Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy
Šírová, Tereza ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Diplomová práce Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy se zabývá společnými a odlišnými znaky počítačových her a audiovizuálních děl. Prezentuje některé teorie, které reflektují různé názorové proudy na ovlivňování nebo prolínání uvedených mediálních forem. Z těchto teorií vychází návrh kategorizace herních a filmových adaptací vzniklých podle předloh. Do každé ze tří navrhovaných kategorií jsou zařazeny konkrétní příklady počítačových her vzniklých na motivy filmů či seriálů i méně časté příklady filmů, inspirovaných počítačovými hrami. Závěrečnou část práce tvoří obsáhlá případová studie, porovnávající počítačovou hru Lost: Via Domus s její předlohou - seriálem Ztraceni.
Separatistický konflikt: komparativní studie Srí Lanky a Ačehu, Indonésie
Bartošová, Kateřina ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je vyhodnotit faktory, které přispívají k mírovému ukončení separatistických konfliktů. Pro tento účel jsou komparovány dva separatistické konflikty, které byly ukončeny odlišně. Zatímco vláda v Indonésii podepsala se separatisty v provincii Ačeh mírovou smlouvu a nabídla jim rozšířenou autonomii, vláda na Srí Lance tamilské separatisty vojensky potlačila. Konflikty jsou analyzovány na základě šesti faktorů, které vycházejí ze studie Barbary Walter o teorii budování reputace. Tato teorie předpokládá, že mírové urovnání separatistického konfliktu je méně pravděpodobné, pokud vláda čelí více potencionálním separatistickým skupinám. Je totiž nucena budovat si tvrdou reputaci. Práce porovnává mezi zkoumanými státy následující faktory: potencionální separatistické skupiny, hodnota separatistického území, podíl separatistické skupiny na celkové populaci a území, rovnováha moci mezi separatistickou skupinou a vládou, politický systém a míra centralizace/federalizace. Předložené výsledky dokazují, že teorie budování reputace se v komparovaných případových studiích nepotvrdila, protože k mírovému urovnání konfliktu došlo v Indonésii, kde se nachází mnohem více potencionálních separatistů než na Srí Lance. Pomocí komparativní analýzy práce označila za faktory, které přispěly...
Komparativní analýza lavinové situace v Krkonoších v letech 2009-2013.
Němcová, Hana ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Komparativní analýza lavinové situace v české časti Krkonoš v letech 2009 - 2013 Cíle práce: Cílem této bakalářské práce je analýza lavinové situace v období 2009 - 2013 a její srovnání s teoretickými předpoklady vzniku lavin na české straně Krkonoš. Metody: K vypracování této bakalářské práce byla použita metoda komparativní analýzy, která spojuje rozbor podkladových materiálů a jejich následné porovnání s dostupnými teoretickými předpoklady. Výsledky: Výsledkem práce je zjištění, že sesuvy lavin na české straně Krkonoš odpovídají teoretickým předpokladům pádu lavin. Klíčová slova: laviny, Krkonoše, komparativní analýza, lavinová situace, počasí
NATO Enlargement: Georgia's Prospects of the Membership
Tsereteli, Salome ; Anděl, Petr (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
NATO's enlargement policy has been opposed by Russia. The disagreements over Georgia's pro Ronald Asmus "a little war that shook the world". concept of 'NATO Georgia relations' within the theoretical framework of leading IR approaches in 'pillars' of NATO Georgia relations) each perceive the Atlantic Alliance's enlargement and approaches are best theorized separately since all three nations " ". The thesis contributes an alternative theoretical explanation behind Georgia's -
Srovnání definovaných subjektů v tanečním oboru
Machová, Veronika ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Srovnání definovaných subjektů v tanečním oboru Cíle: Cílem této práce je utvoření analýz dvou tanečních skupin z České taneční organizace (CDO), konkrétně taneční skupiny Paul-Dance Jilemnice a Enliven Centre, jejich následné srovnání a vytvoření doporučení pro zefektivnění jejich práce. Metody: V této práci jsem použila interní analýzu, PEST analýzu a komparativní analýzu, na jejichž základě byly vytvořeny SWOT analýzy obou tanečních skupin, díky kterým jsem navrhla možná doporučení. Výsledky: Tato diplomová práce přináší oběma tanečním skupinám informace o jejich současném stavu, upozorňuje na jejich nedostatky a doporučuje kroky ke zlepšení. Obě skupiny postihla celosvětová ekonomická krize, která způsobila jak na úbytek členů, tak úbytek sponzorů. TS Paul-Dance navíc vybírá nízké členské příspěvky, které zajišťují stabilní příliv financí do rozpočtu, a Enliven Centre nemá zcela naplněny jednotlivé věkové kategorie. Klíčová slova: sdružení, tanec, taneční skupina, interní analýza, PEST analýza, komparativní analýza, SWOT analýza
