Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Porovnání řečových dovedností dítěte předškolního věku s očekávanými kompetencemi
Kryčová, Marta ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáním řečových dovedností dítěte předškolního věku s očekávanými kompetencemi. Hlavním cílem je zjistit úroveň řečových dovedností dětí předškolního věku a porovnat ji s očekávanými kompetencemi. Dalším cílem je zjistit metody/aktivity, kterými pedagogové rozvíjejí řečové dovednosti dětí předškolního věku. V teoretické části jsou na základě odborné literatury popsány metody rozvíjení řečových dovedností, podpora komunikační a jazykové kompetence v MŠ a faktory, které řečové dovednosti ovlivňují. Na základě testování a ankety je zpracován návrh řešení pro zefektivnění práce pedagoga a zkvalitnění řečových dovedností dětí předškolního věku.
Aktivizace seniorů a rozvoj sociálních kompetencí dětí mladšího školního věku prostřednictvím společných aktivit
VRBOVÁ, Barbora
Cílem mé bakalářské práce bylo připravit, realizovat a vyhodnotit společné aktivity dětí a seniorů, při nichž bude skupina seniorů spolupracovat na společných aktivitách se skupinou žáků základní školy v rámci mezigenerační spolupráce. Prostřednictvím těchto aktivit dochází na jedné straně k aktivizaci klientů a na straně druhé k rozvoji sociálních kompetencí dětí mladšího školního věku a k získání nových znalostí, dovedností i cenných zkušeností. Vytvořením vhodného vyhodnocení společných aktivit došlo k závěru, jakým způsobem skupiny spolupracovaly a co bylo přínosem jejich setkání. Prostudováním odborné literatury a použitím mých vlastních dosavadních znalostí a zkušeností ze školy i praxí jsem vytvořila specifický program, který vyhovuje oběma cílovým skupinám. Společné aktivity byly rozloženy do 4 setkání, vždy na 2 hodiny dopoledne a realizovaly se v Domově pro Seniory Máj. Tento program byl následně vyhodnocen technikou autoevaluace, reflexe společného programu a zpětnou vazbou jejich účastníků, se kterou jim pomohou vytvořené ankety. Prostřednictvím hodnocení jsem zjistila, že byl cíl našich společných setkávání splněn a realizace aktivit měla smysl. Tato práce může posloužit nejenom odborníkům v řadě pedagogických zařízení a sociálních služeb, ale může také zodpovědět některé otázky studentům nebo jen zkrátka těm, kteří se o tuto problematiku zajímají. Je důležité, aby se téma mezigenerační spolupráce dostalo k široké veřejnosti a aby byla zařízení schopna a ochotna se podílet na rozvoji mezigeneračních vztahů. Bylo by správné podílet se na těchto aktivitách a usilovat o spolupráci dětí a seniorů do budoucnosti, neboť v těchto aktivitách vidím smysluplnost a důležitost, kterou je třeba podpořit.
Atletické činnosti v mateřské škole
Milasevičová, Michaela ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zařazení atletických činností do mateřské školy. Je pojata jako metodický zásobník atletických aktivit určený pro učitelky mateřských škol. Jejím cílem je vyhledat vhodné atletické činnosti, vytvořit jejich přehled a prakticky je vyzkoušet s dětmi předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě časti, teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována dítěti předškolního věku, z pohledu fyziologického a motorického. Dále je popsána důležitost hry a pohybu v tomto věku. Další kapitola se zabývá Rámcovým vzdělávacím program pro předškolní vzdělávání a jeho vztahem k atletice. Poté je kapitola o atletice, v které je uvedena stručná historie atletiky a její význam pro dítě. V práci jsou také rozpracovány pohybové schopnosti, které velice úzce souvisí s atletickými činnostmi, jelikož jsou jejich předpokladem. Poslední část se věnuje charakterizaci a správné technice atletických disciplín, které lze v mateřské škole realizovat, a to běhu, skokům a hodu. V praktické části jsou poté vybrány atletické činnosti a hry, které jsou rozděleny do skupin podle disciplín na běžecké činnosti, skokanské činnosti, házecí činnosti a kombinace všech disciplín. Ve výsledkové části je zaznamenáno jejich hodnocení dle výběru a realizace. Nakonec v přílohách je uveden popis jednotlivých her a...
