Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rámcování tématu ukrajinských uprchlíků v českém televizním zpravodajství
Čiklová, Petra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rámcováním tématu ukrajinských uprchlíků v českém televizním zpravodajství v souvislosti s uprchlickou krizí způsobenou válkou na Ukrajině v roce 2022. Výzkum byl proveden v relacích Události na České televizi a Televizní noviny na televizi Nova ode dne začátku války na Ukrajině 24. února 2022 do 24. dubna 2022 a rovněž v období od 27. prosince 2022 do 24. února 2023, tedy jednoho roku od začátku války. Jako výzkumná metoda byla užita kvantitativní obsahová analýza umožňující vhodné zpracování a analýzu většího množství textů. Za cíl si tato práce klade pomocí analýzy zmapovat mediální pokrytí tématu uprchlíků z Ukrajiny ve zkoumaných zpravodajských relacích.
Analýza product placementu v českých filmech z let 2010, 2013, 2016, 2019 a 2022
Holan, Ondřej ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce měla za cíl potvrdit domněnku, že s příchodem streamovacích služeb budou čeští filmoví tvůrci nuceni častěji sáhnout po product placementu, aby zvýšili své rozpočty poté, co mnoho diváků bude chodit méně častěji do kina. Bylo předpokládáno, že produkty budou ve filmech ukázány ve spojitosti s hlavní postavou, která předmět bude aktivně využívat po dlouhou dobu. Definované období pro výzkum bylo mezi léty 2010 až 2022, aby bylo možno zkoumat efekt uzákonění umístění produktu v českém právu a také aby byl zkoumán vliv koronavirové pandemie na filmový průmysl. Dané časové rozpětí bylo rozděleno na pět vždy tři roky po sobě jdoucích období. Vzhledem k množství filmů plánovaného k analýze, byla použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. Značná část hypotéz se nepotvrdila. Potvrdily se pouze předpoklady, že bude patrný nárůst v četnosti product placementu, nárůst v četnosti unikátních značek, nárůst v procentuálním poměru dominantního záběru vůči zbylým záběrům a vyšší četnost unikátních značek u filmů s nižšími rozpočty. Mezi hlavní příčiny nepotvrzení hypotéz patří malý výzkumný vzorek, porovnávání více období najednou, situace v českém právu a také celosvětová pandemie koronaviru.
Vyobrazení izraelsko-palestinského konfliktu ve zpravodajství českých médií
Lacina, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje obrazu izraelsko-palestinského konfliktu v českých médiích, konkrétně přítomnosti předpojatosti ve zpravodajství. Práce zjišťuje, zda se ve zpravodajství českých médií o izraelsko-palestinském konfliktu objevují prvky mediální předpojatosti, případně které. Teoretická část práce popisuje předpojatost a související koncepty a dále se zabývá historií izraelsko-palestinského konfliktu, včetně bližšího pohledu na česko-izraelské a česko-palestinské vztahy. Následně práce představuje vybrané zahraniční i české výzkumy, které zkoumají mediální obraz izraelsko-palestinského konfliktu. Jako metodu práce využívá kvantitativní obsahovou analýzu a analyzovány jsou zpravodajské články publikované v pěti nejčtenějších online médiích během střetů v květnu roku 2021. Analýza se zaměřuje na přítomnost kontextuálních informací o konfliktu, označení používaná pro činy, aktéry a území nebo způsob informování o obětech. Výsledky ukazují, že obraz konfliktu, který předkládají česká média, je z různých perspektiv neúplný a zkreslený. Výsledky však neukazují, že by zpravodajství bylo jednoznačně předpojaté ve prospěch (či v neprospěch) izraelské nebo palestinské strany.
