Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pracovní poradenství pro klienty nízkoprahových služeb
Šilarová, Vilma ; Richterová-Těmínová, Martina (vedoucí práce) ; Janoušková, Olga (oponent)
Práce se zabývá málo prozkoumaným tématem pracovní (re)integrace nestabilizovaných uživatelů drog a jejím cílem je komparace dvou pracovních agentur. Případové studie pražské PSA SANANIM a vídeňské WBB porovnává z hlediska poskytovaných služeb, využívaných metod práce a dalších kontextů ovlivňujících jejich fungování. Zohledňuje též rozdílné podmínky, v nichž obě zařízení působí, konkrétně: opatření aktivní politiky zaměstnanosti a nastavení priorit protidrogové politiky ČR a Rakouska. Výzkumná data vychází z českojazyčných a německojazyčných odborných textů, statistických bulletinů, poznámek ze zahraniční stáže, z anamnéz a dekurzů klientů PSA. Výsledné poznatky poslouží ke zlepšení metodiky pracovního poradenství nestabilizovaným klientům v našich podmínkách a zároveň detekuje faktory, které nás prozatím limitují.
Využití pomůcek systému pedagogiky Marie Montessori u osob s Downovým syndromem.
Bejšáková, Kristina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se věnuje možnostem využití Montessori učebních pomůcek při vzdělávání osob s Downovým syndromem. Shrnuje dosavadní poznatky o Downovu syndromu a o mentálním postižení, které Downův syndrom vždy doprovází. Popisuje možnosti vzdělávání člověka s Downovým syndromem v rámci jeho vývoje. Stručně charakterizuje historii Montessori pedagogiky, její zařazení z hlediska obecné pedagogiky a její pozici v České republice. Práce shrnuje základní pojmy a principy Montessori pedagogiky a seznamuje s Montessori terapií, která zatím v České republice nemá tradici. Montessori pedagogiku autorka uvádí do souvislosti s jinými na člověka zaměřenými didaktickými nebo terapeutickými systémy jako je strukturované učení, globální čtení, Metoda instrumentálního obohacování Reuvena Feursteina a Smyslová aktivizace, bazální stimulace a práce s psychobiografií. V prakticky zaměřených kapitolách se věnuje pojetí učební pomůcky v Montessori systému a charakterizuje Montessori materiál, který používá při lekcích podpory rozvoje osobnosti lidí s Downovým syndromem. Autorka popisuje zaměření, průběh a strukturu lekcí, práci s klientem a jeho rodinou i význam vstupního rozhovoru a vstupní diagnostiky. Na závěr popisuje tři případové studie svých klientek. Přílohou práce je samostatná Pomůcková kniha, která obsahuje...
Podpora mládežnického fotbalu na amatérské úrovni v Praze
Brych, Jan ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podporou mládežnického fotbalu na amatérské úrovni v Praze, který provozují sportovní kluby a tělovýchovné spolky. Podporou mládežnického fotbalu je myšleno vše, co je potřeba k zajištění dostupnosti fotbalu pro děti a mládež. Hlavními cíli práce je popsat podporu mládežnického fotbalu na amatérské úrovni, objevit a porozumět reálným problémům, se kterými se kluby při provozování mládežnických týmů potýkají a porovnat cíle organizací poskytující mládežnickému fotbalu podporu s cíli samotných klubů. První část práce je věnována teoretickému rámci, především teorii Street-level bureaucracy Michaela Lipskyho. Hlavní myšlenkou této teorie je, že pracovníci veřejných služeb tzv. linioví pracovníci mají velký vliv na vykonávání své profese, protože přicházejí do přímého kontaktu s občany, kterým služby poskytují. V činnosti liniových pracovníků se často objevují problematické indikátory a konflikty cílů, které Lipsky definuje. Záměrem práce je zjistit, jestli se tyto indikátory a konflikty cílů objevují i u pracovníků fotbalových klubů. V rámci výzkumné části práce bylo provedeno 11 polostrukturovaných rozhovorů. Pět rozhovorů se zástupci organizací poskytujících podporu a šest s pracovníky vybraných fotbalových klubů. Rozhovory s pracovníky klubů byly použity k...
