Název:
Projekce body image do marketingové komunikace
Překlad názvu:
The Projection of Body Image into Marketing Communication
Autoři:
Diblíková, Daniela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce pojednává a přibližuje téma body image a to převážně z hlediska vlastního určení, negativních vlivů, se kterými je problematika spojována a dále vlivu a využití médií a reklam. Hlavní metodikou je obsahová analýza, která byla aplikována nejen na české, ale také na australské televizní spoty. Práce je dále doplněna o základní ukazatele mediálního trhu, čímž zasazuje televizní reklamu do daného prostředí. Výsledky analýzy poukazují na častější zastoupení normálního, obyčejného člověka, který produkt a značku přibližuje masovému publiku. Tento nález je u českých reklam podpořen také mediálními ukazateli.This diploma thesis discusses the main issues in regards to the topic of body image in marketing, such as its overall description, its negative impacts and the influence it has among the media and advertising. A content analysis was the primary methodology used in this thesis. Furthermore, not only were Czech television commercials analysed, but also Australian ones. The work also discusses the fundamental media indicators which help to form a better understanding of the television market. The results indicate that a normal person will be presented in a television commercial in an attempt to better connect the viewer to the commercial, thus connecting the product or brand to the mass audience. This finding was also backed up by the the results of a media indicators analysis that was conducted for Czech commercials.
Klíčová slova:
australská televizní reklama; body image; metodiky měření postav; obsahová analýza; česká televizní reklama; Australian television advertising; body image; content analysis; Czech television advertising; figure rating metodology
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/29941