Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce vlastností chemických prvků.
MÁCHA, Tomáš
Tato diplomová práce byla zaměřena na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry při výuce anorganické chemie na ZŠ. Klíčem ke správnému řešení didaktické hry je znalost vlastností prvků IV. A skupiny PSP. Hra má za cíl upevnit nabyté vědomosti získané během klasické výuky. Na hru navazuje sada pracovních listů, jenž rozvíjejí mezipředmětové vztahy. Výzkumná část diplomové práce byla zaměřena na ověření využitelnosti pracovních listů ve výuce chemie na ZŠ.
Literární text jako prostředek environmentální výchovy v pedagogice volného času
BENEŠOVÁ, Johana
Práce se zabývá literárním textem jako prostředkem environmentální výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část popisuje pojetí environmentální výchovy a jejích cílů a environmentální výchovu a její pojetí v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se teoretická část zabývá environmentální výchovou a její rolí v rozvoji osobnosti dětí předškolního věku, definuje lesní mateřské školy a jejich pedagogickou koncepci. Dále je teoretická část zaměřena na literární text jako prostředek rozvoje kompetencí v environmentální výchově a předkládá výčet a popis vybraných výukových metod vhodných pro práci s literárním textem v mateřských školách. Náplní praktické části je vytvoření sady pracovních a metodických listů a jejich ověření v prostředí lesní mateřské školy.
Pracovní listy pro výuku matematiky se zaměřením na úlohy z Pythagoriády
MENTLÍK, Jan
Hlavní náplní této diplomové práce bylo vytvoření pracovních listů pro žáky pátých až osmých ročníků základních škol či pro odpovídající stupeň víceletých gymnázií, které poslouží nejen jako příprava na matematickou soutěž Pythagoriáda, ale také jako procvičování již probraných tématických celků. Pro každý ročník vytvořil autor sadu čtyř pracovní listů. Každý pracovní list je opatřen výsledky, pro možnou kontrolu. Navíc je vždy ke každé sadě vytvořeno komentované řešení jednoho pracovního listu.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky se zaměřením na vzdělávací okruh Závislosti, vztahy a práce s daty na 2. stupni základních škol
HRNEČKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá tematickým okruhem Závislostmi, vztahy a prací s daty, který patří do Matematiky a jejích aplikací v Rámcovém vzdělávacím programu. Tento okruh je nedílnou součástí matematiky, ale i běžného života. V běžném životě se totiž setkáváme s různými situacemi, kde poznáváme a zjišťujeme různé typy závislostí či změn, které se dají popsat matematickými modely. Práce je rozdělena na tři části. V první části je v teoretické rovině seznámení s okruhem Závislosti, vztahy a práce s daty, dále pohovoření o tvorbě a využití pracovních listů ve vyučování. Druhou část tvoří pracovní listy, které jsou opatřené řešením. Poslední část se zabývá ověřením pracovních listů v praxi.
Možnosti rozvoje čtení s porozuměním u dětí s vývojovou dysfázií
Vopavová, Natálie ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou možnosti rozvoje čtení s porozuměním u dětí s vývojovou dysfázií. Pro účely této práce byly vytvořeny pracovní listy, prostřednictvím nichž bylo možné rozvoj oblasti realizovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol. Tři kapitoly představují teoretickou část, čtvrtá kapitola je empirická. V první teoretické kapitole jsou sepsány poznatky o vývojové dysfázii (příčiny vzniku, symptomatologie, diagnostika a terapie). Obdobně jsou v druhé kapitole popsány specifické poruchy učení. Třetí teoretická kapitola přibližuje problematiku rozvoje čtení s porozuměním. Zaměřena je na vývoj předčtenářské gramotnosti, možnosti výuky prvopočátečního čtení a psaní a na rozvoj funkční gramotnosti. Čtvrtá empirická část práce představuje kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno s využitím případových studií a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli. V závěru praktické části byly shrnuty výsledky výzkumného šetření a představena doporučení pro práci s vytvořenými pracovními listy.
Hodiny zpěvu autorské dvojice Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř a jejich didaktické využití
Matějková, Marie ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na didaktické využití televizního pořadu Hodina zpěvu autorské dvojice Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř. První část práce se zabývá samotným pořadem, stručným popisem jednotlivých dílů a jeho tvůrci, ve druhé části jsou pak představeny pracovní listy a další materiály vhodné pro výuku prezenční i distanční. Konkrétní díly pořadu jsou vybrány podle dostupnosti na internetových stránkách České televize. Pracovní listy se zaměřují na rozvíjení vokálních, instrumentálních, hudebně-pohybových i poslechových činností.
Oxid uhličitý ve výuce přírodovědných předmětů (studijní opory pro gymnázia)
Kristlová, Lucie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika OXID UHLIČITÝ VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ (STUDIJNÍ OPORY PRO GYMNÁZIA) Bc. Lucie Kristlová lucie.kristlova@gmail.com V této diplomové práci byly shrnuty principy tzv. projektového způsobu myšlení a uvažování a tzv. metody IBSE neboli badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání. V práci byly zhodnoceny výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006, který testoval žáky v oblasti přírodních věd. Dále byly v teoretické části zpracovány učební podklady k výuce tématu Oxid uhličitý. Ty by měly posloužit vyučujícím chemie a biologie především na gymnáziích. Byly vytvořeny i metodicky zpracované výukové materiály - prezentace, pracovní list a náměty laboratorních úloh včetně autorských řešení. Pracovní list byl ověřen žáky nižšího a vyššího stupně gymnázia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.