Rozdíly v prosazování genderové rovnosti v politice hnutí Ano 2011 a unie CDU/CSU
Sutterová, Dita ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce Rozdíly v prosazování genderové rovnosti v politice hnutí Ano 2011 a unie CDU/CSU se zabývá komparativní analýzou dvou politických stran, českého hnutí Ano 2011 a německé unie CDU/CSU na základě jejich přístupu ke genderové rovnosti. Obě strany, jako vládnoucí strany od roku 2018, disponují velkým vlivem na nastolení ve společnosti větší genderové rovnosti, než jaká panuje nyní. Proto se tato práce snaží zodpovědět výzkumné otázky Jak se obě politické strany ke genderové rovnosti staví? Jak ji konstruují ve své politice a jak ji prosazují? A jestli se opravdu pokoušejí nastavit svou politikou ve společnosti větší genderovou rovnost, nebo ji jen využívají jako formu k získání volebních hlasů od více voličů/voliček? K nalezení odpovědí jsem použila kvalitativní metodu obsahové analýzy politických, vládních a předvolebních programů stan a dalších stranických dokumentů.
Didaktická adaptace románu Luisa a Lotka od Ericha Kästnera s využitím zjednodušené verze Easy readers
Konupková, Eliška ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou adaptací knihy Das doppelte Lottchen (Luisa a Lotka) s využitím její zjednodušené verze. Úvodní část se věnuje významným životním etapám a dílu jejího autora Ericha Kästnera, především pak období druhé světové války, konkrétně letům 1943-1949 a období poválečnému, v němž román Luisa a Lotka vznikal. Interpretační část se zabývá komparativní analýzou originální verze textu a jeho zjednodušené verze Easy Readers vydané nakladatelstvím Klett. Důraz je kladen na dějovou linku, charakteristiku hlavních postav, jejich jazyk a jazyk vypravěče. Cílem je popsat změny, které v textu byly provedeny z důvodu jeho zpřístupnění čtenářům, jež se učí německy. Didaktická adaptace je založena na zjednodušené verzi románu a je určena pro výuku na základní škole. Přináší návrhy na využití tohoto zjednodušeného textu nejen v hodinách německého jazyka, ale soustředí se i na různé mezipředmětové vztahy. Cílem práce je představit text Das doppelte Lottchen ve zjednodušené verzi a nastínit pedagogům široké možnosti práce s cizojazyčným textem nejen v hodinách německého jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA Erich Kästner, Luisa a Lotka, Easy Readers, komparativní analýza, didaktická adaptace
Vzdělávání učitelů ve vybraných zemích
Škoda, Jan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním vzdělávání učitelů vyššího sekundárního stupně ve vybraných zemích včetně České republiky. Jejím cílem je analýza požadavků na profesionální kvalifikaci pedagogických pracovníků a další vzdělávání pedagogických pracovníků. Ve vybraných zemích je zkoumána především související legislativa, správní struktura a základní principy vzdělávání učitelů působících následně na vyšší sekundární úrovni vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část specifikuje prostředí jednotlivých zemí z různých hledisek (Česká republika, Anglie a Wales a Finsko) a dále vzdělávání učitelů v jednotlivých zemích. Dotčené země jsou popisovány na obecné úrovni (geografické umístění, politické uspořádání, sociální, kulturní a ekonomická situace). Tento nástin vývoje a stavu dané společnosti přispívá k pochopení jednotlivých vzdělávacích systémů. Vybrané země se vyznačují značnou geografickou vzdáleností a zároveň odlišným historickým vývojem. Obecná charakteristika zemí je doplněna o specifikaci legislativy a správní struktury. Díky analýze těchto zemí můžeme posuzovat příčiny a důsledky rozličných faktorů, které mohou ovlivňovat vzdělávání učitelů. Druhá část je prakticky orientována a zaměřuje se na srovnání vybraných zemí a vymezení základních faktorů, které mají vliv na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.