Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přírodovědné pokusy ve volnočasových činnostech dětí mladšího školního věku
Moulisová, Marie ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím volného času dětí mladšího školního věku se zaměřením na přírodní vědy (zejména chemii, fyziku a biologii) - v návaznosti na další obory. Předkládá řadu praktických návrhů, jejichž prostřednictvím je možné dětem tyto zajímavé obory zábavnou i poučnou formou přiblížit. V teoretické části jsou stručně popsány jednotlivé vědní obory, z nichž se dále v rámci jednotlivých návrhů vychází, dále volnočasová zařízení, kde je možné návrhy realizovat, či specifika dětí mladšího školního věku. Praktická část popisuje pokusy v rámci jednotlivých vědních oborů, na nichž je demonstrována jejich praktická realizace. Návrhy pokusů a činností vychází z běžného života. Cílem práce je přiblížit dětem hravou formou tyto oblasti, s nimiž se během života běžně setkávají, ale často si je neuvědomí a nedovedou je zdůvodnit. Závěrečná reflexe je zaměřena na zhodnocení vhodnosti jednotlivých návrhů, popis úskalí při jejich realizaci a možné vylepšení.
Integrace interaktivních center do mimoškolní výuky fyziky - konkrétní náměty pro iQpark v Liberci
Razímová, Alice ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gottwald, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou fyzikálně zaměřených pracovních listů pro studenty středních škol, kteří navštívili science centrum iQlandia. V první části práce jsou popsány typy pracovních listů a úloh v nich. Rovněž jsou zmíněny zásady, které by měly být při tvorbě pracovních listů dodržovány. Druhá část se týká šesti pracovních listů vytvořených v rámci této diplomové práce. Každý text a úloha v pracovním listu je doplněna o didaktickou poznámku či komentář. U úloh je navíc uvedena procentuální úspěšnost studentů, kteří tyto listy vyplňovali v rámci pilotáže. Pilotáž probíhala na třech gymnáziích na studentech prvního až třetího ročníku vyššího gymnázia. Její součástí bylo i drobné dotazníkové šetření, jehož výsledky jsou v práci rovněž rozebrány. Pracovní listy budou volně dostupné na webových stránkách iQlandie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fyzikální experimenty pro základní školu inspirované přípravou budoucích učitelů na KDF MFF UK
Brynych, Miroslav ; Kácovský, Petr (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na provádění fyzikálních experimentů s jednoduchými pomůckami a jejich následnou interpretaci při výuce na základních školách. V úvodu práce je stručná charakteristika některých volitelných předmětů vyučovaných na KDF MFF UK a projektů, majících zásluhu na tématu a na zaměření této práce. Dále práce obsahuje shrnutí dostupných sbírek experimentů, se kterými jsem se seznámil v průběhu práce. Ve čtvrté kapitole je stručný popis tvorby experimentů a jejich krátká charakteristika. Také je tu zmínka o elektronické sbírce experimentů. Největší část práce tvoří pátá kapitola, kde je uvedeno deset experimentů vhodných pro prezentaci na základní škole. Na závěr, v kapitole číslo šest, je práce shrnuta a jsou zde uvedeny její přínosy. K bakalářské práci je přiloženo CD s textem práce v digitální podobě a videa k některým experimentům. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nové pojetí experimentální a laboratorní práce studentů
Kalina, Stanislav ; Lustig, František (vedoucí práce) ; Brom, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce navazuje na výsledky národních a mezinárodních výzkumů matematické a přírodovědné gramotnosti žáků, na základě kterých je navržen soubor nově pojatých experimentálních a laboratorních úloh. Zvolená koncepce spočívá v heuristickém zkoumání fyzikálních dějů a zákonitostí ve virtuálním prostředí. V teoretické části je diskutována problematika využívání elektronických médií ve výuce, shrnuty různé pohledy na motivaci žáků a faktory, které ji ovlivňují. Je zde popsán učební proces a podíly smyslového poznání na tomto procesu. V praktické části jsou zjišťovány názory žáků na využívání IKT ve výuce fyziky, popsána vybraná virtuální prostředí a metodika vytvořených pracovních listů. Dále je uveden rozbor případové studie, týkající se pilotního ověření úloh a je provedeno závěrečné zhodnocení realizace studie.
Vliv theologicko-filosofického myšlení nejen v exaktních vědách
Follprechtová, Jana ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent) ; Prokešová, Miriam (oponent)
NÁZEV: Vliv theologicko-filosofického myšlení nejen v exaktních vědách AUTOR: Jana Follprechtová KATEDRA: Občanské výchovy a filosofie ŠKOLITEL: Prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. ABSTRAKT: V této práci je snahou objevit a pokusit se charakterizovat styčné body, ve kterých se vědy potkávají a poskytnout tak podněty pro mezioborový dialog. Cílem práce není ukázat, že je nutné jejich spojení do jedné univerzální vědy. Cílem je prokázat, že je důležité znovuobnovit komunikaci mezi vědci humanitního a exaktního vzdělání, protože jejich výsledky ovlivňují naši společnost. V prvních kapitolách je použita metoda analytická, ale ve větší části práce je kladen důraz na komparaci s následnou možnou syntézou. Na tomto základě je v práci zpracována nejen filosofie R. Descarta s důsledky jeho myšlení dnes, která stojí v opozici k názorům J. A. Komenského, ale i problematika vzdělávání, jež je jednou z cest k znovuobnovení dialogu. Všechny vědy mají ontologický základ. Tím musejí vzít vážně nejen pojem stvoření, ale i antropický princip. Vědy spojuje omezenost jejich λογων, které jsou symboly, což má podnítit snahu k revizi vlastních výsledků. Otevření se světu na základě holistického přístupu k němu vede k zájmu nejen o člověka, ale přináší s sebou i ekologické povědomí, čemuž nelze porozumět bez osobního nasazení. KLÍČOVÁ...
