Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změny dopravního chování a volba dopravního prostředku studenty na trase České Budějovice - Praha
Hornych, Lukáš ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na volbu dopravního prostředku a změny dopravního chování a to především u studentů na trase Praha - České Budějovice. Trasa je vybrána z důvodu rozšiřující se dálniční sítě a nově zavedených autobusových a vlakových linek. Kategorie studentů je zajímavá z hlediska omezených možností v rámci financí v souvislosti se zaměstnanými. Porovnání preferencí těchto skupin je cílem této práce. Ověření cíle proběhlo pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu v podobě dotazníku. Dotazník hodnotící zaměstnance byl vytvořen Centrem pro výzkum veřejného mínění, zatímco pro vyhodnocení studentských preferencí byl vytvořen specifický dotazník autorem této práce. V rozporu s původními předpoklady bylo zjištěno, že studenti preferují cestovní čas před cenou a zaměstnanci flexibilitu před cestovním časem. Cílem práce je tedy určení významu vybraných faktorů při volbě dopravního prostředku a sledování rozdílů významu těchto faktorů mezi zaměstnanci a studenty. Dále práce hodnotí konkurenceschopnost jednotlivých dopravních módů. Klíčová slova: volba dopravního prostředku, dopravní chování, veřejná doprava
Analýza dopravní obslužnosti správního obvodu ORP Znojmo veřejnou hromadnou dopravou
HORÁK, Josef
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou dopravní obslužnosti veřejnou hromadnou dopravou ve vybraném území SO ORP Znojmo. V práci jsou použity dopravně-geografické metody výzkumu. Zkoumána je dopravní obslužnost v různých časových horizontech pracovního dne a víkendu. Pro analýzu byla využita data z jízdních řádů a aplikace IDOS, která byla zpracována do tabulek a kartograficky znázorněna. Hlavním cílem je analýza dopravní obslužnosti veřejnou hromadnou dopravou v jednotlivých obcích sledovaného území a její prostorová diferenciace. Dílčím cílem je vysvětlení příčin rozdílu v kvalitě dopravní obslužnosti a zda na dopravní obslužnost má vliv dopravní poloha obcí v dopravní síti a populační velikost obcí.
Analýza veřejné osobní dopravy v relaci Brno Praha
Sítora, Vojtěch ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Grňo, Jan (oponent)
Tématem této bakalářské práce je analýza veřejné osobní přepravy mezi dvěma českými největšími městy, Brnem a Prahou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části nejdříve definuji některé klíčové pojmy z oboru dopravy a poté se zaměřuji na hlavní bod této části, kterým je legislativa týkající se veřejné dopravy v České republice. Navazující praktická část obsahuje především analýzu nabízených spojů jednotlivých dopravců a následné srovnání a zhodnocení toho, která možnost je pro zákazníky nejvýhodnější. V závěru práce pak zmiňuji trendy, které mohou do budoucna ovlivnit dopravu mezi těmito městy. Celkovým cílem práce je tedy poskytnutí analýzy železniční a autobusové veřejné dopravy ve zmíněné relaci.
Analýza a řešení osobní dopravy na relaci Zliv-České Budějovice
Voglová, Eva ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu poptávky po dopravě na relaci Zliv-České Budějovice. Jejím cílem je vytvořit návrh opatření pro řízení veřejné a osobní dopravy v této lokalitě na základě analýzy apriorní a aposteriorní poptávky. Podkladem pro metodický postup je zpracování a nastudování odborné literatury se zaměřením na dopravu a pojmy s ní spojené. Nedílnou součástí metodického postupu jsou kvalitní data získaná od obyvatel žijících a pohybujících se na relaci Zliv-České Budějovice. Použitá metoda umožňuje analyzovat rozdíly mezi reálnou a požadovanou poptávkou po dopravě. Výsledky této práce pomohou k efektivnímu řízení veřejné dopravy tak, aby se zvýšila atraktivita veřejné dopravy na dané relaci a jako důsledek se zmírní negativní vlivy na životní prostředí ostatních druhů dopravy.
Optimalizace veřejné hromadné dopravy na Sušicku
Prchal, Ondřej ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Černá, Anna (oponent)
Tato práce zkoumá současný stav veřejné dopravy v regionu Sušicka a navrhuje opatření, která by vedla ke zvýšení její kvality a efektivity. K tomu je použito metod pozorování současného stavu, porovnání sekundárních dat a především dotazování cestujících, s následným vyhodnocením těchto primárních dat. Zkoumány budou zejména problémy současného stavu. Těmi jsou především absence přestupních vazeb, nevhodná nabídka spojů a nízká vytíženost některých spojů. Ta je mnohdy znásobena souběhy několika linek jedoucími po stejné trase v krátkém časovém odstupu. Navržená řešení budou koncipována jako nové jízdní řády linek, které zajistí obsluhu zmíněné oblasti, ve kterých budou znázorněny i nejdůležitější přestupní vazby. Efektivita provozu bude prezentována nově navrženými turnusy vozidel.
