Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů.
Štěpánková, Michaela ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů. Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je získat konkrétní informace o fungování lesních mateřských škol v zahraničí a porovnat je s lesními mateřskými školami v České republice. Mým dalším cílem je získat od laické veřejnosti v ČR konkrétní informace, a to jaké mají povědomí o přírodě a LMŠ. Výsledky: Výsledkem zpracování literatury vztahující se na předškolní pedagogiku, alternativní pedagogické směry, lesní mateřskou školu nám přiblížilo danou problematiku. Prostřednictvím dotazníkového šetření porovnávám lesní mateřské školy v ČR i zahraničí. Anketové šetření vyústí v poznání sám sebe a uvědomění si, že jsme součástí přírody. Klíčová slova: Vzdělání, vztahy s přírodou, alternativní pedagogické směry, lesní mateřská škola, příroda, dítě, zahraničí, dotazování
Informovanost rodičů předškolních dětí o existenci lesních mateřských škol v Hradci Králové a okolí
Skalická, Lucie ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Informovanost rodičů předškolních dětí o existenci lesních mateřských škol v Hradci Králové a okolí. Cíle: Zjistit úroveň informovanosti rodičů předškolních dětí o existenci a podobě lesních mateřských škol. Tuto skutečnost dát do souvislosti s komunikačními kanály, které královéhradecké LMŠ využívají a vytvořit tak doporučení pro zvýšení veřejného povědomí o tomto typu předškolních zařízení. Metodologie: Pro tuto práci jsme využili jak kvalitativní, tak kvantitativní metody. Z kvantitativních metod to konkrétně bylo dotazníkové šetření. Tento dotazník jsme vytvořili přímo pro účely našeho výzkumu a rozšířili jej mezi rodiče předškolních dětí v Hradci Králové a okolí. Z kvalitativních metod jsme využili řízené rozhovory, které jsme vedli se zástupci lesní mateřské školy v Hradci Králové. Výsledky: Z výsledků jsme zjistili, že o existenci lesních mateřských škol ví 43% rodičů v Hradci Králové a okolí. Bližší informace o lesních mateřských školách má pouze 19% respondentů. Dále jsme zjistili, že nejčastějším způsobem šíření informovanosti o LMŠ jsou osobní kontakt (známý), televize a webové stránky. Klíčová slova: lesní mateřská škola, předškolní věk, lesní pedagogika, marketing, marketingový mix
Fenomén lesních mateřských škol: případová studie na Praze 6
Vostradovská, Barbora ; Jíchová, Jana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá lesními mateřskými školami, které představují alternativu ke klasickým mateřským školám a lze je považovat za nový institucionální fenomén v oblasti předškolního vzdělávání. Téma je zasazeno do teoretického rámce geografie času a mobility, důraz je kladen na koncept omezení. Případová studie realizovaná na Praze 6 porovnává uživatele (rodiče) lesní mateřské školy a klasické mateřské školy. Sleduje rozdílnost prostorové denní mobility - dojížďky a odlišné sociálně demografické charakteristiky uživatelů obou typů zařízení. Při terénním šetření v předškolních zařízeních byly využity techniky sběru dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků. Případová studie potvrdila, že rozdíly mezi uživateli existují a nejvíce se projevují v ochotě dojíždět na větší vzdálenost a jejich vztahu k ochraně životního prostředí. Klíčová slova: lesní mateřská škola - mateřská škola - dojížďka - uživatelé - Praha 6
Habituální pohybová aktivita u dětí v předškolním věku: srovnání klasické mateřské školy a lesní mateřské školy
Zemlerová, Hana ; Procházka, Michal (vedoucí práce) ; Havlíčková, Michaela (oponent)
Cílem práce bylo objektivizovat pohybovou aktivitu dětí ve dvou rozdílných typech předškolních zařízení, v lesní mateřské škole a v běžných mateřských školách. Teoretická část práce se věnuje charakteristice pohybu u předškolních dětí, faktorům ovlivňujícím pohybovou aktivitu, jejím benefitům v tomto věku a prostředkům, kterými je možno pohybovou aktivitu objektivizovat. Výzkumná část je zaměřena na jednu konkrétní lesní mateřskou školu. Pro objektivizování pohybové aktivity byl zvolen krokoměr. Výsledky ukázaly, že děti v lesní mateřské škole udělají více kroků během pobytu ve školce i celkově za den, než děti v běžných mateřských školách. Odpoledne po odchodu ze školky jsou naopak aktivnější děti z běžných mateřských škol. Nejmarkantnější rozdíl v úrovni pohybové aktivity mezi oběma skupina dětí se ukázal při jejich pobytu v předškolním zařízení. Z hlediska dostatečného množství pohybové aktivity by proto lesní školka mohla být dobrou alternativou předškolního vzdělávání.
