Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,489 záznamů.  začátekpředchozí36480 - 36489  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.86 vteřin. 

Kodaňská kritéria EU
Chvojková, Tereza ; Adámková, Vlasta (vedoucí práce)
Cílem této práce je sledovat vývoj rozšiřování Evropské unie s důrazem na situaci před a po kodaňkých kritériích. Dále se práce zaměřuje na vývoj Turecka jako kandidáta pro vstup do EU.

Portálové řešení sdílení informací a dokumentů v organizaci
Kozelka, David ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Rys, Martin (oponent)
Diplomová práce pracuje s teorií dat a informací a představuje různé technologické přístupy k jejich sdílení. Tyto přístupy hodnotí z pohledu vhodnosti využití pro konkrétní situaci v podniku. Práce hlouběji představuje portálový způsob sdílení informací a dokumentů, který blíže popisuje na technologií SharePoint. Shrnuje historii a vývoj této technologie, její architekturu a představuje její funkčnosti. Tyto funkčnosti dále prezentuje na projektu konkrétní implementace v reálné společnosti. Práce popisuje implementaci z pohledu uživatelských potřeb, projektového řízení a zaměřuje se na pohled vlastního nasazení a řešení konkrétních úloh při implementaci. Práce také přináší celkové vyhodnocení projektu z hlediska ekonomických nákladů a přínosů pro společnost a doporučuje čeho se vyvarovat pro zajištění úspěšnosti další implementace.

Vliv supervize - manažerské a týmové - na motivaci zdravotnického personálu
Marková, Monika ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svatošová, Marie (oponent)
Tato práce popisuje formou případové studie proces zavádění manažerské supervize v Hospici sv. Štěpána v Litoměřicích. V první části se zabývá pracovní motivací, možnostmi jejího ovlivnění a významem pravidelného hodnocení práce zdravotníků. Věnuje se také přínosu týmové supervize pro práci zdravotnických týmů. V praktické části porovnává výchozí situaci na pracovišti před zavedením týmové a manažerské supervize se současnou situací, popisuje jednotlivé kroky této změny a kriticky hodnotí její přínosy i nedostatky. Klíčová slova: motivace, zdravotnický tým, hodnocení práce, manažerská a týmová supervize, kompetence

Stav celoživotního vzdělávání v České republice
Paška, Miroslav ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Práce se věnuje problematice celoživotního vzdělávání v České republice. Vychází z konceptu znalostní společnosti, teorie lidského kapitálu, lidských zdrojů a snaží se zohlednit i teorii kulturního kapitálu. V rámci vývoje české společnosti po roce 1989 popisuje změny ve struktuře vzdělávajících se, ke kterým v tomto období docházelo. Zohledňuje i vývoj vnímání vzdělání jakožto faktoru vedoucího k úspěchu. Zaměřuje se na úroveň sekundární a terciární sféry vzdělávání, které stručně porovnává se situací před rokem 1989. Současný stav vzdělanostní struktury je srovnán se stavem v zemích OECD. Zejména pak práce poukazuje na úroveň účasti na dalším vzdělávání a porovnává ji se zeměmi OECD. Z textu vyplývá souvislost mezi trhem práce a dalším vzděláváním. Na základě mzdové diferenciace podle vzdělání bere v potaz to, zda se v České republice vyplácí investovat do vzdělání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Provozní studie vybraného gastronomického zařízení
Novotná, Petra ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zpracování provozní studie vybraného stravovacího zařízení, anylýza jeho schopnosti uspět v konkurenčním prostředí a zhodnocení marketingových nástrojů, které v tomto boji využívá. Bakalářská práce je rozdělena do tří tématických celků. První část práce je teoretická a zabývá se charakteristikou stravovacích služeb, jejich formami, funkcemi a kategorizací provozoven. Druhá část bakalářské práce anylyzuje konkrétní stravovací zařízení z hlediska jeho lokalizace, materiálních podmínek a schopnosti obstát v konkurenčním prostředí. Třetí, a zároveň poslední, část této práce hodnotí současnou situaci stravovacího zařízení, jeho klady a zápory a poskytuje návrhy na možná opatření.

Bezpečnost firemních telefonních sítí využívajících VoIP
Šolc, Jiří ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na bezpečnost firemních telefonních sítí postavených na architektuře Voice over IP (VoIP). Představuje rozdíly mezi klasickou telefonií a IP telefonií se speciálním zaměřením na technologickou bezpečnost použití VoIP. Klade si za cíl identifikovat rizika nasazení technologie VoIP v podnikovém prostředí a analyzovat možnosti, jak s nimi nakládat. První dvě kapitoly se věnují stručnému vývoji telefonních sítí s vymezením podnikových telefonních sítí oproti sítím veřejným. Dále se zabývají jednotlivými technologiemi, digitalizací hlasu a zpracováním signálu a představují základní protokoly a metody používané pro přenos hovorů v sítích IP. Třetí kapitola se soustředí na infrastrukturu telefonních sítí se zaměřením na architekturu IP telefonie a procesy navázání hovorů v těchto sítích. Popisuje toky dat, aby bylo možné později analyzovat rizika, která tato technologie přináší. Pátá kapitola rozebírá problematiku podnikové bezpečnosti. Věnuje se dnešním standardům v procesním řízení a strategické správě podniku, na něž navazuje systém řízení informační bezpečnosti v podnikovém prostředí (ISMS) se zaměřením na VoIP. V šesté kapitole jsou klasifikovány technologické hrozby, které s sebou přináší použití VoIP a jsou ukázány konkrétní možnosti, jak hrozby zmírnit, nebo jim zabránit. Na celou tuto teoretickou část navazuje praktická analýza rizik a hrozeb plynoucích z použití technologie IP telefonie v podnikovém prostředí u malé komerční firmy a u firmy středního rozsahu, která je reprezentována Vysokou školou ekonomickou. Touto částí práce završuje rozebíranou problematiku na praktických příkladech.