Poptávková autobusová doprava v podmínkách České republiky
Škripko, Jindřich ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Panský, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá poptávkovou autobusovou dopravou, což je pojem, který zahrnuje různé formy dopravní obslužnosti, pro něž je typické, že nabídka je přizpůsobována konkrétní poptávce a spoj je realizován pouze v případě, že je po něm poptávka. Práce je prakticky zaměřena. Cílem práce je prověření vhodnosti zavedení systému poptávkové dopravy na Králicku, a to jak z dopravního, tak z ekonomického hlediska. Analytická část práce zkoumá existující systémy poptávkové dopravy v České republice i v Evropě a jejich soulad s českou legislativou. V návrhové části je pak na základě získaných poznatků navržena koncepce poptávkové dopravy na Králicku, včetně kalkulace nákladů na její provoz.
Parkování P+R v Brně
Janyška, Miroslav ; Novák, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá organizací parkování ve městě Brně se zaměřením na záchytná parkoviště typu Park and Ride. Teoretická část obsahuje informace o brněnské infrastruktuře a o integrované a multimodální dopravě. Praktickou částí je návrh vhodných míst pro budoucí realizaci parkovišť, jejich analýza a hodnocení podle určených kritérií a porovnání s řešením připravovaným městskými úřady. Práce se dále zabývá analýzou parkoviště nedaleko Brna, před vlakovým nádražím v Blansku, které funguje v režimu P+R spontánně.
Rasová segregace ve veřejné dopravě ve Spojených státech amerických v letech 1820-1914
Soudková, Hana ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Pečenka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje a vysvětluje důvody rasové segregace ve veřejné dopravě ve Spojených státech amerických od roku 1820, kdy se dají najít první záznamy o rasové segregaci v New Orleans. Poté nastíní boj černošského obyvatelstva proti rasové segregaci na železnici až do soudního procesu v roce 1896, který je obecně známý jako Plessy v. Ferguson. Následující kapitola popisuje tento proces, důvody a okolnosti tohoto případu a jeho průběh. Nakonec se tato práce zabývá změnou boje černošského obyvatelstva proti rasové diskriminaci a jejich zápasem proti konceptu "odděleni ale rovni" ve veřejné dopravě. Na příkladu New Orleans má práce nastiňuje vznik černošských hnutí a jejich sebeuvědomění a rovněž ukazuje vývoj černošské emancipace od původního boje proti nerovnosti poskytovaných služeb v dopravě až k úsilí ukončit segregaci jako takovou. Na vybraných soudních případech a na schválených zákonech se má práce snaží tyto změny popsat a ukázat trend, kterým se Afroameričané vydali na své cestě za rovnoprávnost. Práce se snaží potvrdit či vyvrátit tezi, že bílé obyvatelstvo nemělo problém s černošskými pasažéry, pokud byla nadále udržována dominance bílé rasy nad černošskou.
Off-line vyhledávání spojení na platformě Google Android
Křepelka, Michal ; Bojar, Ondřej (vedoucí práce) ; Straka, Milan (oponent)
Tato práce pojednává o vyhledávání spojení ve veřejné dopravě bez nutnosti permanentního připojení k serveru, který by prováděl náročné výpočty. K tomuto účelu používá metodu Transfer Patterns v aplikaci běžící na platformě Google Android. Čtenáři je demonstrováno několik nejběžnějších grafů používaných pro vyhledávání spojení ve veřejné dopravě a následně také postup, jak zformulovat tabulky jízdních řádů jako takovýto graf. Dále je zde popsán princip Transfer Patterns a představen způsob, jak je lze z grafu pro jízdní řády vypočítat a uložit do SQLite databáze pro Android. Na takto předem připravených datech lze velmi rychle a efektivně vyhledávat spojení i na poměrně výkonově omezených přístrojích s Androidem.
Impact of metro station proximity on apartment value in Prague
Láznička, Jan ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Hejlová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje dopad vzdálenosti od metra na ceny bytů v Praze. Autor využívá nabídkových cen a fyzických charakteristik bytů k prove- dení empirické analýzy zkoumající cenový efekt blízkosti metra, a to nejprve v celé Praze a posléze i detailněji v jednotlivých městských částech. Za pomoci dat z realizovaných transakcí se autor také zabývá rozdílem mezi dopady na reálné transakční a nabídkové ceny. Co se týče Prahy jako celku, výsledky prokazují cenový pokles 14 967 Kč za každých dalších 100 metrů od nejbližší stanice metra. Další možností je rozdělení bytů do několika 250 metrů širokých vzdálenostních zón od jejich nejbližších stanic. Následná analýza dokazuje největší zhodnocení v případě prstenců vzdálených 250-500m a 500-750m od stanic metra, a to 563 851 Kč a 500 691 Kč oproti bytům dále než 1km od jejich nejbližších stanic. I přes relativně různorodé výsledky v jednotlivých pražských částech můžeme tvrdit, že většina potvrzuje pozitivní dopad vzdálenosti od me- tra na ceny bytů v Praze. Klíčová slova ceny bytů, veřejná doprava, vzdálenost od metra, nabídkové ceny, transakční ceny, Praha E-mail autora laznicjan@gmail.com E-mail vedoucího práce...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.