Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 545 záznamů.  začátekpředchozí327 - 336dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Žákovská samospráva Obchodní akademie, vyšší odborné školy cestovního ruchu a jazykové, Karlovy Vary
Müllerová, Kateřina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tématem diplomové práce je participace žáků na životě školy se zvláštním důrazem na činnost žákovské samosprávy. Cílem teoretické části je vymezit pojem žákovské participace a všech jejích dostupných forem. Nastínit vývoj žákovských samospráv a podat aktuální pohled na problematiku participace žáků v České republice. Porovnat zahraniční zkušenosti s činnostmi žákovských samospráv v České republice, kdy zejména v průběhu posledních let došlo ke změnám v uvažování o žákovské participaci. Teoretická část je podkladem pro empirickou část práce. Hlavním cílem této části práce je pomocí výzkumného šetření identifikovat klíčové faktory ovlivňující činnost žákovské samosprávy na vybrané střední škole. Výzkum dále přináší, jaké možnosti a omezení pociťují žáci, ale i vedoucí pracovníci a pedagogové, ve vztahu k úspěšné činnosti žákovské samosprávy. Výzkum je realizován smíšeným kvalitativním a kvantitativním modelem (schéma QUAN - QVAL). Vybraný vzorek tvoří žáci, členové školní žákovské samosprávy, pedagogové a vedoucí pracovníci vybrané střední školy.
Problematika inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Gruberová, Nikol ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce bude zaměřena na problematiku inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole. Rozdělena bude do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části budou vymezeny pojmy jako mentální postižení, inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní škola a inkluzivní třída společně s dalšími pojmy, které jsou s touto problematikou propojeny. Teoretickou část bude uzavírat kapitola o vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole, kde budou přiblíženy podmínky, které jsou důležité pro úspěšné inkluzivní vzdělávání a problémy a přínosy, které může přinést inkluzivní vzdělávání. Praktická část se bude zabývat analyzováním a popisem procesu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na druhém stupni vybrané pražské základní školy. Pro zjištění potřebných dat budou využity metody kvalitativního, ale i kvantitativního výzkumu.
Re-design učitele a žáka - Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu
Richterová, Ludmila ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
v českém jazyce: Richterová, L. Re-design učitele a žáka (Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu) [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 73 stran. (Přílohy: 13 souborů) Diplomová práce má charakter reflexivní studie založené na principech participačního výzkumu, výzkumu metodou A/R/Tography a pedagogického akčního výzkumu podle metodiky Marie Fulkové. S ohledem na výsledky předchozí bakalářské práce autorka obrací pozornost na problematiku re-designu jako možného způsobu řešení některých momentů, objevujících se ve školním prostředí. Autorka se v textu zároveň snaží kriticky nahlížet ve výtvarné výchově často využívané současné postupy DIY. Součástí textu je popis re-designového přepracování oděvního artefaktu "Dinosauři", které je autorčinou původní výtvarnou prací a reflexe realizovaných didaktických celků tematicky ohraničených zadáním a zpracováním diplomové práce. Cílem diplomové práce je zmapování problematiky re-designu se zaměřením na oděv, jeho didaktická transformace a ověření funkčnosti výsledného didaktického celku v praxi.
Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické
Kratochvílová, Michaela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti u žáků na základní škole praktické pomocí dílny čtení. Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zaměřuje na vymezení základní pojmů, jako jsou kreativita, kreativní vyučování, kreativní pedagog, edukační proces a jiné. Dále je zaměřena na teoretickou koncepci dílny čtení. V praktické části, která je pojata jako případová studie, se autorka zaměřila na praktické využití dílny čtení, prostřednictvím které se snažila zvýšit čtenářskou gramotnost u žáků. Druhá část se zaměřuje na funkčnost dílny čtení v praxi, konkrétně tedy na využití dílny čtení u žáků na základní škole praktické.
