Název:
Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy
Překlad názvu:
The relationship between a computer game and its audiovisual pattern
Autoři:
Šírová, Tereza ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy se zabývá společnými a odlišnými znaky počítačových her a audiovizuálních děl. Prezentuje některé teorie, které reflektují různé názorové proudy na ovlivňování nebo prolínání uvedených mediálních forem. Z těchto teorií vychází návrh kategorizace herních a filmových adaptací vzniklých podle předloh. Do každé ze tří navrhovaných kategorií jsou zařazeny konkrétní příklady počítačových her vzniklých na motivy filmů či seriálů i méně časté příklady filmů, inspirovaných počítačovými hrami. Závěrečnou část práce tvoří obsáhlá případová studie, porovnávající počítačovou hru Lost: Via Domus s její předlohou - seriálem Ztraceni.Diploma thesis The Relationship between the Computer Game and its Audiovisual Pattern deals with the similarities and differences between the computer games and audiovisual works. The thesis presents some theories reflecting different points of view to the influence and blending of these media forms. Those theories are the base for a suggestion of typology of games and movies adaptations that were made according to a pattern. In each of three suggested categories, there are mentioned some particular examples of computer games that were inspired by movie or series and also examples of movies that were inspired by computer game. The final chapter is a case study which compares the computer game Lost: Via Domus to its audiovisual pattern - series Lost.
Klíčová slova:
adaptace; filmy; kategorizace; komparativní analýza; literární teorie; Lost; mediální teorie; narativita; nová média; porovnání; počítačové hry; předloha; remediace; seriály; transmediální vyprávění; typologie; Ztraceni; adaptation; categorization; comparation; comparative analysis; computer games; Lost; media theories; movies; narrativity; new media; pattern; remediation; series; theories of literature; transmedia storytelling; typology