Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,625 záznamů.  začátekpředchozí41616 - 41625  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.99 vteřin. 

Reakce učitele na projevy nežádoucího chování ve třídě
Dubovská, Jana ; Svobodová, Radmila (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila téma: Reakce učitele na projevy nežádoucího chování ve třídě. Domnívám se, že nežádoucí projevy chování jsou problémem, se kterým se učitelé setkávali již v minulosti, setkávají se s ním i dnes a budou se s ním neustále potýkat a snažit se ho řešit. Pro někoho může být určité chování nežádoucím, zatímco pro jiného se může zdát normálním. Záleží na toleranci, tzn. do jaké míry jsme schopni nedostatky v chování či mírné porušování norem a pravidel tolerovat. Záleží na osobnosti učitele, jak se s chováním svých žáků vypořádá, jaká si stanoví pravidla a jaké klima bude v jeho třídě. Znamená to tedy, že různá interpretace téhož sociálního chování žáka vede k volbě různých výchovných postupů ze strany učitelů. Proto je důležitou součástí analýzy situace nevhodného sociálního chování žáků a její osobní interpretace učitele. Podle toho, jaké chování žáků učitelé ve škole očekávají, je pak identifikace chování žáka jako vhodného nebo nevhodného. Pro řešení tohoto problému s chováním ve třídě volí učitel určité postoje, strategie, pomocí kterých se snaží problém zmírnit nebo dokonce úplně odstranit. V této práci se pokusím vytvořit pohled na školní třídu jako na sociální skupinu, v níž se může projevit nežádoucí chování jejích členů a ovlivnit tak klima třídy. Cílem mé práce...

Zajištění jedince v tradičním vesnickém společenství
Boudová, Jitka ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu zajištění jedince v různých kontextech. To, na jakém místě společenské struktury se člen komunity nacházel, ovlivňovalo jeho možnosti zajištění, práva a povinnosti, proto je v první kapitole představena sociální struktura vesnice. Text se dále věnuje uspořádání vztahů - z pozice panovník-vrchnost-poddaný a uspořádání vztahů uvnitř komunity vesnice. Zachyceny jsou strategie státního aparátu z hlediska sociální správy, též je představeno zajištění soukromoprávní i obyčejové. V neposlední řadě jsou blíže popsány tři konkrétní způsoby zajištění jedince - majetkové vypořádání a právo dědit, zajištění jedince i zbytku rodiny při vstupu do manželství a zajištění ve stáří - institut výměnku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Role římskokatolické církve při přechodu k demokracii v Polsku a v Chile
Labutta, Michael ; Štefek, Martin (vedoucí práce) ; Květina, Jan (oponent)
(česky) Práce se bude zabývat srovnáním států, které si prošly přechodem k demokracii a zároveň zde můžeme sledovat silný vliv Římskokatolické církve. Konkrétně se bude jednat o Polsko a o Chile. V úvodu bych se snažil postihnout postavení církve v rámci těchto států za trvání nedemokratického režimu (jestli stála na straně režimu, skryté opozice, nebo zda vystupovala přímo vůči režimu). Snažil bych se postihnout to, co ovlivnilo tento postoj - křivdy ze strany režimu, historický kontext. Další část se bude zabývat tím, o jaký vztah s církví nedemokratické režimy usilovaly. Zda prosazovaly represe, kooptaci, či nějakou formu "tiché dohody". V závěru práce a v návaznosti na předešlé otázky se budu snažit zodpovědět otázku, zda katolická církev byla v daných zemích otevřená spolupráci nebo zastávala spíše konfrontační postoj, a jaký měl tento postoj vliv na formu, průběh a výsledek tranzice, a jak se promítl do pozdější konsolidace demokracie.

