|
Textová a obsahová analýza jazyka současné krajně pravicové a krajně levicové mládeže
Brejchová, Pavla ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Vladimíra (oponent)
Práce se zabývá obsahovou analýzou textů krajně pravicových a krajně levicových mládežnických sdružení. V první kapitole je vysvětlen metodologický rámec práce. Pozornost je zde především věnována metodě obsahové analýzy. Druhá kapitola se zabývá teoretickým a ideologickým zařazením krajní pravice a krajní levice. Velká část druhé kapitoly je také věnována jednotlivým sdružením, konkrétně Komunistickému svazu mládeže, Svazu mladých komunistů Československa a Dělnické mládeži. Ve třetí kapitole je provedena obsahová analýza vybraných textů.
|
|
TOP 09 a role Karla Schwarzenberga
Salajková, Linda ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vymětal, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vztahy mezi kandidátem a politickou stranou, jak jsou tyto relace ovlivněny politickým marketingem a médii. Konkrétně řeší vztah Karla Schwarzenberga a TOP 09 během kampaně před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR na jaře 2010. Zkoumanými materiály jsou stranické dokumenty a rozhovory, které Schwarzenberg poskytl českým médiím. Teoreticky se práce opírá o koncepty politického marketingu, vlivu médií na společnost a komunikační modely. Práce pomocí obsahové analýzy srovnává o jakých tématech a jakým způsobem strana TOP 09 a Schwarzenberg hovoří. Kvalitativní část analýzy zkoumá využitelnost Schwarzenberga pro prezentaci strany a sílu a charakter jejich vzájemného vztahu.
|
|
Symbolika v reklamě
Kudrnová, Gabriela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit znalost symbolů u spotřebitelů a jejich představ o nich a následně postihnout směry výkladu v relaci k zapojení symbolu do tištěné reklamy. K tomu využiji dotazníkové šetření a obsahovou analýzu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám kulturními predispozicemi, symboly a marketingovou komunikací. V praktické části se zabývám dotazníkovým šetřením a obsahovou analýzou. Z dotazníkového šetření vyplývá, že lidé symboly znají. Nejčastějším uvedeným symbolem bylo zvíře. S určením významu symbolu nemají také spotřebitelé problém. Z obsahové analýzy třech druhů periodik jsem zjistila, že nejvíce zobrazeným symbolem byla postava. Doporučení pro reklamní tvůrce zní, že méně je někdy více, což platí pro zobrazení symbolů.
|
|
Marketing significance od male body image
Benová, Natália ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Cílem práce je analyzovat především kulturní faktory podmiňující dopad vnímání mužské postavy na spotřební chování, zhodnotit jejich významnost a promítnout je do návrhů na odpovídající orientaci spotřebního marketingu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních částí dle dílčích cílů. Teoretická část poskytuje hlavní informace o dané problematice a tvoří základ pro praktickou část. Kapitola Segmentační potenciál body image ukazuje na možnost využití body image při segmentaci trhu českých mužů. Dotazníkové šetření na primárních datech zobrazuje postoje mužů v oblasti body image. Obsahová analýza zkoumá zobrazování mužů na vybraných českých a slovenských televizních kanálech. Kapitoly jsou doplněny o analýzu sekundárních dat MML-TGI. Závěr práce, stejně jako i průběžná hodnocení, zachytává vyhodnocení analýz, jako i marketingová doporučení.
|
|
Marketingový význam body image žen
Křížová, Zuzana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem marketingového významu body image žen. Mezi výzkumné metody, kterých bylo využito, patří kvantitativní výzkum realizovaný formou asistovaného dotazování a obsahová analýza inzerce otištěné v pěti časopisech určených ženské části populace. Cílem dotazování je zjistit aktuální tělesný stav českých žen a jejich pohled na zobrazení "ideálu" ženské krásy v reklamě. Obsahová analýza má naopak zjistit společnosti předkládaný "ideální" stav tělesné krásy. Na základě těchto dvou metod byla zjištěna rozdílnost mezi aktuálním a "ideálním" stavem, a dále stanoveno závěrečné doporučení týkající se vhodnosti využití zobrazení krásných žen k reklamním účelům, tvorby reklamního sdělení využívajícího obrazu krásné ženy, vhodného mediálního mixu a správného timingu. Výzkumem získané informace byly doplněny daty z MML-TGI.