Fungování a činnost NERVu ve vztahu k vládě
Sršňová, Lucie ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Musílková, Markéta (oponent)
Tato práce poukazuje na nejasný vztah vlády ČR a Národní ekonomické rady vlády (NERV). Důvodem pro takto vymezený vztah bylo nejasné ukotvení NERVu, jako poradní instituce v roce 2009, politická nestabilita vlády ČR a nezájem vlády o sociálně ekonomická doporučení v období konjunktury. NERV byl dobrovolným poradním orgánem, pro který pracovali jedni z nejlepších expertů v oblasti ekonomie, financí, bankovnictví atd. Rada fungovala ve dvou fázích, v první fázi (2009) za vlády Topolánka nebyla statutárně ukotvena a jejím úkolem bylo hledat řešení pro ČR v začátcích ekonomické recese. Ve druhé fázi (2010 - 2013) za vlády Nečase byla ustanovena usnesením vlády a vypracovala dokument pro strategii české konkurenceschopnosti. Práce nabízí detailnější popis NERVu z hlediska čtyřech vybraných srovnatelných poradních orgánů, dále z hlediska analýzy hloubkových rozhovorů s bývalými členy a asistenty NERVu v propojení s analýzou vládních dokumentů a materiálů. Práce okrajově zjišťuje, nakolik se výpovědi respondentů z NERVu shodují s oficiálními materiály vlády.
Interpersonal Multiple Intelligence and Its Development in B2 English Lessons
Šilarová, Lucie ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Diplomová práce "Interpersonální mnohočetná inteligence a její rozvoj v hodinách anglického jazyka na úrovni B2" se zabývá teorií mnohočetných inteligencí Howarda Gardnera a jejím hlavním tématem je interpersonální mnohočetná inteligence. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o konceptu lidské inteligence, teorii mnohočetných inteligencí a o interpersonální inteligenci. Praktická část představuje výzkum, který zkoumá způsoby a míru rozvoje interpersonální inteligence v hodinách anglického jazyka na úrovni B2. Výzkumná část je rozdělena na dvě dílčí části. Hlavní část představuje analýzu dvou učebnic, jejíž výsledky jsou doplněny druhou částí výzkumu - dotazníkovým šetřením.
Application of mind maps in ELT with the emphasis on lexis in one-to-one courses, groups and self-teaching
Borovková, Petra ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Tato práce se zabývá aplikováním myšlenkových map při vyučování anglického jazyka. Vychází přitom z diplomové práce Využití myšlenkových map ve výuce angličtiny a dále zkoumá a rozvíjí její předpoklady. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část podává vysvětlení, proč právě myšlenkové mapy by mohly sloužit jako efektivní strategie učení. Věnuje se problematice paměti, organizace myšlenek, strategiím na podporu ukotvení nových informací a stylům učení žáků. V praktické části nalezneme příklady aktivit zaměřených na různé jazykové dovednosti založené na myšlenkových mapách. Stěžejní část je potom ta, které se soustřeďuje na novou techniku učení se slovíček pomocí myšlenkových map. Nachází se zde kapitoly, které se zaměřují na možnosti aplikace této techniky v individuálních kurzech, ve skupinách a pro samouky. Popis nové techniky učení je doplněný výzkumem. Na rozdíl od diplomové práce se výzkum tentokrát soustřeďuje na využití této techniky ve skupině.
Volná a řízená hra a činnosti v předškolním vzdělávání z hlediska učitelek
Kázmerová, Jana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá volnou a řízenou hrou a činnostmi v předškolním vzdělávání z hlediska učitelek. Je zaměřena především na hru dětí předškolního věku, hře děti věnují nejvíce času a je pro ně nejvýznamnější činností z hlediska rozvoje celé jejich osobnosti. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu hra, podstatu hry a vztah a význam hry dětí předškolního věku. Dále je zaměřena na volnou a řízenou hru a činnosti, jejich poměr a na hru z hlediska učitelek. Praktická část je zaměřena na roli učitelek ve volné a řízené hře a činnostech dětí v mateřské škole prostřednictvím pozorování. Během pozorování se zaměřuji na popis činností dětí, činností a přístupy učitelek k volné a řízené hře a činnostem a k dětem. Výsledkem je poukázat na významnou roli volné a řízené hry v životě dítěte předškolního věku a zejména přístupu učitelek a jejich role ve volné a řízené hře dětí. Klíčová slova: hra, volná hra, řízená hra, činnosti, učitelky, děti předškolního věku, mateřská škola,
Činnosti dětí předškolního věku vedoucí k následné volbě synchronizovaného plavání jako odvětví sportu
Šrubařová, Magdaléna ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaké činnosti v předškolním vzdělávání vedou ke zvolení synchronizovaného plavání v následném věku. Dalším cílem je zjistit, jaké činnosti děti vykonávají nejčastější a zda jsou nějaké, které vytvářejí nejvhodnější předpoklad pro tento sport.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.