Název:
Mediální obraz prezidenta Muhammada Mursího na počátku jeho volebního období ve vybraném egyptském tisku
Překlad názvu:
Media coverage of the presidential elections 2012 and post-election period in Egypt in selected egyptian daily press
Autoři:
Navrátilová, Daniela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá mediálním obrazem prezidenta Muhammada Mursího v pěti egyptských novinách. Cílem práce je zjistit, jaký obraz prezidenta tato periodika vytvářejí, zda se od sebe vzájemně liší a případně také jakým způsobem. Výzkumnou metodou je jednak kvalitativní obsahová analýza textu a jednak analýza obrazového materiálu, jejichž prostřednictvím jsou zkoumány články, fotografie a kreslené karikatury vztahující se určitým způsobem k prezidentovi Mursímu. Zkoumaným obdobím je šest týdnů po oficiálním vyhlášení výsledků prezidentských voleb, tedy od 25. června do 5. srpna 2012. Práce se skládá ze tří částí. V první teoretické části jsou čtenáři představeny základní mediální koncepty, z nichž práce vychází. Tato část obsahuje také nástin politického vývoje Egypta s důrazem na změny v letech 2011 a 2012, dále představuje osobu nového prezidenta, stručně popisuje vývoj periodického tisku v Egyptě a rovněž je v ní zahrnuta základní charakteristika pěti zkoumaných periodik. Druhá část popisuje metodologii výzkumu včetně výzkumného vzorku, formulace otázek a předpokladů. Ve třetí kapitole jsou představeny a interpretovány výsledky zkoumání.This thesis deals with the media representation of president Muhammad Morsi in five Egyptian newspapers. The main goal is to find out what kind of image these periodicals create and in what ways these images differ from each other. The research method used is qualitative content analysis and image analysis that examines articles, photographs and cartoons related in some way to president Morsi. Examined period is six weeks after the official announcement of the results of the presidential elections, i.e. from 25th June to 5th August 2012. The thesis consists of three parts. In the first theoretical part, the reader is introduced to the media concepts which represent the basic frame of the research. This section also contains the outline of the political development in Egypt with an emphasis on the changes in 2011 and 2012. Furthermore, it describes the life of the new president and the development of Egyptian press. Finally, the first section includes short description of the five examined newspapers. The second part describes the research methodology including the research sample, questions and hypothesis. The last part presents and interprets the results of the analysis and comes to a final conclusion of this thesis.
Klíčová slova:
arabský tisk; Egypt; kvalitativní obsahová analýza; Mediální obraz; Muhammad Mursí; obrazová analýza; prezident; Arab press; Egypt; image analysis; Media representation; Muhammad Morsi; president; qualitative content analysis