Pracovní listy pro galerijní animaci
Líbal, Ondřej ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy Název bakalářské práce: Pracovní listy pro galerijní animaci Autor práce: Ondřej Líbal Vedoucí práce: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá vytvořením grafického pracovního listu (autorské knihy), v podobě ilustrace spojené s textem, který bude sloužit jako edukační pomůcka v instituci typu výtvarné galerie či muzea s podobnou funkčností jako galerijní animace. Knihy (listy) jsou koncipovány na produkci určenou dětem s pomocí rodičů, mladistvým, nebo také náhodným návštěvníkům. Vytvořil jsem variantu pracovního listu, témata koncipoval dle věku daných uživatelů. Autorská kniha (list) se vztahuje na určitou galerii a výstavu v ní probíhající. Pracovní balíčky jsou obsahově vytvořeny ve dvou variantách - Balíček pro rodinu s dětmi, nebo mladší skupinu žáků, v barevném grafickém provedení a rozšířeného obsahu věcí pro tvorbu. A zjednodušený balíček pro starší návštěvníky galerie, pouze s tužkou, který je i méně ekonomicky náročný. Prošel jsem potřebné informace a data z institucí, vytvořil knihy (listy) a následně se celou akci aplikoval na žácích a náhodných návštěvníků galerie. Obsah listů (knihy) se vztahuje buď na konkrétní situaci, objekt, umělecké dílo, nebo na celou instituci. Každá kniha obsahuje...
Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy
Kozibratková, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nese název Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy. Tato práce se zabývá metodami kritického myšlení, které vedou žáky k rozvoji čtenářské gramotnosti na prvním stupni základní školy. Teoretická část seznamuje s kurikulární reformou a jejími změnami. Zabývá se zde pojmy učitel, inovace a pedagogický konstruktivismus. Teoretická část práce vymezuje jednotlivé klíčové kompetence základního vzdělávání. Jejich rozvoj a naplnění jsou důležitým cílem ve vzdělávání. Dále se zabývá pojmem čtenářská gramotnost a jejími rovinami. Teoretická část se také zabývá programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jehož východiskem je kritické myšlení a třífázový model učení, evokace, uvědomění a reflexe. Práce vymezuje některé metody kritického myšlení, které podporují čtenářskou gramotnost žáků. Výzkumná část práce se zabývá metodami kritického myšlení, které přispívají ke čtenářské gramotnosti žáků. Výzkumné šetření probíhá akčním výzkumem, při kterém je použita metoda pozorování. Výzkum zkoumá, jak metody kritického myšlení přispívají k rozvoji klíčových kompetencí a k rozvoji úrovně čtenářské gramotnosti žáků dle stanovených kritérií. Výzkum probíhá na základní škole, která se nezabývá inovativními metodami kritického myšlení. Klíčová...
Připravenost budoucích učitelů 1. stupně ZŠ poskytnout první pomoc žákům v život ohrožujících stavech
Kutmonová, Jitka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Název: Připravenost budoucích učitelů 1. stupně ZŠ poskytnout první pomoc žákům v život ohrožujících stavech Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku připravenosti budoucích učitelů základních škol v poskytování první pomoci žákům v život ohrožujících stavech. V úvodu je popsána motivace, která vedla ke zpracování tématiky a následují cíle stanovené pro tuto práci. Teoretická část se věnuje definování první pomoci, začlenění tématu do školských dokumentů a programů, dále stručně specifikům žáka mladšího školního věku z pohledu poskytování první pomoci, podrobně popisuje jak kontaktovat záchrannou službu a věnuje se prevenci. Podrobně popisuje univerzální postup poskytování první pomoci ve třech krocích a doplňuje je o poznatky z praxe se žáky mladšího školního věku. Praktická část se zabývá připraveností budoucích učitelů v oblasti poskytování první pomoci v život ohrožujících stavech, ověřované na základě dotazníkového šetření. Dále analyzuje, zda dokážou budoucí učitelé správně reagovat v situacích ohrožujících život žáků. V závěru se nachází stručné zhodnocení dosaženého cíle. Klíčová slova: první pomoc, učitel, žák, první stupeň základní školy, život ohrožující stavy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 545 záznamů.   začátekpředchozí327 - 336dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.