Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spor ohledně stavby dálnice D3 ve Středočeském kraji
Jung, Kryštof ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Práce se zabývá analýzou sporu ohledně vedení dálnice D3 přes lokalitu Posázaví. Diskuze o této problematice je v mediálním prostoru vedena už přes dvacet pět let. V průběhu času se do ní zapojilo mnoho aktérů ze sféry veřejné, státní i politické. Práce se pokouší pomocí lokálního tisku a dalších zdrojů vytvořit komplexní obraz celého sporu, aktérů a jejich aktivit s prioritním zaměřením na popis argumentů a témat, jejich vývoj a jejich hlubší analýzu nebo výklad pomocí literatury. Sekundárním cílem práce je popsat spor z hlediska jeho historie a zachytit uvést seznam hlavních aktérů a jejich argumentů v diskuzi.
Internetový portál hudební skupiny
Štěpaník, Zdeněk ; Ohlídal, Miloš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací internetového portálu hudební skupiny Marshal. Jedná se o portál vytvořený programovacími technikami jazyka PHP a založený na databázi MySQL, jenž zahrnuje registraci fanoušků, fotogalerii s možností bodování a komentování jednotlivých fotek, diskuzi umožňující reagovat na jednotlivá vlákna, články, novinky, ankety atd. Klíčovou součástí pro administraci je systém CMS, který jsem vyvinul za účelem správy obsahu portálu.
Výuka rétoriky na střední škole. Současný stav a budoucí perspektivy
Potůčková, Marie ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Diplomová práce sleduje různé přístupy středoškolských vyučujících a studentů k rétorice a komunikační výchově. Jejím hlavním cílem je zmapovat, jak studenti nahlížejí na kvalitu svých komunikačních dovedností i úroveň výuky komunikační výchovy a jaký postoj vyučující zaujímají k zařazování komunikační výchovy do hodin ČJL s přihlédnutím k možnostem dalšího rozvoje komunikační výchovy. Práce rovněž analyzuje vybrané učebnice komunikační výchovy pro střední školy. Výzkum byl realizován na sedmi pražských středních školách, a to zejména prostřednictvím dotazníkového šetření. Pro sběr dat byly dále využity také metody ústního dotazování (rozhovoru) a zúčastněného pozorování (hospitace). Z průzkumu vyplývá, že studenti i vyučující vnímají komunikační výchovu jako nutnou součást výuky ČJL a zodpovědně k ní přistupují. Studenti svůj mluvený projev hodnotí mnohdy přísněji než jejich vyučující. Studenti se rovněž relativně dobře orientují v teoretických základech rétoriky a komunikace, značné potíže jim ale činí jejich aplikace v praxi. Vyučující využívají zejména učebnice, které poskytují klíčová témata komunikační výchovy zpracovaná odborně, přehledně a atraktivně. Co se týče budoucích perspektiv tohoto oboru, podle slov vyučujících je zapotřebí především to, aby se komunikační výchova stala přirozenou...
Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích
Trojanová, Monika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích" se zabývá jazykovou kritikou, kterou uživatelé internetových diskuzí využívají ve své argumentaci. Práce nejprve rámuje téma jazyka a řeči, argumentace, rétoriky a komunikace. Představuje internetové diskuze, popisuje jejich fungování, jejich přínos v komunikaci a také uživatele, kteří vytvářejí v diskuzích obsah. Práce poté analyzuje korpus internetových diskuzí, v nichž se objevila argumentace na základě jazykové správnosti a nesprávnosti. Představuje komunikační situace a na jejich základě pak kategorizuje spouštěče jazykové kritiky, argumenty kritizujících a reakce kritizovaných. Zkoumá, jak je argumentace jazykovou správností a nesprávností vnímána ostatními diskutujícími. Zabývá se také důsledkem jazykové kritiky v dané diskuzi. Tato práce si klade za cíl postihnout, zda a v jakých případech může jazyková nesprávnost ovlivnit informační hodnotu daného příspěvku a také jak je jazyková správnost a nesprávnost využívána v argumentaci uživatelů.
Program "Kdo jsem" jako pomůcka pro vzdálenější přípravu na manželství
Lejsalová, Ivana ; Zimmermannová, Marie (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Tato práce se věnuje prezentaci a zhodnocení programu nazvaného Kdo jsem, který vycházel v roce 2007 - 2008 v Katechetickém věstníku brněnské diecéze a nabízí jedno až dvouhodinový program pro mladé lidi pubescentního období. Ti si v devíti setkáních upevňují vztah k Bohu, k víře, k sobě samým, ke svým blízkým a k životu vůbec. Program vyhodnocuji především z hlediska jeho možného využití pro vzdálenější přípravu na manželství a to jak v hodinách náboženské výchovy žáků 8. a 9. tříd, tak v prostředí farní katecheze. Rovněž ho porovnávám se Směrnicí ČBK pro přípravu na svátost manželství, zejména s částí, která se věnuje vzdálenější přípravě na manželství.