Mediální komunikace prezidentských kandidátů na Twitteru
Dvořáková, Daniela ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Cílem práce je zmapování a vyhodnocení politické mediální komunikace kandidátů do prezidentských voleb 2023. V rámci výzkumu se nejprve snažím nastínit situaci a okolnosti, které se vztahovaly k období před prezidentskými volbami 2023 a zároveň představuji zkoumané prezidentské kandidáty - Andreje Babiše, Petra Pavla, Danuši Nerudovou, Marka Hilšera, Pavla Fischera, Karla Diviše a Tomáše Zimu. V praktické části mé práce byl použit systematický a strukturovaný přístup k analýze dat, přičemž hlavní důraz byl kladen na metodu obsahové analýzy s využitím kódování. Tato analytická metoda umožňuje identifikaci klíčových vzorů, témat a vztahů v textových či obrazových datech. V rámci diplomové práce bylo prováděno kódování obsahu, což zahrnovalo přiřazování kategorií nebo kódů k jednotlivým příspěvkům politických kandidátů v prezidentských volbách 2023 na Twitteru. Do první části výzkumu byly zařazeny příspěvky sedmi kandidátů od 25. listopadu 2022 do 14. ledna 2023, do druhé části výzkumu byly zařazeny příspěvky již jen dvou postupujících kandidátu z období od 15. ledna 2023 do 28. ledna 2023.
Analýza psychoterapeutických sezení s KIP prostredníctvím počítačových metod
Natovová, Ludmila ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Uhrová, Eva (oponent) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Cílem předkládané disertační práce je nalezení odpovědi na otázku, jakým způsobem je možné za pomoci počítačových metod zpracovávat a vyhodnocovat data pocházející z psychoterapeutických sezení s použitím metody katatymně imaginativní psychoterapie. Katatymně imaginativní psychoterapie je poměrně mladý psychoterapeutický přístup vycházející z tradic evropské hlubinné psychologie, který předpokládá, že při zadání relativně vágního motivu v imaginaci během denního snu dochází k manifestaci klientových nevědomých obsahů a konfliktů, obranných mechanizmů, odporu, motivů a fantazií. Pro ověření použití počítačových metod při analýzách sezení bylo využito zařízení biofeedback, kterým byla měřena tepová frekvence v průběhu celého setkání, a počítačové programy pro obsahovou analýzu textů. Obsahová analýza textů se zaměřila na identifikaci míry primárně a sekundárně procesových jednotek v úvodní části sezení, během imaginativní fáze a v závěrečné části sezení prostřednictvím dvou kódovacích systémů. Výsledky naznačují do jisté míry komplementární průběh změn primárního a sekundárního procesu, kdy nejvyšší zastoupení sekundárně procesových výrazů bylo identifikováno v úvodní části sezení, zatímco nejvyšší podíl primárně procesových jednotek byl identifikován v imaginativní části. Hlavní přínos této práce...
Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010
Šubertová, Sandra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010 se zabývá zobrazováním zkoumaných politických lídrů, Vojtěcha Filipa, Jiřího Paroubka, Petra Nečase, Radka Johna a Karla Schwarzenberga, v jednotlivých tištěných denících. Práce obsahuje představení jednotlivých lídrů a politických stran, ve kterých v době voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010 působili. Práce poukazuje na rozdílné mediální obrazy lídrů jednotlivých politických stran v různých médiích. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza deníků MF Dnes, Lidových novin, Hospodářských novin, Práva a Blesku v předvolebním období 1. 4. 2010 - 27. 5. 2010, prostřednictvím které je zkoumána četnost informování o jednotlivých lídrech ve zkoumaných denících, rozdíly v prezentaci jednotlivých lídrů a věnované pozornosti každému z nich. Dále je kromě četnosti zkoumáno i vyznění jednotlivých článků. Práce analyzuje jednotlivé deníky z pohledu informování o jednotlivých lídrech v poměru s ostatními tématy. Teoretickým konceptem je mediální komunikace ve vztahu k politice. Na politickou komunikaci práce nahlíží rovněž z pohledu teorie politického paralelismu a vlivu médií na politiku.
