Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,707 záznamů.  začátekpředchozí18698 - 18707  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.86 vteřin. 

Centra sdílených služeb v oblasti řízení lidských zdrojů
Lukášková, Kamila ; Sycha, Martin (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Personální řízení je v současné době považováno za jednu z nejdůležitějších součástí řízení organizace a to především proto, že jejím hlavním cílem je práce s lidmi, jakožto nejdůležitějším kapitálem každé organizace. Během posledních let se personální řízení, stejně jako role a kompetence personalistů, podstatně zdokonalilo. Personální pracovníci již nejsou zodpovědní pouze za administrativní úkoly, ale také za úkoly strategické, přinášející společnosti přidanou hodnotu. Pro vysvětlení nových rolí personalistů byl v této práci použit Ulrichův model čtyř rolí. Realita se však od teorie často liší. V praxi lze najít spoustu personálních odborníků, kteří jsou plně zaneprázdněni administrativou a nezbývá jim čas na úkoly strategické. Zde se dostává do popředí koncept sdílených služeb. Odebrání administrativy personalistům by ale jako důvod pro implementaci sdílených služeb nestačil, společnosti většinou zajímají více ekonomické ukazatele, jako například snížení nákladů nebo zvýšení efektivity. Pokud jsou totiž sdílené služby implementovány úspěšně, může společnost ušetřit až 50 % svých nákladů a jsou známy příklady organizací, které tímto podstatně zvýšily efektivitu svých služeb v oblasti lidských zdrojů. Při rozhodování o implementaci sdílených služeb musí každá společnost zvážit, jaké služby do centra...

Dědictví finlandizace v éře změn: finská bezpečnostní politika po studené válce
Jireš, Jan ; Barša, Pavel (vedoucí práce) ; Bureš, Jan (oponent)
V Evropě dnes existuje pět států, se kterými se pojí dlouhá tradice neutralitní politiky - Švýcarsko, Švédsko, Irsko, Rakousko a Finsko.1 Prostřednictvím své neutrality všechny tyto země vyjadřovaly záměr působit v mezinárodních vztazích pokud možno nezávisle, vyhnout se soupeření velmocí a stát mimo jakékoli vojenské aliance. Všech pět zmíněných zemí zastávalo neutralitní politiku po mnoho desítek nebo dokonce stovek let a je proto jasné, že konkrétní podmínky, za kterých neutralitu přijaly a po většinu doby praktikovaly, už dnes neexistují. Posledním ze zásadních mezníků v evropském mocenském a bezpečnostním uspořádání byl konec studené války a kolaps Sovětského svazu. V souvislosti s tím, že po roce 1991 už v Evropě žádné velmocenské soupeření neprobíhá (alespoň ne v takové podobě, jakou známe z předchozí éry), prochází koncept neutrality v každé dříve neutrální zemi zásadním přehodnocováním, které má najít odpověď na elementární otázku, zda má neutralitní politika v současné Evropě ještě vůbec nějaký smysl. A pokud má, tak v jaké podobě. V důsledku toho, že dnes jsou "bývalé" evropské neutrální státy2 - zejména ty, které jsou členy EU - často považovány za sobě navzájem velmi podobné a v některých záležitostech skutečně tvořící jeden politický blok, poněkud zaniká skutečnost, že z historického a...

Martí-Emerson: Svoboda - téma vnitřního hlasu
Bulková, Barbora ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Fousek, Michal (oponent)
Cílem této práce bylo poukázat na shodnost názorů v oblasti tématu svobody spisovatelů Martího a Emersona. Martí se ve svém díle zaměřil především na svobodu národa a Emerson, na svobodu jedince. Skrze porovnání přístupu obou autorů k danému tématu, jsme dospěli k řadě shodných řešení hledání svobody, na něž oba spisovatelé ve svých dílech poukazují, a která vychází ze stejného pojetí člověka a jeho propojenosti s kontinuální JEDNOTOU všeho. Do první části jsme zahrnuli životopisné údaje obou autorů, jejichž znalost nám přiblížila důvody vzniku některých citových vazeb spisovatelů, jejich inklinaci k dané společenské vrstvě či úzké vazby s přírodou. Závěr této části obsahuje stručný popis vlivů, které formovaly tvorbu kubánského spisovatele, mezi něž patří i R.W.Emerson. Pro názornou ilustraci úcty a lásky, jež Martí k Emersonovi choval, jsme se blíže zaměřili na Martího esej "Emerson". Ve druhé části jsme se soustředili na koncepci vlády u obou autorů, vytyčení překážek, které jsou lákadly a často i osudovými chybami jednotlivých vlád, a nastínění oblastí, v jejichž respektování lze najít cestu k vytvoření ideální vlády. Jedná se o minulost jako součást přítomnosti dané země a z ní vyvěrající potřeba přijmout původní, tedy indiánské, obyvatelstvo, jejich kulturu a vědomosti za součást stávající kultury a...

MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Miklová, Kamila ; Bajger, Oldřich (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zabývám návrhem městského domu na nábřeží v Přerově. Mým úkolem bylo najít vhodné řešení dostavby nároží při ulici Brabanská a Malá dlážka. Po mnoha úvahách jsem zvolila koncept dvou výškově rozdílných hmot, mezi kterými je atrium. V podzemních podlažích je parkování a technické zázemí budovy, v parteru se nachází restaurace a kino-kavárna. V dalších podlažích jsou kanceláře a byty. Použitý materiál je dřevo, kov, beton, sklo a barevné nátěry.

Aktuální pojetí hudební výchovy na II. stupni ZŠ v souvislostech RVP
Vacková, Ludmila ; Nedělka, Michal (oponent) ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce)
V této práci si klademe za cíl poukázat na problematiku postavení předmětu HV v celkovém školním vzdělávání i ve vztahu ke školské reformě a najít některé konkrétní 1 metody, principy a postupy, které by mohly tuto situaci řešit. Chceme poukázat na to, že naplnění mnohoslovných požadavků RVP je ve skutečnosti přirozenou změnou postoje učitele žákovi předmětu, jež prezentuje. Zároveň chceme poskytnout konkrétní metodické materiály pro výuku HV na 2. stupni základní školy. Tyto materiály byly ověřeny v mé pedagogické praxi při výuce hudební výchovy na ZS Na Výsluní v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi v letech během školních roků 2007/07 - 2008/09.

Aktuální pojetí hudební výchovy na II. stupni ZŠ v souvislostech RVP
Vacková, Ludmila ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
V této práci si klademe za cíl poukázat na problematiku postavení předmětu HV v celkovém školním vzdělávání i ve vztahu ke školské reformě a najít některé konkrétní 1 metody, principy a postupy, které by mohly tuto situaci řešit. Chceme poukázat na to, že naplnění mnohoslovných požadavků RVP je ve skutečnosti přirozenou změnou postoje učitele žákovi předmětu, jež prezentuje. Zároveň chceme poskytnout konkrétní metodické materiály pro výuku HV na 2. stupni základní školy. Tyto materiály byly ověřeny v mé pedagogické praxi při výuce hudební výchovy na ZS Na Výsluní v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi v letech během školních roků 2007/07 - 2008/09.

Mezinárodní úmluvy a ochrana životního prostředí
Kunstová, Lenka ; Žákovská, Karolina (vedoucí práce) ; Snopková, Tereza (oponent)
[164] 10. ZÁVĚR Mezinárodní úmluvy na ochranu životního prostředí prošly relativně krátkým, avšak velmi dynamickým vývojem. V současnosti je problematika ochrany životního prostředí regulována značným množstvím mezinárodních úmluv, které se však tradičnímu pojetí mezinárodního práva poněkud vzdalují. Důvody jsou praktické a spočívají zejména v cíli a účelu jejich právní regulace, kterým je zajištění kvalitního životního prostředí. V porovnání s jinými oblastmi mezinárodního práva čelí mezinárodní smlouvy na ochranu životního prostředí zcela novým a mnohem naléhavějším výzvám. Způsoby, jakými se s těmito výzvami vyrovnávají, je výrazně odlišují od mezinárodních smluv upravujících jiné oblasti mezinárodního práva. Charakteristické prvky mezinárodních úmluv na ochranu životního prostředí je možné najít v rámci jejich celého "životního cyklu". Objevují se již v procesu vyjednávání, pro který je typické široké zapojení nevládních organizací a jiných zájmových skupin, které ovlivňují, i když jen nepřímo, způsob, jakým jsou formulovány smluvní závazky. Zvláštním přístupem ke smluvní normotvorbě je postupné vytváření smluvních režimů na základě rámcových úmluv. Jak z jejich názvu vyplývá, jejich účelem je spíše vytvořit rámec, ve kterém se má realizovat mezinárodní spolupráce, než konkrétně upravit hmotněprávní...

