|
Cestovatelská tvorba v éře nových médiích se zaměřením na Youtube
Strasmajer, Matěj ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce se v první části teoretické věnovala tématu fungování sociálních sítí, například jejich monetizačních prvků a funkcí, umožňujících vzniku cestovatelského obsahu. Vysvětlila prostor zkoumaných sociálních sítí a jejich relevantní ukotvení v oboru sociálních věd, marketingu, žurnalistiky a tvorby obsahu. Vysvětlila tématiku sociálních sítí pro tvorbu obsahu z mnohých odborných definic, skrze které můžeme prohloubit znalost tvorby obsahu na sociálních sítích. Tato část vysvětlila monetizační a tvůrčí principy sítí Facebook, Instagram a především Youtube. V druhé části se zaměřila na tvorbu obsahu a termíny jako Web 2.0, či participativní kultura. Snažila se vysvětlit tvorbu obsahu jako samostatné profesní disciplíny, která má svou metodologii a prostor ve světě sociálních médií. Vysvětlila mnohé formy spolupráce a monetizace obsahu, které v prostoru sociálních sítí umožňují tvůrcům daný obsah nejen konzumovat a sbírat z něho informace, zkušenosti a poznatky, ale také daným autorům dává možnost se tvorbou obsahu profesionálně živit. Ve třetí části se blíže specifikovala na cestovatelskou formu obsahu a oblasti, skrze které travel content vzniká, například influcencing a v jakých formách, například ve formě travel vlogu, či v jakém prostoru, například v prostoru cestovatelských komunit na...
|