Studie proveditelnosti lesní mateřské školy
Ratajová, Lucie ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémy spojenými se zakládáním a provozováním lesních mateřských školek v České republice. První lesní mateřská škola (LMŠ) v ČR vznikla v roce 2007 a za pět let se jejich počet rozrostl na čtyřicet fungujících LMŠ. LMŠ však nesplňují požadavky předškolních zařízení a jejich existence a provoz v ČR neustále balancuje na hranici zákona. Výzkumy ze zahraničí nicméně potvrzují pozitivní vliv na psychický a fyzický vývoj dítěte předškolního věku a v severských zemích, v Dánsku a Německu státy provoz LMŠ podporují. Založení a provozování LMŠ v ČR doprovází spousta nejasných otázek a budoucí zřizovatelé často nevědí, co vše je potřeba zajistit. Studie proveditelnosti poskytuje materiál, který pomůže budoucím zřizovatelům LMŠ zhodnotit realizovatelnost, smysluplnost projektu, poskytnout možné skutečnosti, které mohou mít vliv na provoz a zřízení LMŠ v jejich okolí. Hlavním cílem je posouzení realizačních hledisek, která mohou ovlivňovat zřízení LMŠ. Studie proveditelnosti je přitom vztažena na konkrétní LMŠ v okrese Strakonice. Studie proveditelnosti se opírá o získaná data z provedených rozhovorů s pedagožkami a ředitelkami LMŠ, z pozorování nebo z dotazníkového šetření, které analyzuje potencionální trh. V práci je popsána myšlenka projektu, analýza poptávky, marketingová...
Klíčové kompetence pro udržitelné jednání v kurikulu preprimárního vzdělávání
Vošahlíková, Tereza ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Činčera, Jan (oponent) ; Dostál, Petr (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta ABSTRAKT KLÍČOVÉ KOMPETENCE PRO UDRŽITELNÉ JEDNÁNÍ V KURIKULU PREPRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PhDr. Tereza Vošahlíková Vedoucí práce Doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. Katedra biologie a environmentálních studií Pedf UK Doktorský studijní program pedagogika Externí konzultantka Prof. dr. Ute Stoltenberg Institut für integrative Studien, Leuphana Universität Lüneburg Praha 2012 Disertační práce představuje environmentálně orientované koncepty v preprimárním vzdělávání. Vedoucím motivem celé práce je analýza klíčových kompetencí pro udržitelné jednání. Klíčové kompetence obecně jsou chápány jako nová otevřená forma vzdělávacích cílů. Kurikulum preprimárního vzdělávání definované v širokém smyslu jakožto veškerý obsah vzdělávání (plánovaný, realizovaný i skrytý) představuje výzkumné pole disertační práce. V oblasti kurikula v celosvětovém měřítku se nyní prosazuje nový koncept - vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Provedená studie si klade otázku, jak dalece a úspěšně může být tento koncept implementován v preprimárním vzdělávání na úrovni klíčových kompetencí. Existuje řada obecných strategií a modelů inovace kurikula. Za účelem strukturování empirického šetření byl vytvořen hierarchický model makro-, mezo- a mikrokurikula. Tento model umožňuje sledování shora a zdola...
Lesní mateřské školy
Kapuciánová, Magdaléna ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá tématem lesních mateřských škol a předškolního vzdělávání venku. Hledá kořeny vybrané problematiky v zahraničí i v ČR. Ukazuje, čím je pobyt venku dětem přínosný, hledá i rizika, se kterými je třeba počítat. Práce ukazuje východiska, která mohou vést k zakládání lesních mateřských škol, přináší výzkumy dokazující, že děti z lesních mateřských škol mají dobré výsledky, popisuje lesní mateřské školy a jejich provoz. Empirická část je vedena v duchu akčního výzkumu. V úvodu praktické části jsou popisovány nasbírané zkušenosti z cest po lesních mateřských školách a z rozhovorů s jejich pedagogy. Druhá část praktické části se zabývá názory odborné i laické veřejnosti. Autorka zjišťuje názory na dosažení úrovně jednotlivých kompetencí v běžné mateřské škole (dále jen MŠ) nebo v lesní mateřské škole. Další část výzkumu je zaměřena na očekávání a obavy při pobytu dětí v lesních mateřských školách. Na své názory ve vztahu k lesním mateřským školám jsou dotazováni odborníci v ohniskových skupinách. Důležitou částí práce je analýza právních předpisů souvisejících s lesními mateřskými školami.
Lesní mateřské školy a jejich vliv na vývoj předškolních dětí
KORBOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá lesními mateřskými školami a jejich vlivem na vývoj dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá pojmy, které se vztahují k lesním mateřským školám. Dále je uvedeno několik oblastí vývoje dítěte, ve kterých lze zaznamenat vliv přírodního prostředí. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu. Kde bylo zvoleno dotazníkové šetření. Respondenti byli učitelé ze standardních mateřských škol a učitelé z lesních mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou rozdíly mezi lesními mateřskými školami a standardními mateřskými školami. Dále pak, existuje-li souvislost mezi typem mateřské školy a jejím vlivem na vývoj dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.