|
|
Obsahová analýza vybrané mediální kauzy
Daňková, Tereza ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Bakalářská práce na téma Obsahová analýza vybrané mediální kauzy se věnuje článkům na téma tzv. prasečí chřipky vydaným dvěma českými internetovými deníky (Aktuálně.cz a Novinky.cz). Účelem této práce je kvantitativní i kvalitativní obsahovou analýzou zjistit, jaké je vyznění těchto článků. V první části práce jsou teoreticky vymezeny pojmy z oblasti médií, jejich obsahu a jejich výzkumu. Dále jsou charakterizována jednotlivá média a je stručně přiblíženo i téma zkoumaných článků. Druhá část se věnuje vlastní obsahové analýze článků a porovnávání jejích výsledků mezi zkoumanými médii.
|
|
"Analýza obsahu inzerce vybraných odborných časopisů vydavatelství Economia
Umová, Jitka ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Obsahová analýza Tato práce má zjistit, zda inzerce v odborném časopise pro B2B skupinu je skutečně zaměřená na tento tržní segment, jaké obory nejčastěji oslovují další firmy prostřednictvím inzerce, a zda je inzerce v těchto časopisech efektivní a oslovuje cílovou skupinu. Sekundárním předmětem práce je výzkum, jaká role je přižarována ženám v inzerci v časopise zaměřeném na ekonomiku a byznys. Analýza těchto zjištění je prováděna obsahovou analýzou.
|
|
Projekce body image do marketingové komunikace
Diblíková, Daniela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce pojednává a přibližuje téma body image a to převážně z hlediska vlastního určení, negativních vlivů, se kterými je problematika spojována a dále vlivu a využití médií a reklam. Hlavní metodikou je obsahová analýza, která byla aplikována nejen na české, ale také na australské televizní spoty. Práce je dále doplněna o základní ukazatele mediálního trhu, čímž zasazuje televizní reklamu do daného prostředí. Výsledky analýzy poukazují na častější zastoupení normálního, obyčejného člověka, který produkt a značku přibližuje masovému publiku. Tento nález je u českých reklam podpořen také mediálními ukazateli.
|
|
Marketingový význam body image zaměřený na mužský segment
Kufa, Robert ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Moderní muž musí plnit více rolí, než tomu bylo v historii. Kromě zajištění domácnosti a rodiny, jakkoliv mu s tím žena pomáhá, se musí začít starat i o svůj vzhled, neboť konkurence sílí ve všech oblastech, a to jak v pracovním, tak i společenském a osobním životě. Cílem této práce je zpracování otázky významu vlastního těla (body image) u mužské populace, kterou zodpovím pomocí obsahové analýzy 4 ročníků pánského magazínu ForMen, kde najdu a určím hlavní a nejpoužívanější rysy osob v reklamách zaměřených na mužskou populaci napříč různými odvětvími v časovém horizontu 4 let. Doba si žádá změnu v otázce pojímání mužského těla, proto se pokusím najít kořeny metrosexuála, jakožto jednoho z fenoménů dnešní doby a určím význam módy v otázce body image.
|
|
Protestní poselství písničkářů období normalizace: analýza textů
Červenková, Martina ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika postavení písničkáře Jaromíra Nohavici a jeho tvorby v období normalizace. Protože dobové okolnosti a souvislosti vzniku většiny textů zůstaly lidem (hlavně však mladší generaci) ukryté, základní otázkou práce je, jak dalece se období normalizace a osobní život písničkáře -- ve vztazích k režimu -- odrazily v textech jeho písní. Práce metodologicky vychází z, pro politologii netradiční, kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy textů a analýzy poznatků o období normalizace.
|