Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové směry v oblasti využití digitálních technologií
Mašek, Jaroslav ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou digitálních technologií v rámci ISCED 2 vzdělávání. Teoretická část mapuje situaci výuky těchto technologií v České republice a dvou státech Evropské unie, Irské republice a Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Praktická část obsahuje návrh řešení k výuce digitálních technologií včetně metodické příručky pro učitele a pracovního prostředí pro žáky, ověření navrženého řešení v praxi a vyvození závěrů.
Modernizace učiva elektrotechniky a elektroniky v technické výchově na ZŠ
Materna, Milan ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Rothanzl, Bohuslav (oponent)
V práci popisuji současný stav učiva elektrotechniky a elektroniky na ZŠ, upozorňuji na nutné změny učiva v souvislosti s nově platnými normami ČSN, přechodem na nový vzdělávací program, vývojem vědy a techniky a stále stoupajícím důrazem na ekologické aspekty veškeré lidské činnosti. V rámci teoretické části práce jsem prostudoval a následně popsal některé z nejpoužívanějších učebnic fyziky a vytvořil návrh na cvičebnici učiva fyziky pro druhý stupeň ZŠ. Ve výzkumné části jsem dotazovacími metodami zjišťoval, s jakými tématy z elektrotechniky a elektroniky jsou žáci na druhém stupni ZŠ seznamováni a jak často vykonávají vybrané praktické aktivity. Součástí výzkumu bylo i zjistit, jak jsou daná témata či činnosti u žáků oblíbena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití počítačů ve fiktivní firmě na SŠ
Müllerová, Gabriela ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Tobolářová, Petra (oponent)
Předmětem této diplomové práce je v první řadě tvorba prezentace fiktivní firmy. Cílem diplomové práce je naučit studenty úspěšně prezentovat firmu, výrobky a sebe. Výsledkem diplomové práce je kurz ve výukovém prostředí Moodle: Prezentace fiktivní firmy. K potřebě vytvořit tento kurz došlo na základě dotazníkového průzkumu prováděného na veletrhu fiktivních firem a na základě rozhovorů s učiteli předmětu fiktivní firma. Kurz pomůže žákům získat potřebné znalosti z oblasti prezentace pro budoucí život.
Nové směry v oblasti využití digitálních technologií
Mašek, Jaroslav ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou digitálních technologií v rámci ISCED 2 vzdělávání. Teoretická část mapuje situaci výuky těchto technologií v České republice a dvou státech Evropské unie, Irské republice a Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Praktická část obsahuje návrh řešení k výuce digitálních technologií včetně metodické příručky pro učitele a pracovního prostředí pro žáky, ověření navrženého řešení v praxi a vyvození závěrů.
Využití počítačů ve fiktivní firmě na SŠ
Müllerová, Gabriela ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Tobolářová, Petra (oponent)
Předmětem této diplomové práce je v první řadě tvorba prezentace fiktivní firmy. Cílem diplomové práce je naučit studenty úspěšně prezentovat firmu, výrobky a sebe. Výsledkem diplomové práce je kurz ve výukovém prostředí Moodle: Prezentace fiktivní firmy. K potřebě vytvořit tento kurz došlo na základě dotazníkového průzkumu prováděného na veletrhu fiktivních firem a na základě rozhovorů s učiteli předmětu fiktivní firma. Kurz pomůže žákům získat potřebné znalosti z oblasti prezentace pro budoucí život.
Modernizace učiva elektrotechniky a elektroniky v technické výchově na ZŠ
Materna, Milan ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Rothanzl, Bohuslav (oponent)
V práci popisuji současný stav učiva elektrotechniky a elektroniky na ZŠ, upozorňuji na nutné změny učiva v souvislosti s nově platnými normami ČSN, přechodem na nový vzdělávací program, vývojem vědy a techniky a stále stoupajícím důrazem na ekologické aspekty veškeré lidské činnosti. V rámci teoretické části práce jsem prostudoval a následně popsal některé z nejpoužívanějších učebnic fyziky a vytvořil návrh na cvičebnici učiva fyziky pro druhý stupeň ZŠ. Ve výzkumné části jsem dotazovacími metodami zjišťoval, s jakými tématy z elektrotechniky a elektroniky jsou žáci na druhém stupni ZŠ seznamováni a jak často vykonávají vybrané praktické aktivity. Součástí výzkumu bylo i zjistit, jak jsou daná témata či činnosti u žáků oblíbena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Technická a informační výchova v základním školství
Janeček, Lukáš ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza současného stavu učebnic, zmapování situace výuky na vzorku základních škol. Na základě poznatků z průzkumu navrhnout minimální obsah ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce jako součást Školního vzdělávacího programu. Práce by mohla pomoci školám při návrhu vlastních školních vzdělávacích programů a usnadnit výběr vhodných učebnic po didaktické stránce pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce, která je specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. První část diplomové práce je zaměřena na analýzu a charakteristiku učebnic podle prací J. Průchy (14 a 15). Konkrétně se jedná o analýzu rozsahu textu, analýzu obtížnosti textu a analýzu didaktické vybavenosti učebnic. Druhá část se zabývá průzkumem stavu výuky na vybraných školách z Prahy 1,5,6,7 a následnému zhodnocení. Pro průzkum je zvolena dotazníková metoda, která byla zaslána do škol elektronickou poštou. Třetí částí diplomové práce je návrh minimálního obsahu z jednotlivých tematických celků ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce v části Školního vzdělávacího programu s přihlédnutím na Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání(19, s. 81-86).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.