Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Confronting of transport-geographic and socio-geographic regionalizations of Slovakia on example of Bratislava mezo-region
Farkaš, Rastislav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Bakalárska práca sa venuje konfrontácii autorsky vytvorenej dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy s vymedzením v rámci existujúcich socio- geografických a administratívnych regionalizácií Slovenska. V úvodnej časti charakterizuje rôzne prístupy k regionalizácii a balansuje výsledky konkrétnych regionalizácii Slovenska, na základe ktorých definuje výskumné otázky pre analýzu dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy. V nasledujúcej časti je popisovaná autorská metodika vlastnej dopravnogeografickej regionalizácie založená na dopravnom spáde a analýze dopravnej obslužnosti územia vychádzajúca v hrubých rysoch z prístupov k sociogeografickým regionalizáciam. Táto metodika je následne predvedená pri definovaní dopravných mikroregiónov v zázemí Bratislavy, ktoré následne konfrontuje s existujúcim vymedzením bratislavského mezoregiónu v staršej sociogeografickej regionalizácii Slovenska a s aktuálne platným administratívne definovaným Bratislavským krajom. V záverečnej časti práce sú prezentované hlavné faktory ovplyvňujúce dopravnú obslužnosť vrátane diskusie dopadu jednotlivých faktorov podmieňujúcich nesúlad medzi jednotlivými regionalizáciami. KĽÚČOVÉ SLOVÁ Región, regionalizácia, dopravnogeograficka regionalizácia, verejná doprava, dopravná obslužnosť, dopravná...
Hodnocení významu nákladní železniční dopravy na příkladu Královéhradeckého kraje
Kasper, Tomáš ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Problematika přetížených silnic a s tím související přesun přepravy nákladu z dynamicky se rozvíjející silniční dopravy na železnici je v současnosti často diskutované téma. V této práci jsme se proto zaměřili na zhodnocení významu nákladní železniční dopravy na příkladu Královéhradeckého kraje. V práci budeme hodnotit, zda přes slábnoucí pozici železniční dopravy na přepravě nákladu bude její význam růst v sídlech s horší silniční polohou. Pozornost bude zároveň zaměřena na pozici nákladní železniční přepravy s rostoucím populačním významem střediska dle sídelní hierarchie. Dalším cílem práce je zhodnocení významu nákladní železniční dopravy s narůstajícím množstvím a odvětvovou strukturou podnikatelských subjektů s diskutováním dalších faktorů, které mohou význam železniční přepravy ovlivňovat. Klíčová slova: doprava, železnice, přeprava nákladu
Systém Park and Ride (P+R) v Praze
Fenclová, Veronika ; Vondráčková, Petra (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá dopravou v Praze v klidu. Především se soustředí na možnosti krátkodobého parkování na okraji města u stanic metra a vlaků. Shrnuje, jaké jsou podmínky pro lidi, kteří využívají kombinovanou dopravu osobní automobil - navazující městská hromadná doprava. Hlavní část práce se soustředí na parkoviště systému P+R, kde se zabývá především jejich polohou a obsazeností. Dále zmiňuje i systém B+R a K+R. V další části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo uskutečněno s respondenty, kteří pravidelně dojíždějí do Prahy z jejího okolí, především za zaměstnáním či vzděláním. Z dotazníků je zřejmé, že povědomí o možnostech parkování na okraji Prahy je nízké. Pokud je respondent seznámen s možnostmi tohoto parkování, pak systém většinou nevyužívá. A to z mnoha příčin, které jsou shrnuty ve vyhodnocení dotazníkového šetření. Cílem práce je informovat o službách systému P+R a upozornit na nedostatky spojené s tímto systémem, které byly zmiňovány buďto v dotaznících nebo vyplynuly přímo z dat o obsazenosti parkovišť. Klíčová slova: systém P+R, parkoviště, dojíždění osobním automobilem, Praha
Modelování prostorových interakcí na příkladu krajských měst
Zelenka, Jaroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Vedení a plánování dopravy se stává důležitější z hlediska neustále narůstající intenzity prostorových interakcí, které jsou stále ve většině případů realizovány skrze dopravní sítě. Proto tímto specifickým problémem se v rámci dopravní geografie lze zabývat například za pomoci modelování prostorových interakcí. Obecným cílem předkládané diplomové práce je modelování prostorových interakcí a jejich následná komparace s dopravní intenzitou při použití kalibrace za účelem predikce hodnot reálných toků v budoucnu při zohlednění plánovaných změn v dopravní síti. Hlavním použitým metodologickým nástrojem je gravitační model aplikovaný na příkladu krajských měst Česka. Na základě výsledků lze konstatovat, že střediska s menší významností sledovaných vztahů se vyznačují vzdálenější polohou vůči většině center, malým počtem obyvatel, nízkou intenzitou modelových interakcí a nižšími hodnotami dopravních intenzit se sousedními centry. Se samotným růstem střediska se zvyšuje i jeho rozsah interakcí s ostatními středisky. Klíčová slova: modelování prostorových interakcí, gravitační model, modelová interakce, dopravní intenzita, krajská města
