Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace. Tělo (bez orgánů) v literárním prostoru Maurice Blanchota.
Poch, Martin ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace → Abstrakt Blanchotovo radikální myšlení klade, ale nezodpovídá otázku tělesného rozměru spisovatelovy literární zkušenosti. Zdá se, jako by literární zkušenost byla podle Blanchota zcela netělesná. To ovšem vylučuje možnost psaní a uskutečnění esenciální řeči ve světě. Na základě interpretace Blanchotových klíčových pojmů jsme se pokusili tento problém rozvést a představit jeho hlavní důsledky. V závěru práce jsme se pokusili pomocí Deleuzových a Guttariho pojmů - zejména stávání se a těla bez orgánů - načrtnout způsob, jak Blanchotovo radikální pojetí literární zkušenosti uchopit jako vnitřně diferencovaný proces, ve kterém je spisovatelovo tělo nepřítomné, protože se zbavováním orgánů stává nepozorovatelnou součástí asambláže, jež vchází do literárního prostoru.
Příprava budoucích učitelů 1. stupně ZŠ v České republice a Belgii
Kalousová, Lucie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou učitelů prvního stupně základní školy, a to v České republice a ve frankofonní části Belgie. Práce má charakter srovnávací studie, jež v daných zemích analyzuje systémy terciárního vzdělávání a systémy studia oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studijní obor je detailněji popsán na vybraných příkladech Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a École normale catholique du Brabant wallon na Haute École Léonard de Vinci v Louvain-la-Neuve. Za účelem vzájemné inspirace jsou představeny jednotlivé studijní plány těchto škol, vztah teorie a praxe v rámci studia a na základě pozorování a vlastního prožitku jsou reflektovány také dvě vybrané problematiky z každé instituce, které mají zajímavý a specifický charakter. Je prezentována také problematika profesních kompetencí učitele, která se vztahuje k vysokoškolské přípravě učitelů a která je v Belgii již vypracovaná, zatímco v České republice je zatím ve fázi příprav. Obě školy mají svým studentům co nabídnout, ale také se v čem inspirovat a dále rozvíjet svou nabídku přípravy budoucích učitelů prvního stupně základní školy.
Člověk a kůň (Jiný přítel)
Peštová, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA Katedra výtvarné výchovy Téma diplomové práce ČLOVĚK A KŮŇ (Jiný přítel) Jana Peštová 7. ročník Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ, SŠ a ZUŠ Prezenční studium Vedoucí diplomové práce: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Konzultant: Doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Korektury: Mgr. Zuzana Hrubá Praha, červen 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF EDUCATION Department of art education Master thesis: MAN AND HORSE (Another friend) Jana Peštová 7th year full-time studies Art education for Elementary school, Hight school and School of Arts Supervisor: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Consultant: Doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Proofreading: : Mgr. Zuzana Hrubá Prague , June 2012 Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci zpracovala samostatně a uvedla jsem veškeré použité zdroje. Práce byla prověřena systémem na kontrolu plagiátorství dostupném na www.odevzdej.cz. Praha, červen 2012 ............................................... Poděkování: Za podnětné nápady při zpracovávání práce děkuji Doc. ak. mal. Jiřímu Kornatovskému, Doc. PhDr. Marii Fulkové, Ph.D. a Doc. PhDr. Jaroslavu Bláhovi, Ph.D. Za korektury textu děkuji Mgr. Zuzaně Hrubé. KLÍČOVÁ SLOVA: kůň, člověk, sebereflexe, kvalita, zkušenost, forma,...
O mýtu a věčném návratu v umění
Novotná, Karolína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce O mýtu a věčném návratu v umění má za cíl představit a propojit pojmy jako jsou mýtus, rituál, archetyp, praobraz, obraz a návrat. V práci se zabývám poutí a labyrintem, jako cestou člověka životem, v niž hledá symboly a odkazy v obrazech, které se stávají průvodci na cestě. Teoretická práce je rozdělena na tři části - Mýtus, Návrat a Obraz. Všechny tři jsou pak propojeny právě onou poutí, cestou či nití, kterou člověk po cestě nalézá. Téma obrazu je stěžejní ve všech třech částech této práce, protože jen díky němu, se neviditelné stává viditelným. V didaktické části představuji výtvarnou aktivitu, která je zaměřena na Návrat v umění, k počátkům umění a kultury samotné - k jeskynním malbám. Ve výtvarném projektu se snažím celé téma mé bakalářské práce uchopit výtvarně, vytvořením malé knihy, která je tištěna na pauzový papír. Je zde kladen důraz na propojenost mezi stránkami "minulými, nynějšími a budoucími". Poslední částí je příloha, která obsahuje výtvarné práce na téma "Labyrint", které vytvořili mí přátelé na základě mého zadání. Každý k labyrintu přistoupil z jiného úhlu a vytvořil tak svůj osobitý pohled na dané téma. KLÍČOVÁ SLOVA mýtus, rituál, obraz, archetyp, návrat
Steampunk - nový styl designu, inspirace a filosofie
Machátová, Alena
Závěrečná práce se zaměřuje na současný trend steampunk, jeho design, inspiraci a filosofii v souvislosti s životním stylem společnosti. Zabývá se vznikem steampunku, jeho typickými znaky, vývojem a inspirativními vlivy. Dále pojednává o významných autorech steampunku a jejich tvorbě.
Programové využití zahrad a parků
Prudková, Nikol
Diplomová práce se zabývá programovou náplní v zahradách. Cílem práce je nedříve prostudovat historické prameny, vytvořit stručný historický průřez využíváním zahrad se shrnutím a shrnout využívání zahrad v dnešní době. Druhou částí literárního rozboru je studium marketingu a managementu a následné vypíchnutí důležitých postupů a nástrojů k propagaci. Ve výsledkové části autorka rozebrala a popsala čtyři vybrané modelové objekty. Jedná se o Tematické zahrady v Lednici, Bylinkovou zahradu Lu & Tiree Chmelar Valtice, Otevřenou zahradu Brno a zahradnictví Rozmarínek Petráveč – ukázkové zahrady. Na základě zjištěných informací a faktů z literární části, rozboru modelových objektů a následně vyhodnocení dotazníku, sestaveného pro získání názorů široké veřejnosti byl vytvořen plán managementu Zahradnictví Rozmarínek Petráveč – ukázkové zahrady. Autorka se zaměřila zejména na vytvoření strategického plánu, programové náplně a plánu péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.