Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 424 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití orientačního běhu na 1. stupni základní školy
Sedláčková, Jana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím orientačního běhu jako vzdělávacího nástroje na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je vytvořit metodickou příručku pro učitele, která jim pomůže zařadit orientační běh do výuky. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní kapitoly. První kapitola vymezuje problematiku naplňování vzdělávacích cílů vzhledem ke kurikulu, druhá kapitola se věnuje dítěti mladšího školního věku a jeho vývoj z hlediska orientace a pohybových možností a třetí část je věnována charakteristice orientačního běhu, základní principy včetně jeho historie a vývoje tohoto sportu. Praktická část se zaměřuje na tvorbu metodické příručky pro učitele. Ta obsahuje konkrétní informace o tom, jak začlenit orientační běh do výuky na 1. stupni základní školy. Jsou zde uvedeny hry a aktivity, které na sebe navazují v náročnosti. Výstupem této práce je komplexní metodická příručka, která poskytuje učitelům prostředky a nápady pro efektivní začlenění orientačního běhu do výuky na 1. stupni základní školy. Aktivity, které jsou použity v metodické příručce, jsou navrženy s ohledem na zábavnost a interaktivitu. Zároveň se přizpůsobují potřebám účastníků a jsou koncipovány tak, aby byly co nejefektivnější a co nejvíce podporovaly motivaci a zájem žáků o téma orientačního běhu. Metodickou příručku...
Pilotní průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví v praxi na základních školách
Mejzrová, Adéla ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Charakteristika: Diplomová práce se zabývá problematikou tělocvičného názvosloví. Tělocvičné názvosloví je jedním z prostředků komunikace s žáky v tělesné výchově, pomocí kterého naplňujeme pedagogické cíle. Při užívání tělocvičného názvosloví rozšiřujeme slovní zásobu žáků a snižujeme procento ztrátového času. V práci je charakterizována historie zmíněného názvosloví, jeho systematika a význam v praxi. Práce se dále zaobírá rámcovými vzdělávacími programy a školními vzdělávacími programy. Dále je v teoretické části práce charakterizovaná hlavní profesní dovednost učitele, a to komunikace. Cíl: Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit dotazníkové šetření, které se zaobírá problematikou využívání tělocvičného názvosloví ve školní tělesné výchově. Dotazník slouží ke zhodnocení aktuálního stavu využívání tělocvičného názvosloví na vybraných základních školách. Metody: Hlavní metodou výzkumu byla metoda dotazníku. Byly použity nestandardizované dotazníky s uzavřenými i otevřenými otázkami pro učitele TV základních škol. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 101 učitelů, kteří vyučují tělesnou výchovu na základní škole. Výsledky práce byly zpracovány a vyhodnoceny pomocí Microsoft Excel a programu Statistica 12. Klíčová slova: Gymnastika, tělocvičné názvosloví, tělesná výchova, učitel, výuka, základní škola.
Možnosti výuky atletiky na školách bez atletického zařízení
Slivková, Barbora ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá výukou jednotlivých atletických disciplín na školách, které nemají k dispozici atletický areál. Cílem práce bylo sestavit zásobník atletických cvičení, který mohou použít k výuce všichni učitelé, kteří nemají k dispozici vhodné zázemí k výuce atletiky, ale také učitelé, kteří hledají nové nápady a inspiraci do atleticky zaměřených hodin tělesné výchovy uvnitř i venku. Na teoretickou oporu v podobě popisu školní atletiky a techniky a didaktiky základních atletických disciplín navazuje výzkumná část. Výzkumnou metodou se stalo nestandardizované dotazníkové šetření, jehož respondenti byli pražští učitelé tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ, od nichž se, mimo informací o dostupnosti pomůcek a prostředí pro výuku, zjišťovalo, jaká cvičení k výuce atletiky v omezených podmínkách používají. Tato cvičení se spolu s cvičeními z odborné literatury a internetových zdrojů staly obsahem zásobníku, který byl tvořen tak, aby obsahoval taková cvičení, která se mohou použít v různých podmínkách při výuce všech jednotlivých základních atletických disciplín. Zásobník dohromady obsahuje 61 cvičení, z toho 39 z odborné literatury a internetových stránek a 22 z odpovědí na dotazníkové šetření. KLÍČOVÁ SLOVA atletický stadion, atletické zařízení, didaktika atletiky, tělesná výchova, výuka, zásobník cviků
Porovnání výuky házené ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základních škol a na víceletých gymnáziích.
Stránská, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky házené v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol a na víceletých gymnáziích v kraji Praha. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá pojetím výuky házené v rámci Rámcového vzdělávacího programu, ve školní tělesné výchově, pravidly a didaktikou házené. Praktická část se věnuje mapování a následnému porovnání výuky a vybavenosti škol k výuce školní házené na základních školách a víceletých gymnáziích v kraji Praha, prostřednictvím dotazníkového šetření.
Co dělá fyzika? Příspěvek o tom, koho se (v hodinách fyziky) vlastně ptát
Maršálek, Jan
Autor příspěvku argumentuje ve prospěch zohledňování sociálně-vědního studia vědy ve středoškolské výuce. Poukazuje na to, že se učitelé a učitelky mohou vydat do prostoru sociologie vědy (jež je často sociologií fyziky), aniž by se tím nutně vzdalovali od vědeckého poznání, jež se zavázali žákům a žákyním předávat.
