je teoretická a je věnována především důležitým pojmům z oblasti médií (média, masová média, mediální konstrukce reality), dále definici životního stylu a vztahu médií k životnímu stylu. V teoretické části práce je také stručně nastíněna historie a současnost vztahu psa a člověka. V metodologické části práce autorka uvádí charakteristiku zvoleného výzkumného vzorku a elementární kvantitativní obsahové analýzy, která byla zvolena jako výzkumná metoda pro sledování mediálního obrazu psa jako součásti životního stylu. Praktická část práce je založena na popisu obsahu jednotlivých zobrazení psů v analyzovaných periodikách, v lifestylových přílohách celostátního novinového deníku Mladá fronta Dnes (magazín Ona Dnes), celostátního bulvárního deníku Blesk (Blesk magazín) a regionálního jihočeského deníku Písecký deník (Moje rodina) v roce 2010. Výsledkům analýzy včetně jejich grafického zpracování je věnována závěrečná část práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.