Vliv uměleckých prostředků na rozvoj osobnosti lidí s mentálním postižením
Landischová, Erika ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Slavík, Petr (oponent) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá vlivem uměleckých prostředků (tanečních a výtvarných) na rozvoj osobnosti dospělých lidí s mentálním postižením. Daná problematika je zpracována na teoretické i praktické úrovni. V práci jsou popsána filosofická a společenskovědní východiska přístupu a uvedeny vyzkumné projekty zabývající se problematikou arteterapie a taneční terapie u lidí dentálním postižením. Práce zahrnuje teoretické a praktické aspekty arteterapie a taneční terapie v širším kontextu. Dále je zde metodicky popsána i zkušenost s jedenáctiletou tematickou aplikací arteterapeutického programu u dospělých lidí s mentálním postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prevence specifických poruch učení u dětí v předškolním věku v návaznosti na začátek školní docházky
Týmalová, Eva ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá prevencí specifických poruch učení v předškolním věku navazující na začátek školní docházky do základní školy s využitím prediktivní testové baterie. Cílem práce je zaměřit se na prediktivní signály specifických poruch učení a jejich včasnou prevenci. Teoretickými východisky práce jsou současné poznatky o období předškolního vzdělávání, o školní zralosti a připravenosti, o deficitech dílčích funkcí a specifických poruchách učení, o jejich projevech a možnostech včasné prevence. Výzkumná část je zaměřena na praktické testování a zhodnocení dílčích funkcí pomocí diagnostického materiálu Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Test je proveden u skupiny šesti dětí v povinném roce předškolního vzdělávání a je následován intervencí zaměřenou především na zjištěné deficitní oblasti. Tato skupina je doplněna o případové studie. Po půlroční intervenci, během které již začali žáci navštěvovat základní školu, zhodnocuje dosažené výsledky pomocí posttestu a porovnáním této experimentální skupiny se skupinou kontrolní, tedy s náhodně vybranými žáky docházejících taktéž do prvních tříd základních škol. Propojením teoretických a praktických poznatků práce definuje prvotní rizikové faktory, které mohou predikovat specifické poruchy učení a zhodnocuje účinnost prevence pomocí...
Temporary Use of Unused Objects – Electronic Database of Projects
Joja, Marie
Příspěvek se zaměřuje na hodnocení procesu tvorby webové databáze a závěrů plynoucích z analýz jednotlivých případových studií. Databáze byla vytvořena v rámci řešení specifického juniorského výzkumu 2020 (FA-J-20-6365). Cílem databáze je zmapovat úspěšné realizace dočasného využití opuštěných objektů v rámci ČR a Evropy. Jako počáteční vstup sloužilo 40 projektů z různých zemí Evropy. Klíčem ke srovnání projektů jsou jednotlivé faktory umístěné na kartě daného projektu s možností využití filtrů k výběru projektů podle vybraných kritérií. Tato kritéria stručně definují mj. lokalitu, období vzniku, případnou památkovou ochranu, vlastnické poměry, současný stav, principy dočasného využití, architektonicko-urbanistické řešení a možné varianty budoucího provozu. Ke kartě náleží také odkazy na relevantní informace a obrazová dokumentace. Podstatnou složkou databáze je možnost její průběžné aktualizace, přidávání a editace karet projektů. V neposlední řadě má databáze sloužit jako manuál pro potenciální budoucí iniciátory dočasných využití a majitele opuštěných objektů.
Svoboda projevu v českém mediálním prostředí - případové studie
Gantner, Filip ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce se zabývá komplexním popisem svobody projevu v českém mediálním prostředí. Odpovídá přitom na výzkumnou otázku, jaké jsou meze svobody projevu médií a v médiích, pokud se tato svoboda střetne s právem na ochranu osobnosti. Práce je pojata jako interdisciplinární studie na pomezí právní a mediální vědy. Důraz klade na roli médií při realizaci svobody projevu a na působení soudů při aplikaci ustanovení o svobodě projevu, a zvláštní pozornost pak věnuje právě kolizi mezi svobodou projevu a právem na ochranu osobnosti. Práce nejprve vymezuje jednotlivé složky svobody projevu, a to na podkladu jednotlivých relevantních ustanovení českého právního řádu, mezinárodních smluv a předchozí rozhodovací praxe Evropského soudu pro lidská práva. Následně přibližuje, jak byla tato východiska reflektována v judikatuře Ústavního soudu České republiky. Zabývá se zároveň i základním vymezením otázek spojených s ochranou osobnosti. Na základě provedené analýzy pak přináší celkem deset případových studií zaměřených na aplikaci poznatků z předchozího textu práce na hypotetické skutkové okolnosti týkající se svobody projevu médií a svobody projevu v médiích. V nich odpovídá na výzkumnou otázku a naznačuje, jak by za současného stavu judikatury mohly být soudní praxí rozhodovány spory spočívající v kolizi mezi právem na...