Rámcování alkoholu v českém tisku a jeho komparace v době před a během pandemie onemocnění covid-19
Andresek, Šimon ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem, jakým byla v letech 2018-2019 a 2020-2021 v českém tisku rámcována sdělení, jež zpravovala o problematice užívání alkoholu. Důraz je přitom kladen na vzájemnou komparaci poznatků z obou výzkumných období, a to jak stran rámců, tak dalších studovaných proměnných, např. tématu, citovaného zdroje či vztahu pohlaví protagonistů sdělení a přítomného narativu (popřípadě narativů). Teoretická část práce pojednává o vlivu mediálního obsahu na veřejnou sféru, a to prostřednictvím deskripce fenoménu nastolování agendy. Posléze je představeno samotné rámcování, a to jednak perspektivou zmíněné mediální teorie nastolování agendy (jakožto její podmnožina), ovšem rovněž jako zcela autonomní jev. Jsou představeny rozličné náhledy na rámcování, jež jsou následně ilustrovány pomocí řady časoprostorově odlišných studií, které se explicitně či implicitně zabývaly mediálním rámcování alkoholové problematiky. Analytická část sestává ze dvou metodických složek - kvalitativní a kvantitativní obsahové analýzy. Nejprve je užito analýzy kvalitativní, a to za účelem profilace specifických rámců, jejichž společným rysem je přítomnost konfliktu. Následně dochází ke kvantifikaci popsaných konfliktních narativů v obou výzkumných obdobích a ke vzájemné komparaci dílčích zjištění. Výsledky...
Mediální obraz Mikuláše Mináře
Bátor, Viktorie ; Hodboď, Vojtěch (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce je představení mediálního obrazu Mikuláše Mináře ve dvou obdobích. Prvním z nich je období demonstrací na Letenské pláni v červnu a listopadu 2019. Druhým obdobím je vstup Mikuláše Mináře do politiky se svým novým hnutím Lidé PRO v roce 2021. Tato práce má tři cíle: představit mediální obraz Mikuláše Mináře v prvním a druhém období a následně porovnat, jak se tyto obrazy odlišují a v čem. K zodpovězení těchto otázek jsem zvolila kvantitativní obsahovou analýzu vybraných mediálních obsahů. Konkrétní podoba této metody a způsob výběru vzorku je popsán v části "Metodologie". Na začátku diplomové práce se věnuji teorii. V této části představují pojem "masová média" a jaký vývojem jsme k nim došly. Následuje část, která se zaměřuje na vliv masových médií a konkrétně představení mediálního obrazu jako teoretického pojmu.
Analýza informačních zdrojů ve zpravodajství českých deníků o kauze Dozimetr
Rogner, Šimon ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informačními zdroji, které používaly české tištěné celostátní seriózní deníky (Deník N, E15, Hospodářské noviny, Lidové noviny, MF DNES, Právo) ve zpravodajství o kauze Dozimetr. Práce pomocí kvantitativní obsahové analýzy zkoumá, které informační zdroje deníky využívaly v prvním měsíci od začátku kauzy Dozimetr, ve které policie v červnu 2022 obvinila třináct lidí včetně tehdejšího náměstka primátora Petra Hlubučka nebo zlínského podnikatele Michala Redla, a to kvůli údajné korupci v Dopravním podniku hlavního města Prahy. Jedním z cílů výzkumu je zjistit, v jaké míře média citovala nejmenované zdroje nebo neveřejné policejní dokumenty, jejichž údajně nadměrné využívání se pravidelně opakuje v diskusích o mediálním pokrytí trestních kauz. Teoretická část práce shrnuje typologii informačních zdrojů, informační zdroje používané v trestních kauzách a způsob poskytování informací z trestního řízení podle české legislativy a soudní judikatury. Představuje také etické výzvy, kterým média ve zpravodajství o kriminálních případech čelí. Výsledky kvantitativní obsahové analýzy jsou hodnoceny i kvalitativním způsobem, který kriticky hodnotí práci médií a doporučuje témata pro možné budoucí mediální výzkumy.
Sexistické zobrazení žen v reklamě v pánských lifestylových časopisech
Štochlová, Anežka ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o sexistickém zobrazování žen v pánských lifestylových magazínech. V teoretické části jsou probrány specifika reklamy, její historie, právní regulace i samoregulace a znaky sexistické reklamy. Dále jsou definovány pojmy gender, genderové stereotypy a sexismus. Jsou zde také stručně představeny pánské lifestylové magazíny Playboy a Esquire. V analytické části byl proveden výzkum pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Byly zkoumány časopisy z období let 2015-2020. Výzkum zkoumal zejména to, jaké výrobky jsou nejčastěji propagovány pomocí sexistických reklam. Výsledky ukázaly, že se nejčastěji jedná o různé mediální obsahy - weby, on-line magazíny, knihy, e-shopy nebo on-line televize.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.