Komunikační strategie Paláce Flóra
Caletková, Miroslava ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Pospíšil, Lukáš (oponent)
V rámci zpracovávání tohoto tématu jsem spolupracovala s marketingovou ředitelkou Paláce Flóra, Šárkou Bušková, které mi v mnohém pomáhala. Práce je strukturována do dvou částí -- teoretické a praktické. Teoretická část je dále členěna do tří hlavních kapitol. Postupně zde procházíme pojmy jako "Marketing", "Marketingový mix", dále přecházíme ke komunikaci obecně a nakonec k zásadám efektivní marketingové a komerční komunikace. Praktická část se zabývá konkrétním obchodním centrem, jeho postavením na pražském trhu, strategií a přístupem k návštěvníkům. Je členěna opět do dvou základních kapitol. První z nich se zabývá situační analýzou, tedy popisem současné situace a zhodnocením přímé konkurence Paláce Flóra. V druhé části je popsána konkrétní komunikační strategie a komunikační plán Paláce Flóra na rok 2008. Což je i výstup a hlavní cíl této diplomové práce. K dosažení cílů byly použity poznatky z nastudované literatury doplněné o informace získané sledováním aktuální situace mezi obchodními centry. Část údajů byla použita na základě kontaktu s marketingovým oddělením Paláce Flóra.

Lidová píseň jako zdroj inspirace v činnosti pojetí v hodinách hudební výchovy na ZŠ
Brabníková, Klára ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Hlavní myšlenkou této práce je píseň jako živý organismus, který se stále vyvíjí. Mým záměrem je seznámit učitele s lidovou písní do hloubky, v širších souvislostech a naznačit směr, jakým by se mohla píseň ubírat, aby byla opět aktuální a pro mladé lidi populární. Teprve na základě tohoto poznání je možné stavět a vhodně používat píseň jako inspirační zdroj. Práce se skládá ze tří obsáhlých částí. První dvě jsou teoretického rázu a jakýmsi souhrnem poznatků o dané problematice, poslední má pak ráz praktického využití poznatků v činnostním pojetí v hodinách HV pro osmý ročník ZŠ. Proč jsem si vybrala právě tento ročník? Tento ročník by měl být již na dobré hudební úrovni jak po teoretické tak praktické stránce a jeho osnovy jsou tématu nejblíže. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vztah otázky a odpovědi v politickém interview
Svátová, Dana ; Machová, Světlana (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Vztah otázky a odpovědi v politickém interview si kladla za cíl provést všestrannou pragmatickou analýzu dialogických textů otiskovaných v tzv. seriózním tisku. U zmíněného typu interview se pak úžeji zabývala problematikou novinářských replik a jejich vlivu na repliky respondenta. Tato práce není primárně zaměřená na didaktickou činnost, nicméně její přínos pro vyučovací proces vidím v tom, že může být inspirací pro učitele střední školy a gymnázia, kteří chtějí svým studentům zprostředkovat vhled do analýzy dialogu. Nedělá si ambice být vyčerpávající, snaží se však komplexně postihnout problematiku psaného politického interview z hlediska novinářských replik, četností některých druhů otázek, především pak z hlediska strategií (především manipulativních) a taktických strategií respondentů. Terminologie práce vychází z prostudované literatury a snaží se jít v souladu s ní. Nutno říci, že terminologie v oblasti manipulativních a taktických strategií je přizpůsobována aktuální komunikační situaci, z níž vychází analyzovaný text, v pojmenování jednotlivých strategií nejsou přesně vymezené hranice, proto jsem zvolila třídění a pojmenování vlastní. Také v problematice druhu otázek se autoři jednotlivých studií zaměřených na tuto problematiku zcela neshodnou. Vycházím proto z...

Vinařství JOHANN W
Schwarzová, Markéta ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Fröhlichová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je nejprve popsat teorii podnikatelského plánu, jak by měl plán vypadat, co by měl obsahovat v jednotlivých bodech. V druhé, praktické části, jsem pak s použitím této teorie vypracovala podnikatelský plán Vinařství JOHANN W. Kromě základního shrnutí podnikatelské příležitosti je součástí práce detailně vypracovaná marketingová a obchodní strategie, analýza trhů a konkurence, finanční plán a také popsaná a zhodnocená rizika projektu. Na závěr je sestaven realizační plán, který by měl ukázat cestu k vytyčeným cílům především v zatím nerozvinuté oblasti turistiky. Podnikatelský plán je primárně určen pro interní využití ve Vinařství JOHANN W a také autora.

Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Aliapulios, Telis ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Ludmila, Ludmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem značky Apple na kupní chování spotřebitele. Cílem práce je posoudit vliv značky na kupní chování spotřebitele na trhu s chytrými mobilními telefony, ze kterého vzejdou doporučení pro společnost Apple, jak by měla posílit svůj vliv na tomto trhu. Teoretické část práce klade důraz na popis marketingového mixu, teorii značky a kupního chování spotřebitele. Ve vlastní části diplomové práce, která je podložena prostudovanými sekundárními daty, je na úvod charakterizována společnost Apple, její strategie budování značky, situace na trhu s chytrými mobilními telefony, spolu s marketingovými nástroji, které Apple na tomto trhu používá. Jádrem praktické části práce je zpracování kvantitativního dotazníkového šetření v elektronické podobě, kterému předchází kvalitativní předvýzkum provedený na sedmi majitelích telefonu iPhone. V dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnilo 154 respondentů, byly sledovány názory a postoje dotazovaných na značku Apple. Zde se vyjádřili majitelé různých značek chytrých telefonů a také respondenti, kteří vlastní chytrý telefon značky Apple. V kapitole zhodnocení výsledků a doporučení jsou odpovědi obou skupin komparovány, a spolu s prostudovanými sekundárním daty slouží k sestavení několika doporučení pro značku Apple na tomto trhu. Téměř tři čtvrtiny vlastníků všech značek chytrých mobilních telefonů vnímají ceny těchto přístrojů jako příliš vysoké a stejně situaci hodnotí o něco více jak polovina vlastníků telefonů iPhone. U této skupiny je však citlivost na vnímání nastavení ceny chytrých telefonů značky Apple do určité míry snížená. Jedním z důležitých doporučení pro společnost Apple je to, že musí efektivněji komunikovat nastavení cen chytrých mobilních telefonů a svoji cenovou politiku vůči spotřebitelům napříč jednotlivými státy, tak aby si dokázala získat ještě více spotřebitelů z řad studentů a prvouživatelů značky. Toho dosáhne například tím, že jim nabídne levnější model chytrého telefonu vyšší střední třídy. V případě spokojenosti pak mohou spotřebitelé přejít na prémiové chytré telefony a ostatní produkty této značky.

Návrh komunikační strategie značky Relax
Dvořáková, Klára ; Rojík, Stanislav (vedoucí práce) ; Lucie, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá zhodnocením marketingové strategie sportovních slunečních brýlí značky Relax a návrhem komunikační strategie pro sportovní sluneční brýle této značky pro příští období. Teoretická část práce shrnuje problematiku marketingu a marketingové komunikace na základě současných odborných názorů a trendů. Věnuje se holistickému marketingu, cílenému marketingu, odlišným pojetím marketingového mixu, marketingovým strategiím z hlediska různých autorů, vnímání značky, integrované marketingové komunikaci a situační analýze. V praktické části práce je provedena SWOT analýza na základě zhodnocení situace makro a mikroprostředí a interní analýzy, která je postavena na auditu marketingového mixu s důrazem na komunikační mix. Na základě této analýzy je vypracován návrh komunikační strategie, jejíž cíle byly stanoveny ve spolupráci s vedením značky Relax.

Corporate Social Responsibility and its Impact on Consumers' Behaviour
Grigoryan, Lusine ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Povědomí a obavy ohledně otázek sociálního a životního prostředí stoupá v rámci různých odvětví byznysu a s tím související vlivy už nelze přehlédnout. Sociální odpovědnost je komplexní strategie, která se prolíná do všech procesů podniku. Cílem této diplomové práce je uskutečnit vyčerpávající analýzu současných praktik v oblasti společenské odpovědnosti firem a jaký vliv to má na chování zákazníka. Použitá literatura popisuje předešlé nálezy v této oblasti, hlavně výzkumy mezi českými zákazníky. V praktické části jsou provedeny rozhovory s představiteli společností, s cílem prozkoumat praktické zkušenosti praktik společenské odpovědnosti firem v největší pivovarnické společnosti- Anheuseh-Busch InBev.