Schvalovací proces účasti Armády České republiky v zahraničních operacích
Petružálková, Kateřina ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje schvalovací proces, v rámci kterého bylo rozhodnuto o účasti jednotek Armády České republiky v zahraničních operacích a to v období od vzniku samostatné České republiky až do současnosti. Cílem práce je potvrzení či vyvrácení následující hypotézy: vzhledem k mocenským ambicím a materiálním možnostem České republiky jsou jediným důvodem aktivní účasti v těchto operacích spojenecké závazky plynoucí z členství v OSN, NATO a EU. K nalezení převažujícího motivu, který vede ke schválení české účasti v zahraničních vojenských operacích byla použita obsahová diskurzivní analýza diskuzí, které proběhly na půdě poslanecké sněmovny. Zde vyslovené argumenty pro účast byly následně přiřazeny k jedné z pěti definovaných kategorií (alianční politika, bezpečnostní a politické zájmy, historický symbolismus, potenciální výhodnost a vliv aktuální vnitropolitické situace). Do analýzy byla rovněž zahrnuta stranická příslušnost řečníka a posléze zhodnoceno, zda prezentovaný postoj odpovídá příslušnému volebnímu programu strany.
Schvalovací proces účasti Armády České republiky v zahraničních operacích
Petružálková, Kateřina ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje schvalovací proces, v rámci kterého bylo rozhodnuto o účasti jednotek Armády České republiky v zahraničních operacích a to v období od vzniku samostatné České republiky až do současnosti. Cílem práce je potvrzení či vyvrácení následující hypotézy: vzhledem k mocenským ambicím a materiálním možnostem České republiky jsou jediným důvodem aktivní účasti v těchto operacích spojenecké závazky plynoucí z členství v OSN, NATO a EU. K nalezení převažujícího motivu, který vede ke schválení české účasti v zahraničních vojenských operacích byla použita obsahová diskurzivní analýza diskuzí, které proběhly na půdě poslanecké sněmovny. Zde vyslovené argumenty pro účast byly následně přiřazeny k jedné z pěti definovaných kategorií (alianční politika, bezpečnostní a politické zájmy, historický symbolismus, potenciální výhodnost a vliv aktuální vnitropolitické situace). Do analýzy byla rovněž zahrnuta stranická příslušnost řečníka a posléze zhodnoceno, zda prezentovaný postoj odpovídá příslušnému volebnímu programu strany.
Vliv metod RWCT na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku
Halamová, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem slovní zásoby dětí předškolního věku. Zaměřuje se na řeč jako takovou. Na její vývoj v souvislosti s myšlením a na vývoj z ontogenetického hlediska. Dále mapuje pohled na vývoj řeči v minulosti a v současné době. Pak následuje část, která se zabývá programem RWCT. Práce se snaží nastínit základní myšlenky tohoto programu a jeho uplatnění v mateřské škole. Pokouší se přiblížit nové přístupy a metody v rozvoji jazyka a řeči a nastínit základy tohoto programu. Diplomová práce se dále zabývá porovnáním tohoto programu s programem Začít spolu, jenž z programu RWCT vychází. Dalším bodem práce bylo porovnání cílů programu RWCT a Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je poukázáno na návaznost programu RWCT s cíli Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání . V praktické části diplomová práce zjišťuje na vzorku dvou mateřských škol, zda má použití metod RWCT v mateřské škole kladný vliv na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku. Zaměřuje na využití konkrétních metod programu RWCT v mateřské škole. Diplomová práce si klade za cíl dokázat, že metody programu RWCT kladně podporují celkové komunikační dovednosti a schopnosti dětí předškolního věku.
Diskuze o zavedení Bill of Rights ve Velké Británii
Kimelová, Anna ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce "Diskuze o zavedení Bill of Rights ve Velké Británii" pojednává o diskuzi, která od roku 2007 probíhá ve Velké Británii a jejíž hlavním tématem je zavedení původního britského Bill of Rights. Práce představuje nejdůležitější momenty diskuze a názory jejích nejvýznamnějších účastníků. Mezi ty patří vedle politiků také odborníci na ústavní právo a na lidská práva, nevládní organizace, think-tanky a nátlakové skupiny. Práce analyzuje jejich argumenty a názory a zkoumá, které jsou v diskuzi nejčastěji zmiňovány a mají největší vliv. Obecně se diskuze týká především otázek, jestli by měl být Bill of Rights zaveden, jaký by měl být jeho obsah a jak by měl být zakotven. Charakter a obsah diskuze o Bill of Rights je významně ovlivněn debatou o stávající ochraně lidských práv v zemi. Tu od roku 1998 představuje Human Rights Act, kterým byla do ústavního systému začleněna Úmluva o ochraně lidských práv a základních svobod. Kritika tohoto zákona byla na počátku diskuze o Bill of Rights a práce ukazuje, že patří i k nejdůležitějším argumentům pro zavedení nového Bill of Rights. Druhá skupina argumentů vyzdvihuje především skutečnost, že by Bill of Rights mohl zlepšit ochranu lidských práv a začlenit i práva, která nejsou součástí Human Rights Act. Účastníci diskuze, kteří přijetí Bill of...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.