Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 389 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexistické zobrazení žen v marketingové komunikaci: rozdíly ve vnímání sexistické reklamy mezi ženami a muži generace Z
Brázdilová, Eva ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sexistickým zobrazením žen v marketingové komunikaci se zaměřením na to, jestli sexismus v reklamě vnímají ženy a muži generace Z rozdílně. Navzdory významnému vlivu reklamy na společenské postoje k genderu existuje poměrně malé množství akademických textů zaměřených na způsob, jak lidé vnímají sexistickou reklamu a jak na ni reagují. Práce se skládá ze tří částí - teoretické, metodologické a výzkumné, které poskytují přehled teorie sexismu, různých forem sexistického zobrazování žen v reklamě, způsobů boje proti sexismu a jeho regulace, metodologie výzkumu a analýzy výsledků výzkumu. Výzkum byl proveden prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z generace Z s cílem získat kvalitativní údaje o jejich názorech na sexismus v reklamě. Diskuse o výsledcích výzkumu poskytuje vhled do postojů a vnímání generace Z vůči sexistickému zobrazování žen v reklamě a nabízí důležité důsledky pro reklamní průmysl a společnost jako celek. Ze získaných dat vyplývá, že obě pohlaví vnímají sexistické zobrazení žen v reklamě podobně, a to negativně. Jediným významnějším rozdílem byla nižší schopnost mužů sexismus rozpoznat.
Komunikační prostředky módy a módních vlivů v Anglii přelomu 18. a 19.století
Sekal, Monika ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou komunikačních nástrojů módy ve Velké Británii 18. a 19. století. Studuje její významy, symboliku a nástroje komunikace především aristokracie a královské rodiny Velké Británie za pomoci pramenů s podporou sekundární literatury. V úvodní části se věnuje popisu zkoumané doby s důrazem na hlavní historické události, pokračuje popisem odívání a módy ve stanovené době zkoumání. Poté se přesouvá na studium módy ve vztahu k ekonomice státu, na komunikaci módou a komunikaci módy, popisuje další významy módy a její symboliku. Dále se práce věnuje komparaci módy a jejího vývoje či rozdílnosti mezi Velkou Británií, Francií a USA. Důležitou součástí je také jakýsi vhled do chování a vyjadřování mužů a žen z této doby pomocí fiktivního rozhovoru provedeného na základě informací z pramenů s lady a gentlemanem. Metodologie je založena na analýze pramenů v podobě filosofických textů, dobové beletrie, korespondence, ikonografie a další literatury s podporou sekundární literatury. Součástí metodologie je také polostrukturovaný rozhovor s fiktivním gentlemanem a lady na základě poznatků z pramenů.
Komunikace britské královské rodiny v roce 2021 na sociální síti Instagram a její vliv na mínění generace Z
Hlavatá, Kateřina ; Ortová, Nina (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv komunikace britské královské rodiny na Instagramu na mínění generace Z. Nejprve představuje teorii public relations a použití sociálních médií v rámci komunikační strategie, kde rovněž popisuje i jednu z nejvýznamnějších teorií PR, Cutlipovu a Centerovu teorii 7 C. Cílem práce je určit podíl komunikovaných témat na instagramovém profilu @theroyalfamily, zhodnotit kvalitu jejího obsahu a zjistit, jestli má nějaký vliv na mínění generace Z. Výzkum byl rozdělen do třech částí z důvodu různorodých výzkumných otázek; dotazníkového šetření, obsahové analýzy a subjektivní analýzy autorky.