Podpůrné fyzikální materiály pro science centrum iQpark
Kučera, Jiří ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Interaktivní science centrum iQpark v Liberci se v posledních letech stalo nejvýznamnějším zařízením tohoto druhu v ČR. Toto science centrum obsahuje stovky fyzikálně i jinak zaměřených exponátů, pomocí nichž se návštěvníci seznamují se základními fyzikálními jevy, principy technických zařízení apod. Exponáty jsou vybaveny základním popisem, mnohdy zde ale chybí podrobnější fyzikální rozbor. Jsou zde také exponáty, jejichž vysvětlení je zatíženo všeobecně zažitými omyly. Tato práce obsahuje podrobnější fyzikální rozbory pro některé vybrané exponáty z mechaniky. Jedná se o exponáty: Pirueta, Newtonův vozík, Rázostroj, Hopsakoule, Váha (páka dvojzvratná). Práce rovněž obsahuje vysvětlení fyzikálních pojmů a zákonů, které s těmito exponáty souvisí.
Vnímání významu matematiky a fyziky studenty gymnázií
ZAVADILOVÁ, Šárka
Diplomová práce mapuje subjektivní význam připisovaný studenty gymnázií v Českých Budějovicích pojmům matematika a fyzika. Zkoumáme, zda má na vnímání těchto pojmů vliv nabídka neformálního vzdělávání. Nosnou část práce tvoří výzkum doplněný teoretickými poznatky. Teoretická část pojednává o matematice a fyzice ve formálním a neformální vzdělávání, popisuje nabídku neformálního vzdělávání na námi vybraných gymnáziích a také v ní popisujeme námi použitou metodu sémantického diferenciálu, která je osvědčená při zkoumání konotativních významů pojmů. V praktické části práce podrobně popisujeme projekt empirického výzkumu, průběh sběru dat a v závěru práce popisujeme získané výsledky.
Gymnázium v Rumburku a jeho historický vývoj v letech 1906-1989
Šmahelová, Ywette ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o dějinách a výuce na gymnáziu v severočeském Rumburku leŃícím na hranicích se Svobodným státem Saskem. AŃ do roku 1945 bylo toto město zhruba s 10.000 obyvateli převáŃně německé. Po skončení II. světové války byla většina německých usedlíků odsunuta a do města přesídlili Češi z vnitrozemí. Během několika málo let město dosáhlo stejného počtu obyvatel jako dříve. Gymnázium zaloŃené v roce 1906 sdílelo převratné události spolu s městem, včetně dvou okupací cizími vojsky. Během své stoleté existence Gymnázium 15x změnilo svůj oficiální název. S kaŃdou změnou názvu byly spojeny tu větší, tu menší reformy školy a učebních osnov. A jelikoŃ gymnázium v Rumburku muselo respektovat nařízení ministerstev pěti státních útvarů, byla vlastnímu výkladu předřazena kapitola o gymnáziích v Čechách od jejich počátků aŃ do roku 1918.
Fyzikální procházky iQparkem
Zajacová, Blanka ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Název práce: Fyzikální procházky iQparkem Autor: Blanka Zajacová Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Martina Kekule, PhD., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tvorbou fyzikálně zaměřených pracovních a metodických listů pro žáky a učitele základních i středních škol, kteří navštíví science centrum iQpark. V teoretické části jsou popsány některé výukové metody a formy a jejich rozdělení. Dále jsou zde shrnuty výsledky rešerše materiálů pro žáky a učitele zveřejněných na webových stránkách deseti science center v Evropě a USA. Součástí vlastní práce bylo vytvoření návrhů šesti fyzikálních procházek iQparkem pro žáky SŠ a čtyř fyzikálních procházek pro žáky ZŠ. Ke každému tématu procházky byl vytvořen pracovní list pro žáky a metodický list pro doprovázející učitele. Ve spolupráci s lektory iQparku byla provedena pilotáž pracovních listů. Celkem se do pilotáže zapojilo 284 žáků z 20 ZŠ a 407 žáků z 22 SŠ. Po prvním testování pracovních listů byla provedena analýza jednotlivých úloh a na základě této analýzy byly některé úlohy upraveny nebo zcela vynechány. Byla provedena také pilotáž metodických listů. K metodickým listům se vyplněním dotazníku vyjádřilo celkem 18 pedagogických pracovníků. Na základě shromážděných komentářů a připomínek byly...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.