Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,175 záznamů.  začátekpředchozí29166 - 29175  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.68 vteřin. 

Maryša a Anežka. Úspěch a selhání Viléma Mrštíka
Smolíková, Miroslava ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
Resumé Bakalářská práce Maryša a Anežka. Úspěch a selhání Viléma Mrštíka se zabývá dramatem Maryša, které napsal V. Mrštík se svým bratrem A. Mrštíkem roku 1894, a dramatem Anežka, na kterém V. Mrštík spolupracoval se svou ženou B. Mrštíkovou do roku 1912. Obě díla jsou zasazena do literárně-historického kontextu a do kontextu autorova života. V úvodu jsou představeny prameny, studijní literatura a základní teze, se kterými je k práci přistupováno. V části o Maryše práce rozšiřuje výzkum M. Ljubkové o genezi informacemi z korespondence V. Mrštíka s dramaturgem L. Stroupežnickým. Zabývá se také podílem V. Mrštíka na hře. Ss použitím dobových kritik analyzuje premiéru a dobovou recepci dramatu. V části o Anežce je v této práci na základě korespondence a rukopisů z literárního archivu Památníku národního písemnictví mapována geneze hry. V rámci geneze jsou citovány argumenty V. Mrštíka na její obranu. Dále jsou zde vylíčeny okolnosti premiéry Anežky a jejího stažení z jeviště a možný pocit viny dramaturga J. Kvapila na sebevraždě V. Mrštíka. S použitím dobových kritik práce přibližuje recepci Anežky. Jejich spojením s vlastní literární analýzou je zde vysvětleno, proč Anežka neuspěla na jevišti. Práce je doplněna o srovnání Maryši a Anežky a z toho vyplývající důvody Mrštíkova autorského selhání. Závěrem je...

Pseudo-náboženské prvky v diktátorských systémech. Na příkladu Turkmenistánu
Krbec, Jan ; Pelc, Bogdan (vedoucí práce) ; Brož, Prokop (oponent)
1 Jan KRBEC RESUMÉ bakalářské práce na téma: PSEUDONÁBOŽENSKÉ PRVKY V DIKTÁTORSKÝCH SYSTÉMECH. NA PŘÍKLADU TURMENISTÁNU Cílem práce, napsané v oboru fundamentální teologie, je vytvořit za podpory poznatků empirických věd teologickou studii, analyzující problematiku elementů, které ve veřejném životě novodobých diktátorských systémů připomínají náboženství, respektive jeho úkony a reálie. Studijní část elaborátu je tvořena dvěma kontinuálními oddíly a jejich souhrnem. První oddíl, jenž se převážně opírá o autoritu děl Hanse Maiera a Hannah Arendtové, zcela elementárně uvádí do sféry odborné terminologie aplikované na problematiku diktátorských režimů: jednak sezna- muje s obsahem klasických termínů despocie, autokracie, tyranie a diktatura, jednak poodhaluje základní rysy teorie totalitarismu, jíž její tvůrci bezprostředně reagovali na meziválečnou politickou situaci v Rusku, Itálii a Německu, pro níž se dosavadní názvosloví jevilo již málo výstižné. Vedle jmenované teorie je stavěno jiné teoretické pojetí, v němž jeho autoři, Eric Voegelin a Raymond Aron, označili ruský komunismus, italský fašismus a německý nacismus jako politická náboženství. Tato teorie akcentuje zřejmý protiklad mezi často fanatickým ideologickým potíráním křesťanských vlivů v rámci uvedených diktátorských systémů a absorpcí určitých...

Kamera jako výrazový prostředek a proces vizuální tvorby ve filmu
Karban, Viktor ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Seko, Martin (oponent)
Práce seznamuje se základními funkcemi kamery ve filmu. Popisuje vizuální vyjadřovací prostředky a možnosti jejich využití při tvorbě audiovizuálního díla. Jednotlivé prvky jsou prakticky aplikovány. Výsledkem by měla být demonstrace exprese atributů práce s kamerou.

Idyla a antiidyla; Viktor Fischl: Kuropění - Jan Křesadlo: Zámecký pán aneb Antikuro
Hamplová, Miroslava ; Kupcová, Helena (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Diplomová práce Idyla a antiidyla, Viktor Fischl: Kuropění versus Jan Křesadlo: Zámecký pán aneb Antikuro zkoumá dvě vybraná literární díla a vzájemně je srovnává. Reflektuje také jejich intertextový vztah, zařazuje je žánrově - jako idylickou prózu a parodický text - travestii, hledá v textu jejich typické žánrové prvky, pojmenovává je a charakterizuje. Styčné body v přístupech obou autorů nelézá především v rovině literárních postav a motivů, naopak diametrální rozdíly odkrývá v jyzoké rovině, časoprostoru, podstatné rozdíly vidí i v naračních strategiích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Rozbor předpokladů pro vznik 360° videa a technologie jeho produkce
Látal, Filip ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Krist, Antonín (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá novým typem média, kterým se stala technologie 360° videa. V teoretické části je rozebrána historie a vývoj audiovizuálního díla a předpoklady vedoucí ke vzniku této technologie. 360° video je detailně definováno a chronologicky je zde popsán produkční cyklus, zahrnující i odlišnosti od záznamu klasického audiovizuálního díla. V praktické části bakalářské práce je detailně představen postup výroby na konkrétním případu, na kterém jsem osobně pracoval.