Návrh marketingové strategie pro začínající e-shop odborného vydavatelství a nakladatelství Knihy Togga
Neumahr, Martin ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Návrh marketingové strategie pro začínající e-shop odborného vydavatelství a nakladatelství Knihy Togga, se zabývá aktivním nastavením základních kampaní, které by měly být naprostým základem pro provozování elektronického obchodu. Je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vysvětluje čtenářům pojmy jako marketingová komunikace, marketingový plán a také stručně popisuje reklamu jako celek. Dále podrobněji představuje jednotlivé formy internetové reklamy, které jsou použity v rámci praktické části a také jak funguje obchodování na internetu v rámci elektronického obchodu. Praktická část diplomové práce představuje v jednotlivých kapitolách a podkapitolách původní stav marketingové komunikace podniku Knihy Togga a také vysvětluje nastavování kampaní nových a jejich konkrétní nastavování v rámci jednotlivých služeb, které jsou pro takové úpravy běžné či typické. Dále v praktické části je uvedeno, jak bylo postupováno v rámci plnění marketingových cílů a rozložení takových cílů do více variant. V neposlední řadě v praktické části práce představuje konkrétní výsledky kampaní a reklam, které byly spuštěny v rámci předem stanoveného harmonogramu. Na konci praktické části je kapitola, která shrne veškeré výsledky a na základě sesbíraných dat poskytne...
Cestovatelská tvorba v éře nových médiích se zaměřením na Youtube
Strasmajer, Matěj ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce se v první části teoretické věnovala tématu fungování sociálních sítí, například jejich monetizačních prvků a funkcí, umožňujících vzniku cestovatelského obsahu. Vysvětlila prostor zkoumaných sociálních sítí a jejich relevantní ukotvení v oboru sociálních věd, marketingu, žurnalistiky a tvorby obsahu. Vysvětlila tématiku sociálních sítí pro tvorbu obsahu z mnohých odborných definic, skrze které můžeme prohloubit znalost tvorby obsahu na sociálních sítích. Tato část vysvětlila monetizační a tvůrčí principy sítí Facebook, Instagram a především Youtube. V druhé části se zaměřila na tvorbu obsahu a termíny jako Web 2.0, či participativní kultura. Snažila se vysvětlit tvorbu obsahu jako samostatné profesní disciplíny, která má svou metodologii a prostor ve světě sociálních médií. Vysvětlila mnohé formy spolupráce a monetizace obsahu, které v prostoru sociálních sítí umožňují tvůrcům daný obsah nejen konzumovat a sbírat z něho informace, zkušenosti a poznatky, ale také daným autorům dává možnost se tvorbou obsahu profesionálně živit. Ve třetí části se blíže specifikovala na cestovatelskou formu obsahu a oblasti, skrze které travel content vzniká, například influcencing a v jakých formách, například ve formě travel vlogu, či v jakém prostoru, například v prostoru cestovatelských komunit na...
Mediální obraz Petra Kellnera po jeho smrti
Vachtl, Jiří ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem podnikatele Petra Kellnera po jeho smrti v roce 2021. Cílem práce je zjistit, jestli a jak se lišilo informování o Kellnerovi v hlavní zpravodajské relaci veřejnoprávní České televize a Televize Nova, kterou vlastnil zesnulý podnikatel a poté jeho dědicové. Práce v úvodu popisuje Kellnerův život, podnikání a také jeho rodinu. Podrobně informuje také o jeho smrti při havárii vrtulníku na Aljašce. Poté se již věnuje výzkumu. K tomu byla využita jak kvantitativní analýza reportáží o Kellnerovi v obou televizích, tak i kvalitativní metoda rámcování. Výzkum ukázal, že televize Nova věnovala zprávám o Kellnerovi téměř dvojnásobek času ve vysílání oproti České televizi. V reportážích také častěji zmiňovala Kellnerovy dobročinné aktivity.
Rozbor komunikační strategie lokálních lihovarů za třetí republiky, přípěhy tří podnikatelů
Rieger, Matyáš ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Cílem práce je probádat zatím jen okrajově popsanou éru dobového marketingu a poskytnout odpověď na otázku, zda se v komunikaci směrem k zákazníkovi projevoval strach z nového třídního rozdělení. Vycházím z předpokladu, že se do komunikace firem a jednotlivých aspektů marketingu vždy promítá doba a pohled majitelů. Součástí výzkumu bude také objasnění čistě praktického procesu návrhů marketingových materiálů a výběru komunikačních kanálů, které se výrazně lišily od toho, jak je známe dnes.
