Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí138 - 147další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání učitelů vyšších sekundárních škol v ČR
Papežová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přípravy těch absolventů středních škol, kteří usilují o získání kvalifikace pro výkon učitelské profese. Autorka vychází z dostupných materiálů, týkajících se přípravy budoucích učitelů na výkon učitelské profese, popisuje danou problematiku a objasňuje pojmy s ní spojené. Jádrem práce je analýza konkrétních metod, jimiž vysoké školy nepedagogického zaměření zajišťují přípravu budoucích učitelů v České republice. Práce prezentuje a hodnotí fakta v historickém kontextu a porovnává dnešní dostupnost požadovaného vzdělání s minulými obdobími.
Strategie marketingové komunikace vysokoškolské instituce s důrazem na využití stakeholder managementu
Slabá, Marie ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent) ; Štarchoň, Peter (oponent)
Disertační práce řeší problematiku marketingové komunikace vysokoškolských institucí. Do této doby nebyla problematice komunikace vysokoškolských subjektů věnována dostatečná pozornost, což bylo hlavním důvodem pro výběr a řešení tématu dizertační práce. Marketingová komunikace vysokoškolských subjektů je chápána jako komplexní problém zapadající do strategického marketingu uvedených institucí. Hlavní důraz je kladen na plánování marketingové komunikace vysokoškolského subjektu. Dizertace vychází z nejnovějších poznatků v oblasti teorie marketingové komunikace jako součásti marketing managementu. Disertace je založena na analýze a mapování klíčových skupin stakeholderů prostřednictvím Metodiky Stakeholder Circle. Disertační práce je rozčleněna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola analyzuje současný stav zkoumané problematiky v ČR i zahraničí. Druhá kapitola vymezuje předmět zkoumání disertační práce, přínosy autorky na úrovni teoretické i praktické a cíle disertační práce. Třetí kapitola podrobně rozebírá metodiku práce a použité vědecké metody i hypotézy, které byly pro další zkoumání stanoveny. Výsledky a interpretace vlastního zkoumání autorky jsou shrnuty v kapitole čtvrté. V závěru této kapitoly jsou verifikovány hypotézy a navržena opatření. V závěru práce jsou shrnuty přínosy disertační práce a naplnění formulovaných cílů.
Reputace Vysoké školy ekonomické v Praze
Zubatý, Jan ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reputace vysoké školy. Teoretická část se zabývá definicí pojmu reputace a jeho vymezením vůči image, identitě a značce, popisuje metody hodnocení všech těchto pojmů v kontextu vysokých škol. Dále je popsán význam reputace pro veřejné instituce a vysoké školy. Cílem výzkumu v praktické části bylo zjistit reputaci Vysoké školy ekomické v Praze (VŠE) u několika skupin stakeholderů. Druhým cílem bylo analyzovat reputaci pražských soukromých ekonomických škol konkurujících VŠE. Metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření pro 3 skupiny stakeholderů: studenty VŠE, studenty jiných vysokých škol a zaměstnavatele. Výsledek výzkumu potvrdil hypotézy že reputace soukromých škol zhoršuje jejich konkurenční postavení. Potvrdila se také hypotéza o špatné reputaci VŠE mezi studenty ostatních škol ale velmi dobré reputaci u zaměstnavatelů. V závěru práce byly doporučeny možné kroky VŠE pro zlepšení reputace.
Analýza poptávky studentů vysokých škol v cestovním ruchu
Štefanová, Zdeňka ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Voříšková, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu dotazníků, které se týkají poptávky studentů vysokých škol v cestovním ruchu. První část se zabývá cestovním ruchem obecně. Je zde popsána krátká historie a trendy sociálních sítí na internetu, které úzce souvisí s cestovním ruchem a novou formou komunikace mezi mladými lidmi. Dále je kapitola věnována typologii v rámci cestovního ruchu, která je důležitá pro samotnou analýzu. Ve druhé kapitole je pozornost věnována rozboru povinností studenta a jeho práv na vysoké škole, dále je v této kapitole definováno české vysoké školství. Třetí část se věnuje rozboru dotazníkového šetření, které bylo vytvořeno přímo pro tuto bakalářskou práci a charakterizuje preference vysokoškolských studentů v cestovním ruchu.
Metodické postupy procesní analýzy
Ouhel, Radek ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Náplava, Pavel (oponent)
Práce je zaměřena na popis postupu procesní analýzy, v prostředí děkanátu fakulty technicky zaměřené vysoké školy. Především jde o nastínění zvoleného postupu a metodiky, v kontextu se specifickými rysy tohoto tipu organizace, a možnými riziky úspěšnosti projektu plynoucími z těchto charakteristik. Procesní analýza byla předmětem studentské stáže pro firmu IBM, v práci tedy budou zmíněny i popsány vybrané nástroje poskytnuté pro účely projektu, spolu s doporučenou metodikou jejich optimálního využití. Poslední část práce je věnována kritickému zhodnocení metodiky uplatněné na projektu v porovnání s metodikou IBM a některými principy metodiky MMABP. Hlavní přínos práce tkví právě v kritickém pohledu na zvolený postup řešení projektu v porovnání s teorií metodik.
