Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evoluce, funkce a chemická diverzita královských feromonů společenského hmyzu
Kašparová, Kateřina ; Hanus, Robert (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Society společenského hmyzu jsou možná nejsložitějšími biologickými systémy. Opakovaná nezávislá evoluce eusociální organizace u několika hmyzích linií typicky vedla k nebývalému ekologickému úspěchu těchto skupin hmyzu. Eusociální společenstva se však kromě koordinované skupinové práce a altruismu vyznačují také potenciálem pro reprodukční konflikt. Ten si žádá evoluci mechanismu, jenž mu bude předcházet a zajistí homeostázi celé kolonie. Přestože je u hlavních skupin společenského hmyzu již dlouho známo, že tuto roli hrají královské feromony, existuje dodnes propast mezi poznáním biologického efektu těchto látek a jejich samotné chemické podstaty a s tím související biosyntézy a percepce. Ačkoli byl první královský feromon identifikován na počátku 60. letech minulého století, jejich intenzivnější výzkum je otázkou až posledního desetiletí. Nejrozvinutější je poznání královského feromonu včely medonosné, méně pak ostatních blanokřídlých a termitů. Objasnění podstaty královských feromonů by mohlo pomoci lépe porozumět evoluci společenského hmyzu, jejich životnímu cyklu a organizaci společenství. Tato práce shrnuje dosud známé poznatky o evoluci a chemii královských feromonů společenského hmyzu.
Oxid uhličitý ve výuce přírodovědných předmětů (studijní opory pro gymnázia)
Kristlová, Lucie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika OXID UHLIČITÝ VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ (STUDIJNÍ OPORY PRO GYMNÁZIA) Bc. Lucie Kristlová lucie.kristlova@gmail.com V této diplomové práci byly shrnuty principy tzv. projektového způsobu myšlení a uvažování a tzv. metody IBSE neboli badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání. V práci byly zhodnoceny výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006, který testoval žáky v oblasti přírodních věd. Dále byly v teoretické části zpracovány učební podklady k výuce tématu Oxid uhličitý. Ty by měly posloužit vyučujícím chemie a biologie především na gymnáziích. Byly vytvořeny i metodicky zpracované výukové materiály - prezentace, pracovní list a náměty laboratorních úloh včetně autorských řešení. Pracovní list byl ověřen žáky nižšího a vyššího stupně gymnázia.
Kvalita života obyvatel zařízení sociálních služeb
Urbanová, Klára ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Nentvichová Novotná, Renáta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kvalitou života seniorů a jejím cílem je objasnit význam, okolnosti a podmínky kvality života seniorské populace. Nejprve se zabývám problematikou stáří, a to ve vztahu ke společnosti i k individuálním změnám v životě člověka. Poté nahlížím na přípravu na stáří z celospolečenského hlediska a na aktivity státní sociální politiky. Věnuji se zde také sociálním službám a jejich kvalitě. Dále vysvětluji pojem a okolnosti kvality života. Následuje část, ve které popisuji uskutečněné ilustrativní šetření v domě s pečovatelskou službou Střediska sociálních služeb na Praze 1. Cílem šetření je zjistit subjektivní kvalitu života obyvatel domu, a to pomocí vybraných šesti faktorů. Na závěr shrnuji zjištěné poznatky, které mají pomoci k dalšímu rozvoji poskytované sociální služby, a tak ke zkvalitnění života zdejších obyvatel.
Chalkogeny, halogeny a vzácné plyny v učivu chemie na středních školách (zpracování učiva ve formě prezentací)
Vondráčková, Kristýna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Práce se zaměřuje na zpracování části středoškolského učiva anorganické chemie (chalkogeny, halogeny, vzácné plyny) formou PowerPointových prezentací. Důraz je kladen především na to, aby vytvořené materiály byly využitelné v praxi - při výuce chemie na středních školách. Záměrem je proto poskytnout učitelům moderní didaktickou pomůcku, která je z odborného hlediska aktuální a zároveň maximálně využívá technické možnosti prezentací. Zvláštní důraz je pak kladen především na aktivizaci žáků. Rigorózní práce je zpracována v souladu s RVP-G.