Možnosti a formy on-line testování na 2. stupni ZŠ pří výuce anglického jazyka
ČERNÝ, Ondřej
Cílem diplomové práce je představení možností on-line testování anglického jazyka na 2. stupni základních škol pomocí různých platforem a porovnání známek žáků z testů klasických na papír a testů psaných pomocí on-line platformy. Teoretická část se zabývá tvorbou metodicky a didakticky správných testů. Funkce samotných platforem je pak dále hlouběji analyzována, aby si každý učitel mohl zvolit tu, která nejvíce vyhovuje vlastním požadavkům i potřebám žáků. Praktická část je zaměřena na návody/manuály k tvorbě testů v různých platformách a jejich ověření v praxi při výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Dále praktická část popisuje vlastní tvorbu sad konkrétních testů, které jako celky mohou být využity k procvičování, ke zpětné vazbě i hodnocení studentů. Tyto testy jsou též ověřeny v praxi při výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy.
Jak didakticky pracovat s filmem ve výuce psychologie na SŠ
MICHL EGRIOVÁ, Simona
Tato diplomová práce se zabývá tématem, jak didakticky pracovat s filmem ve výuce psychologie na střední škole. Práce je členěna na teoretickou část, která se zabývá teoretickými východisky výuky psychologie na střední škole u nás a v zahraničí, filmem jako didaktickým nástrojem pro výuku psychologie a vybranými duševními poruchami a duševními nemocemi. Cílem empirické části je vytvořit konkrétní metodiku pro výuku psychologie na střední škole s využitím filmu jako didaktického nástroje na téma disociativní porucha identity, bipolární afektivní porucha a schizofrenie. V této části jsou vytvořeny přípravy třech vyučovacích jednotek. V každé vyučovací hodině bylo odučeno jedno téma. Pro zmapování toho, co studenti již vědí o tématu je vytvořen dotazník ke zjištění prekonceptů z oboru psychologie. Dotazník byl studentům rozdán k vyplnění před vyučováním a po vyučování, jejichž odpovědi byly následně vyhodnoceny a porovnány. Pomocí deskriptivní statistiky bylo zjištěno, že všichni studenti (N=59) si u otázky typu "B" vedli na konci vyučování v odpovědích lépe, než u otázky typu "A". U otázky typu "B" došlo k celkovému zlepšení v odpovědích z 59,3 % (N=35) na začátku vyučování na 93,2 % (N=55) na konci vyučování. V případě otázky typu "A" se úspěšnost v odpovědích ze 74,6 % (N=44) před vyučováním zhoršila na 69,5 % (N=41) po vyučování. V empirické části je proto navržena alterace výuky pro všechny tři témata.
Moduly IS VUT pro vykazování a kontroly pedagogických úvazků
Sojka, Matěj ; Veigend, Petr (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat moduly IS VUT pro vykazování a kontroly pedagogických úvazků pro fakultu informačních technologií, která přechází na celouniverzitní informační systém. Nástroje pro tyto úkony měla vyvinuté v rámci fakultního informačního systému, nicméně měly určité nedostatky. Nové moduly jsou v této práci navrhnuty se zaměřením na automatizaci činností, které se v rámci nich provádí. Moduly byly navrhnuty a implementovány do aplikace Teacher, která je součástí IS VUT Web a je vytvořena pomocí frameworku Zend. Práva pro práci s moduly a jejich parametrizace lze upravovat pomocí IS VUT Apollo.
Znalosti první pomoci u studentů FTVS UK a FSV UK
Jelínek, Ondřej ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Znalosti první pomoci u studentů FTVS UK a FSV UK Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo pomocí anketního šetření zjistit, zdali existuje statisticky významný rozdíl ve znalostech zásad první pomoci u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu UK a Fakulty sociálních věd UK. Vedlejším cílem bylo zjistit, zdali existují statisticky významné rozdíly ve znalostech zásad první pomoci vzhledem k pohlaví, typu studia, absolvování kurzu či školení první pomoci a absolvování předmětu "První pomoc". Metodika: Ke sběru dat bylo využito anketní šetření. Anketa byla vytvořena s pomocí formuláře Google Forms a následně distribuována skrz sociální síť Facebook. Anketu vyplnilo 62 studentů FTVS UK a 67 studentů FSV UK. Po ukončení sběru dat byla data stažena jako soubor Microsoft Excel a následně statisticky zpracována. V programu Microsoft Excel byl pro dílčí soubory vypočten aritmetický průměr a směrodatná odchylka, modus, medián, maximum a minimum. Pro testování rozdílu mezi soubory a testování normality rozložení dat byl použit software RStudio. Pro testování rozdílu mezi dvěma soubory byl použit Mann-Whitneyho U test a pro porovnání více než dvou souborů Kruskal-Wallisův test. Výsledky: Nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl vzhledem k příslušnosti k některé z fakult, pohlaví, typu studia, absolvování...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 424 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.