Umění ve veřejném prostoru. "Mural art" Pasty Onera.
Němečková, Gabriela ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá uměním ve veřejném prostoru a snaží se poukázat na to, jak je veřejný prostor uměním proměňován, jaké jsou funkce takového umění a jak se mění interpretační postoje diváka ve srovnání s percepcí umění v galerii. Teoretickým zakotvením práce jsou přístupy R. Sennetta a K. Lynche. Druhou část práce tvoří případová studie, jejímž předmětem je analýza velkoplošných obrazů Pasty Onera, namalovaných na zdech ve veřejném prostoru. V rámci analýzy budou sledovány výrazné prvky jeho tvorby, důraz bude kladen také na interakci díla s konkrétním prostředím, do kterého je zasazeno. Klíčová slova Veřejný prostor, umění, Pasta Oner, mural art

Karel Hlaváček, sokol a dekadent
Oljača, Ognjenka ; Wiendl, Jan (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce se bude zabývat čtyřmi vydanými sbírkami Karla Hlaváčka. Pokusí se postihnout jejich společné rysy ať už se jedná o prvky básnické metody nebo významové souvislosti. Práce sleduje významovou provázanost celého básnického díla od samotného začátku, ve kterém je básníkova tvorba zaměřená diametrálně jinak než na sklonku jeho života. S pomocí vodítek zanechaných ve tvorbě a s pomocí určitých biografických údajů budeme sledovat postupný vývoj básnické metody a myšlenkový posun. Z tohoto důvodu je každé sbírce věnovaná jedna kapitola, kde se budeme podrobně věnovat těm rysům, které pro danou sbírku považujeme za klíčové. Také se okrajově zmíníme o výtvarně kritické činnosti spisovatele a poukážeme na vzájemné souvislosti s básnickou tvorbou. U všech čtyř sbírek vyložíme rozdílné momenty s vysvětlením jejich možných příčin. Pokusíme se interpretovat básnickou tvorbu Karla Hlaváčka v širších souvislostech s vědomím úskalí, která každá subjektivní interpretace s sebou nese. Máme za cíl vysvětlit zdánlivou rozporuplnost jeho díla.

Optimalizace procesů poskytování vzdělávání ve státní organizaci
Spurný, Petr ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Maca, Radek (oponent)
Hlavním tématem práce je problematika procesního řízení a jeho optimalizace. Práce poskytuje nezbytný teoretický základ, ve kterém jsou zhodnoceny výhody a nevýhody procesního řízení oproti řízení funkčnímu a vysvětleny důležité pojmy pojící se s procesy a procesním řízení. Práce aplikuje tyto teoretické poznatky na konkrétní oddělení státní organizace, které poskytuje neformální vzdělávání různým cílovým skupinám. Práce identifikuje současně probíhající procesy, vytváří jejich procesní model a přesný popis. V následující části dochází na základě analýzy současného procesního modelu k vytvoření modelu zcela nového. Cílem nového procesního modelu je optimalizovat procesy, které v oddělení probíhají.

Diskuze o režimu měnových kurzů: Hayek vs. Friedman
Hájek, Jan ; Potužák, Pavel (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledy F. A. von Hayeka a Miltona Friedmana na mezinárodní monetární uspořádání. Analytická část obsahuje rešerše prací obou autorů. V Hayekově díle je kladen důraz zaprvé na teorii řetězových toků v režimu homogenní měny a zadruhé na synchronizaci růstů exportních a poklesů importních odvětví napříč národní ekonomikou při depreciaci a opačného vývoje při apreciaci v režimu flexibilního kurzu. Z Friedmanova díla jsou vybrány části, které mají styčnou plochu s Hayekovou teorii. Jde především o rozdíly v efektech, které působí v ekonomice spekulační poptávka po devizách. V syntetické části jsou vymezeny tři mezinárodní monetární systémy (reálný zlatý standard, pseudozlatý standard a čistý floating). Cílem je vybrat systém, který je nejvhodnější pro tvorbu bohatství, tedy ve kterém neztrácí cena svou informační hodnotu. To nejlépe splňuje systém s mezinárodním reálným zlatým standardem. Dále je vyvrácena hypotéza, která říká, že přístupy obou autorů jsou slučitelné. Závěrečná kapitola je věnována mezinárodní monetární perspektivě České republiky.

Juan Filloy a román Op Oloop: Mýtus, autor, dílo
Kazmar, Vít ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
Vít Kazmar - Juan Filloy: Mýtus, autor, dílo Práce Juan Filloy: Mýtus, autor, dílo pojednává o opomíjeném argentinském spisovateli Juanu Filloyovi (1894 - 2000) a klade si za cíl být vstupem do jeho díla, kterému se až dosud dostalo málo pozornosti. Nejprve se věnuje rozboru mýtu, který se kolem autorovy osobnosti rozšířil a zakryl tak zcela jeho dílo. Ten sestává převážně z anekdotických rysů jeho osobnosti a díla se dotýká jen zběžně. Status neznámého spisovatele je však z velké části určen Filloyovým vlastním rozhodnutím žít v malém městě a knihy vydávat sám, stejně jako jeho náročnou stylistikou, širokou slovní zásobou a na svou dobu často provokativním jazykem i tématy. V mýtu o spisovateli je však možno nalézt i některé klíčové rysy jeho estetiky: palindromy znamenají obrat k jazyku, stejně jako přísnost a disciplinovanost; široká slovní zásoba odkazuje k touze po přesnosti ve výrazu atd. Práce se pak z části soustředí na rozbor autorova jazyka a na intepretaci románu Op Oloop. Řeč Juana Filloye se vyznačuje především kontrastem, jasností a řádem. Paralelismus je ústředním stylistickým prostředkem; shodná struktura vět se často stává buď prostorem pro rozvíjení kontrastu, nebo pro vypravěčské podání katalogů, výčtů týkajících se určitých témat. Paralelismus rovněž často slouží k rozvíjení...