Výuka organické chemie na SŠ - problémové úseky učiva
Tvarohová, Eliška ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Učitelé se v rámci výuky organické chemie setkávají s úseky učiva, které činí žákům větší problém při pochopení i osvojování daného učiva. Tato diplomová práce se v prvé řadě zabývá právě problémovými úseky učiva organické chemie v rámci výuky na gymnáziích. K přesnému vytipování konkrétních témat byl zvolen pedagogický výzkum. Na základě zjištěných informací byly navrženy a vytvořeny nové výukové materiály, jejichž prostřednictvím by se měla zvýšit efektivita výuky problémových úseků učiva v organické chemii, a tak i proces edukace žáků. Teoretická část diplomové práce se zabývá metodikou pedagogického výzkumu, kurikulárními dokumenty, didaktickými prostředky a literární rešerší již definovaných problémových úseků učiva z učebnic organické chemie pro SŠ. Praktická část pak odhaluje výsledky realizovaného pedagogického výzkumu a analýzy učebnic. Hlavním výstupem práce je, kromě zjištěných skutečností, především soubor navržených výukových materiálů na konkrétní problémové úseky učiva organické chemie, jež témata zpracovávají odlišným způsobem a jinou metodou, než jsou běžně ve výuce vyučována. Nově vzniklé materiály, které okomentovalo několik SŠ učitelů chemie, nabízejí další alternativu, jak pojmout výuku vybraných témat z organické chemie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kvalita života obyvatel zařízení sociálních služeb
Urbanová, Klára ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Nentvichová Novotná, Renáta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kvalitou života seniorů a jejím cílem je objasnit význam, okolnosti a podmínky kvality života seniorské populace. Nejprve se zabývám problematikou stáří, a to ve vztahu ke společnosti i k individuálním změnám v životě člověka. Poté nahlížím na přípravu na stáří z celospolečenského hlediska a na aktivity státní sociální politiky. Věnuji se zde také sociálním službám a jejich kvalitě. Dále vysvětluji pojem a okolnosti kvality života. Následuje část, ve které popisuji uskutečněné ilustrativní šetření v domě s pečovatelskou službou Střediska sociálních služeb na Praze 1. Cílem šetření je zjistit subjektivní kvalitu života obyvatel domu, a to pomocí vybraných šesti faktorů. Na závěr shrnuji zjištěné poznatky, které mají pomoci k dalšímu rozvoji poskytované sociální služby, a tak ke zkvalitnění života zdejších obyvatel.
Acidobazické děje - prezentace v programu Powerpoint pro střední školy
Velgová, Denisa ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
a klíčová slova Acidobazické děje Prezentace v programu PowerPoint pro střední školy Abstrakt: V současné době se neustále zvyšují požadavky na kvalitu výuky přírodovědných předmětů na středních školách. Hodinová dotace je však relativně omezená. Použití prezentací je jednou z cest jak zefektivnit vyučovací proces a plně využít možností aktivizačních a motivačních metod výuky. Cílem této diplomové práce je vytvořit soubor prezentací zpracovaných v programu MS PowerPoint, které jsou zaměřeny na část obecné chemie, konkrétně téma Acidobazické děje v rozsahu učiva čtyřletého gymnázia, resp. vyššího stupně gymnázia víceletého. Prezentace jsou vytvořeny tak, aby byly využitelné v procesu reálné výuky chemie na středních školách. Učivo je rozděleno do pěti kapitol, jedna kapitola odpovídá jedné prezentaci. Každá prezentace je opatřena průvodním textem ve snaze usnadnit orientaci případnému uživateli. Elektronická verze prezentací je přiložena k práci. Klíčová slova: středoškolské učivo chemie, obecná chemie, acidobazické děje, aktivizace žáků, PowerPointová prezentace
Chalkogeny, halogeny a vzácné plyny v učivu chemie na středních školách (zpracování učiva ve formě prezentací)
Vondráčková, Kristýna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Práce se zaměřuje na zpracování části středoškolského učiva anorganické chemie (chalkogeny, halogeny, vzácné plyny) formou PowerPointových prezentací. Důraz je kladen především na to, aby vytvořené materiály byly využitelné v praxi - při výuce chemie na středních školách. Záměrem je proto poskytnout učitelům moderní didaktickou pomůcku, která je z odborného hlediska aktuální a zároveň maximálně využívá technické možnosti prezentací. Zvláštní důraz je pak kladen především na aktivizaci žáků. Rigorózní práce je zpracována v souladu s RVP-G.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
28 URBANOVÁ, Kateřina
4 Urbanová, Kamila
1 Urbanová, Karin
3 Urbanová, Karolína
28 Urbanová, Kateřina
7 Urbanová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.