Výuková simulace v úkolové situaci ( Šetření zaměřené na hledisko akceptace, interaktivity a autenticity)
Hannemann, Tereza ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pinkas, Jaroslav (oponent) ; Páchová, Anna (oponent)
Disertační práce Výuková simulace v úkolové situaci se zabývá novým médiem, které se začíná prosazovat ve vzdělávání, výukovou simulací. Pohlíží na ni ze tří různých hledisek, z hlediska akceptace výukové simulace ve školním prostředí, hlediska interaktivity výukového materiálu a hlediska jeho autenticity. Hledisko akceptace čerpá z hodnocení 34 českých učitelů a více než 1000 studentů, kteří hodnotili přínosy a nedostatky výukových simulací, jež měli k dispozici. Hledisko interaktivity (N = 152) je zaměřeno na experimentální srovnání učebního materiálu, který má aktivovány interaktivní prvky, a materiálu který je aktivované nemá. Hledisko autenticity (N = 48) pracuje se srovnáním autentického výukového materiálu s materiálem převedeným do animované formy. Všechny tři stěžejní kapitoly obsahují teoretické revue a vlastní výzkumné šetření. Experimentální výsledky jsou rozděleny do třech samostatných kapitol, které jsou zaměřeny dle jednotlivých hledisek. Metodologický přístup je založen na kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod sběru dat, zejména na terénním šetření a laboratorním experimentu.

Výsledek hospodaření fyzických osob - účetnictví vs. daňová evidence
Vrbová, Tereza ; Randáková, Monika (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice zjišťování výsledku hospodaření fyzických osob v účetnictví a daňové evidenci. Nejprve se zaměřuje na výsledek a jeho rozdílné pojetí v evidencích obecně. Popisuje zjišťování výsledku hospodaření na akruální a peněžní bázi, definuje jednotlivé prvky výsledku hospodaření jako jsou náklady, výnosy, přínosy a újmy a příjmy a výdaje. Další část práce se soustředí na legislativu upravující výsledek hospodaření v České republice (v účetnictví a daňové evidenci). Jedna z kapitol se orientuje na některé hospodářské operace, které ovlivňují výsledek hospodaření, přičemž je zde zdůrazněn odlišný postup v případě účetnictví a daňové evidence. Práci uzavírá krátký příklad, který by měl celou problematiku více přiblížit.

Andrej Krob
Jančálková, Petra ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Diplomová práce Andrej Krob sleduje Krobovu pozoruhodnou cestu k divadlu od jeho seznámení se s Václavem Havlem na vojně v roce 1957, přes Krobův příchod do Divadla Na zábradlí na počátku šedesátých let dvacátého století a zejména jeho spolupráci s režisérem Janem Grossmanem, po jehož boku se Krob postupně vypracoval z kulisáka až na režiséra. Z četných Krobových inscenací je pozornost věnována jeho úplně prvnímu, málo známému režijnímu počinu, studentské inscenaci Krále Ubu, uvedeného na zámku Březnice v roce 1964. Nejpodrobněji se však práce věnuje vybraným klíčovým Krobovým inscenacím her Václava Havla. Setkání s tímto autorem bylo pro Kroba i krystalizaci jeho režijní poetiky zcela zásadní. Proto tato práce podrobněji popisuje a analyzuje zejména poloilegální představení Havlovy Žebrácké opery, kterou Krob uvedl v roce 1975 v Horních Počernicích a která se stala zakládající inscenací Divadla na tahu, a dále se věnuje i Krobově inscenaci téže hry v roce 1995. Kvůli ojedinělé možnosti sledovat herecké výkony je samostatná kapitola věnována též Krobově videoinscenaci Havlovy hry Pokoušení z roku 1988. Na základě důkladnější analýzy jmenovaných inscenací tato práce v závěru pojmenovává Krobovu divadelní poetiku a režijní rukopis opírající se zejména o text a techniku civilního, nezastřeně...

Srovnání a zhodnocení imigrační politiky Německa, Itálie a Nizozemí
Vo, Ha An ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Diplomová práce je primárně zaměřená na srovnání imigrační politiky Německa, Itálie a Nizozemí s ohledem na imigrační situaci v těchto zemích od poválečných let do konce 90. let. Na základě historických, kulturních a sociálních odlišností práce definuje pojetí imigrace a z toho vyplývající rozdílný přístup k imigrantům v jednotlivých zemích. Cílem práce je pak vysvětlit okolnosti které vedly ke specifickým událostem ve zmiňovaných zemích jakožto i celkovému vnímání imigrantů a imigrace jako takové a potažmo pak pochopení historického vývoje, který je v současné době často opomínán.