Příprava učitelů primární školy na výuku cizího jazyka
Koukalová, Petra ; Stará, Jana (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přípravou učitelů primární školy na výuku cizího jazyka v České republice a v Rakousku. Zkoumá vzdělávací systémy obou zemí, jejich pojetí výuky cizího jazyka na prvním stupni a modely přípravy učitelů na ni v rámci pregraduálního i dalšího vzdělávání. Na základě vzájemného porovnání zkušeností obou zemí a výzkumu realizovaného mezi rakouskými a českými učiteli se snaží najít optimální řešení, jak v současnosti efektivně připravovat učitele primární školy na výuku cizího jazyka.

Karel Červinka - básník
Černá, Ludmila ; Hrabáková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pechová, Drahoslava (oponent)
Resumé S tvorbou Karla Červinky jsem se seznámila v roce 2002 na literárním semináři. Jeho poezie sice nepatří mezi závažná a klíčová díla české literatury, aleje rozhodně svědeckou výpovědí o poetice konce 19. století. Stanovila jsem si čtyři cíle. Přiblížit dnešnímu čtenáři dílo téměř zapomenutého autora, sestavit životopis Karla Červinky, vyjádřit názory tehdejší kritiky a najít kořeny tvorby autora. Připravila jsem výbor z celého období básnické tvorby Karla Červinky. Volila jsem texty vypovídající o autorském stylu s charakteristickými znaky poezie konce 19. století. Podařilo se mi sestavit výbor příjemné poezie přelomu století. Životopis Karla Červinky jsem sestavovala s poukazem na faktory, které ho při cestě k poezii nejvíce ovlivňovaly. Studovala jsem dobový tisk, zprávy a kritiky, které vycházely paralelně s jednotlivými životními etapami autora. Seznámila jsem se s informacemi o místě jeho narození, o studiu a zaměstnání. Popsala jsem spisovatelovu kariéru v oblasti advokacie a soudnictví, jeho největší pracovní úspěchy. V několika případech jsem odhalila inspirace k tvorbě poezie. Nadále však zůstává otevřena kapitola z jeho ryze soukromého života. Zde se mi nepodařilo zjistit vyčerpávající informace jednak o jeho rodičích a pak i o Červinkově vlastní rodině. Hlavním důvodem mého neúspěchu byl...

Concepts of harmony in five metaphysical poets
Jajtner, Tomáš ; Hilský, Martin (vedoucí práce) ; Procházka, Martin (oponent) ; Mánek, Bohuslav (oponent)
Překládaná dizertační práce analyzuje význam pythagorejské harmonické kosmologie pro způsob vnímání člověka a světa v anglické renesanci. Chápe ji jako klíčový pojem pro renesanční umění, a to zejména pro hudbu a poezii. Postupný rozpad víry v pythagorejský koncept univerzální kosmické harmonie se výrazně projevuje v tvorbě tzv. metafyzických básníků, kteří vedou zápas o udržení její metaforické síly důrazem na vlastní proces své jazykové práce. Tím však postupně dochází k procesu celkové metaforizace světa: úkol básníkův se přesouvá od tlumočení univerzálních pravd o světě a lidském údělu v něm spíše k udržování síly básnického jazyka jako výsostného nástroje této metaforizace. První díl se zabývá teoretickými a historickými předpoklady takového zkoumání. První kapitola analyzuje dva významné koncepty harmonie ve starověku, koncept Hérakleitův a Pythagorův. Význam Hérakleitův není pro renesanci zásadní, přesto - jak se ukazuje v pozdější vlastní analýze - můžeme najít náznaky Hérakleitova pojetí v díle Donneově. Naproti tomu myšlení Pythagorovo je renesanci centrální, a proto je mu v předkládané práci věnována větší pozornost. Je zdůrazněn význam Pythagorova pojetí čísla jako komunikačního prostředku mezi světem pozemských fenoménů a abstraktních idejí. Toto základní filozofické východisko Pythagorejci...