Popularizace vědy v českých audiovizuálních médiích se zaměřením na kosmonautiku
Vopršal, Lukáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem zpracování a popularizace vědy v oblasti kosmonautiky v českých audiovizuálních médiích. Cílem práce bylo na příkladech vědecko-populárních pořadů ve dvou různých audiovizuálních médiích interpretovat obsahovou stránku vybraných epizod ve zvoleném časovém období a vhodnou srovnávací metodou zhodnotit využití popularizačních prvků ve vysílání každého z pořadů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce byla vytvořena rešerše, zpracovaná na základě české i zahraniční odborné literatury, s cílem zmapovat a popsat přístupy k popularizaci vědy v médiích formou vymezení pojmů věda, masová média, vědecká žurnalistika, popularizace vědy. Rozsáhlá část rešerše se věnuje vývoji české vědecké žurnalistiky od 2. poloviny 19. století po současnost, a v detailu téma rozebírá na příkladech dvou renomovaných vědecko- populárních pořadů - Meteor a Okna vesmíru dokořán. V praktické části se autor věnoval interpretaci obsahu a obsahové analýze televizního pořadu Hyde Park - Civilizace v pěti vybraných epizodách zaměřených na kosmonautiku, a vysílaných v období roků 2021 - 2022, a též rozhlasového magazínu "Experiment" ve dvanácti vybraných epizodách vysílaných v roce 2022. Dále autor zpracoval rozhovory s autory magazínu "Experiment" na téma...
Přístupy k zákazníkům a role prodejního personálu vybraných maloobchodních značek československé historie a současnosti
Střecha, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Má bakalářská práce "Komparace marketingu a role prodejního personálu maloobchodních značek československé historie a současnosti" využívá dvou případových studií, v rámci nichž analyzuje a následně komparuje značky Nehera, oděvní služba; Rolný, továrna na oděvy; se společností H&M a společnost V. J. Rott se společností IKEA. První část se zabývá teoretickými koncepty a pojmy, kterými jsou historie samotného prodeje, nákupní chování zákazníka, retail marketing a módní marketing. V druhé části práce je představena historie všech zkoumaných podniků a třetí část práce se věnuje dvěma případovým studiím, jejichž součástí jsou analýzy marketingových mixů 4P a vybraných způsobů propagace a následná komparace provedených analýz. Práce hledá rozdíly a shody v rámci marketingového mixu, marketingových sdělení a také vybraných publikací. V závěru pak shrnuje své poznatky.
Propaganda jako forma komunikační strategie: kinematografie v Protektorátu Čechy a Morava
Gerstnerová, Dominika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
V průběhu 20. století se film stal společenským fenoménem, proto netrvalo dlouho, než si svou cestu k filmu našla také politika, která filmový průmysl využívala za účelem ovlivnění veřejného mínění. Především historie totalitních režimů dokazuje, že jim filmy posloužily jako velmi mocný nástroj pro naplnění jejich propagandistických cílů. Tato diplomová práce se zabývá nacistickou filmovou propagandou v období druhé světové války, konkrétně pak vlivem nacistické propagandy na český hraný film v okupovaném Protektorátu Čechy a Morava. Propaganda měla pro nacistické Německo velký význam, neboť ideologie založená na vypjatém nacionalismu a rasové čistotě vyžadovala širokou základnu pro svou podporu a udržení moci. Cílem této práce je tedy najít a definovat propagandistické komunikační cíle v českém hraném filmu a určit konkrétní taktiky, jejichž prostřednictvím měly být tyto cíle naplněny. Problematika je zkoumána na pozadí filmů Kristián (1939), Tulák Macoun (1939), Pro kamaráda (1940), Těžký život dobrodruha (1941), Jan Cimbura (1941) a Prstýnek (1944), které pokrývají různé žánry a témata a zároveň časově zahrnují různá protektorátní období. Na téma propagandy je nahlíženo v kontextu strategické komunikace jakožto příbuzné, v dnešním měřítku až nadřazené komunikační disciplíny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 389 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.