Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy
Vernerová, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy nabízí popis a podrobnou analýzu Montessori principů z hlediska jejich využití a plnění během výuky matematiky v Montessori školách. Dále si klade za cíl v praxi ověřit, zda jsou naplňovány při prezentacích nového učiva v 7. třídě Montessori školy tři vybrané Montessori principy: samostatné objevování, práce s chybou a individuální přístup. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá vymezením vzdělávací oblastí Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu a popisem současného trendu ve výuce matematiky, didaktickým konstruktivismem reprezentovaný Hejným a Kuřinou. Dále popisuje Montessori principy a jejich uplatnění a realizování během výuky matematiky a způsoby prezentace matematického učiva v Montessori školách. V závěru teoretické části je porovnání Montessori principů při výuce matematiky a didaktického konstruktivismu. Praktická část se v úvodu opírá o teoretickou koncepci způsobu výuky na druhém stupni Montessori ZŠ Na Beránku. S využitím metody aplikačního výzkumu, respektive Korthagenova cyklu se zaměřuji na popis prezentací nového matematického učiva a podrobnou analýzu tří vybraných Montessori principů: samostatného objevování, práce s chybou a...
Využití Montessori pedagogiky v ZŠ
Hajná, Denisa ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Cílem této práce je detailně popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori a porovnat ji s tradiční pedagogikou v bodech, ve kterých se tyto dva směry nejvíce rozchází. Dále si tato bakalářská práce klade za cíl popsat jednotlivé metody výuky z hlediska tradičních a alternativních směrů, zaměřených především na výuku cizího jazyka. Toto srovnání je popsáno za účelem vyvrácení, nebo potvrzení hlavní výzkumné otázky, která zkoumá efektivitu využití Montessori výukových metod v kontextu a zázemí tradiční školy. K dosažení relevantní odpovědi na výzkumnou otázku je využito výzkumné metody pozorování a následně na něm založeném experimentu, který v praxi využívá Montessori výukových metod v tradiční základní škole. Klíčová slova Montessori pedagogika, tradiční pedagogika, metody výuky cizího jazyka, efektivita metod
Rozvoj čtenářské gramotnosti ve vybraných alternativních vzdělávacích programech
Horáková, Eva ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá možnosti rozvoje čtenářské gramotnosti ve školách s alternativním vzdělávacím programem. Zaměřuje se na práci učitelů a metody, které při výuce používají. Cílem práce bylo zjistit, jak vybrané školy s alternativním vzdělávacím programem podporují rozvoj čtenářské gramotnosti. Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou čtenářské gramotnosti, charakteristikou vybraných vzdělávacích alternativních programů a škol - Montessori, Waldorfské školy, Daltonské školy, program Začít spolu. Specifikuje program RWCT (reading and writing to critical thinking), zejména metody rozvoje čtenářské gramotnosti a čtenářství. Praktická část vyhodnocuje dotazníkové šetření, směrované učitelům na alternativních školách a pedagogům, kteří se zabývají alternativními vzdělávacími programy. Dotazník je zaměřen na práci učitelů, využití metod RWCT ve školách, práci s čtenářskou gramotností a podporu čtenářství.
Výtvarné činnosti v Montessori mateřské škole
Holánková, Hana ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání založeném na principu pedagogiky Marie Montessori. V teoretické části je představena Montessori pedagogika. Zabývá se důležitými principy alternativního proudu pedagogiky, jeho prvky a vzdělávacími oblasti, objasňuje též pojetí výtvarné výchovy v Montessori zařízení. V další část je věnována pojetí výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání, jejím proudům a zaměřeno je na reflektivní, tvořivé a zážitkové pojetí vzdělávání, které je využito při tvorbě výtvarných činností. V praktické části je formou případové studie popsáno fungování výtvarné výchovy ve vybrané Montessori mateřské škole. Jsou realizovány vlastní výtvarné aktivity, které jsou inspirovány artefiletickým proudem výtvarného vzdělávání. Zaměřuje se na sebereflexi vlastního výtvarného projektu, formulaci konkrétních vzdělávacích problémů a nástrojů pro jejich zvládnutí. KLÍČOVÁ SLOVA Montessori pedagogika, výtvarná výchova, předškolní vzdělávání, výtvarné pojetí, reflexe, případová studie
Absolventi alternativních škol, jejich úspěšnost při přijímacích zkouškách a v dalším studiu na středních školách
NOVOTNÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá úspěšností žáků z alternativních škol při přijímacím řízení na střední školy a také v jejich dalším studiu na středních školách. V teoretické části je rozebráno alternativní vzdělávání (vznik, vymezení pojmu, charakteristika atd.). Dále se teoretická část podrobněji věnuje třem vybraným zástupcům alternativních škol (Waldorfská pedagogika, Montessori pedagogika a Církevní školství). Předmětem praktické části (průzkumného šetření) bylo zjišťování informací o úspěšnosti žáků alternativních škol při přijímacím řízení na střední školy a při jejich dalším studiu pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů.