Uplatnění absolventů Zdravotně sociální fakulty v Českých Budějovicích oboru Ochrana veřejného zdraví - bakalářské studium
HARTMANOVÁ, Lenka
Tématem mé bakalářské práce je obor Ochrana veřejného zdraví. Touto bakalářkou prací jsem chtěla zjistit, zda absolventi oboru Ochrana veřejného zdraví nalezli uplatnění po absolvování oboru. Dále jsem svůj výzkum zaměřila na to, abych se dozvěděla, zda studium oboru Ochrana veřejného zdraví dostatečně připravilo absolventy k výkonu jejich povolání a také jestli práce v oboru ochrany veřejného zdraví splnila očekávání. Pro sběr dat jsem zvolila výzkumnou techniku dotazníkového šetření. Respondenty byly všichni absolventi oboru Ochrana veřejného zdraví na Zdravotně sociální fakultě v Českých Budějovicích. Výsledný výzkumný soubor, se kterým jsem pracovala, je tvořen 51 respondenty (100%). První hypotézu, která zněla: Absolventi oboru Ochrana veřejného zdraví nalezli uplatnění v oboru, se mi na mém vzorku respondentů, na kterém jsem výzkum prováděla, podařilo potvrdit. Zatím všichni, kteří měli zájem pracovat v oblasti ochrany veřejného zdraví zaměstnání nalezli. Hypotézu s označením H2: Studium dostatečně připravilo absolventy k výkonu jejich povolání, se mi bohužel potvrdit nepodařilo. Znění poslední, v pořadí již třetí hypotézy je: Práce v oboru ochrany veřejného zdraví splnila očekávání absolventů. Přímo na tuto hypotézu jsem vytvořila otázku - splnila práce v oboru ochrany veřejného zdraví Vaše očekávání. 50% respondentů odpovědělo ano a zbývajících 50% respondentů uvedlo spíše ano. Na základě těchto výsledků si troufám tuto hypotézu považovat za potvrzenou. Snažila zjistit také názory absolventů na obor a pocity, které si ze studia Ochrany veřejného zdraví respondenti odnesli.
Které z vybraných faktorů ovlivňují počet zapsaných studentů na vysokou školu?
Zaderlíková, Šárka ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Přestože žijeme ve 21. století, a vzdělání je připisován velký význam, v České republice stále podstatná část obyvatelstva zakončuje vzdělání na středoškolské úrovni. Tato práce popisuje faktory, podle kterých se lidé v České republice mohou rozhodovat, zda jít studovat na vysokou školu nebo po maturitě na střední škole vstoupit na pracovní trh. Pomocí regresní analýzy je v empirické části práce sledován vliv pěti exogenních proměnných na relativní počet poprvé zapsaných studentů na vysoké školy v roce 2009. Na území České republiky byl prokázán vliv relativního počtu osob s nejvýše základním vzděláním, míra nezaměstnanosti a existence fakulty vysoké školy v okrese na relativní počet poprvé zapsaných studentů na vysokou školu. Zdrojem dat pro mou empirickou část práce je Český statistický úřad a Ústav pro informace ve vzdělávání.
Komparace terciárních sektorů Anglie a České republiky
Uhlířová, Klára ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce je komparace vzdělávacích systémů Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, zejména historické země Anglie, a České republiky se zaměřením na terciární vzdělávání. Téma jsem si zvolila v souvislosti s neustále diskutovaným záměrem české vlády zavést školné na veřejných vysokých školách. V Anglii již tento systém mnoho let funguje. Budu se zabývat pouze vysokými veřejnými školami, soukromé vysoké školy vůbec nezmiňuji. Taktéž rozeberu strukturu terciárního vzdělávání v Anglii i v České republice. Budu charakterizovat současné financování britského a českého vzdělávání. Poukážu na to, jak je student vysoké školy nákladný pro český státní rozpočet. Pokusím se objasnit, proč je reforma v České republice potřebná. Objasním nejnovější návrh české vlády o placení školného. Pro srovnání jak českého, tak britského terciárního vzdělávání použiji SWOT analýzu. Zmíním se o možnosti uplatnění vysokoškolsky vzdělaných lidí na trzích práce obou zemí. Závěrem se pokusím formulovat doporučení, které může být východiskem pro nastavení placení školného v České republice.
Typ absolvované vysoké školy jako konkurenční výhoda na trhu práce
Šustková, Eva ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Pucandlová, Miroslava (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu současného stavu českého vysokého školství v souvislosti s uspokojováním potřeb trhu práce. Zabývá se zejména ekonomicky zaměřenými vysokoškolskými institucemi a jejich hodnocením. Hodnocení jsou uváděna jak na základě statistických dat, tak na základě subjektivních odpovědí absolventů. Těžištěm práce je vlastní dotazníkové šetření zaměřené na zjišťování zkušeností zaměstnavatelů s absolventy konkrétních škol.
Open Access jako nový trend ve vědecké komunikaci na českých vysokých školách
Vyčítalová, Lucie
Příspěvek zmapuje situaci z hlediska otevřeného přístupu k vědeckým výstupům na českých vysokých školách a zároveň se zaměří na podpůrné aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR. Ve druhé části příspěvku bude představena Digitální knihovna Univerzity Pardubice, její začlenění do struktury univerzity a zároveň její napojení na významné světové systémy a služby.
Prezentace: nusl-71447_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-71447_2 - Stáhnout plný textMP4

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí138 - 147další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.