Změny letecké dopravy v USA po deregulaci trhu
Škrko, Michal ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá leteckou dopravou a jejím vývojem po deregulaci v roce 1978 na příkladu Spojených států amerických. Cílem je zjistit vliv deregulace na rozvoj amerických letišť a na změnu jejich pořadí podle počtu odbavených cestujících. Dále jsou řešeny trhy nízkonákladových společností v období těsně po deregulaci a následně po teroristických útocích z 11. září. V práci je zahrnuto i porovnání modelů letecké dopravy "point-to-point" a "hub-and-spoke". Bylo prokázáno, že nízkonákladoví dopravci využívají tzv. systém point-to-point, zatímco klasické letecké společnosti využívají sítí tzv. typu hub-and- spoke se systémem uzlových letišť, jejichž vytváření je též v práci popsáno. Klíčová slova: letecká doprava - deregulace - point-to-point - hub-and-spoke - nízkonákladové letecké společnosti - USA - 11. září
Long-distance Public Transportation Planning: the Case Study of Slovakia
Farkaš, Rastislav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Diplomová práca sa venuje analyzovaniu prostredia plánovania verejnej dopravy so zameraním sa na plánovanie siete dopravnej obsluhy. V úvodnej časti diskutuje rôzne metódy plánovania dopravných sietí a analyzuje faktory, ktoré plánovanie ovplyvňujú. Následne práca skúma úlohu inštitucionálneho rámca ako kľúčového faktoru a analyzuje platnú slovenskú legislatívu pojednávajúcu o problematike verejnej dopravy. Na základe toho stanovuje prvé závery a návrhy zmien. V nasledujúcej časti práca definuje vlastnú metodiku optimalizácie dopravnej obslužnosti územia a okrem klasického priestorového aspektu vnáša do problematiky aj otázku geografie času. V rámci metodiky sú definované rozsiahle kvalitatívne parametre, ktoré by mala plánovaná sieť spĺňať vrátane definovania a rozsahu obsluhovanej siete a staníc. Metodika je následne predvedená na príklade slovenskej diaľkovej verejnej dopravy. KĽÚČOVÉ SLOVÁ Verejná doprava, dopravná obslužnosť, plánovanie dopravy, časopriestor, inštitucionálne vplyvy, dopravná integrácia, Slovensko.
Změny dopravního chování a volba dopravního prostředku studenty na trase České Budějovice - Praha
Hornych, Lukáš ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na volbu dopravního prostředku a změny dopravního chování a to především u studentů na trase Praha - České Budějovice. Trasa je vybrána z důvodu rozšiřující se dálniční sítě a nově zavedených autobusových a vlakových linek. Kategorie studentů je zajímavá z hlediska omezených možností v rámci financí v souvislosti se zaměstnanými. Porovnání preferencí těchto skupin je cílem této práce. Ověření cíle proběhlo pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu v podobě dotazníku. Dotazník hodnotící zaměstnance byl vytvořen Centrem pro výzkum veřejného mínění, zatímco pro vyhodnocení studentských preferencí byl vytvořen specifický dotazník autorem této práce. V rozporu s původními předpoklady bylo zjištěno, že studenti preferují cestovní čas před cenou a zaměstnanci flexibilitu před cestovním časem. Cílem práce je tedy určení významu vybraných faktorů při volbě dopravního prostředku a sledování rozdílů významu těchto faktorů mezi zaměstnanci a studenty. Dále práce hodnotí konkurenceschopnost jednotlivých dopravních módů. Klíčová slova: volba dopravního prostředku, dopravní chování, veřejná doprava
Evropský platební rozkaz a evropské řízení o drobných pohledávkách
Chmelík, Jakub Evan
Právnická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra obchodního práva Téma disertační práce: Evropský platební rozkaz a evropské řízení o drobných pohledávkách Autor: Mgr. Ing. Jakub E. Chmelík, LL.M. červen 2010 1 Charakteristika tématu disertační práce Tématem disertační práce je evropský platební rozkaz a evropské řízení o drobných pohledávkách. Oblastí zkoumání jsou tedy zejména dvě evropská nařízení z oblasti evropského mezinárodního práva procesního, a to (i) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1896/2006 ze dne 12. prosince 2006, kterým se zavádí řízení o evropském platebním rozkazu a (ii) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 861/2007 ze dne 11. července 2007, kterým se zavádí evropské řízení o drobných nárocích. Starší překlad "evropské řízení o drobných pohledávkách" věcně odpovídá současnému oficiálnímu překladu "evropské řízení o drobných nárocích". 2 Cíl práce, její struktura a obsah Cílem práce je zejména podat rozbor právní úpravy evropského platebního rozkazu a evropského řízení o drobných nárocích. V rámci tohoto rozboru se autor snaží postihnout i klíčové návaznosti obou předmětných nařízení na české civilněprocesní předpisy. Cílem je i podat srovnání evropské úpravy s odpovídající úpravou českou, zejména v případě evropského platebního rozkazu, kde odpovídající...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Chmelik, J.
3 Chmelík, Jakub Evan
5 Chmelík, Jan
8 Chmelík, Jiří
2 Chmelík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.