Osobnost pedagoga v mateřské škole
PÝCHOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce se zabývá osobností učitelek mateřských škol. Teoretická část práce se zaobírá problematikou osobnosti pedagogů, profesními kompetencemi, typologií osobnosti a stručným popisem alternativního pedagogického směru Marie Montessori. Praktická část je tvořena pomocí kvalitativního výzkumu, který je realizován hloubkovými polostrukturovanými rozhovory. Pro analýzu sběru dat byl využit narativní přístup. Rozhovory byly uskutečněny se čtyřmi učitelkami mateřských škol. Cílem práce je proniknout do osobnosti učitelek a nahlédnout do jejich životů, jež je za touto cestou dovedly.
Užití efektivní komunikace v mateřské škole typu montessori a v církevní mateřské škole
HOMOLOVÁ, Martina
Práce se zabývá uplatňováním efektivního přístupu zakotveného ve školním vzdělávacím programu mateřské školy typu montessori a církevní mateřské školy. Teoretická část popisuje efektivní komunikaci, základní efektivní a neefektivní komunikační dovednosti, potřeby a emoce. Dále se zabývá rámcovým vzdělávacím programem pro předškolním vzdělávání, školním vzdělávací programem a místem efektivní komunikace v RVP PV. V neposlední řadě se věnuje alternativnímu školství a místu efektivní komunikace v montessori pedagogice a v církevním školství. Praktická část obsahuje výzkum, který se zabývá především tím, v jaké míře a jakým pedagogickým přístupem jsou v mateřských školách (Soukromá mateřská škola Viva Bambini a Církevní mateřské škole Lipenská) užívány efektivní komunikační dovednosti. Obě mateřské školy mají ve svém školním vzdělávacím programu zakotvenou efektivní komunikaci. Mateřské školy mají odlišný pedagogický přístup. Mateřská škola Viva Bambini klade důraz na rozvoj smyslového vnímání a izolaci jediné vlastnosti. Církevní mateřská škola Lipenská zaměřuje pozornost na duchovní rozvoj dítěte a omezení náboženského obsahu pouze na jedno konkrétní téma. Jednou z největších podstat je láska a navázání vztahu s Bohem.
Základy finanční gramotnosti u dětí školního věku s mentálním postižením v Montessori pedagogice
KOTYZOVÁ, Michaela
Hlavním cílem bakalářské práce "Základy finanční gramotnosti u dětí školního věku s mentálním postižením v Montessori pedagogice", je vytvořit instrukční materiál v duchu Montesorri pedagogiky pro oblast finanční gramotnosti. V rámci výzkumu jsou stanoveny čtyři dílčí cíle. V souladu s dílčími cílemi, je zvolena i výzkumná otázka. K dosažení cílů práce byly využity techniky kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat v rámci praktické části byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru, metoda zúčastněného pozorování a individuální práce s dívkami. Výsledkem práce je vyrobený instrukční materiál pro výuku finanční gramotnosti, který obsahuje vlastnoručně vyrobené pomůcky v duchu Montessori pedagogiky. Instrukční materiál, včetně pomůcek vznikal v průběhu výzkumu a vychází z individuálních potřeb obou dívek. Výsledky výzkumného šetření poukazují na to, že práce s pomůckami byla pro obě dívky přínosná. Při práci s pomůckami bylo postupováno systematicky, a tak došlo u obou dívek k posunu, zejména v oblasti finanční gramotnosti. Každá z dívek dosáhla zlepšení v rámci svých individuálních možností, a proto nelze výsledky šetření porovnávat. Posun obou dívek v oblasti finanční gramotnosti je zaznamenán v případových studiích. Veškerý postup, jak s danými pomůckami pracovat, a jak procvičovat práci s penězi, je popsán v instrukčním materiálu. Bakalářská práce může posloužit jako inspirace pro výrobu dalších pomůcek pro oblast finanční gramotnosti, nebo pro doplnění a rozvinutí instrukčního materiálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.