Beyond Academic Support: using a CRM System to Enhance the Value of Academic Services and Improve Internal Training
Chodounská, Alena ; Ryzhkov, Alexey
This case study from National Library of Technology in Prague describes the use of customer relation management (CRM) software by the User Support Team in order to keep a record of provided academic support services provided and—most importantly—to ensure continuous improvement and appropriate analysis of these services. The CRM system helps to identify gaps in student support services, and inspires the development of new services. It is also used to enhance peer-to-peer personal knowledge exchange within the team. Last but not least, the essence and value of our support has been “materialized” in the form of the CRM system and can be easily communicated with our stakeholders.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Podpora mládežnického fotbalu na amatérské úrovni v Praze
Brych, Jan ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podporou mládežnického fotbalu na amatérské úrovni v Praze, který provozují sportovní kluby a tělovýchovné spolky. Podporou mládežnického fotbalu je myšleno vše, co je potřeba k zajištění dostupnosti fotbalu pro děti a mládež. Hlavními cíli práce je popsat podporu mládežnického fotbalu na amatérské úrovni, objevit a porozumět reálným problémům, se kterými se kluby při provozování mládežnických týmů potýkají a porovnat cíle organizací poskytující mládežnickému fotbalu podporu s cíli samotných klubů. První část práce je věnována teoretickému rámci, především teorii Street-level bureaucracy Michaela Lipskyho. Hlavní myšlenkou této teorie je, že pracovníci veřejných služeb tzv. linioví pracovníci mají velký vliv na vykonávání své profese, protože přicházejí do přímého kontaktu s občany, kterým služby poskytují. V činnosti liniových pracovníků se často objevují problematické indikátory a konflikty cílů, které Lipsky definuje. Záměrem práce je zjistit, jestli se tyto indikátory a konflikty cílů objevují i u pracovníků fotbalových klubů. V rámci výzkumné části práce bylo provedeno 11 polostrukturovaných rozhovorů. Pět rozhovorů se zástupci organizací poskytujících podporu a šest s pracovníky vybraných fotbalových klubů. Rozhovory s pracovníky klubů byly použity k...
Využití pomůcek systému pedagogiky Marie Montessori u osob s Downovým syndromem.
Bejšáková, Kristina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se věnuje možnostem využití Montessori učebních pomůcek při vzdělávání osob s Downovým syndromem. Shrnuje dosavadní poznatky o Downovu syndromu a o mentálním postižení, které Downův syndrom vždy doprovází. Popisuje možnosti vzdělávání člověka s Downovým syndromem v rámci jeho vývoje. Stručně charakterizuje historii Montessori pedagogiky, její zařazení z hlediska obecné pedagogiky a její pozici v České republice. Práce shrnuje základní pojmy a principy Montessori pedagogiky a seznamuje s Montessori terapií, která zatím v České republice nemá tradici. Montessori pedagogiku autorka uvádí do souvislosti s jinými na člověka zaměřenými didaktickými nebo terapeutickými systémy jako je strukturované učení, globální čtení, Metoda instrumentálního obohacování Reuvena Feursteina a Smyslová aktivizace, bazální stimulace a práce s psychobiografií. V prakticky zaměřených kapitolách se věnuje pojetí učební pomůcky v Montessori systému a charakterizuje Montessori materiál, který používá při lekcích podpory rozvoje osobnosti lidí s Downovým syndromem. Autorka popisuje zaměření, průběh a strukturu lekcí, práci s klientem a jeho rodinou i význam vstupního rozhovoru a vstupní diagnostiky. Na závěr popisuje tři případové studie svých klientek. Přílohou práce je samostatná Pomůcková kniha, která obsahuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.